ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 4

28-12-2017

Topiramaat (topiramaat)

Na jaren tobben met migraine en zeer slechte ervaringen met Triptanen (geen pijnstilling, maar wel heel erg benauwd; hartkloppingen) adviseerde mijn neuroloog Topiramaat te proberen. Opgebouwd tot 2 x daags 50mg en op advies later weer afgebouwd naar 2 x daags 25mg (want: zo laag mogelijke dosering is toch het beste). Ik heb in één jaar tijd nog maar 3 migraine aanvalle[lees meer...]n gehad, die welgeteld 10 minuten duurden. Zonder de misselijkheid en de barstende koppijn. Ik weet dat het migraine was, omdat het bij mij altijd met aura-verschijnselen begint: niet meer kunnen scherp zien & lezen. Als ik dan rustig ga liggen, lijkt het net of de Topiramaat zijn werk gaat doen en eigenlijk is de aanval binnen no-time verdwenen. Ik neem voor de zekerheid wel één 400mg Ibuprofen in.. Maar dat mag niet in verhouding staan, weten de de migraine-lijders onder de lezers van dit bericht. De bijwerkingen waren in eerste instantie best heftig: tintelingen in vingers en tenen, maar na een paar weken waren die verdwenen. Ook viel ik wat kilootjes af, maar dat is ook gestabiliseerd, daarbij was ik ook aan het lijnen in die tijd. 1+1=2. Je lijf went aan het middel. Ik ben enthousiast!
20-11-2017

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Relatiebreuk tussen Borderline/Narcist (IK) met Kwaadaardig Borderline/Narcist (HET) waardoor IK een dwangmatige obsessie ontwikkelde en er maandenlange nachtmerries (2, 3x per nacht) ontstonden, door het emotionele misbruik, de plotselinge breuk, zonder uitleg en zonder enige kans om hierover vragen te stellen, dan wel contact te hebben. Hierop volgden beïnvloeding van me[lees meer...]nsen en zelfs valse aangiften. Kortom: een algehele staat van psychose.
30-10-2017

Topiramaat (topiramaat)

Hallo iedereen! Ik heb ongeveer elk middeltje onder de zon geprobeerd om van migraine af te geraken (pil, prikpil, betablokkers, hormoonspiraal...), en neem ondertussen ca. 1 jaar 2x 50 mg Topiramaat (onder de naam Topamax). Bijwerkingen: In het begin enkele bijwerkingen zoals tintelende vingers en tenen (bij start aan 2x 25mg en bij de verhoging naar 2x 50mg), maar intus[lees meer...]sen zijn die helemaal weg. Wat nerveuzer/angstiger dan voorheen maar niet in die mate dat het mijn dagelijks functioneren hindert. Bij mij geen gewichtsverlies zoals sommige mensen rapporteren (jammer genoeg :-p ). Resultaat: Aantal migraines is afgenomen, maar daarna weer omhoog gegaan (gelukkig niet tot startniveau); intensiteit is iets afgenomen maar niet spectaculair... Maar! Intussen ben ik ook langs gegaan bij een huisarts/homeopaat (waar mijn neuroloog echt niets mee had, dacht dat het waanzinnig tijdverlies was). Die heeft me getest op voedingsovergevoeligheden - dus geen allergie of intolerantie, gewoon overgevoeligheid - en me een lijst gegeven met voedingsmiddelen die ik moet mijden. Sinds ik dat doe: quasi géén migraine meer! (sommige van mijn migraines zijn hormonaal, die krijg je natuurlijk niet weg met voeding aan te passen). En ja, sommige van die voedingsmiddelen had ik zelf al ondervonden als zijnde problematisch (tomaten, koffie, varkensvlees), maar andere had ik geen idéé van (citroen, soja, koemelk-eiwit...). Uiteraard was het even moeilijk om mijn voeding om te gooien en alternatieven te vinden, maar het was het waard: ik ben weer voltijds aan het werk en heb (bijna) geen last meer van migraine! Ik wil toch even meegeven dat ik doorgaans écht niets heb met alternatieve geneeskunde, en dat ik dat bezoek aan die homeopaat voornamelijk om die reden lang heb uitgesteld (hij was me nochtans door verschillende mensen aangeraden). Maar hij heeft me geen rare medicijnen voorgeschreven, enkel getest en een lijstje "te mijden" voedingsmiddelen meegegeven, en het helpt mij. Dus in dit éne geval ben ik voorstander :-). Ik hoop voor alle andere migrainelijders out there dat jullie migraineaanvallen wegblijven, uiteraard! Maar moesten ze niet onder controle te krijgen zijn, kan dit jullie misschien ook helpen, dus ik wou mijn ervaring zeker delen. Merk wel: ik neem ook nog altijd topiramaat. Veel sterkte en succes met het onder controle krijgen/houden van je migraine!
25-10-2017

Topiramaat (topiramaat)

Slikte geen medicijnen. Bij het opbouwen van de Topiramaat ging het al mis. Zat op m'n werk als een zombie voor mijn beeldscherm en wist letterlijk niet meer wat ik aan het doen was. Ben toen ziek naar huis gestuurd! De (vermeende) migraine aanvallen bleven onveranderd. Nu, ruim 2 maanden na het stoppen, nog steeds veel last van Raynaud (dode witte vingers). Ook bij kamert[lees meer...]emperatuur!
19-07-2017

Afslanken - overgewicht

27-05-2017

Posttraumatische stress-stoornis

Ik slik nu enkele jaren topiramaat tegen de nachtmerries bij PTSS. Ik had weinig bijwerkingen en het werkte heel erg goed voor mij. Tot ik een fikse niersteen kreeg en daaraan twee keer geopereerd moest worden. Dit blijkt een bijwerking te zijn topirmaat. Ik ga nu proberen te stoppen want dit wil ik niet meer meemaken.
06-05-2017

Topiramaat (topiramaat)

Ik heb jarenlang Depakine geslikt voor mijn migraine, maar omdat ik een evenwichtsstoornis heb met aanvallen van draaiduizeligheid dacht de neuroloog dat het misschien beter zou zijn om op topiramaat over te stappen. Dit was dus geen goed idee. In eerste instantie moest ik de topiramaat opbouwen en de depakine afbouwen, niks aan de hand. Maar daarna toen ik volledig op de [lees meer...]topiramaat zat ging het fout. Ik heb de hele maand april/mei migraine gehad. Daarbij elke dag diarree, misselijk, algemeen gevoel van ziek zijn. Ik ben zelf 4 mei gestopt, omdat ik niet meer tegen de migraine kon en heb de neuroloog gebeld,die is helaas op vakantie en word maandag teruggebeld. Ik wil graag weer mijn oude medicijnen terug waar ik zeer goed op reageerde. Maar dit vergif wil ik niet meer in mijn lichaam...heb nu nog steeds de bijwerkingen en hoop dat deze snel weggaan.
08-02-2017

Topiramaat (topiramaat)

Eerste maanden veel last gehad van misselijkheid, dit nam geleidelijk af. Nu naar paar maanden nauwelijks last meer van. Korte periode wat last van haaruitval gehad, ook dit trok weer weg. Dit weegt echter niet op tegen de voordelen. Na een maand gebruik aantal migraine vrijwel weg. Eerst 2-4 keer per week een aanval. Als ik nu last heb dan is de pijn een stuk dragelijker.[lees meer...] Erg tevreden!
Pagina 1 van 4

Mirena (2031) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (831) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (435) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (433) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (358) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!