Ervaringen met Vimpat

lacosamide

02-02-2024 | Vrouw | 64
Epilepsie
2021 1e hevige aanval door gebruik van prednison. Depakine gekregen met levetiracetam. Afgebouwd door ernstige bijwerking. Nu Vimpat eerst 400 mg ochtend avond 300.zit in afbouw. Nu 2x per dag 200 mg. Ik wil stoppen. Gezien de bijwerkingen. Gewichtsverlies ben 63 jr 1.60m weeg nog 45 kg geen eetlust neuroloog slaat hier niet op aan. Wil miet dat ik stop of verminderd .

31-05-2023 | Vrouw | 17
Epilepsie
Ik nam eerst elke ochtend en avond 500mg keppra Daardoor kreeg ik woede aanvallen waardoor de neuroloog mij heeft laten overschakelen naar Lamictal 150mg in de ochtend en in de avond Na een maand inemen van Lamictal heb ik 2 nachten in het ziekenhuis gelegen door een enorm zware epileptische aanval. Met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Sinds dien ben ik overgescha[lees meer...]keld naar 100mg Lamictal en 50mg Vimpat in de ochtend en in de avond. Dit gaat heel goed! Sinds dien geen last meer gehad van epileptische aanvallen!

11-01-2023 | Vrouw | 60
Epilepsie
Epilepsie sinds 2005. lamictal (lamotrigine ) 150 - 150 -100 (400 mg. per dag) en vimpat 2 maal daags 150 mg door de toevoeging van vimpat inmiddels al sinds nov. 2015 aanvalsvrij. jaren onder behandeling geweest bij het Sein in Zwolle. Alle medicijnen hebben in het begin bijwerkingen . Ze zijn herkenbaar in de meeste geschreven verhaaltjes. Na een half jaar zi[lees meer...]jn echter de meeste verdwenen!!! Wat blijft is aan het eind van de dag vermoeidheid, concentratieproblemen, vergeetachtig. Dat moet je maar gewoon voor lief nemen.

07-07-2022 | Vrouw | 24
Epilepsie
Ik kreeg op 9 jarige leeftijd epilepsie en werd erger rond mijn puberteit. Grote invloed op mijn leven en ik heb rot fases hierdoor gehad. Ik heb aanvallen gehad waarbij ik van bed viel, stik aanvallen waar ik bewust bij was aanvallen waardoor ik tegen de muur sloeg aanvallen die ervoor zorgden dat mijn spieren in mijn schouders heel erg pijn deden. Nu ben ik 24 jaar en zi[lees meer...]t ik uiteindelijk aan goede medicijnen toch de bijwerkingen zijn nu een probleem voor mij. Vimpat is bij mij hoog kwa dosis. Ik neem 2 om 18:00 uur en 6 om 22:15 uur en bij de 6 vimpat nog 2 en een half trileptal. Heb geen zin om een heel verhaal te schrijven maar ik ga je vertellen dat die bijwerkingen mij niet goed doen 😄 alles wat ik hiervan lees komt bij mij voor en is niet iets om niet serieus te nemen, dit is serieus! Als neurologen of huisartsen dit niet serieus willen nemen hebben zij een probleem.

29-01-2022 | Vrouw | 65
lacosamide (50mg)
Na amputatie van het bovenbeen heel veel zenuwpijn en fantoompijn en neuropathie aan andere been begonnen met lacosamide en pregabaline maar dit heeft tot dag van vandaag niet veel gedaan. Moet nu ivm volgens hun zeggen verslaving hiervan af gaan bouwen. Dus dit wil zeggen dat je aan beide verslaafd kunt worden. Maar wat nu! Het helpt niet en stoppen met medicijnen nog he[lees meer...]el veel meer pijn, ik wordt hier gek van, ze doen maar wat en pijnpoli stopt met hulp ik ben daar uitgeschreven. Ik ga nu maar na de huisarts om daar eens op gesprek te gaan want ik gebruik ook per dag 4-5 per dag kortwerkende oxycodon en 2 maal daags 15 mg langwerkend oxycodon dit was na de operatie gegeven maar ze zijn daar nooit mee gestopt dus moet daar ook vanaf wordt nu niet meer voorgeschreven na stoppen bij pijnpoli. Dus wordt een heftige tijd zonder hulp. Dus ik raad aan let op wat voorgeschreven wordt en of je dit lang moet slikken en of je hulp krijgt bij stoppen van medicijnen want ik ben zomaar de deur uitgegooid zonder hulp. Succes allemaal en veel sterkte!

24-11-2021 | Vrouw | 57
Hyperventilatie
BEN zeer blij dat ik bij iedereen de bijwerkingen lees, mijn neuroloog en de 4 ander die ik gesproken had het afgelopen jaar geloofden mij niet !! STRAFFER nog!! IK BLIJK GEEN EPILEPSIE TE HEBBEN, enkel zware hyperventilatie m black-out!! Dat kreeg ik te horen van de huidige neuroloog, (NA 1 JAAR!!!) nadat ik hem héél duidelijk kon vertellen waarom ik begin nov op spoed wa[lees meer...]s beland !! NU afbouwen, heb ook betere huisarts gevonden die me hiervoor mee begeleidt want de bijwerkingen zijn niet mis (ook tijdens het afbouwen) !!! Heb 2x voor gehad dat ik opeens niet meer wist wat in de stad deed!!! ZEER REGELMATIG: verwardheid, zeer slecht geheugen, onrustig, slaap weinig & onrustig, zeer winderig & darmpijnen!!! spier- & gewrichtspijn; zéér vervelende ruis of fluittoon in oren. soort depri gevoel; had regelmatig geen zin in dingen; maar ben nu à het afbouwen & wandel daarom elke dag 1 uurtje!!

11-10-2021 | Vrouw | 32
lacosamide (200mg)
Epilepsie
Meteen met 2x 200mg per dag begonnen, zonder combinatie met andere medicatie. Geen zeer ernstige bijwerkingen maar wel vervelende zoals hoofdpijn, moeheid, vergeetachtigheid,..

13-07-2021 | Man | 88
Polyneuropathie
Begon aanvankelijk in mijn voeten, de zenuwen stierven af en ging geleidelijk omhoog in mijn benen waar het “gestopt “ is..

14-04-2021 | Man | 62
Epilepsie
Eerst andere middelen gebruikt, o.a. depakine en keppra, hiervan kreeg ik karakterveranderingen. Afwezig gedrag.

03-03-2021 | Vrouw | 28
Epilepsie
Helaas heb ik een vorm van focale epilepsie die "medicatie resistent" is. Dit medicijn helpt de aanvallen bij mij qua intensiteit te verminderen, maar wegblijven doen zij helaas niet. De hoge dosering van 200 's ochtends en 200 s' avonds heeft er bij mij toegeleid dat na het inname moment ik tijdelijk extra vermoeid en duizelig ben. Nadat de spiegel weer gestegen is,[lees meer...] valt het op zich wel mee en kan ik mij weer wat beter concentreren. Ik slik het al jaren in combinatie met Briviact.

25-11-2020 | Man | 63
Polyneuropathie
Na jaren van zware pijnstillers als Tramadol gelezen over Vimpat / Lacosamide. Huisarts heeft mij doorverwezen naar pijnpoli. Pijnpoli wilde met 3 maandelijkse spuiten aan de gang gaan om bepaalde zenuwen te blokkeren. Heb dit geweigerd. Wilde eerst Vimpat proberen. Arts ging daar in mee en heeft 2 maal daags Vimpat voorgeschreven. Na 2 dagen zo goed als pijn vrij. Mijn vo[lees meer...]eten voelen nog steeds als klompen maar dan zonder pijn!! Doe weer boodschappen en de normale dagelijkse dingen. Top!

16-08-2020 | Vrouw | 60
lacosamide (50mg)
Heb het gekregen voor pij́n bij DVN. Kreeg spierproblemen in de ogen. Nu afbouwen

12-02-2020 | Vrouw | 49
Epilepsie
Klachten ontstonden pas na aantal jaren gebruik van Vimpat. Onderzoek gedaan om enkele andere mogelijke oorzaken uit te sluiten. Lijkt toch door Vimpat te komen. Nadat ik hiermee gestopt ben, zijn klachten snel afgenomen. Kan even duren voordat het helemaal over is.

22-06-2019 | Man | 30
Epilepsie
Vanaf mijn 25e epileptische aanvallen, eigenlijk alleen snachts. Eerst begonnen met Kepra maar dit hielp niet 100% Daarna begonnen met Kepra. Dit werkte pas na een half jaar. Nu al een jaar aanvallen en heb ik nog maar een kleine dosis nodig. Ik heb ook last van mijn korte termijn geheugen ik kan over het algemeen vakanties, films, werk niet herrinneren. Met films is het w[lees meer...]el handig. Ben nu 30 jaar en heb het gevoel dat de epilepsie weg is maar ik durf niet helemaal te stoppen met het medicijn.

10-03-2019 | Man | 24
Epilepsie
Zelf heb ik alleen aanvallen in de avond/nacht om de enkele maanden. Gestart met Kepra geen effect, daarna overgestapt naar de Vimpat. Deze nu een jaar lang in gebruik met verschillende doseringen. Geen last van bijwerkingen, misschien wat minder fit of wat meer moeite met concentreren dan de Kepra. Maar dit is lastig te zeggen. Voor mijn gevoel heeft deze medicijn bij mij[lees meer...] geen effect op de aanvallen, ze blijven komen. Wel goed opletten bij de apotheek, heb een aantal keer verschillende merken gekregen.

08-03-2019 | Man | 15
Epilepsie
Betreft aanvallen echt goed maar bijwerking zo zwaar dat we helaas moesten stoppen.