Ervaringen met Amiodaron

amiodaron

druk voelen in hoofd doodsangst

Hartritmestoornissen (47 meningen)
Atriumfibrilleren (14 meningen)
Hartkloppingen (2 meningen)
Hartklachten (1 mening)

Bojan Nikolik (30-05-2015)

24-04-2015 | Man | 68
Hartritmestoornissen
Het vervelende van het medicijn vind ik de nare dromen, en die vervelende vermoeidheid. Verder kan ik ineens uit mijn slof schieten, veelal zonder reden achteraf (kort lontje). Ben nu gestopt met Amiadaron, op voorschrift van de specialist. De bijverschijnselen zijn na 2 weken nog steeds aanwezig. Kan iemand mij vertellen hoelang dit duurt. Ton, 68 jaar.

24-04-2015 | Man | 73
Hartritmestoornissen
Ik heb reeds 7 maal een cardio versie gehad maar om de 4 maanden zijn de problemen weer aanwezig. Ik heb normaal een hartslag van 43 maar tijdens de storing kan deze oplopen tot 90. Ik nu een pacemaker krijgen om mijn hartslag naar 60 te brengen of dat help is nog de vraag. Frans

28-07-2014 | Man | 73
Hartritmestoornis
Mijn man heeft 4 maanden Amiodaron geslikt na 2 hartinfarcten. Daarbij werd hij gedotterd en een infectie in het bloed gekregen in het ziekenhuis. Ziekenhuisopname heeft 4 weken geduurd. De bijwerking die hij had van het medicijn was ernstige vermoeidheid, en het gevoel of hij lood in de benen heeft. Hij is ook al een paar keer gevallen, en loopt nu met een rollator. Si[lees meer...]nds 2 weken is hij gestopt met de Amiodaron vanwege deze ernstige bijwerkingen. De Cardioloog vertelde dat de nawerking nog 3 maanden minstens duurt. Het is verschrikkelijk dat je op deze manier je man ziet lijden en achteruit ziet gaan. Het medicijn is dan wel goed voor het hart, maar voor zijn algemene gesteldheid is ver onder peil. Hopelijk komt alles weer goed in de toekomst, en dat de bijwerking geen vervolg heeft op zijn lichaam. Ik moet eerlijk bekennen dat hij nu een oud wrak is van het medicijn, daar lijd hij nu nog onder. Wij hebben ons lang afgevraagd waarom hij nu slechter in conditie is , dan voorheen. Nu begrijpen wij waarom!! Als het kan.... Geen Amiodaron meer. Groet... L.ieske

30-06-2014 | Man | 64
Hartfalen
Dit middel ruim 9 maanden gebruikt. Alle bijwerkingen die vermeld stonden in bijsluiter heb ik gehad: versnelde schildklierwerking, nier-leverfalen, ontwikkeling diabetes. Maar het ergste van al: neuropathiën in de benen, wat betekent dat ik geheel afhankelijk ben van een rollator. Specialist controleerde niet op bijwerkingen. Toevallig komt de neuroloog erachter dat ik ee[lees meer...]n loopstoornis heb , terwijl ik Amiodaron slik. Ik moest gelijk stoppen. Er is tot nog toe geen alternatief voorgeschreven, dus dit hele middel had ik nooit voorgeschreven moeten hebben dan had ik nog normaal kunnen lopen. Mijn advies: slik dit middel niet, want binnen de kortste heb je kans invalide te worden. Er is een methode om dit medicijn direct bij het hart te brengen, waardoor die vreselijke bijwerkingen kan worden tegen gegaan. Joop

21-03-2014 | Man | 77
Hartritmestoornissen
Na veel cardioversies Gebruik ik dit medicament al een paar maanden. Geen last meer van merkbare hartrimestoringen. Bij werkingen, Duizeligheid bij opstaan en vervolgens kortademigheid. Snel vermoeid.

19-01-2014 | Vrouw | 54
Hartritmestoornissen
Bijna 13 jr amiodaron gebruikt, tijdens gebruik nog een ablatie gehad. Op aanraden van een andere cardioloog in juli gestopt met als gevolg na 3 mnd weer veel last van ventriculaire ritmestoornissen. Ga naar die cardioloog met mijn klachten en krijg een holter van 24 uur. De uitslag van de cardioloog; op de holter is niets te zien, u heeft nergens last van. Ik leg uit da[lees meer...]t ik wel last heb van mijn hart. zegt die cardioloog: ik geloof u niet . Ik dacht hij maakt een grapje , zoals bekend is het niet altijd mogelijk om binnen die 24 uur last van ritmestoornissen te hebben. Ben naar huis gegaan, nu 3 mnd verder is het zoveel erger geworden dat ik naar mijn huisarts ben gegaan, heb haar mijn probleem uitgelegd en zij heeft direckt aktie ondernomen nieuwe holter 48uur en een hartfilmpje. Ben weer begonnen met de amiodaron, het hartfilmpje laat onregelmatigheden zien en op de holter is vastgesteld dat ik wel degelijk ritmestoornissen heb. Nu afwachten en ga weer terug naar de cardioloog die mij dit medicijn heeft voorgeschreven de ablaties uitgevoerd heeft en die mij gelooft. De babbelaar ziet mij niet terug.

12-12-2013 | Man | 68
Hartfalen
heb dit genomen voor hartstilstant ben vaak korthademig en stemverlies wat kan ik doen hartelyk dank

12-07-2013 | Man | 34
Hartritmestoornis
Na een mislukte ablatie dit medicijn opgeëist om dat hart tot rust te laten komen. Het werkt werkelijk perfect. Geen extrasystole, geen AF helemaal niets! Gewoon een keurig sinusritme. Ik nam hiervoor sotalol waardoor ik erg slecht sliep en mijn conditie ronduit matig was. Met dit middel kan ik gewoon sporten. Amiodaron is berucht maar is heel geschikt ter overbrugging van[lees meer...] een ingreep. Mijn hartje voelt zo stabiel als een bunker. Geen enkele aanval van AF meer gehad. Wel oppassen in de zon en niet zonder factor 50 naar buiten. Maar dat is voor mij even bijzaak! Totdat ik een volgende ingreep krijg vind ik dit een prima noodoplossing.

27-06-2013 | Man | 68
Hartritmestoornissen
Al 20 jaar heb ik hartritmestoringen. diverse cardioversies gehad. Geen medicijn hielp. Ik heb 5 jaar lang amiadaron gebruikt zonder problemen, behalve dat je moet uitkijken om in de zon te gaan zitten, dat kan je beter niet doen, voor je het weet verbrand je huid met als gevolg veel pijn en jeuk. Na 5 jaar werkt bij mij de Amiadaron ineens niet meer. Ik kreeg vooral nach[lees meer...]t steeds meer hartritme-storingen. Na een bezoek aan de Cardioloog heeft hij besloten geheel te stoppen met Amiadoron. Ik ben nu ongeveer een week zonder medicatie. Binnen enkele dagen niet alleen 's nachts maar nu ook overdag hartritme-storingen, vooral als mijn lichaam in rust is. Meestal heb ik binnen een halfuur weer een normale hartslag. Ik geef zelf als oorzaak afkick-verschijnselen. Ik weet niet of dat kan want ik lees er niets over. Misschien zijn er mensen die dit herkennen.

03-06-2013 | Vrouw | 68
Hartritmestoornissen
slik 1x per dag 200 mg amiadaron +50 mg tambocor en antistollings middelen. de medicijnen helpen beperkt daarbij als bijwerkingen duizelig,vermoeid, haaruitval en heel erg overgevoelig voor zonlicht

22-05-2013 | Man | 51
Hartritmestoornissen
Ik heb door mijn aangeboren ziekte meerdere harstilstanden gehad (mogelijk ook al meerdere keren in mijn jeugd). Ruim drie jaar geleden 6 dgen in coma gelegen na een harstilstand. ICD gekregen en een jaar later gered door mijn ICD. Toen Amiodaron gekregen. In eerste instantie leidde dit middel tot een overdosis betablokker door de interactie (versterkte werking van de beta[lees meer...]blokker). Wat was ik beroerd. Duizelig, oorsuizen, concentratiestoornissen en nog veel meer. Na drastishe verlaging van de dosis betablokker is de enige merkbare bijwerking tot nu toe overgevoeligheid voor de zon. Met factor vijftig, petje, t- shirt en tijdig schaduw opzoeken kan ik gewoon naar zuidelijke landen. Als het zo blijft wil ik er wel oud mee worden.

28-04-2013 | Vrouw | 64
Hartritmestoornis
Ik heb 7 jaar geleden een pacemaker gekregen deze heeft geholpen tot juni 2012. Bij controle bleek dat de pompfuntie van mijn hart was gedaald tot 20%. Heb op 22 aug. 2012 een biventriculaire icd gekregen, deze helpt goed. Ik had echter nog last van overslagen van mijn hart, heb toen amiodaron gekregen, wat een troep. De bijwerkingen waren slecht zien, geheugen verlies, ob[lees meer...]stipatie, gewicht toename, koud altijd moe en heel erge hartkloppingen.Ik ben in overleg met mijn cardioloog met het middel gestopt en ik ben een ander mens geworden, heerlijk. De hartkloppingen zijn helemaal verdwenen en de rest van de bijwerkingen ook. Ik hoef dit middel dus nooit meer.

20-04-2013 | Man | 56
Hartritmestoornissen
19 jaar geleden een Zeer groot infarct gehad. 2+ jaar geleden echter, na 4 hartritmestoornissen, waarbij ik compleet voor de vlakte ging en mijn ICD mijn leven gered heeft een flinke dosis Amiadaron gekregen. Sinds dien 2x 200mg per dag en geen last meer. Bijwerkingen zijn bijzaak.

13-04-2013 | Man | 79
Hartritmestoornis
Spoedig na een geslaagde cardioversie recidiveerde het atriumfibrilleren. Tien dagen na medicatie met amiodaron bleek het atriumfibrilleren gestopt. Van bijwerkingen heb ik tot op heden niets gemerkt . Misschien komt dat alsnog wanneer de zon eindelijk eens gaat schijnen

29-03-2013 | Man | 71
Hartkloppingen
Zeer veel bijwerkingen zoals bibbers, oogproblemen , licht in het hoofd, duizelig en haast flauwvallen.

17-03-2013 | Man | 50
Hartritmestoornissen
Ernstige ventriculaire ritmeoornissen sinds 1 jaar. ICD geplaatst en betablokkers erbij (eerst metoprolol, later sotalol). ICD heeft tot nog toe 3x in moeten grijpen, erg traumatische ervaring. Na de laatste keer gestart met amiodaron (2x200mg). Hartritme is nu veel rustiger, bijwerkingen heb ik weinig last van. Ben niet misselijk, alleen nogal gauw moe en slaap wat minder[lees meer...] goed. Maar is tot nu toe prima mee te leven.