ISO 27001

19-07-2017

Afslanken - overgewicht

27-05-2017

Posttraumatische stress-stoornis

Ik slik nu enkele jaren topiramaat tegen de nachtmerries bij PTSS. Ik had weinig bijwerkingen en het werkte heel erg goed voor mij. Tot ik een fikse niersteen kreeg en daaraan twee keer geopereerd moest worden. Dit blijkt een bijwerking te zijn topirmaat. Ik ga nu proberen te stoppen want dit wil ik niet meer meemaken.
06-05-2017

Topiramaat (topiramaat)

Ik heb jarenlang Depakine geslikt voor mijn migraine, maar omdat ik een evenwichtsstoornis heb met aanvallen van draaiduizeligheid dacht de neuroloog dat het misschien beter zou zijn om op topiramaat over te stappen. Dit was dus geen goed idee. In eerste instantie moest ik de topiramaat opbouwen en de depakine afbouwen, niks aan de hand. Maar daarna toen ik volledig op de [lees meer...]topiramaat zat ging het fout. Ik heb de hele maand april/mei migraine gehad. Daarbij elke dag diarree, misselijk, algemeen gevoel van ziek zijn. Ik ben zelf 4 mei gestopt, omdat ik niet meer tegen de migraine kon en heb de neuroloog gebeld,die is helaas op vakantie en word maandag teruggebeld. Ik wil graag weer mijn oude medicijnen terug waar ik zeer goed op reageerde. Maar dit vergif wil ik niet meer in mijn lichaam...heb nu nog steeds de bijwerkingen en hoop dat deze snel weggaan.
08-02-2017

Topiramaat (topiramaat)

Eerste maanden veel last gehad van misselijkheid, dit nam geleidelijk af. Nu naar paar maanden nauwelijks last meer van. Korte periode wat last van haaruitval gehad, ook dit trok weer weg. Dit weegt echter niet op tegen de voordelen. Na een maand gebruik aantal migraine vrijwel weg. Eerst 2-4 keer per week een aanval. Als ik nu last heb dan is de pijn een stuk dragelijker.[lees meer...] Erg tevreden!
07-02-2017

Alcoholverslaving

Voorgeschreven als zuchtremmer bij alcoholverslaving. Werkt redelijk voor dat doeleinde. Heb het idee dat ik minder zucht heb dan eerst. Ervaar wel veel bijwerkingen. Heb daarom veel gerommeld met de dosering. Eerst opgebouwd tot 125mg. Toen was ik opeens constant misselijk. Toen afgebouwd tot 50mg. Toen weer verhoogd tot 75mg omdat zucht weer heviger werd. Maar misselijkh[lees meer...]eid kwam weer terug dus weer terug naar 50mg. Uiteindelijk heb ik zo 4 maanden met een misselijk gevoel rondgelopen. Verder in het begin suf en veel moe. Dat ging na een tijdje weg. Tintelingen blijven soms terugkomen, maar dat ervaar ik niet als heel irritant. Pas wel op met dit medicijn als je ondergewicht hebt! Ben in totaal al 12kg afgevallen terwijl ik niet eens zoveel doe aan sport.
17-07-2016

Topiramaat (topiramaat)

Ik heb tot nu toe een positieve ervaring met dit medicijn. Weinig last van bijwerkingen en bijna geen migraine aanvallen, terwijl ik er wekelijks 3 had. Ik ben wel geschrokken van de meningen van andere personen. Kan iemand mij vertellen hoelang je deze medicatie moet gebruiken voor je hier van gaat afvallen? Dit is voor mij helemaal niet nodig en ik heb hier tot nu toe oo[lees meer...]k nog geen last van.
16-06-2016

Posttraumatische stress-stoornis

Het gaat bij mij met name om het positieve effect op nachtmerries van de medicatie. Na een lange zoektocht naar iets wat helpt zonder al te veel bijwerkingen en niet in de benzo-sfeer gezien mijn verslavingsachtergrond, heeft mijn behandelaar mij topimaraat voorgeschreven en die man verdient een lintje! Het is geen tovermiddel natuurlijk, ik heb ook EMDR en schematherapie [lees meer...]en de medicatie dient ter ondersteuning dus het zal vast de combinatie zijn die werkt, maar mijn nachtmerries en slaapproblemen zijn inmiddels enorm afgenomen en ik heb niet al te veel last van nare bijwerkingen. Gelukkig, want veel mensen hebben hier wel last van en staken hierdoor het gebruik en anderen beginnen niet eens aan dit middel uit angst voor bijwerkingen. Ik had vooraf ook heel wat spookverhalen gehoord, dat gaat nu eenmaal zo, heb me hierdoor niet laten leiden, de ene persoon is de andere niet en ieder heeft zijn of haar eigen achtergrond en verhaal. Ik ben blij dat ik heb doorgezet, de eerste dagen had ik meer last van bijwerkingen als duizeligheid en tintelingen etc etc, deze namen na een week ofzo af. De dosering werd langzaam verhoogd totdat een positief effect werd bereikt op mijn gewicht, daaraan las mijn behandelend arts af dat we in de werkzame zone terecht kwamen. Dit kwam mij natuurlijk wel prima uit.....lol.... Ik kreeg wel last van mijn buik op n gegeven moment, ben toen gaan zoeken op internet en kwam toen tot de ontdekking dat het kan komen door kristalvorming in de urine, heb dit gecheckt en idd dit is in mijn geval zo. Drink nu veel water en heb vitaminesupplementen b3, b6, b12, c, cranberrytabletten, (proefschrift over nieren gelezen op site van een universiteit over nierdialyse), hierdoor zijn klachten afgenomen en urine weer helder. Binnen de verslavingszorg wordt dit middel meer en meer ingezet ter ondersteuning bij mensen met een cocaineverslaving, omdat het de trek hierin remt. Ik heb dit zelf ook als zodanig ervaren. Abstinentie wil niet zeggen dat je nooit meer trek krijgt. Toen ik startte met Topimaraat, sloeg mijn behandelaar twee vliegen in 1 klap. Ik ben hem hier zeer dankbaar voor. In sommige situaties blijft ons verslaafde brein toch op een bepaalde manier reageren en dit middel is in staat om hier op in te grijpen. Dat is een belangrijke meerwaarde van dit middel, vind ik.
01-05-2016

Epilepsie

Bij het overstappen van depakine naar topiramaat veel bijwerkingen gehad. Vooral de tintelingen in vingers en tenen, maar ook in de punt van mijn neus en de zijkant van mijn tong. Ook een vieze smaak in mijn mond en , heel vreemd, proefde ik de prik niet meer in koolzuurhoudende drank. Ik zag de bubbels wel maar het leek bij het drinken net of ze er niet inzaten. Fijne [lees meer...]bijwerking was wel dat ik mijn trek in ongezond eten weer onder controle had en daardoor alle extra kilo's van de depakine weer verdwenen. De prikkelingen verdwenen ook maar toen het in het najaar kouder werd kwamen ze in mijn handen en een beetje in mijn voeten weer terug. Heel vervelend. Daarnaast bleef mijn stemming vlak net als bij de depakine. Niets écht leuk of écht erg vinden. Het allemaal wel goed vinden. Dat evolueerde steeds meer van neerslachtigheid naar depressieve gevoelens. Na overleg met de neuroloog toen overgestapt op Lamotrigine.
Pagina 1 van 4

Mirena (2005) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (817) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (420) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (420) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!