Epilepsie (48 meningen)

16-02-2014 | Man | 43
Epilepsie
ondertussen 36 jaar epilepsie en binnenkort tiende keer epilepsiekliniek, dus laten we zo zeggen ...ik ben wat gewend ,maar dit Dit slaat/sloeg echt alles. BIJWERKINGEN: -opgeblazen gevoel -druk op de borstkast -constante misselijkheid -constante pijn / stijfheid in nek en schouders(alsof je tocht op je nek hebt gehad) -vaak naar woorden moeten zoeken -signaal van[lees meer...] bovenkamer (je moet je benen bewegen) -andersom ook,ongecontroleerde bewegingen van benen -trillen bij inspanningen -dizzy evenwichtstoornissen -slecht slapen

17-01-2014 | Vrouw | 44
lacosamide (50mg)
Epilepsie
Vimpat is best wel een zwaar medicijn, in het begin had ik veel last van de bijwerkingen, zoals duizeligheid vermoeidheid kloppend hart. De vimpat zorgde er wel voor dat mijn grote aanvallen wat afnamen, maar de kleine aanvallen namen weer toe en daar werd je wel erg moe van. Wel was het zo dat van begin af aan, met de grote aanvallen wel eens 2 achter elkaar kreeg. D[lees meer...]at had ik anders nooit. tot op een dag had ik er 4 achter elkaar, en toen is het afgebouwd.

18-04-2012 | Vrouw | 44
Epilepsie
Ik gebruikte al jaren carbamazepine en kepra maar op een gegeven moment was dat niet voldoende. Ik kreeg steeds meer absences. Daarom kreeg ik vimpat erbij. In het begin had ik geen last van bijwerkingen maar toen de dosis werd verhoogd werd ik duizelig, zie wazig, misselijk, hoofdpijn en ben hondsmoe. Ik hoop dat dit tijdelijk is want het medicijn werkt verder goed. Ik ga[lees meer...] nog een tijdje door en spreek dit over een paar weken door met de neuroloog..

20-09-2011 | Man | 40
Epilepsieaanval voor hersentumor
Mijn eerst epilepsieaanval heb ik gekregen op 27 mei 2011, de dotkers hebben me voorgeschreven depakine(300 mg 'smorgens en 500mg 'savonds), voelde mij heel goed. Door die drurkte van hersenzwel op mijn praatgebedied hebben ze mij mijn depakine verhoogd(2x 500 's'morgens en s'avonds + kepra + lamictal); dan was ik echt een zombie en moest met een rolstoel gaan wandelen. Me[lees meer...]t kepra ben ik ermee gestopt en ben begonnen met vimpat(1x100mg s'morgens en s' avonds) en voelde mij fitter. Mijn praataanvallen en klein epilepsieaanvallan(gezichtstrekken) heb ik nog(waarschijnlijk door mijn operatie: kwaadaardige hersentumor multiforme=glioplastomia). Mijn kanker is tock volledig verwijderd. Zal de redenen zijn van mijn praataanvallen en gezichtstrekken. mijn neuroloog hefft mij voorgesteld om de dosering verhogen(i.p.v. 100mg 2x per->150mg 2x per dag). Ben nu aan het wachten voor de resultaten. Ben 10 kg bijgekomen(waarschijnlijk depakine of vimpat), ben nu serieus aan het sporten-).

31-08-2011 | Vrouw | 47
Epilepsie
Ik gebruik nu enige tijd vimpat in combinatie met kepra. Eerst slikte ik topamax maar ik kreeg veel last van woordvindings problemen en dus topamax ingeruild voor vimpat. Hrt helpt goed maar ik ben er niet blij mee. Ik ben enorm aangekomen en heb jeuk op de vreemdste plekken! Voorheen had dit problee, ook met depakine. Ook enorme gewichtstoename! Ik pas niks meer maar ik r[lees meer...]ammel steeds van de honger ook als dat eigenlijk niet kan omdat ik dan net goed gegeten heb!

05-07-2011 | Vrouw | 34
Epilepsie
de aanvallen en absences zijn goed onder controle maar de bijwerkingen zijn zeer gevaarlijk, beven, misselijkheid, duizelig zijn, hoofdpijn, slaperigheid, wazig zien, obstipatie en moeilijk slikken

02-07-2011 | Vrouw | 29
Epilepsie
Gebruik het medicijn nu ongeveer 2 jaar. 's ochtends 250 mg en 's avonds 200 mg. Eerst ging het erg goed. Helemaal geen last van bijwerkingen. na ongeveer een half jaar namen de epileptische insulten in frequentie toe. Ben vervolgens naast de Vimpat gestart met lamictal wat we nog steeds aan het ophogen zijn in mg. De insulten nemen af maar blijven aanwezig

16-06-2011 | Vrouw | 20
Epilepsie
wat een ellendig medicijn. werd er onwijs suf van en was heel de dag moe. nu ben ik er net mee gestopt en moet ik mijn andere medicijn (carbamazepine) een beetje ophogen. ik voel me zo veel beter, zo veel fitter.

23-05-2011 | Vrouw | 40
lacosamide
neem nu sinds een vijftal maanden vimpat 50 mg s'morgens en 100 mg s'avonds samen met oxcarbezapine. De eerste maanden nam ik zowel s'morgens als s' avonds 100 mg waardoor ik s'morgens enorme draainissen had en op mijn werk problemen kreeg. In samenspraak met mijn professor ben ik dus nu verminderd tot 50 mg s'morgens. Ik voel mij hier heel goed bij , heb geen aanvallen [lees meer...]of aura's meer gehad. Alleen moet ik mijn gewicht in het oog houden want de kilootjes komen erbij.

27-04-2011 | Vrouw | 59
Epilepsie sinds 13 jaar
Ik gebruik Vimpat in combinatie met Frisium, Lamictal, Keppra, ik heb er wel ernstige haaruitval van, ik heb het medicijn geruild voor Trileptal daar had ik ook teveel bijwerkingen van, maar ik ga niet weer omruilen want je hebt overal bijwerkingen van, dit medicijn had ik meer verwachtingen van en hoop op minder aanvallen (je doet het niet voor niets)maar dus niet, het a[lees meer...]antal aanvallen blijft gelijk (grote aanval) ong. 1 per maand, misschien komt er nog een wondermiddel (blijf hopen).

01-04-2011 | Vrouw | 55
Epilepsie (grand mal)
Oorsuizen in mijn rechter oor, om gek van te worden, van 's morgens tot ik in slaap val, dit probleem had ik ook bij Lamictal. Heb ook last van constipatie, jeuk, en op één maand tijd 2 kilo bijgekomen, allemaal reden genoeg om er mee te stoppen en (voorlopig) verder te gaan met Topamax tot er een ander middel gevonden wordt met minder bijwerkingen, als dat bestaat.

25-03-2011 | Man | 36
Epilepsie
ik heb vanaf mijn 21e epilepsie, heb sinds zomer 2009 vimpat bij keppra (2x750mg p/dag) gekregen, aanvallen sterk afgenomen, voorheen 8 a 9 per jaar, na vimpat 1 a 2 per jaar, enige nadeel is wel sinds begin vimpat tot nu ca.40 kilo aangekomen, en ik word nog steeds elke maand zwaarder en zwaarder, dat is het grootste nadeel, maar liever wat te zwaar dan meer aanvallen

22-01-2011 | Man | 36
Absence/wegraking
Na een lange periode van druk en stress heb ik mijn eerste wegraking in juli 2010 gekregen tijdens het autorijden, auto totalloss gereden, dit was de eerste aanval, denk ik. Ik had gelukkig niks, het was een eenzijdig ongeval. Op de EHBO weer een wegraking gekregen, Neuroloog stond erbij, die gaf aan dat ik last had van wegrakingen. Hij schreef Vimpat voor, 2 x 4 tablette[lees meer...]n. Sindsdien geen aanvallen gehad, denk ik. Het probleem is, dat je niet weet dat je een wegraking hebt gehad. Ik had wel last van een beetje duizeligheid en gewichtstoename, was ik eindelijk afgevallen, kwam het er weer bij. Omdat ik dacht dat de wegrakingen wel weg zouden blijven, besloot ik in december om 's morgens 2 pillen te nemen en 's avonds 1 pil. En wat denk je? 3 dagen later kreeg ik weer een wegraking toen ik met de overbuurman stond te praten, weer naar de EHBO, en daar kreeg ik er weer 1. Dus nu slik ik weer 2 x 4 tabletten, en ben niet meer eigenwijs, en laat de hoeveelheid wel over aan de neuroloog. Tot nu gaat het goed, en aan de duizeligheid ben ik gewend.

30-12-2010 | Man | 54
Polyneuropathie
Eindelijk , geen pijn .

29-12-2010 | Vrouw | 40
Epilepsie
ben vandaag op controle neuro geweest en had klachten over geheugenstoornissen. De prof beweert dat dit een nevenwerking zou zijn van een hoge dosis 275 mg topamax en stelt voor om deze te stoppen en te starten met Vimpat samen met mijn trileptal. Dit is al mijn vierde medicament--> depakine , gewichtstoename, keppra,grote vermoeidheid m.a.g. klachten op het werk. Werkt[lees meer...] dit wel?

14-09-2010 | Man
Epilepsie
Ik slik nu ruim een jaar vimpat samen met lamictal. Ik ben nu sinds 10 maanden aanvalsvrij. we hebben bijna 10 jaar naar de juiste medicatie gezocht. voor mij is vimpat de uitvinding. Ik las ook dat het niet vergoed wordt. Bij mij wordt alles gewoon vergoed door de ziekenvonds.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum