ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 6

05-03-2018

Epilepsie

Helaas voor mijn dochter niet effectief heel veel last van duizelig en dubbelzien.
15-01-2018

Epilepsie

Sinds mijn 23e heb ik last van epileptische aanvallen. Zij begonnen met wegvallen van een paar seconden. Dit zijn langzaamaan zwaardere aanvallen geworden met wegvallen tot wel 20 minuten. Ben hiervoor op Kempenhaeghe onder behandeling. Trileptal heb ik altijd gebruikt en nu nog. Vijf pillen van 300mg per dag. Dit is later gecombineerd met Keppra Dit was niet om te doen. [lees meer...]Ernstige huidbeschadigingen (open wonden) en niet meer kunnen lopen, terwijl de aanvallen nauwelijks verminderden. Daardoor overgestapt op Vimpat. Langzaam opgebouwd tot 2x5 pillen van 50mg per dag. Dus ik zit nu op 5 pillen Trileptal en 10 pillen Vimpat per dag. Een flinke dosis lijkt mij. Mijn aanvallen zijn redelijk onder controle. Heb ze nu enkel 's nachts. Vooral na een stressvolle dag of gebeurtenis. Aan de heftige bijwerkingen heb ik nooit gedacht. Dacht enkel aan het duizelig worden en het dubbelzien en dan moeilijk kunnen lopen vanwege mijn evenwichtsverlies. Dit kan weleens anderhalf uur aanhouden na weinig nachtrust. Erg vervelend om dan op mijn werk te komen en mijn werk goed uit te voeren. Ben leerkracht in het basisonderwijs. Maar nu ik hier de ervaringen lees, gaat er bij mij dus een belletje rinkelen over al die andere zaken waar ik ook last van heb. Ik ben erg vergeetachtig, zeker het korte termijn-geheugen. Kan soms moeilijk op de simpelste woorden komen, erg vermoeid, en ben in een diepe depressie terechtgekomen. Ik heb ook een zelfmoordpoging gedaan. En ik weet natuurlijk niet of dit allemaal aan mijn medicijngebruik toe te schrijven is, maar ik vind het wel opvallend. Ik heb dit wel allemaal met mijn neuroloog besproken, maar hij zag geen verband met Vimpat en Trileptal. Ga het tijdens mijn volgende afspraak toch eens wat intensiever met hem bespreken nu ik hier zoveel andere ervaringen lees, met vergelijkbare bijwerkingen en dan ook nog met veel mindere doses.
12-01-2018

Epilepsie

Ik gebruikte drie medicijnen: Lamitor, Torleva en Vimpat. Vimpat is als laatste toegevoegd, het zorgde ervoor dat ik eerder weer de oude was. In plaats van een half uur kon ik na 10 minuten weer praten. Maar wekelijkse aanvallen hield ik nog steeds. De neuroloog wilde een nieuw medicijn uitproberen: Fycompa. Ik startte dus met Fycompa en bouwde Vimpat af. De vier weken[lees meer...] nadat ik gestopt was met Vimpat kreeg ik veel lichte aanvallen, soms 2 op een dag. Nu geen aanvallen meer.
11-01-2018

Epilepsie

Sinds mijn 19de epilepsie, tonisch-klonische aanvallen, gemiddeld om de anderhalf jaar. Nooit medicijnen gebruikt. Bleef 5 jaar weg (28 tot 33) Na een periode van stress ineens 4 aanvallen in 8 maanden tijd. Na de 2de van die serie begonnen met keppra (binnen een paar dagen zeer agressief en zelfmoordgedachten, bizar fenomeen, meteen gestopt) vervolgens begonnen met Vimpat[lees meer...], wat eigenlijk geen monotherapie schijnt te zijn, en vrij nieuw was. Eerste 2 weken 2x 50 mg per dag. Werd er een beetje high van (iig te prefereren boven agressief en suïcidaal ;-) ) wel opvallend verslechterd evenwichtsgevoel, snel duizelig, en het moeilijk op woorden kunnen komen. Het wende wel. De dosering werd verhoogd na een week of wat naar 200 mg per dag, en dat werd binnen een paar dagen zeer vervelend: slecht evenwichtsgevoel en duizeligheid werd extreem, zeer angstig, paniekaanvallen, een onwerkelijk en unheimisch gevoel. Weer terug naar 100 mg per dag werd dat beter. 2 keer afgebouwd naar 2x 25 mg per dag (half pilletje), en na totaal stoppen binnen een week weer een aanval, ik zit er kennelijk aan vast nu, helaas. Ik heb waarschijnlijk heel lage doseringen vanwege zeer gevoelige receptoren, maar bij mij werkt het kennelijk. Na de laatste stop meteen begonnen met 2x 50mg per dag- bleek teveel, want toen weer bovenstaande bijwerkingen. Nu al bijna 3 jaar aanvalsvrij op 2x 25 mg per dag. Vanzelfsprekend blij daarmee. Toch nooit een goed gevoel over gehad, maar ik durf nu niet meer te stoppen.
03-07-2017

Epilepsie

3e soort epilepsie voor mijn Juveniele Myoclonische Epilepsie. In het begin een lage dosis van 2x 2tabletten per dag naar 2x 4 tabletten per dag. In het begin hielpen de medicijnen goed, geen last van aanvallen behalve bij drukke periodes en wat stress waar ik niet van op keek. Na een heftige epileptische aanval is de dosis omhoog gegaan en heb ik veel last van bijwerkin[lees meer...]gen. Mijn eigen soort aanvallen komen terug en voel mij totaal niet fit. Op dit moment niet heel tevreden over het medicijn.
14-06-2017

Epilepsie

Eerdere medicijnen werkte onvoldoende en veroorzaakte teveel gewichtstoename. Daarom overgestapt naar Vimat. Voorgeschreven door Sein in Zwolle. Soms moeheidsverschijnselen.
08-05-2017

Epilepsie

Ik heb al epilepsie vanaf mijn geboorte en tot heden last van nachtelijke aanvallen. In het verleden heb ik (jeugdfase) veel last gehad van de grote aanval, en ben menige maal opgenomen geweest voor onderzoek. Tijdens een vep week op de Hans berger kliniek in Oosterhout (Nb). Wat deze week inhoud kunt u nalezen op de site van kempenhaeghe. Na alle medicijnen gehad te hebb[lees meer...]en hadden we nog een hoop en dat was de n.v.s. Stimulator, maar bleek al snel niet te werken dan gehoopt. In 2009 kwam mijn specialist met het medicijn vimpat. Alle vragen die ook stelde aan de arts een antwoord kon hij op dat moment niet geven. Het enigste wat kon zeggen dat hij max. 300 Mg mocht toedienen per dag. Ik gaf groen licht en we zijn begonnen. Tot de dag van vandaag kan ik alles doen wat ik wil. Maar er zitten ook vervelende bijwerkingen aanvast. Zo merkte ik al snel dat ik een stuk minder stabiel op de grond sta. De vervelendste is het geheugen en dan met name het kort geheugen. Ik voel me af en toe een alzheimer patiënt. Deze bijwerking is wel loop der jaren steeds erger geworden en weet hier geen goede raad mee. Misschien weet iemand hier wat tips voor. Ook is het zo dat ik aan mijn linkse hand een zenuwtrek heb gekregen. Het zijn allemaal vervelende bijwerkingen maar ze wegen niet tegen het resultaat. Mvg Koen
31-05-2016

Epilepsie

Ik kreeg zelfmoordgedachten, in eerste instantie legde ik nog niet de link met die medicatie, ben maanden aan het zoeken geweest waarom ik me zo voelde, en durfde dit tegen niemand zeggen, ook gewoon omdat ik geen reden had om me zo te voelen, toevallig ging ik na al verschillende maanden daarmee rondgelopen te hebben de bijsluiter lezen waar opstond dat een klein percenta[lees meer...]ge mensen gevoelens krijgt om zich pijn te doen tot zelfs de dood, daar was dus de verklaring, ik heb dit dan ook aan mijn ouders gemeld en ben dan terug die medicatie gaan afbouwen, en dat gevoel is verdwenen, het akelige was zelfs toen ik de reden wist en aan het afbouwen was zat dat nog wel in mijn bloed en in bed (wanneer de gevoelens het ergste waren) gingen steeds de woorden door mijn hoofd, het ligt aan de medicatie, maar als je er nu een eind aan maakt ben je er nu al vanaf, dat was echt vechten tegen je eigen gedachten, dit wil ik nooit meer meemaken, wat ik nu wel geleerd heb, als ik me nog eens zo moest voelen, zal ik het sneller zeggen, omdat ik nu weet dat de oorzaak niet altijd bij jezelf te zoeken is.
Pagina 1 van 6

Mirena (2052) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (456) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (445) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!