Valproinezuur / Natriumva...

Epilepsie (13 meningen)
Bipolaire stoornis (3 meningen)

Valproinezuur (Depakine)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

15-02-2012 | Vrouw | 30
Epilepsie
Ben sinds vorig jaar zomer 2011 gaan afbouwen met de medicatie. ik was al 3 jaar aanvalsvrij, mede dankzij de goede werking van natriumvalproaat. Op advies van huisarts en onder begeleiding van neuroloog zou ik overstappen naar andere medicatie omdat zo vreselijk snel veel was aangekomen (25 kilo in 4 jaar). De medicatie bevat een stof die ervoor zorgt dat je hersenen geen[lees meer...] seintje meer doorgeven dat je vol zit en/ of wekken hongergevoel op begreep ik. Nou was overstappen ook een risico op aanvallen ivm opnieuw instellen dus besloot ik uiteraard in overleg met specialist om helemaal te stoppen met anti-epileptica. Uiteraard icm met een goed ritme, genoeg rust en weinig alcohol enzo. ik ben nu 3 maanden helemaal 'clean' en een ander mens geworden. mezelf, en niet langer wazig, verdwaasd, lusteloos, inactief en stoned-achtig. Omdat je de medicijnen geleidelijk opbouwt heb je het niet zo door, maar je wordt afwezig, hongerig, suf.. wat in mijn geval leidde tot depressie. Ik kwam tot niets meer, emoties werden afgestompt. Ik ben nu veel alerter en dat gaat gepaard met meer zelfvertrouwen. mentale klachten als depressie kan ik nu veel beter tegengaan. Ik voel me in staat veel meer werk te verzetten. Ik word weer gewoon boos als dat nodig is, ben weer gaan menstrueren (dat bleef uit) en val rustig aan weer wat af. (van de hoeveelheden die ik eerst zonder moeite opat wordt ik nu misselijk en krijg enorme last van m'n maag. eet nu minder dan de helft). Met die medicijnen kon ik gerust dagen achtereen slapen. Ik had moeite met inslapen na het stoppen, omdat ik niet meer zo versuft was. Dat is inmiddels door gewenning goed gekomen, want daar maakte ik me best zorgen over ivm angst voor terugkerende epilepsie. Ik had van die homeopatische slaappillen gehaald, maar toen ik die eenmaal in huis had vond ik de rust om naturel in slaap te vallen. Kortom; ik vind natriumvalproaat medicatie die goed werkt om epileptische aanvallen tegen te gaan, maar ben vooral na het afbouwen erg geschrokken van alle bijwerkingen die op mijn leven een zeer negatieve invloed hebben gehad.

13-02-2012 | Vrouw | 42
Epilepsie
Ben in juni vorig jaar gediagnosticeerd met epilepsie en gebruik sindsdien valproïnezuur. Het middel werkt uitstekend tegen epilepsie (heb daarna geen enkele aanval en zelfs geen kleine absence meer gehad) maar ik ben bepaald niet blij met de bijwerkingen. Verhoogde eetlust, verlaagd/vertraagd verzadigingsgevoel (en dus gewichtstoename van ca. 8 kilo sinds juni), tijdelijk[lees meer...]e haaruitval, verwardheid (niet op woorden/feiten kunnen komen, dingen vergeten, kortetermijngeheugen is van slag), dufheid/sufheid, trillende handen, onregelmatige menstruatie... alles wat in de bijsluiter staat lijk ik te hebben.

06-11-2011 | Man | 34
Impulsieviteit,prikkels van buiten
Kilos kwamen eraan en merkte niks

15-09-2011 | Vrouw | 48

01-06-2011 | Vrouw | 36
Epilepsie
Misselijk geweest in het begin, is helemaal weg nu ik altijd wat eet voor het slikken. Werkt in vergelijking met andere middelen goed tegen epilepsie, sufheid valt mee. Wel vervelend: erg onregelmatige menstruatie en bijbehorende klachten. Lager libido... Verder 4-5 kilo aangekomen (valt mee ja) en droog futloos haar, vreemd genoeg. Soms het vermoeden dat 't niet goed op [lees meer...]m'n stemming werkt maar dat kan ook aan hormonen liggen. Verder heel snel trillende handen bij zenuwen of honger, staat niet in verhouding.

23-10-2010 | Man
Eerste epileptise aanval 10 dagen na hoofdletsel bij ongeluk
Van het bet begin gebruik af aan direct gewichtstoename van 6 kilo. Toename van al bestaande huidproblemen en ontstaan van nieuwe huidproblemen sinds depakinegebruik is begonnen. Ook lichte verwardheid.

03-10-2010 | Man
Epilepsie
Net begonnen (6 weken) met Depakine (zij het generiek als Natriumvalproaat). Effectiviteit kan ik niet veel over zeggen, maar de bijwerkingen zijn mij in het begin van het gebruik vies tegen gevallen. Voornamelijk het niet goed kunnen vertrouwen op je eigen lijf, zoals zwabberig gevoel in de benen, dingen vergeten, haspelen met praten, niet goed op woorden kunnen komen, [lees meer...]en zo. Dat wordt nu wel beter. Hopelijk blijft het die kant opgaan.

15-12-2009 | Man

06-04-2009 | Man
Bijna dagelijkse hoofdpijn

16-03-2009 | Vrouw
Bipolaire stoornis
Heb een sterke gewichtstoename van 20 kg in 3 maanden door een gebrek aan gevoel van verzadiging, ... echt vervelend! Mijn manie-en zijn echter volledig verdwenen, en ik voel ook geen "druk" meer .. voelde me soms als een bom vlak voor de ontploffing. Zeer goed middel ... het verzadigingsgevoel kwam uiteindelijk weer terug! Alleen de kilo's moet ik nu nog kwijt zien te r[lees meer...]aken. Gaat alleen dmv beweging en niet door dieet !!!!!! Met valproaat staat het metabolisme van het lichaam als het ware op een heel 'laag pitje'... een dieet verlaagt het basaal metabolisme nog verder. De enige manier om het vet kwijt te raken is door duursport. Ik sport 5-6 keer per week, afwisselend krachttraining en duurtraining om de dag, minstens 45-60 minuten. Alleen dan zal je afvallen. Dit is in ieder geval mijn ervaring, en geloof me ik heb de afgelopen jaren echt alles geprobeerd !!!!!!!!!!!!

08-12-2008 | Man
Epilepsie ; Manisch Depressiviteit
Zie ook Depakine De merknaam waaronder Valproinezuur/valproaat werd uitgebracht. Wordt gebruikt voor Epilepsie, Manisch Depressiviteit en Migraine.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum