Topiramaat

Topiramaat (Topamax) bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

19-09-2018

Epilepsie

Dit middel heb ik tegen epilepsie maar ook tegen migraine.Het werkt goed tot nu toe,maar ik ben nog maar net begonnen er mee dus het is voor mij nog eventjes afwachten wat het op langer termijn gaat doen in mijn lichaam.
19-09-2018

Epilepsie

Ik heb dit middel van neuroloog gekregen tegen epilepsie maar ook omdat ik last heb van migraine.Zo sla ik 2 vliegen in 1 klap. Ik gebruikte eerst Lamotrigine maar dat ben ik nu aan het afbouwen.Over 4 weken ben ik afgebouwd daarmee en ben ik helemaal overgegaan op de Topiramaat. De 25 mg tablet is een heel klein tabletje dat zeer makkeijk in te nemen is.Ik neem het met w[lees meer...]at te eten in omdat ik gauw last van maagklachten heb. Verder drink ik 1,5 liter water per dag naast mijn koffie,om nierstenen e.d te voorkomen. Nadeel is wel dat ik vaker naar de WC moet om te plassen. Topiramaat word opgebouwd naar 2 maal daags 1 tablet.Misschien 3 maal daags 1 tablet,maar dat is afwachten.Mogelijk is in mijn geval 2 maal daags ook voldoende gezien mijn vorm van epilepsie en migraine.
01-05-2016

Epilepsie

Bij het overstappen van depakine naar topiramaat veel bijwerkingen gehad. Vooral de tintelingen in vingers en tenen, maar ook in de punt van mijn neus en de zijkant van mijn tong. Ook een vieze smaak in mijn mond en , heel vreemd, proefde ik de prik niet meer in koolzuurhoudende drank. Ik zag de bubbels wel maar het leek bij het drinken net of ze er niet inzaten. Fijne [lees meer...]bijwerking was wel dat ik mijn trek in ongezond eten weer onder controle had en daardoor alle extra kilo's van de depakine weer verdwenen. De prikkelingen verdwenen ook maar toen het in het najaar kouder werd kwamen ze in mijn handen en een beetje in mijn voeten weer terug. Heel vervelend. Daarnaast bleef mijn stemming vlak net als bij de depakine. Niets écht leuk of écht erg vinden. Het allemaal wel goed vinden. Dat evolueerde steeds meer van neerslachtigheid naar depressieve gevoelens. Na overleg met de neuroloog toen overgestapt op Lamotrigine.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum