lacosamide

Epilepsie (48 meningen)

11-10-2021 | Vrouw | 32
lacosamide (200mg)
Epilepsie
Meteen met 2x 200mg per dag begonnen, zonder combinatie met andere medicatie. Geen zeer ernstige bijwerkingen maar wel vervelende zoals hoofdpijn, moeheid, vergeetachtigheid,..

13-07-2021 | Man | 88
Polyneuropathie
Begon aanvankelijk in mijn voeten, de zenuwen stierven af en ging geleidelijk omhoog in mijn benen waar het “gestopt “ is..

14-04-2021 | Man | 62
Epilepsie
Eerst andere middelen gebruikt, o.a. depakine en keppra, hiervan kreeg ik karakterveranderingen. Afwezig gedrag.

03-03-2021 | Vrouw | 28
Epilepsie
Helaas heb ik een vorm van focale epilepsie die "medicatie resistent" is. Dit medicijn helpt de aanvallen bij mij qua intensiteit te verminderen, maar wegblijven doen zij helaas niet. De hoge dosering van 200 's ochtends en 200 s' avonds heeft er bij mij toegeleid dat na het inname moment ik tijdelijk extra vermoeid en duizelig ben. Nadat de spiegel weer gestegen is,[lees meer...] valt het op zich wel mee en kan ik mij weer wat beter concentreren. Ik slik het al jaren in combinatie met Briviact.

25-11-2020 | Man | 63
Polyneuropathie
Na jaren van zware pijnstillers als Tramadol gelezen over Vimpat / Lacosamide. Huisarts heeft mij doorverwezen naar pijnpoli. Pijnpoli wilde met 3 maandelijkse spuiten aan de gang gaan om bepaalde zenuwen te blokkeren. Heb dit geweigerd. Wilde eerst Vimpat proberen. Arts ging daar in mee en heeft 2 maal daags Vimpat voorgeschreven. Na 2 dagen zo goed als pijn vrij. Mijn vo[lees meer...]eten voelen nog steeds als klompen maar dan zonder pijn!! Doe weer boodschappen en de normale dagelijkse dingen. Top!

16-08-2020 | Vrouw | 60
lacosamide (50mg)
Heb het gekregen voor pij́n bij DVN. Kreeg spierproblemen in de ogen. Nu afbouwen

12-02-2020 | Vrouw | 49
Epilepsie
Klachten ontstonden pas na aantal jaren gebruik van Vimpat. Onderzoek gedaan om enkele andere mogelijke oorzaken uit te sluiten. Lijkt toch door Vimpat te komen. Nadat ik hiermee gestopt ben, zijn klachten snel afgenomen. Kan even duren voordat het helemaal over is.

22-06-2019 | Man | 30
Epilepsie
Vanaf mijn 25e epileptische aanvallen, eigenlijk alleen snachts. Eerst begonnen met Kepra maar dit hielp niet 100% Daarna begonnen met Kepra. Dit werkte pas na een half jaar. Nu al een jaar aanvallen en heb ik nog maar een kleine dosis nodig. Ik heb ook last van mijn korte termijn geheugen ik kan over het algemeen vakanties, films, werk niet herrinneren. Met films is het w[lees meer...]el handig. Ben nu 30 jaar en heb het gevoel dat de epilepsie weg is maar ik durf niet helemaal te stoppen met het medicijn.

10-03-2019 | Man | 24
Epilepsie
Zelf heb ik alleen aanvallen in de avond/nacht om de enkele maanden. Gestart met Kepra geen effect, daarna overgestapt naar de Vimpat. Deze nu een jaar lang in gebruik met verschillende doseringen. Geen last van bijwerkingen, misschien wat minder fit of wat meer moeite met concentreren dan de Kepra. Maar dit is lastig te zeggen. Voor mijn gevoel heeft deze medicijn bij mij[lees meer...] geen effect op de aanvallen, ze blijven komen. Wel goed opletten bij de apotheek, heb een aantal keer verschillende merken gekregen.

08-03-2019 | Man | 15
Epilepsie
Betreft aanvallen echt goed maar bijwerking zo zwaar dat we helaas moesten stoppen.

05-03-2018 | Vrouw | 17
lacosamide (150mg)
Epilepsie
Helaas voor mijn dochter niet effectief heel veel last van duizelig en dubbelzien.

15-01-2018 | Man | 52
Epilepsie
Sinds mijn 23e heb ik last van epileptische aanvallen. Zij begonnen met wegvallen van een paar seconden. Dit zijn langzaamaan zwaardere aanvallen geworden met wegvallen tot wel 20 minuten. Ben hiervoor op Kempenhaeghe onder behandeling. Trileptal heb ik altijd gebruikt en nu nog. Vijf pillen van 300mg per dag. Dit is later gecombineerd met Keppra Dit was niet om te doen. [lees meer...]Ernstige huidbeschadigingen (open wonden) en niet meer kunnen lopen, terwijl de aanvallen nauwelijks verminderden. Daardoor overgestapt op Vimpat. Langzaam opgebouwd tot 2x5 pillen van 50mg per dag. Dus ik zit nu op 5 pillen Trileptal en 10 pillen Vimpat per dag. Een flinke dosis lijkt mij. Mijn aanvallen zijn redelijk onder controle. Heb ze nu enkel 's nachts. Vooral na een stressvolle dag of gebeurtenis. Aan de heftige bijwerkingen heb ik nooit gedacht. Dacht enkel aan het duizelig worden en het dubbelzien en dan moeilijk kunnen lopen vanwege mijn evenwichtsverlies. Dit kan weleens anderhalf uur aanhouden na weinig nachtrust. Erg vervelend om dan op mijn werk te komen en mijn werk goed uit te voeren. Ben leerkracht in het basisonderwijs. Maar nu ik hier de ervaringen lees, gaat er bij mij dus een belletje rinkelen over al die andere zaken waar ik ook last van heb. Ik ben erg vergeetachtig, zeker het korte termijn-geheugen. Kan soms moeilijk op de simpelste woorden komen, erg vermoeid, en ben in een diepe depressie terechtgekomen. Ik heb ook een zelfmoordpoging gedaan. En ik weet natuurlijk niet of dit allemaal aan mijn medicijngebruik toe te schrijven is, maar ik vind het wel opvallend. Ik heb dit wel allemaal met mijn neuroloog besproken, maar hij zag geen verband met Vimpat en Trileptal. Ga het tijdens mijn volgende afspraak toch eens wat intensiever met hem bespreken nu ik hier zoveel andere ervaringen lees, met vergelijkbare bijwerkingen en dan ook nog met veel mindere doses.

12-01-2018 | Vrouw | 48
lacosamide (400mg)
Epilepsie
Ik gebruikte drie medicijnen: Lamitor, Torleva en Vimpat. Vimpat is als laatste toegevoegd, het zorgde ervoor dat ik eerder weer de oude was. In plaats van een half uur kon ik na 10 minuten weer praten. Maar wekelijkse aanvallen hield ik nog steeds. De neuroloog wilde een nieuw medicijn uitproberen: Fycompa. Ik startte dus met Fycompa en bouwde Vimpat af. De vier weken[lees meer...] nadat ik gestopt was met Vimpat kreeg ik veel lichte aanvallen, soms 2 op een dag. Nu geen aanvallen meer.

11-01-2018 | Vrouw | 39
Epilepsie
Sinds mijn 19de epilepsie, tonisch-klonische aanvallen, gemiddeld om de anderhalf jaar. Nooit medicijnen gebruikt. Bleef 5 jaar weg (28 tot 33) Na een periode van stress ineens 4 aanvallen in 8 maanden tijd. Na de 2de van die serie begonnen met keppra (binnen een paar dagen zeer agressief en zelfmoordgedachten, bizar fenomeen, meteen gestopt) vervolgens begonnen met Vimpat[lees meer...], wat eigenlijk geen monotherapie schijnt te zijn, en vrij nieuw was. Eerste 2 weken 2x 50 mg per dag. Werd er een beetje high van (iig te prefereren boven agressief en suïcidaal ;-) ) wel opvallend verslechterd evenwichtsgevoel, snel duizelig, en het moeilijk op woorden kunnen komen. Het wende wel. De dosering werd verhoogd na een week of wat naar 200 mg per dag, en dat werd binnen een paar dagen zeer vervelend: slecht evenwichtsgevoel en duizeligheid werd extreem, zeer angstig, paniekaanvallen, een onwerkelijk en unheimisch gevoel. Weer terug naar 100 mg per dag werd dat beter. 2 keer afgebouwd naar 2x 25 mg per dag (half pilletje), en na totaal stoppen binnen een week weer een aanval, ik zit er kennelijk aan vast nu, helaas. Ik heb waarschijnlijk heel lage doseringen vanwege zeer gevoelige receptoren, maar bij mij werkt het kennelijk. Na de laatste stop meteen begonnen met 2x 50mg per dag- bleek teveel, want toen weer bovenstaande bijwerkingen. Nu al bijna 3 jaar aanvalsvrij op 2x 25 mg per dag. Vanzelfsprekend blij daarmee. Toch nooit een goed gevoel over gehad, maar ik durf nu niet meer te stoppen.

03-07-2017 | Vrouw | 18
Epilepsie
3e soort epilepsie voor mijn Juveniele Myoclonische Epilepsie. In het begin een lage dosis van 2x 2tabletten per dag naar 2x 4 tabletten per dag. In het begin hielpen de medicijnen goed, geen last van aanvallen behalve bij drukke periodes en wat stress waar ik niet van op keek. Na een heftige epileptische aanval is de dosis omhoog gegaan en heb ik veel last van bijwerkin[lees meer...]gen. Mijn eigen soort aanvallen komen terug en voel mij totaal niet fit. Op dit moment niet heel tevreden over het medicijn.

14-06-2017 | Vrouw | 70
lacosamide (150mg)
Epilepsie
Eerdere medicijnen werkte onvoldoende en veroorzaakte teveel gewichtstoename. Daarom overgestapt naar Vimat. Voorgeschreven door Sein in Zwolle. Soms moeheidsverschijnselen.