Ervaringen met Amiodaron

amiodaron

druk voelen in hoofd doodsangst

Hartritmestoornissen (47 meningen)
Atriumfibrilleren (14 meningen)
Hartkloppingen (2 meningen)
Hartklachten (1 mening)

Bojan Nikolik (30-05-2015)

07-02-2013 | Man | 62
Hartritmestoornissen
Na constatering cardiomyopathie , ICD ingebouwd ,betablokker , fenprocoumon , pantozol 40,perindopril. Mocht allemaal niet baten , steeds ritmestoornissen. Toen amiodaron ,eerst 3X dgs , na 1 week 2dgs, verder 1xdgs. Ben er gewoon meegestopt!! Wat een troep !! Hartritmestoornissen veel erger ,braken , geen rust en duizelig.Angst !!

12-09-2012 | Vrouw | 65
Hartritmestoornis

10-05-2012 | Vrouw | 64
Hartritmestoornissen
Kreeg Amiodarfon omdat mijn hart op hol sloeg. Moest beginnen met 6 tabletten per dag e dan afbouwen naar 1 tablet per dag toe. Het helpt mij prima. Ik heb nergens geen last lees bijwerkingen v an.

26-04-2012 | Man | 51
Schildklier
Ik heb ruim een jaar amiodaron gebruikt ivm met boezemfibrileren, en juist op het moment dat ik er mee stopte, begon mijn schildklier té actief te worden. We zijn nu 5 maanden verder, en ik zit nog steeds met mijn schildklier te vechten. Het blijkt dat de jodium (37% van het gewicht van de tablet is jodium) wordt opgeslagen in je lichaamsvet, en dat het wel een jaar kan du[lees meer...]ren voordat het helemaal weg is. Erg naar allemaal. Gelukkig helpt een goede specialist om het snel achter me te kunnen laten.

06-02-2012 | Vrouw | 57
Hartritmestoornissen
Dit was een gevolg van Vit B12 tekort; ziekte van Addison Biermier, oorzaken kunnen zijn; Stress, narcose, antibiotica, cholesterolverlagers (Prof.dr. Walter Hartenbach) pijnstillers, bloeddrukverlagers , maagzuurremmers. Een van de VELE klachten van tekort is Benauwdheid, Hartritmestoornissen! spier en gewrichtsklachten, vermoeidheid, geheugen, dementie Een van de kla[lees meer...]chten is ook diarree ! en OEDEEM, kans weer op Kaliumtekort !! Oorzaak is Plasmedicatie ! krijg je b.v. bij oedeem! dus weer meer plasmedicatie, kringetje rond !! door laxeermiddelen, cholesterolverlagers, bloedddrukverlagers nog meer klachten van Kalium tekort is Hartstilstand!!! spier en gearichtsklachten zie ervaringen en forums Hartklachten door Vit D en C en E tekort en magnesium tekort. zie ook "site, wat gebeurt er als te weinig vet eet ? ik wens jullie veel beterschap!!!!!!

18-01-2012 | Vrouw | 75
Hartritmestoornissen
Mijn moeder heeft dit middel gekregen na opname in het ziekenhuis vanwege ventriculaire hartritmestoornissen. Na cardioversie bleven de ritmestoornissen bestaan, waarvoor een ICD is geplaatst en zij amiodaron 1xdgs 200mgr en metroprolol 1xdgs 100mgr kreeg daarbij ook bloedverdunners acecoumarol. mijn moeder veranderde in een lichamelijk en geestelijk wrak. Zij kon nauwelij[lees meer...]ks iets eten, werd gelijk misselijk en moest braken, zij had last van tremoren in haar handen, kon moeilijk lopen, had in de nacht benauwdheidsklachten en werd depressief. De ritmestoornissen leken alleen maar meer te komen, de ICD moest veelvuldig ingrijpen met het geven van een schok hetgeen zeer traumatisch was voor mijn moeder. Voor het gebruik van de amiodaron stond mijn moeder actief in het leven en was geheel zelfstandig. De metroprolol gebruikte zij al jaren ivm een hoge bloeddruk en hierbij had zij deze klachten niet! Na het starten van de Amiodaron is alle ellende begonnen en had zij geheel geen kwaliteit van leven meer. was ook fors afgevallen in gewicht en kon alleen nog maar drinkvoeding binnenhouden! Daarbij had het totaal geen positief effect op de ritmestoornissen!!!Na een second opinion bij Dr Conrad in het AMC is zij gestopt met alle medicatie en gebruikt nu alleen nog de metroprolol. Mijn moeder is een ander mens geworden en alle klachten zijn verdwenen! De ritmestoornissen zijn ook veel minder geworden de ICD heeft het afgelopen half jaar niet hoeven ingrijpen!!! Kortom het middel Amiodaron is vele malen erger dan de kwaal, het jaagt iemand de dood in! Het is schandalig dat het wordt voorgeschreven aan oude kwetsbare mensen die er ernstig ziek van worden en dan niet meer voor zichzelf kunnen opkomen!

24-12-2011 | Man | 54

15-11-2011 | Man | 57
Boezemfibrilleren
Voorgeschreven gekregen voor een moeilijk te behandelen boezemfibrilleren. Na eerst drie andere ritme-middelen te hebben uitgeprobeerd en een catheter-ablatie, toch maar Amiodaron om het hart tot rust te brengen. De dosering ben ik vergeten, maar het was een gangbare dosis. Het onderdrukte de meeste aanvallen maar het hield pas echt op na een tweede ablatie. Van de indru[lees meer...]kwekkende lijst bijwerkingen merkte ik er maar twee: te trage hartslag (soms omlaag tot 42/min) en gevoeligheid voor felle zon. Veel insmeren en een pet op hielp goed daartegen. NB:na de tweede ablatie met Amiodaron gestopt in 2009.

07-11-2011 | Man | 54
Hartritse stroringen
heb 2x hartstilstand gehad, daarna 1 hart operatie 5 omleidingen daarna binnen 7mnd een herseninfact. 5 jaar later problemen met de hartslag, 3x cardio vesrie gehad geen verschil veel te hoge hartslag. dan het paardenmiddel amiodaron gehad puf, alleen maar bijwerkingen , alles wat er bestaat krijg je, de tabl gehalveerd daarna verdubbelt en nog steed problemen, wat nu

28-10-2011 | Man | 71
Hart
Amiodaron kreeg ik (na de bekende rituelen) voorgeschreven na 6 hartinfarcten, één operatie en 3 hartstilstanden (ik had al wel een geïmplanteerde defibrillator gelukkig) In augustus 2011 kreeg ik een vierde hartstilstand ondanks "het laatste redmiddel" volgens mijn cardioloog. Helpen? Nee dus. Niet bij mij in ieder geval. Midden augustus stopte ik en spoelde de rest va[lees meer...]n het dure Amiodarone/Cordarone door het toilet omdat de bijwerkingen DESASTREUS bleken te zijn. (dat las ik al eerder....) Ik zet ze even voor u op alfabetische volgorde: *agressief *blaasontsteking, kuur helpt niet, pas de tweede veel zwaardere wel. *computer niet meer te gebruiken, omdat de letters volgens mij steeds op een andere plek stonden...... *darmproblemen, gebruik toiletstoel vereist *depressief *doodmoe al vanaf het moment van opstaan zelfs na 10 uur "slaap" *ernstig evenwichtsverlies, eerste bezoek huisarts advies rollator (geweigerd....) *geheugenverlies *gewichtsverlies ( maar dat was positief puntje....) *na twee valpartijen recept rolstoel *plotseling sterk vergrote prostaat ( 7 x uit bed per nacht) “kakstoel” een vereiste na twee valpartijen ’s nachts en niet alleen voor urine.... *slapeloosheid *verder merkbaar verlies van pompfunctie (was al 20%) maar ik wilde niet meer laten meten. *verlies concentratievermogen (sterk verlies....) *verlies van geheugen in ernstige mate. *voor iedereen onleesbaar handschrift, in feite werd schrijven onmogelijk Nu, 3 maanden later, heeft het "geneesmiddel" z’n bijwerkingen verloren dus de rolstoel staat op zolder naast de kakstoel. Depressiviteit en agressiviteit zijn verdwenen. Ik kan weer gewoon schrijven, de letters zitten weer op de goeie plek op het toetsenbord van de compu en ik heb geen hartstilstand meer gehad. Ik vertrouw maar op m’n vriendje “Defi”, hoewel ik géén hartstilstand meer heb gehad sinds de “stoelgang” van de restverpakking van dat “medicijn” Ik ben dergelijke bijwerkingen al eerder tegengekomen, soms zelfs met de dood als gevolg, door vernielde longen, NIET DOOR DAT HART...... Voel mij nu veel beter, soms loop ik nog wat “bezopen” maar voornamelijk als ik moe ben. Natuurlijk zijn er slechtere- en betere dagen; ik ben 71 en heb een leeftijd dat ik de keus kan maken: wil ik een paar maanden langer als complete invalide, geestelijk en lichamelijk (en zelfs dat is nog maar de vraag), of een paar maanden korter en “normaler” leven. Ik ben nu in staat overal heen te gaan, mag alleen uiteraard niet meer rijden. Ik kan alleen maar zeggen: als dit “geneesmiddel” helpt tegen uw gevaarlijke ritmestoringen: blijf het maar slikken. Maar als u “dank zij” het geneesmiddel een geestelijk en lichamelijk een wrak wordt: weiger dat gif zodra de eerste ernstige bijwerkingen zich voordoen. Niet de bijsluiter lezen hoor, u merkt het vanzelf want het is meteen “kassa” en u merkt het spontaan. MAAR LAAT DE HUISARTS OP SCHILDKLIER EN VOORAL DIE LONGEN LETTEN !!!!!!!!! In plaats van een geneesmiddel kan het ook een “moordmiddel” zijn. Eén ding is zeker: de farmaceutische industrie interesseert zich niets voor uw problemen, zoveel staat vast.

09-09-2011 | Man | 65
Hart falen
grote troep ,je krijgt bruine vlekken als je in de zon komt,maar het ergste is dat je misselijk wordt en braken als je het niet na het eten gebruikt. Dus meteen na de maaltijd gebruiken!!!!!!!!

28-03-2011 | Man | 77
Hartritmestoornis
Het middel werkt perfect voor de hartritmestoornis, maar na ca. 1 maand begon ik exceemachtige plekken te ontwikkelen die heel erge jeuk geven en zich nu over mijn hele lichaam voordoen. De dermatoloog zegt dat het gewoon exceem is en dat Amiodaron daar niets mee te maken heeft. Hoe kan dit ineens als ik nog nooit eerder iets aan mijn huis heb gehad?

12-11-2010 | Vrouw
Atriumfibrilleren
Overgevoelig voor UV straling. Gehoord dat er een nieuw medicijn komt dat deze bijwerking niet heeft. Wie weet hiervan ?

10-11-2010 | Man
Zeer slechte pompfunctie
na de 2de harstilstand werde mij geadviseerd dit medicijn te nemen om eventueel nog meer stilstanden te voorkomrn en na die tij d heb ik geen stilstand meer gehad ik ben onder zeer goede controle om de 2maanden word er bloed geprikt ter controle

27-09-2010 | Man
Hartrithmerstoring