Ervaringen met Vimpat

08-08-2014 | Vrouw | 39
Epilepsie
Toen na Keppra, Depakine, Lamotrigine de neuroloog vertelde over Vimpat; leek dat dé uitvinding. Maar HELAAS Ik sliep wel rustiger, maar juist de grote aanvallen in de nacht (ik krijg altijd aanvallen in de nacht) namen toe. Ik had overdag een zwaar hoofd en mijn geheugenverlies was vreselijk. Zelfs dingen van een paar geleden wist ik me al niet meer te herinneren. Compl[lees meer...]eet weg. En had moeite om op woorden te komen

03-08-2014 | Vrouw | 69
Epilepsie
in 1ste plaats viel ik heel erg af en kreeg abcences die ik vroeger als kind had weer terug,daarna kreeg ik iets waarbij ik een hele dag zweverig was en niets wist en ook geen mens meer herkende.dit beeld was voor mij ook totaal vreemd.terwijl ik de vimpat moest blijven doorgebruiken en elke dag {dronken)rondriep.ik wilde de vimpat niet hierom niet meer waarop het antwoor[lees meer...]d was dat het niet aan dee medicatie lag,ten einde raad heb ik gezegd dat ik geen vimpat meer wilde.dit werd afgebouwd en de lamotrigine iets opgehoogd.ik weet dat ondanks het feit dat er medicaijnen die kunnen helpen men toch moeilijk kan zeggen dat ik ben uitbehandeld en dat er alleen nog maar een operatie op zit.zijn er mensen die hier ervaring mee hebben

13-06-2014 | Vrouw | 45
Epilepsie
Ik heb complex partiele epilepsie en vimpat is mijn 6e soort anti-epileptica die ik van mijn neuroloog voorgeschreven heb. En net als de andere 5 helpt deze minimaal. Veel bijwerkingen, dat dan weer wel! Ik heb last van oorsuizen, hoofdpijn, woordvinden, evenwichtstoornisen en vergeetachtigheid. Verder 13 kilo aangekomen, heb de hele dag trek, zelfs na het eten. Ik gebrui[lees meer...]kte de maximale dosering van 8 x 50 mg per dag. Maar omdat het minimaal effectief is gaan we de dosering verlagen tot 2 X 2 per dag. Hopelijk gaan de bijwerkingen zo goed als weg. Want we moeten nu een afweging gaan maken tussen aanvallen o\f de bijwerkingen. Dus vimpat is bij mij niet de pil waar je op hoopt. Maar ook depakine, topiramaat, carbamezepine, oxcarbazepine, keppra zijn dat niet!

09-06-2014 | Man | 38
Epilepsie
Tijdens een opname stelde de specialist voor om mijn medicatie te veranderen door vimpat te gaan gebruiken. Ik was zijn tweede client waar het bij toegepast werd. Het middel was net op de markt en wist mij niks te vertellen over de bijwerkingen. Het middel sloeg zo goed aan dat ik weer goed kan functioneren in de maatschappij . De nachtelijke aanvallen zijn gebleven [lees meer...]maar een stuk afgenomen . Aan dit middel zitten wel vervelende bijwerkingen zoals instabielheid en geheugen problemen met name op het kort geheugen. Die laatste wordt gezien als zeer vervelend, maar ook door mijn omgeving. Deze twee bijwerkingen Spelen elke dag weer op en dat is zeer vervelend, maar weegt niet op tegen het resultaat wat er geboekt is. Ik ben zeer te spreken over vimpat

28-04-2014 | Vrouw | 36
Epilepsie
op een anderhalve maand was ik 20 kilo bijgekomen door de bijwerking van vimpat ik sliep, eten dat was alles geen beweging, geen fut, geen energie, depressief, ... wazig zien, evenwichtstoornissen

16-02-2014 | Man | 43
Epilepsie
ondertussen 36 jaar epilepsie en binnenkort tiende keer epilepsiekliniek, dus laten we zo zeggen ...ik ben wat gewend ,maar dit Dit slaat/sloeg echt alles. BIJWERKINGEN: -opgeblazen gevoel -druk op de borstkast -constante misselijkheid -constante pijn / stijfheid in nek en schouders(alsof je tocht op je nek hebt gehad) -vaak naar woorden moeten zoeken -signaal van[lees meer...] bovenkamer (je moet je benen bewegen) -andersom ook,ongecontroleerde bewegingen van benen -trillen bij inspanningen -dizzy evenwichtstoornissen -slecht slapen

17-01-2014 | Vrouw | 44
lacosamide (50mg)
Epilepsie
Vimpat is best wel een zwaar medicijn, in het begin had ik veel last van de bijwerkingen, zoals duizeligheid vermoeidheid kloppend hart. De vimpat zorgde er wel voor dat mijn grote aanvallen wat afnamen, maar de kleine aanvallen namen weer toe en daar werd je wel erg moe van. Wel was het zo dat van begin af aan, met de grote aanvallen wel eens 2 achter elkaar kreeg. D[lees meer...]at had ik anders nooit. tot op een dag had ik er 4 achter elkaar, en toen is het afgebouwd.

18-04-2012 | Vrouw | 44
Epilepsie
Ik gebruikte al jaren carbamazepine en kepra maar op een gegeven moment was dat niet voldoende. Ik kreeg steeds meer absences. Daarom kreeg ik vimpat erbij. In het begin had ik geen last van bijwerkingen maar toen de dosis werd verhoogd werd ik duizelig, zie wazig, misselijk, hoofdpijn en ben hondsmoe. Ik hoop dat dit tijdelijk is want het medicijn werkt verder goed. Ik ga[lees meer...] nog een tijdje door en spreek dit over een paar weken door met de neuroloog..

20-09-2011 | Man | 40
Epilepsieaanval voor hersentumor
Mijn eerst epilepsieaanval heb ik gekregen op 27 mei 2011, de dotkers hebben me voorgeschreven depakine(300 mg 'smorgens en 500mg 'savonds), voelde mij heel goed. Door die drurkte van hersenzwel op mijn praatgebedied hebben ze mij mijn depakine verhoogd(2x 500 's'morgens en s'avonds + kepra + lamictal); dan was ik echt een zombie en moest met een rolstoel gaan wandelen. Me[lees meer...]t kepra ben ik ermee gestopt en ben begonnen met vimpat(1x100mg s'morgens en s' avonds) en voelde mij fitter. Mijn praataanvallen en klein epilepsieaanvallan(gezichtstrekken) heb ik nog(waarschijnlijk door mijn operatie: kwaadaardige hersentumor multiforme=glioplastomia). Mijn kanker is tock volledig verwijderd. Zal de redenen zijn van mijn praataanvallen en gezichtstrekken. mijn neuroloog hefft mij voorgesteld om de dosering verhogen(i.p.v. 100mg 2x per->150mg 2x per dag). Ben nu aan het wachten voor de resultaten. Ben 10 kg bijgekomen(waarschijnlijk depakine of vimpat), ben nu serieus aan het sporten-).

31-08-2011 | Vrouw | 47
Epilepsie
Ik gebruik nu enige tijd vimpat in combinatie met kepra. Eerst slikte ik topamax maar ik kreeg veel last van woordvindings problemen en dus topamax ingeruild voor vimpat. Hrt helpt goed maar ik ben er niet blij mee. Ik ben enorm aangekomen en heb jeuk op de vreemdste plekken! Voorheen had dit problee, ook met depakine. Ook enorme gewichtstoename! Ik pas niks meer maar ik r[lees meer...]ammel steeds van de honger ook als dat eigenlijk niet kan omdat ik dan net goed gegeten heb!

05-07-2011 | Vrouw | 34
Epilepsie
de aanvallen en absences zijn goed onder controle maar de bijwerkingen zijn zeer gevaarlijk, beven, misselijkheid, duizelig zijn, hoofdpijn, slaperigheid, wazig zien, obstipatie en moeilijk slikken

02-07-2011 | Vrouw | 29
Epilepsie
Gebruik het medicijn nu ongeveer 2 jaar. 's ochtends 250 mg en 's avonds 200 mg. Eerst ging het erg goed. Helemaal geen last van bijwerkingen. na ongeveer een half jaar namen de epileptische insulten in frequentie toe. Ben vervolgens naast de Vimpat gestart met lamictal wat we nog steeds aan het ophogen zijn in mg. De insulten nemen af maar blijven aanwezig

16-06-2011 | Vrouw | 20
Epilepsie
wat een ellendig medicijn. werd er onwijs suf van en was heel de dag moe. nu ben ik er net mee gestopt en moet ik mijn andere medicijn (carbamazepine) een beetje ophogen. ik voel me zo veel beter, zo veel fitter.

23-05-2011 | Vrouw | 40
lacosamide
neem nu sinds een vijftal maanden vimpat 50 mg s'morgens en 100 mg s'avonds samen met oxcarbezapine. De eerste maanden nam ik zowel s'morgens als s' avonds 100 mg waardoor ik s'morgens enorme draainissen had en op mijn werk problemen kreeg. In samenspraak met mijn professor ben ik dus nu verminderd tot 50 mg s'morgens. Ik voel mij hier heel goed bij , heb geen aanvallen [lees meer...]of aura's meer gehad. Alleen moet ik mijn gewicht in het oog houden want de kilootjes komen erbij.

27-04-2011 | Vrouw | 59
Epilepsie sinds 13 jaar
Ik gebruik Vimpat in combinatie met Frisium, Lamictal, Keppra, ik heb er wel ernstige haaruitval van, ik heb het medicijn geruild voor Trileptal daar had ik ook teveel bijwerkingen van, maar ik ga niet weer omruilen want je hebt overal bijwerkingen van, dit medicijn had ik meer verwachtingen van en hoop op minder aanvallen (je doet het niet voor niets)maar dus niet, het a[lees meer...]antal aanvallen blijft gelijk (grote aanval) ong. 1 per maand, misschien komt er nog een wondermiddel (blijf hopen).

01-04-2011 | Vrouw | 55
Epilepsie (grand mal)
Oorsuizen in mijn rechter oor, om gek van te worden, van 's morgens tot ik in slaap val, dit probleem had ik ook bij Lamictal. Heb ook last van constipatie, jeuk, en op één maand tijd 2 kilo bijgekomen, allemaal reden genoeg om er mee te stoppen en (voorlopig) verder te gaan met Topamax tot er een ander middel gevonden wordt met minder bijwerkingen, als dat bestaat.