Ervaringen met Topamax

droge mond

01-11-2013 | Vrouw | 46
topiramaat
Door de topamax die ik naast de Tegretol kreeg voor de epilepsie, is de migraine zo goed als verdwenen door de Topamax. Af en toe hoofdpijn maar geen migraine meer door gebruik van de Topamax.

23-09-2013 | Vrouw | 39
topiramaat
Neem reeds 5 jaar Topamax. Reeds vanalles gebruikt (Inderal, Depakine). Niets helpt effectief. Topamax helpt, wel last van bijwerkingen: tintelingen vingers en wang. Smaak is veranderd. Woordvindingsproblemen, vertraagd denken (vooral bij hoofdrekenen). Maar slechts 1x per maand migraine (72u lang). Gebruik dan Sumatriptanen.

08-09-2013 | Vrouw | 39
topiramaat
Al sinds mijn 15 jaar migraine en echt alles uitgeprobeerd.Nu al een jaar of 5 in behandeling bij een neuroloog en gebruik sinds 2 jaar Topamax.Vroeger antidepressiva maar teveel bijwerkingen!Topamax werkt voor mij goed.Gestart met 25 mg en opgebouwd naar 50 en zo toch naar 100 moeten gaan.Lang op 100 gebleven.Tot het onlangs weer slechter werd, af en toe 150 per dag en si[lees meer...]nds kort op maximum 200 per dag.Nu dus aan het uitproberen.Ben wel bang dat ik immuun ben geraakt aan het middel..Kan dit?.Wat dan?Enige bijwerkingen waren vooral in het begin, tintelingen in handen, niet kunnen slapen s'avonds, gevoel van zat zijn, verstrooid, en gewichtsverlies(15 kg), nu met die 200 mg last van mijn maag maar voor de rest niets meer.Het enige wat helpt bij een migraineaanval is Almogran.S'avonds moet ik ook een Tranxene 5mg nemen.

19-06-2013 | Vrouw | 29
topiramaat
Gekregen wegens psychische klachten. Voorheen 150 mg per dag maar ik kreeg zulke ernstige bijwerkingen dat ik aan het afbouwen ben. Ik kreeg opgezwollen vingers, vocht in handen en blaren op mijn handen. Er werd gedacht aan reuma, er is een MRI scan gemaakt enz enz. Ik kon zelfs niet meer zelfstandig thuis wonen en slikte zware pijnmedicatie. Uiteindelijk werd de link [lees meer...]gelegd naar de topamax. Nu ik flink ben geminderd met de medicatie kan ik zelfs mijn ring weer om.

01-04-2013 | Vrouw | 49
Hoofdpijn
Ik kamp sinds mijn 25ste met een ernstige vorm van migraine (M). Preventief nam ik reeds inderal, depakine en als laatste cerazette (=pil) telkens met matig succes. Ik nam nog heel vaak sumatriptan. De M-vrije weken waren al die jaren heel erg zeldzaam Begin februari 2013 had ik bijna drie weken full-time M. Er moest dus wel iets gebeuren . . . Ik was erg bang om met Top[lees meer...]amax (T) te beginnen omwille van de neurologische ‘akelige nevenwerkingen’ en ik moet toegegeven dat dit nog erger werd door het lezen van sommige getuigenissen op dit forum. Vandaar dat ik vandaag ook mijn verhaal wil delen Ik neem nu 6 weken T 50mg (1ste 2weken 25mg) en ik heb sindsdien geen enkel spoor meer van M ondervonden. Ik weet totaal niet wat me overkomt, uiteraard weet ik dat dit geen verworven terrein is en het uiterraad elk moment weer kan veranderen. En wat die bijwerkingen betreft : ja die zijn er maar ze zijn heel draaglijk. Vermoeidheid, af en toe tintelingen in vingers en voetkussen. En de smaak van koolzuurhoudende dranken is volledig weg, hebben allemaal dezelfde branderige smaak voor mij. Het gewichtsverlies (wat bij mij ook zeker mocht) is er (in de lijn van de andere getuigenissen) niet gekomen. Meestal is dat iets dat zich voordoet bij mensen die het best kunnen missen. Ik wens iedereen een zo positief mogelijk effect toe

25-03-2013 | Man | 40
topiramaat
Het houd mijn spiertrekkingen/tics aardig onder controle, alleen vraag ik mij af of het gevolgen voor je tandvlees heeft. Ik heb 8 medicijnen geslikt en dit is de minst slechte, de artsen twijfelen bij mij of ik myoclonieen of tics heb, dus vandaar is het lastig zoeken naar het juiste medicijn,

31-01-2013 | Man | 63
topiramaat
Sinds adolescentie: 'hoofdpijn'patiënt. Uiteindelijk 'migraine'diagnose. Alles geprobeerd, sinds mijn 40° cafergot ontdekt en helpt vooral indien 's nachts ingenomen maar probleem aangezien ik ook vrij hoge bloeddruk heb. Naast migraine heb ik ook alle andere soorten hoofdpijnen die komen en gaan... je gaat slapen en weet niet hoe je 's morgens opstaat. Leuk is anders. Be[lees meer...]gin december. Huisdokter: 'Topamax, bekend?' Neen. Na het lezen van de bijsluiter het doosje in de hoek van de kamer gegooid. Uiteindelijk toch maar geprobeerd. Kort en goed: 1x25 / dag = hoofdpijnvrij sinds december en vrijwel geen bijwerkingen / 2 x 25 (wat huisdokter had voorgeschreven): de hél!!!! (maagzuur / depri zodat ik hele dag in bed bleef enz enz). Nu met 1 x 25 slaap ik beter dan de laatste decennia, word ik wakker met een helder hoofd, géén koppijn al een maand lang... Moet ik daarvoor 63 geworden zijn???

13-01-2013 | Vrouw | 47
topiramaat
I.v.m. basilaire migraine (11x per maand) 2.5 weken geleden gestart op topamax, zit nu op 2d50mg. Wel wat misselijk en minder eetlust, soms last van branderige borstkast en sinds ophogen na 50mg voor de avond dosering heb ik moeite met inslapen (lig vele uren wakker). Maar ik ga er van uit dat de bijwerkingen van korte duur zijn. Ik heb nu nog wat hele korte aanvalletjes. [lees meer...]Dus ik het goede hoop. Maar verder heb ik geen bijwerkingen. Veel succes allemaal! M

05-12-2012 | Man | 60
topiramaat
had tot voor gebruik bijna wekelijks een "halfzware" migraineaanval. Frequentie en intensiteit zijn sinds gebruik gevoelig afgenomen. Enige bijwerking die ik ondervind zijn tintelingen in vingers en tenen.

03-12-2012 | Vrouw | 54
topiramaat
Sinds ik me kan heugen heb ik migraine,. Door de jaren heen heb ik gebruikt: propranolol, metropranol, atacand en vervolgens weer terug naar metropronol en nu sinds 1 maand gebruik ik Topamax (100mg per dag), naast de Metropronol (100mg.) die ik nog moet gaan afbouwen. De bijwerkingen in alle eerdere verhalen herken ik al te goed en zijn absoluut vervelend, maar ik krijg d[lees meer...]e indruk dat je daar toch even doorheen moet bijten. Wel wil ik iedereen attenderen op het eten van tomaten en bananen. Als je dit doet, met name 's morgens vroeg bij het ontbijt, voorkom je veel tintelingen in je handen/vingers, benen en voeten, kortom ook je huid is minder geirriteerd, althans het werkt bij mij erg goed. Ik eet echt iedere dag zeker 2 bananen, en zeker 15 kleine tomaten. Doe hier je voordeel mee. Succes allemaal.

01-11-2012 | Vrouw | 30
topiramaat
Ik slik nu sinds 8 maanden topamax. In het begin ben ik vrij snel moeten beginnen met het opbouwen van het medicijn. De eerste week 25mg, De tweede week naar 50, Totdat ik op de 100mg zat. Ik had toen erg veel last van bijwerkingen en ik heb toen ook contact opgenomen met mijn neuroloog. Ik ben toen van 100mg teruggegaan naar 75, omdat ik merkte dat het te snel ging voor m[lees meer...]ij. Ik kreeg letterlijk geen hap meer door mijn keel en ik werd er heel onrustig van. Ik had ook veel last van pijnlijke tintelingen in mijn onderbenen en voeten. Dus ik heb het in mijn eigen tempo opgebouwd naar 100 mg. Voorheen had ik 5 dagen in de week last van migraine. Ik gebruikte toen maxalt om de symptomen te onderdrukken, maar ik kon hierdoor niet meer goed functioneren en ik voelde me hierdoor echt belabberd! Inmiddels ben ik 8 maanden verder. De topiramaat helpt goed tegen de migraine en ik heb het ook goed kunnen opbouwen naar 100 mg. Alle bijwerkingen zijn ook een stuk minder. Op een gegeven moment kreeg ik weer meer last van migraine en zit ik nu op een dosis van 125 mg. In overleg met mijn neuroloog mag ik dit ophogen als ik merk dat de aanvallen weer in aantallen toenemen. Dit houd ik bij een dagboek. Tijdens mijn maandelijkse periode heb ik nog altijd prijs. Hiervoor slik ik dan nog altijd maxalt en is het maar even doorbijten. En bij momenten van teveel stress heb ik ook nog altijd last ervan. Maar voor mij is het een stuk dragelijker geworden. In het begin vond ik het wel eng ivm alle bijwerkingen. Daarom ben ik ook van 100 mg teruggegaan naar 75mg en ben ik daar een tijdje op blijven staan en heb ik dit rustig opgebouwd. Mijn lichaam heeft hier goed aan kunnen wennen. Ook ik ben inmiddels 12 kilo afgevallen. Dit is wel iets waar ik me ook zorgen over maak. In het begin ging het heel erg snel en vond ik het allemaal niet zo erg. Maar nu zit ik toch wel aan mijn max. Het is niet zo dat ik nu broodmager ben. Maar als ik nog een paar kilo afval dan is dat wel het geval. Ik krijg er gewoon geen gewicht bij. Maar wat ik vooral wil zeggen is dat het voor mij wel een goed medicijn is. Voorheen kon ik gewoon niet meer goed functioneren omdat ik gewoon 5dgn per week migraine had. En voor mensen die gaan beginnen en bang zijn voor de bijwerkingen of er veel last van hebben. Geef het aan en bouw het rustiger op of doe een stapje terug in de dosering en geef je lichaam de kans om eraan te wennen. Groetjes Kim

14-06-2012 | Vrouw | 44
topiramaat
In februari van dit jaar kreeg ik een aanval van migraine accompagnée. Ik was halfzijdig verlamd, kon niet meer praten, niet meer schrijven, mijn gezicht stond scheef. Wat aanvankelijk leek op een beroerte, bleek later een migraine accompangée te zijn. Dit is een zeer ernstige vorm van migraine met neurologische uitvalsverschijnselen. Sindsdien ben ik in ziekteverlof e[lees meer...]n op de sukkel. In eerste instantie had men mij tja de naam van dat medicijn ben ik vergeten ;-) nadien dan propanolol, daardoor vergat ik ongelooflijk veel en de aanvallen stopten niet. Omdat de aanvalllen niet stopten begon ik zelf te denken dat ik misschien toch nog iets anders had en dus een second opninion gaan zoeken, zelfde resultaat : migraine accompagnée, nu heb ik topamax voorgeschreven gekregen. Ik zou het moeten opbouwen tot een onderhoudsdosis van 100 mg per dag maar ik zit nu aan 50mg en ik doe niets dan slapen. Ik kan moeilijk op mijn woorden komen en ben redelijk depressief. Het moet wel gezegd worden dat het ongelooflijk goed helpt tegen de aanvallen. Want normaal bij extreme vermoeidheid had ik voordien een aanval en met de topamax niet. Erg veel afvallen doe ik er spijtig genoeg niet van (en bij mij zou er wel wat af mogen ;-) ) Ik ben nu wel zelf de topamax aan het combineren met magnesium supplementen omdat migraine vaak een gevolg is van een tekort aan magnesium. Migraine is immers een verkramping van de bloedvaten en magnesium heft de verkramping op. Het werkt tevens tegen de vermoeidheid en tegen de stress. Dit helpt uitstekend bij mij. En als ik kan bouw ik de topamax terug af naar 25 mg maar ik heb al gezien dat dit net te weinig is want dan krijg ik wel terug aanvallen, dus voorlopig nog even opletten.

26-05-2012 | Vrouw | 15
topiramaat
Mijn dochter (15 j.) neemt 25 mg en 50 mg nu sinds bijna een half jaar. Zij is enkele (gewenste) kilo's kwijt, heeft inderdaad soms vervelende tintelingen maar verder geen enkele bijwerking. Het is dus zeer persoonlijk zoals voor elk medicijn geldt. Als je de bijsluiter van alle bestaande medicijnen leest, neem je nooit nog iets in. De bijwerkingen die beschreven staan[lees meer...] zijn van toepassing op een bepaald percentage onder de mensen, de ene heeft er last van, de andere niet. Ik vind dus niet dat je je daardoor moet laten beïnvloeden, maar zelf eens uitproberen wat het met jou doet. Mijn dochter heeft nog zeer zelden een migraineaanval en ze komt van zo'n drie à vier aanvallen per week!

03-05-2012 | Vrouw | 25
topiramaat
Ik gebruik voor de tweede keer topamax. Eerste keer had ik geen last van bijwerkingen en mijn aanvallen werden korter en minder erg. Ik gebruikte toen 125 mg per dag. Nu ben ik net weer begonnen met topamax en zit nu op 30 mg per dag. Totaal geen last van bijwerkingen. Weet iemand of je gelijk last van de bijwerkingen krijgt of dat dit later optreedt?

19-04-2012 | Vrouw | 33
topiramaat
ik gebruik twee keer perdag smorgens en savonds te topaklimaat dat is om maigreneaanvallen te verkomen. daar ben ik heel tevreden over. als ik heel veel last van maigrene heb mag ik en slik ik de maxalt smelt tablet 10 mg. ik mag er 2 binnen 24 uur en als ik mislijk ben, dat gebeurt geregeld, dan mag ik de donpiron zetpil pakken. ik ben over alles heel tevreden omdat ik [lees meer...]alle mediechijne al jaren gebruik tegen maigrene. ik zal er mee moeten leven maar is soms best moeilijk want het gooit soms heel de week in de war, de maigrene hoofdpijn kan soms heel lastig zijn en vervelend.

26-02-2012 | Vrouw | 54
topiramaat
Ik heb zware migraineaanvallen van 3 tot5 dagen soms, twee keer per maand veel overgeven en veel tijd nodig om weer op te knappen na een aantal dagen niet eten en drinken. gebruik imigran neusspray 20 mg.topimaraat van de neuroloog gekregen eerst 15 mg om te wennen en na vier maanden naar 25 mg per dag, dus geen hoge doses.ben wel een maand ruim heel erg misselijk geweest [lees meer...]tot bijna overgeven, ook erg moe en heel duizelig, zelf liggend in bed nog duizelig.de overgang naar 25 mg ging beter dat duurde een weekje ongeveer, de hoofdpijn is nu veel minder vaak , heb nog wel een paar keer een heel zware aanval gehad, ben intussen ook nog gestopt met koffie drinken en eet geen chocolade meer, had laatst een week lang wel behoorlijk hoofdpijn , kon het een beetje onderdrukken met mijn neussprays imigran, en heb af een toe een dag hoofdpijn wat met imigran nog wel te handelen is, neuroloog wil het over een paar maanden nu weer afbouwen, snap niet helemaal waarom, de dosis is laag en het help, dat zei hij ook trouwens'goede keus'.voorlopig ben ik nog blij met topamax.