lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

17-07-2016

Topiramaat (topiramaat)

Ik heb tot nu toe een positieve ervaring met dit medicijn. Weinig last van bijwerkingen en bijna geen migraine aanvallen, terwijl ik er wekelijks 3 had. Ik ben wel geschrokken van de meningen van andere personen. Kan iemand mij vertellen hoelang je deze medicatie moet gebruiken voor je hier van gaat afvallen? Dit is voor mij helemaal niet nodig en ik heb hier tot nu toe oo[lees meer...]k nog geen last van.
16-06-2016

Posttraumatische stress-stoornis

Het gaat bij mij met name om het positieve effect op nachtmerries van de medicatie. Na een lange zoektocht naar iets wat helpt zonder al te veel bijwerkingen en niet in de benzo-sfeer gezien mijn verslavingsachtergrond, heeft mijn behandelaar mij topimaraat voorgeschreven en die man verdient een lintje! Het is geen tovermiddel natuurlijk, ik heb ook EMDR en schematherapie [lees meer...]en de medicatie dient ter ondersteuning dus het zal vast de combinatie zijn die werkt, maar mijn nachtmerries en slaapproblemen zijn inmiddels enorm afgenomen en ik heb niet al te veel last van nare bijwerkingen. Gelukkig, want veel mensen hebben hier wel last van en staken hierdoor het gebruik en anderen beginnen niet eens aan dit middel uit angst voor bijwerkingen. Ik had vooraf ook heel wat spookverhalen gehoord, dat gaat nu eenmaal zo, heb me hierdoor niet laten leiden, de ene persoon is de andere niet en ieder heeft zijn of haar eigen achtergrond en verhaal. Ik ben blij dat ik heb doorgezet, de eerste dagen had ik meer last van bijwerkingen als duizeligheid en tintelingen etc etc, deze namen na een week ofzo af. De dosering werd langzaam verhoogd totdat een positief effect werd bereikt op mijn gewicht, daaraan las mijn behandelend arts af dat we in de werkzame zone terecht kwamen. Dit kwam mij natuurlijk wel prima uit.....lol.... Ik kreeg wel last van mijn buik op n gegeven moment, ben toen gaan zoeken op internet en kwam toen tot de ontdekking dat het kan komen door kristalvorming in de urine, heb dit gecheckt en idd dit is in mijn geval zo. Drink nu veel water en heb vitaminesupplementen b3, b6, b12, c, cranberrytabletten, (proefschrift over nieren gelezen op site van een universiteit over nierdialyse), hierdoor zijn klachten afgenomen en urine weer helder. Binnen de verslavingszorg wordt dit middel meer en meer ingezet ter ondersteuning bij mensen met een cocaineverslaving, omdat het de trek hierin remt. Ik heb dit zelf ook als zodanig ervaren. Abstinentie wil niet zeggen dat je nooit meer trek krijgt. Toen ik startte met Topimaraat, sloeg mijn behandelaar twee vliegen in 1 klap. Ik ben hem hier zeer dankbaar voor. In sommige situaties blijft ons verslaafde brein toch op een bepaalde manier reageren en dit middel is in staat om hier op in te grijpen. Dat is een belangrijke meerwaarde van dit middel, vind ik.
01-05-2016

Epilepsie

Bij het overstappen van depakine naar topiramaat veel bijwerkingen gehad. Vooral de tintelingen in vingers en tenen, maar ook in de punt van mijn neus en de zijkant van mijn tong. Ook een vieze smaak in mijn mond en , heel vreemd, proefde ik de prik niet meer in koolzuurhoudende drank. Ik zag de bubbels wel maar het leek bij het drinken net of ze er niet inzaten. Fijne [lees meer...]bijwerking was wel dat ik mijn trek in ongezond eten weer onder controle had en daardoor alle extra kilo's van de depakine weer verdwenen. De prikkelingen verdwenen ook maar toen het in het najaar kouder werd kwamen ze in mijn handen en een beetje in mijn voeten weer terug. Heel vervelend. Daarnaast bleef mijn stemming vlak net als bij de depakine. Niets écht leuk of écht erg vinden. Het allemaal wel goed vinden. Dat evolueerde steeds meer van neerslachtigheid naar depressieve gevoelens. Na overleg met de neuroloog toen overgestapt op Lamotrigine.
09-02-2016

Topiramaat (topiramaat)

hoi ik ben net pas begonnen met topiramaat.. nu vraag ik mij af wanneer je het begin te merken dat het gaat werken... of is dat per mens verschillend? Heb vaak last van migraine en als deze pillen niet helpen, stuurt de huisarts mij door naar de neuroloog.
09-02-2016

Topiramaat (topiramaat)

8 jaar slapeloosheid tot slecht slapen. Veel geprobeerd zowel medicatie als therapie. bij de topiramaat werd gezegd dat het de bijwerking had van slaapbevordering, of ik het wilde proberen? Zelf ben ik ten einde raad. Dus heb ik het geprobeerd zonder een enkel positief resultaat. Opvallend is dat men over het algemeen weinig weet over langdurige slapeloosheid.
04-02-2016

Topiramaat (topiramaat)

Medicijn helpt zeer goed. Eerst begonnen met opbouwen van 2 naar 3 naar 4 tabletten per dag. Migraine was compleet weg. Omdat het zo goed ging, afgebouwd naar 2 tabletten per dag ('s avonds ingenomen ivm bijwerkingen) een jaar lang wederom geen last van migraine. Langzaam maar zeker kwam de migraine voorzichtig terug. Nu weer op 3 tabletten per dag na overleg met huisarts.[lees meer...] (1 in ochtend, 2 in avond) en vervolgens blijven de aanvallen weer weg sinds een half jaar. Ik kan zeker niet zeggen dat ik hoofdpijnvrij ben. In de periodes dat ik normaal een migraine aanval zou hebben, heb ik nu gewoon hoofdpijn die gemakkelijk te onderdrukken is met pijnstillers, waardoor ik wel gewoon kan functioneren in plaats van 3 dagen lang op mijn bed te liggen.
16-10-2015

Topiramaat (topiramaat)

3-4 migraine aanvallen per week die 8-30 uur duren per stuk. Na overleg met neuroloog gestart met Topiramaat, 2x25mg per dag. In de eerste week een dronken gevoel, last van wat tintelingen. De bijwerkingen waren na een week een stuk minder. Sinds de start van deze medicatie nog maar 2 aanvallen van migraine gehad, super tevreden.
11-10-2015

Topiramaat (topiramaat)

ik kampte wekelijks met flinke migraine aanvallen en slikte daarvoor al zolmitriptan. helaas werkte deze niet meer na verloop van tijd en kreeg ik hier bijwerking van oa benauwdheid. na een bezoek aan de hoofdpijnkliniek in het flevoziekenhuis is mij topiramaat voorgeschreven in de dosis van 25 mg om te beginnen. Er werd mij wel verteld dat ik nooit helemaal hoofdpijnvrij[lees meer...] zou kunnen zijn, maar de aanvallen zouden wel in mindere mate moeten gaan optreden. ik gebruik nu inmiddels de 50 mg tablet vorm en heb nu idd af en toe een migraine aanval, maar gelukkig geen wekelijkse aanvallen meer. bijkomstige voordeel voor mij was dat ik ook 10 kilo kwijt geraakt ben aan gewicht die er toch nodig vanaf moest. het nadeel is de regelmatig terugkerende slapeloosheid. het duurt lang voor dat ik in slaap val soms pas rond 2 uur snachts. maar gelukkig voor mij ben ik afgekeurd en kan iets langer blijven liggen, dus haal de slaap wel in. kortom ik ben tot nog toe tevreden met het product en hoop niet dat ik op korte termijn een dosis hoger moet, want daar zit ik niet op te wachten.
Pagina 1 van 3

Mirena (1939) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (399) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!