Ervaringen met Topiramaat

topiramaat

kortademigheid spierspanning beangstigende gedachten hoofdpijn maagpijn tintelingen in de voeten vaker ontlasting tintelingen en prikkeling in vinger(s) maagpijn af en toe diarree

Eetstoornis (1 mening)

Topiramaat (Topamax) bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

12-03-2022 | Man | 56
Bipolaire stoornis
werkt uitstekend voor mij

06-04-2024 | Vrouw | 57
topiramaat (50mg)

beangstigende gedachten vaker ontlasting af en toe diarree buikpijn

Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen om me te helpen slapen, dat deed het ook wel maar ik merkte ook dat mijn darmen van slag zijn en ik meer angstklachten kreeg

14-02-2023 | Vrouw | 57
topiramaat (25mg)
Na jarenlang bètablokkers gestopt omdat het en niet werkte en ik voelde me vreselijk,drie aanvallen per week, regelmatig uitgedroogd door vele spugen. Nu sinds jaar dit middel, eerste week was vreselijk,maar dat zijn begin bijwerkingen,en heel nieuwe ervaring hoofdpijn....geen migraine. Na die week ideaal,zelden een aanval,ik ben gewoon blijven hangen op een keer 25 mg. [lees meer...] Niemand kon mij vertellen waarom ik meer moest slikken terwijl het al deed wat het moest doen. Dus ben ik gewoon niet meer gaan slikken. En dat werkt prima die ene aanval in de mnd ofzo die kan ik opvangen met injectie. Dus als een pil werkt gewoon blijven hangen en niets meer gaan nemen,en als je echt onderzoek gaat doen in wetenschappelijke onderzoeken,wel allemaal engels, dan is daar ook uitgekomen voor migraine zo laag mogelijk doseren. Zelf na blijven denken altijd niet zomaar gaan ophogen omdat iemand dat standaard voorschrijft.

23-01-2023 | Vrouw | 57
topiramaat (25mg)
Gebruik nu 13 jaar voor nachtmerries inmiddels afgebouwd naar 25 mg maar kan helaas niet zonder. Alleen in het begin even lichte bijwerkingen gehad.

24-08-2020 | Vrouw | 57
topiramaat (25mg)
3 dagen 25 mg geslikt, nu 50 mg gisteravond genomen, onrustig geslapen en op dit moment angstig verward erg duf.

01-05-2016 | Vrouw | 57
Epilepsie
Bij het overstappen van depakine naar topiramaat veel bijwerkingen gehad. Vooral de tintelingen in vingers en tenen, maar ook in de punt van mijn neus en de zijkant van mijn tong. Ook een vieze smaak in mijn mond en , heel vreemd, proefde ik de prik niet meer in koolzuurhoudende drank. Ik zag de bubbels wel maar het leek bij het drinken net of ze er niet inzaten. Fijne [lees meer...]bijwerking was wel dat ik mijn trek in ongezond eten weer onder controle had en daardoor alle extra kilo's van de depakine weer verdwenen. De prikkelingen verdwenen ook maar toen het in het najaar kouder werd kwamen ze in mijn handen en een beetje in mijn voeten weer terug. Heel vervelend. Daarnaast bleef mijn stemming vlak net als bij de depakine. Niets écht leuk of écht erg vinden. Het allemaal wel goed vinden. Dat evolueerde steeds meer van neerslachtigheid naar depressieve gevoelens. Na overleg met de neuroloog toen overgestapt op Lamotrigine.

30-05-2023 | Man | 58
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Herbelevingen, nachtmerries Het medicijn deed niets goeds voor mij. Het leek wel dat ik ging dementeren

03-06-2022 | Vrouw | 58
topiramaat (50mg)
Via Hoofdpijnpoli door een neuroloog voorgeschreven gekregen voor heftige/veelvuldige migraine aanvallen, soms 3 x per week overgaande in de week er op. Minimaal 3 tot 4 daagse aanvallen. Begonnen met lage dosering, 4 x opgehoogd vanwege geen werking. Bijwerking depressies. Zelf gekozen af te bouwen daar ik er teveel last van kreeg al wou de neuroloog nog is verhogen heb i[lees meer...]k geweigerd. Nu over op Depakine.

27-05-2022 | Vrouw | 60
topiramaat (100mg)
Mijn migraine is er wel door onder controle. Als ik het niet nam had ik per maand zeker minimum 4 x een opstoot van migraine die minstens 3 dagen duurde. Nu gebeurt het nog sporadisch en met zolmitriptan is het niet meer zo hevig.

25-10-2017 | Man | 60
topiramaat (25mg)
Slikte geen medicijnen. Bij het opbouwen van de Topiramaat ging het al mis. Zat op m'n werk als een zombie voor mijn beeldscherm en wist letterlijk niet meer wat ik aan het doen was. Ben toen ziek naar huis gestuurd! De (vermeende) migraine aanvallen bleven onveranderd. Nu, ruim 2 maanden na het stoppen, nog steeds veel last van Raynaud (dode witte vingers). Ook bij kamert[lees meer...]emperatuur!

23-08-2015 | Vrouw | 60
Alcoholverslaving
Veel last gekregen van spasmen bij het oog en soms ook aangezicht. Na stoppen is deze bijwerking gebleven dus zit ik nu voor de rest van mijn leven vast aan iedere 3 maanden Botox.

07-10-2021 | Man | 62
topiramaat (25mg)
6 weken geslikt heelmisselijk 24 uur lang opgeblazen gevoel en niet me zelf zijn

30-12-2018 | Vrouw | 62
topiramaat (50mg)
Werkt als preventief geneesmiddel, helpt matig, nog altijd migraine, maar in mindere maten.

18-03-2015 | Vrouw | 64
topiramaat (50mg)
Helpt goed om migraine te voorkomen, maar de bijwerkingen zijn zwaar. concentratieproblemen, ernstige vermoeidheid, verwardheid, je raakt snel afhankelijk van het middel.

19-07-2017 | Vrouw | 65
Afslanken - overgewicht

09-02-2016 | Vrouw | 65
topiramaat (100mg)
8 jaar slapeloosheid tot slecht slapen. Veel geprobeerd zowel medicatie als therapie. bij de topiramaat werd gezegd dat het de bijwerking had van slaapbevordering, of ik het wilde proberen? Zelf ben ik ten einde raad. Dus heb ik het geprobeerd zonder een enkel positief resultaat. Opvallend is dat men over het algemeen weinig weet over langdurige slapeloosheid.