ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 5

31-05-2016

Epilepsie

Ik kreeg zelfmoordgedachten, in eerste instantie legde ik nog niet de link met die medicatie, ben maanden aan het zoeken geweest waarom ik me zo voelde, en durfde dit tegen niemand zeggen, ook gewoon omdat ik geen reden had om me zo te voelen, toevallig ging ik na al verschillende maanden daarmee rondgelopen te hebben de bijsluiter lezen waar opstond dat een klein percenta[lees meer...]ge mensen gevoelens krijgt om zich pijn te doen tot zelfs de dood, daar was dus de verklaring, ik heb dit dan ook aan mijn ouders gemeld en ben dan terug die medicatie gaan afbouwen, en dat gevoel is verdwenen, het akelige was zelfs toen ik de reden wist en aan het afbouwen was zat dat nog wel in mijn bloed en in bed (wanneer de gevoelens het ergste waren) gingen steeds de woorden door mijn hoofd, het ligt aan de medicatie, maar als je er nu een eind aan maakt ben je er nu al vanaf, dat was echt vechten tegen je eigen gedachten, dit wil ik nooit meer meemaken, wat ik nu wel geleerd heb, als ik me nog eens zo moest voelen, zal ik het sneller zeggen, omdat ik nu weet dat de oorzaak niet altijd bij jezelf te zoeken is.
07-01-2016

Epilepsie

Al 10 jaar last van duizelingen en draaiingen. Daardoor evenwichtsproblemen en door continu onbewust corrigeren erg moe gevoel. Na een jaar of 5 zijn daar lichte epileptische aanvallen bijgekomen. In de loop der jaren zijn die aanvallen in frequentie toegenomen tot zelfs wel 15 op een dag. In 2013 begonnen met depakine, een grote ramp. Meer aanvallen en meer vermoeidheid. [lees meer...]Vervolgens keppra. Geen werking, nog meer vermoeidheid. Sinds juni 2015 vimpat. Geen aanvallen meer, alleen 2 keer een aanzet maar niet doorgezet. Wel nog draaiingen, duizelingen en daardoor vermoeidheid, maar wel minder dan voor gebruik vimpat. Slecht geheugen, slechter concentreren, soms trillende handen en paar kilootjes aangekomen als verdere bijwerkingen. Kan wel beter slapen nu.
31-07-2015

Epilepsie

Naar aanleiding van een aneurisma in mijn hersenen was een operatie niet te vermijden. Voor men mijn aneurisma ontdekte kreeg ik plots epilepsie als waarschuwing. Ook net na de operatie had ik nog aanvallen. Ik gebruikte keppra tot 3gr., Zonder resultaat. Toen mijn chirurg me vimpat als toevoeging voorschreef waren mijn aanvallen onmiddellijk voorbij. Sindsdien ben ik voll[lees meer...]edig afgebouwd met keppra over een periode van 5 jaar. Nu ben ik zwanger van men eerste kindje en ben ik benieuwd en angstig naar het resultaat van de testen. Open ruggetjes zijn namelijk een risico voor mensen die anti epileptica gebruiken. Ik hoop op termijn mijn laatste dosis vimpat ook te kunnen afbouwen.
18-05-2015

Epilepsie

Geen tabletten van 50mgr of van 150mgr gebruik. Wel die van 100mgr? De slechte stoelgang dat ik de laatste tijd heb is erg opvallend en hinderlijk. Ongeveer slechts één keer per week zou ik naar het toilet moeten gaan. Komt het wegens de Vimpat? Zelf vraag ik het me af. Na het eten van meer dan voldoende peperkoek ga ik zelfs niet. Na 2 dagen 2 zakje D Vital forte te nemen[lees meer...] ben ik nog niet geweest. Hoe het tijdens zwangerschapmaanden verloopt weet ik niet. Zou het misschien ook kunnen komen wegens het aantal jaren dat ik medicaties neem? Toch die hogere last valt me de laatste weken, maanden op. Verder mag de patiënt inzien dat hij ook zichzelf heeft te helpen. Vooral zij dat de epilepsie voelen aankomen kunnen goed helpen zich te redden. En indien ze grand mal hebben zeker. Daarvoor moet men niet gepest worden, zoals een aantal blijkt te menen... Ook aan een epilepticus is immers een leven en een thuis als een thuis over te laten. Hoe kan de epilepticus zich helpen? Spuit bij het aankomen, van een epilepsieaanval een licht aangenaam geurtje onder de neus. Ook een kauwgom, aangename smaak, kan helpen. Wel minder snel. Bepaalde sterke geuren, te sterke geuren, zoals mannen geuren waarin zo'n tabakgeur blijkt te zijn, zijn niet gezond.
23-04-2015

Epilepsie

ik heb op 5 december 2014 een N.V.S laten plaatsen en voel me er veel beter mee.....doe bijna geen abcences meer. nu ben ik aan afbouwen van 14 april 2015 van vimpat...s'morgen 75 mg en s'avonds 100mg, de bijwerkingen waren dat ik verzwaarde, niet prettig, nu door wat minder te nemen ben (allee denk ik 2 kg vermagert).....nu kan ik terug koken, fietsen wat ik vroeger niet [lees meer...]alleen kon doen, super gevoel. een aanrader om een nervus vagusstimulator te plaatsen als de medicatie niet helpt....bij mij helpte niks, geen keppra ,vimpat, tegretol, lacmital, frisium, ik was daar zo loom en moe van, nu gaan ze traagjes medicatie afbouwen. mn N.V.S staat nu op 1, 25 puls dus als ik terug ga naar de neuroloog in uz gent gaan ze hem nog verhogen, maar heb wel heesheid en braakneigingen, maar zolang mn abcences verminderd zijn al voor 80% vindt ik het super :-)
22-04-2015

Epilepsie

Ik gebruikte al 13 jaren carbamezapine in lage dosering tofdat plotseling de aanvallen s'nachts zwaarder en freqenter werden waar ik ook ging 'wandelen 'in huis trap op en af lopen leek op slaapwandelen met ogen open. Direct moeten stoppen met cacarbamezapine.Via neuroloog Vimpat voorgeshreven. De aanvallen zijn met Vimpat nog aanwezig , de bijwerkingen zijn behoorlijk ve[lees meer...]rvelend. Kan geen auto besturen zonder fouten te maken , Suf, duf, geen fut en vergeet veel, moet nu alles opschrijven, en briefje niet vergeten.
29-01-2015

Epilepsie

Na mijn 2 herseninfarcten kreeg ik epileptische aanvallen. Moest anti epileptica gaan gebruiken. Keppra had niet het gewenste effect( voelde mij als een zombie) en daardoor Vimpat sinds 5 maanden erbij gekregen. In de eerste instantie leek het middel aan te slaan maar sinds kort shaken over mijn hele lichaam, tintelingen in mijn mond, moeilijk kunnen concentreren, vergee[lees meer...]tachtig, naar in mijn hoofd. Moet weer naar neuroloog, maar wil graag van mensen horen die een beetje dezelfde ervaringen hebben wat zij voorgeschreven hebben. Overigens ben ik er niet erg van gaan groeien.
24-11-2014

Epilepsie

Ik neem vimpat en de bijwerkingen zijn verdikken, slaperig, futloos, en nog zoveel om op te noemen. Vrijdag 5 december wordt ik geopereerd en laat ik een nergus vagusstimulator plaatsen, medicatie helpt niet meer, 15 pillen op 1 dag, haat het gewoon, nu hopen dat ik wat ga vermageren ermee. Ik neem tegretol 200mg (smorgens en savonds,) keppra 1000 en 500 mg smorgens- savon[lees meer...]ds,) vimpat 100mg (smorgens- savonds)frisium 10mg ( smorgens- smiddags en savonds en lacmital 100 mg en 50 mg ook smorgens- savonds....een volledige medicijnenkast.
Pagina 1 van 5

Mirena (1965) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (797) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (409) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (403) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (343) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!