Ervaringen met Topamax

droge mond

06-02-2016 | Vrouw | 43
topiramaat (200mg)
Epilepsie
al mijn hele leven had ik epilepsie, wat pas werd herkend (ineens grote aanvallen) in 2008. Direct topamax sprinkles (capsules) gekregen. Langzaam opgebouwd van 25 mg per dag tot de onderhoudsdosis van 200 mg per dag. Alleen de eerste week had ik wat bijwerkingen zoals moeilijk uit mijn woorden komen en duizeligheid. Eigenlijk voelde ik me behoorlijk dronken! :) Na een wee[lees meer...]k of 2 was dat over en had ik geen bijwerkingen meer. Ik heb topamax bijna 6 jaar geslikt, en in die 6 jaar nooit meer een aanval gehad. (daarvoor 1 a 2 per maand!!) Toen op advies van de neuroloog begonnen met langzaam afbouwen, en ook nu, 2 jaar later, vrij van medicijnen en vrij van aanvallen! Ik voel me een ander mens. Geweldig medicijn!!

29-05-2013 | Man | 43
topiramaat
Ik kreeg dit middel voor geschreven tegen mijn epileptische aanvallen. Daar voldeed het uitstekend tegen...........echter; Het middel is een opwekkend middel, dat wil zeggen dat ik hyper er van werd. Steeds minder slaap, en vele kilo's afvallen omdat ik continue misselijk was en hoofdpijn had. Na 2 maanden was ik 20 kilo lichter en raakte ik in een psychose! Na onderzo[lees meer...]ek blijkt dat 6% van de mensen die dit middel gebruiken psychose als bijwerking hebben. En ik zeg u, dat is geen pretje. Ik heb een maand op de gesloten afdeling P gezeten. Vanwege Topamax!

12-03-2015 | Vrouw | 44
topiramaat (100mg)
Ik heb jaren bètablokkers gebruikt tegen migraine. Acupunctuur geprobeerd. Homeopathie, Sibelium, Depakine... Alle preventieve middelen. Topamax gaf het beste resultaat. Aanvallen met de helft verminderd. Wel bijwerkingen: tintelende vingers en tenen, gewichtsverlies. Maar de ergste bijwerking waren nierstenen. Daarom ben ik gestopt. Nu met terug hoge frequentie van aanval[lees meer...]len en opnames in het ziekenhuis overweeg ik om terug te starten met Topamax.

06-10-2013 | Vrouw | 44
topiramaat
Ik heb altijd een gevoelig hoofd gehad en normaal had ik een 4 à 5 tal migraine-aanvallen per maand, maar sinds mei 2013 is mijn migraine chronische geworden en had ik 3 à 4 aanvallen per week. Eerst Depakine geprobeerd, maar te veel bijwerkingen, nu al een tijdje Topamax 50 mg, maar aanvallen bleven. Heb nu dosis moeten verhogen, eerst 75 mg en nu sinds vorige week woensd[lees meer...]ag 100 mg ('s morgens 50 mg en 's avonds 50 mg), de bijwerkingen zijn vreselijk....:-( hoofdpijn, tintelingen in armen, handen, aan mond, haaruitval, draaierig, gezichtsstoornissen, duizelig, concentratiestoornissen, vermoeidheid, verminderen deze bijwerkingen na een paar weken? Kan iemand mij een beetje hoop geven dat deze bijwerkingen verminderen? Laatste week toch nog 3 aanvallen gehad...ik ben ten einde raad en voel me ellendig!

14-06-2012 | Vrouw | 44
topiramaat
In februari van dit jaar kreeg ik een aanval van migraine accompagnée. Ik was halfzijdig verlamd, kon niet meer praten, niet meer schrijven, mijn gezicht stond scheef. Wat aanvankelijk leek op een beroerte, bleek later een migraine accompangée te zijn. Dit is een zeer ernstige vorm van migraine met neurologische uitvalsverschijnselen. Sindsdien ben ik in ziekteverlof e[lees meer...]n op de sukkel. In eerste instantie had men mij tja de naam van dat medicijn ben ik vergeten ;-) nadien dan propanolol, daardoor vergat ik ongelooflijk veel en de aanvallen stopten niet. Omdat de aanvalllen niet stopten begon ik zelf te denken dat ik misschien toch nog iets anders had en dus een second opninion gaan zoeken, zelfde resultaat : migraine accompagnée, nu heb ik topamax voorgeschreven gekregen. Ik zou het moeten opbouwen tot een onderhoudsdosis van 100 mg per dag maar ik zit nu aan 50mg en ik doe niets dan slapen. Ik kan moeilijk op mijn woorden komen en ben redelijk depressief. Het moet wel gezegd worden dat het ongelooflijk goed helpt tegen de aanvallen. Want normaal bij extreme vermoeidheid had ik voordien een aanval en met de topamax niet. Erg veel afvallen doe ik er spijtig genoeg niet van (en bij mij zou er wel wat af mogen ;-) ) Ik ben nu wel zelf de topamax aan het combineren met magnesium supplementen omdat migraine vaak een gevolg is van een tekort aan magnesium. Migraine is immers een verkramping van de bloedvaten en magnesium heft de verkramping op. Het werkt tevens tegen de vermoeidheid en tegen de stress. Dit helpt uitstekend bij mij. En als ik kan bouw ik de topamax terug af naar 25 mg maar ik heb al gezien dat dit net te weinig is want dan krijg ik wel terug aanvallen, dus voorlopig nog even opletten.

12-02-2013 | Vrouw | 45
Epilepsie
ik nam al 6 jaar lamictal, begonnen met 100mg, 4 jaar aanvalvrij geweest en het laatste jaar met verhoging naar 150 en 200 toch nog 4 aanvallen op één jaar gehad. Daarom is er onlangs besloten om te starten met een bijkomende medicatie, topamax. Na de eerste inname de volgende ochtend de hele dag als een gedrogeerde rondgelopen, bij het lezen barstende hoofdpijn, prikke[lees meer...]lbaar. Wanneer mijn lichaam een beetje gewend is aan het medicijn moet ik beginnen aan de verhoging. Vanmorgen de tweede pil genomen, neem nu 50mg/ dag en moet kog verdubbelen. Ik ga nu zeker dag telkens dag of 10 wachten of meer voor ik nog verhoog dat weet ik zeker. Ik volg avondschool en heb binnen 2 weken examen, vrees dat mij dat niet gaat lukken met die hoofdpijn en concentratiestoornissen!! Ik ben 45 alleenstaande moeder en ben verplicht om te blijven werken want heb net een nieuwe job van 27 uur/ week.

01-02-2012 | Vrouw | 45
topiramaat
Een tweede reactie op dit middel. Aan het begin erg tevreden, geen hoofdpijn en enkele bijwerkingen. Echter eind december 2011, januari 2012, zeer veel bijwerkingen gekregen. Geminderd en uiteindelijk gestopt. Ik kreeg steeds meer, rugpijnen ruggegraat, koude uiteinden neus, handen, voeten. lage rugppijn vermoedelijk door verkramping, extreem moe en zwaar gevoel voorhoofd.[lees meer...] Ik zweete niet meer, pijn thv nieren enz. Na wat geminderd te zijn, toch gestopt. De vermoeidheid werd te extreem. Door het niet hebben van hoofdpijn echter wel ontdekt dat ik veel pijn in nek, schouders en borstbeen had. Inmiddels doorverwezen naar reumatoloog. Heb wel mijn drukke leven en de sportbelasting aangepast. Betere verdeling van activiteiten en voldoende rust. Net gestopt, nog geen hoofdpijn en hopelijk een betere weerstand, die vermoedelijk van deze medicijnen behoorlijk achteruit is gegaan. Nu met voedingsuplementen bezig voor betere afweer. Hopelijk brengt het anderen wel wat ze nodig hebben.

03-02-2015 | Vrouw | 46
topiramaat
heb eerst een bètablokker gehad om migraine te voorkomen, kreeg daar na een paar jaar ernstige bijwerkingen van lage bloeddruk evenwichtsstoornissen. kwam bij de neuroloog terecht zei dat een bètablokker nooit langer dan een jaar gegeven mag worden daarvoor, toen topamax voorgeschreven was eerst heel erg moe, maar het werkt heel goed ik heb veel minder migraine aanvallen[lees meer...].

01-11-2013 | Vrouw | 46
topiramaat
Door de topamax die ik naast de Tegretol kreeg voor de epilepsie, is de migraine zo goed als verdwenen door de Topamax. Af en toe hoofdpijn maar geen migraine meer door gebruik van de Topamax.

11-09-2013 | Vrouw | 46
topiramaat (75mg)
Na 30 jaar migraine nu topamax. Wat een verademing. Wel bijverschijnselen .maar inmiddels na een jaar wel aan gewend. Ook 17 kilo afgevallen. Ik reageerde nogal heftig schijnbaar. 5 kilo zou er staan bij iedere 25 mg. Eetlust is er bijna niet en moet mezelf iedere dag dwingen om te eten. Tintelingen worden minder in ledematen. Wel heb ik soms last van depressieve of neer[lees meer...]slachtige buien. Iets wat ik voor heen nooit heb gekend. Maar alles beter dan 4 keer per maand migraine aanvallen die 3 dagen duurde. Wat een hel was dat. De migraine is helemaal uit mijn systeem. Soms ga ik zelfs op pad en ben ik mijn (gewone) migraine pillen (zoomig) vergeten. Ik raak dan niet meer in paniek. Wat een heerlijk gevoel is dat. Nu alleen nog af en toe hormonale migraine, als ik ongesteld moet worden. En zelfs dan kan ik het niet eens echte migraine noemen. Een beetje een afgezwakt migraine achtige pijn, daar waar het altijd zat, maar nu zo minder heftig. Kortom topamax heeft mij mijn leven zoveel dragelijker gemaakt heerlijk. Vond het wel erg eng om elke dag medicijnen te gaan slikken. Maar deze zijn niet zo slecht als zoomig of immigran is mij verteld (ik woon in China) daar deze medicijnen veel slechter zijn. Zij vernauwen nl de bloedvaten en dus ook de hartklep. Word er ook kortademig van. Nu gebruik ik gelukkig nog maar 1 tablet per maand soms 2, vroeger! een jaar geleden dus, soms wel 15 of meer. Ik gebruik 75 mg topamax . Ik vind het een wondermiddel.

19-09-2019 | Vrouw | 47
topiramaat (50mg)
Ik gebruik Topamax Sprinkle nu 12 jaar. Neuroloog adviseerde dit: ik had gemiddeld 3 aanvallen per week Op dit moment ongeveer 1 per mnd. Super. In het begin behoorlijke bijwerkingen: tintelingen, concentratieverlies, suffig, gewichtsverlies. Is al een tijd gestabiliseerd. Ik gebruik het merk Janssen Een keer kreeg ik een ander merk en prompt zat ik onder de bloeduitst[lees meer...]ortingen. Kreeg meteen weer het juiste merk gelukkig.

27-07-2016 | Man | 47
topiramaat (50mg)
Hoofdpijn
sinds ik topamax neem voor hoofdpijn, wat wel helpt, veel minder hoofdpijn. Maar nadeel ik veel nierstenen heb, nu om de twee maanden. En daarom topamax heb gestopt en nu zien of ook nierstenen zullen weg blijven en hopen dat ik niet meer hoofdpijn terug krijg.

13-01-2013 | Vrouw | 47
topiramaat
I.v.m. basilaire migraine (11x per maand) 2.5 weken geleden gestart op topamax, zit nu op 2d50mg. Wel wat misselijk en minder eetlust, soms last van branderige borstkast en sinds ophogen na 50mg voor de avond dosering heb ik moeite met inslapen (lig vele uren wakker). Maar ik ga er van uit dat de bijwerkingen van korte duur zijn. Ik heb nu nog wat hele korte aanvalletjes. [lees meer...]Dus ik het goede hoop. Maar verder heb ik geen bijwerkingen. Veel succes allemaal! M

09-12-2014 | Vrouw | 48
topiramaat
Ik ben al meer dan 30 jaar zwaar migrainepatiënt. Vroeger had ik zo'n 5 a 6 aanvallen per maand die telkens ongeveer 60 uren duren. ondertussen neem ik al zo'n 20 jaar onderhoudsmedicatie. ik heb al alles geprobeerd: depakine chrono, inderal, propranolol, migraine kranit,... een 6-tal jaar geleden ben ik uiteindelijk gestart met Topamax. eerst 2x25, dan 25+50, en uitein[lees meer...]delijk 2x50. De bijwerkingen waren de eerste 3 maanden echt wel zwaar: tintelingen in de handen, zware benen, depressieve gevoelens, slapeloosheid, gedragswisselingen, verwardheid, moeilijk op woorden komen, opvliegendheid, .... De tintelingen en de zware benen zijn ondertussen weg, De andere symptomen zijn er nog, maar dragelijk. Na 5 jaar is ook de werking van Topamax verminderd en moet ik er 2x40 Inderal bijnemen. Ik zit nu aan een frequentie van 2 a 3 aanvallen per maand, maar dat is dragelijk (alleszins beter dan 5 a 6 aanvallen). De hoeveelheid Topamax verhogen is geen optie. Dat hebben we geprobeerd en dan kan ik op het werk niet meer functioneren vanwege de bijwerkingen: moeilijk inslapen, depressieve neigingen, concentratieverlies, niet op woorden komen, warrig, traag denken, opvliegendheid,…

01-04-2013 | Vrouw | 49
topiramaat
Ik kamp sinds mijn 25ste met een ernstige vorm van migraine (M). Preventief nam ik reeds inderal, depakine en als laatste cerazette (=pil) telkens met matig succes. Ik nam nog heel vaak sumatriptan. De M-vrije weken waren al die jaren heel erg zeldzaam Begin februari 2013 had ik bijna drie weken full-time M. Er moest dus wel iets gebeuren . . . Ik was erg bang om met Top[lees meer...]amax (T) te beginnen omwille van de neurologische ‘akelige nevenwerkingen’ en ik moet toegegeven dat dit nog erger werd door het lezen van sommige getuigenissen op dit forum. Vandaar dat ik vandaag ook mijn verhaal wil delen Ik neem nu 6 weken T 50mg (1ste 2weken 25mg) en ik heb sindsdien geen enkel spoor meer van M ondervonden. Ik weet totaal niet wat me overkomt, uiteraard weet ik dat dit geen verworven terrein is en het uiterraad elk moment weer kan veranderen. En wat die bijwerkingen betreft : ja die zijn er maar ze zijn heel draaglijk. Vermoeidheid, af en toe tintelingen in vingers en voetkussen. En de smaak van koolzuurhoudende dranken is volledig weg, hebben allemaal dezelfde branderige smaak voor mij. Het gewichtsverlies (wat bij mij ook zeker mocht) is er (in de lijn van de andere getuigenissen) niet gekomen. Meestal is dat iets dat zich voordoet bij mensen die het best kunnen missen. Ik wens iedereen een zo positief mogelijk effect toe

01-04-2013 | Vrouw | 49
Hoofdpijn