topiramaat

Topiramaat (Topamax) bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

16-10-2015 | Vrouw | 25
topiramaat (50mg)
3-4 migraine aanvallen per week die 8-30 uur duren per stuk. Na overleg met neuroloog gestart met Topiramaat, 2x25mg per dag. In de eerste week een dronken gevoel, last van wat tintelingen. De bijwerkingen waren na een week een stuk minder. Sinds de start van deze medicatie nog maar 2 aanvallen van migraine gehad, super tevreden.

11-10-2015 | Vrouw | 50
topiramaat (50mg)
ik kampte wekelijks met flinke migraine aanvallen en slikte daarvoor al zolmitriptan. helaas werkte deze niet meer na verloop van tijd en kreeg ik hier bijwerking van oa benauwdheid. na een bezoek aan de hoofdpijnkliniek in het flevoziekenhuis is mij topiramaat voorgeschreven in de dosis van 25 mg om te beginnen. Er werd mij wel verteld dat ik nooit helemaal hoofdpijnvrij[lees meer...] zou kunnen zijn, maar de aanvallen zouden wel in mindere mate moeten gaan optreden. ik gebruik nu inmiddels de 50 mg tablet vorm en heb nu idd af en toe een migraine aanval, maar gelukkig geen wekelijkse aanvallen meer. bijkomstige voordeel voor mij was dat ik ook 10 kilo kwijt geraakt ben aan gewicht die er toch nodig vanaf moest. het nadeel is de regelmatig terugkerende slapeloosheid. het duurt lang voor dat ik in slaap val soms pas rond 2 uur snachts. maar gelukkig voor mij ben ik afgekeurd en kan iets langer blijven liggen, dus haal de slaap wel in. kortom ik ben tot nog toe tevreden met het product en hoop niet dat ik op korte termijn een dosis hoger moet, want daar zit ik niet op te wachten.

17-06-2014 | Man | 34
topiramaat (100mg)
Dit is een reactie op de vraag nav onderstaand verhaal (ook mijn verhaal). Ik moest de dosis opbouwen en voordat ik op 100 mg zat duurde wel een paar maanden. Pas toen ik een maand op 100 zat begon het voor mij te werken. Dus het had bij mij even een aantal maanden nodig. Maar het hangt ook af hoeveel de persoon in kwestie nodig heeft qua dosis. De een kan met 50 mg zich r[lees meer...]edden en de ander heeft 200 mg nodig. Ik moest eerst proberen met 25 mg, toen met 50, 75 enz.

10-02-2014 | Vrouw | 34
topiramaat
Neuroloog adviseerde mij topiramaat te gebruiken ipv fromirex. Ik heb de dosis langzaam opgebouwd en zit nu op 100 mg. Heb geen migraine meer. Geen last van bijwerkingen alleen gewichtsverlies, maar dat kon bij mij geen kwaad. Ik ben erg super blij mee. Ben zeker een kilo of 8 kwijt en mijn migraine is weg!!!

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum