Ervaringen met Amiodaron

amiodaron

druk voelen in hoofd doodsangst

Hartritmestoornissen (47 meningen)
Atriumfibrilleren (14 meningen)
Hartkloppingen (2 meningen)
Hartklachten (1 mening)

Bojan Nikolik (30-05-2015)

12-06-2020 | Vrouw | 76
Boezemfibrilleren
Gestopt met flecainide (tambocor) na 4 jaar gebruik vanwege het feit dat dit niet meer hielp bij mijn aandoening. Na de zoveelste cardioversie is er besloten om amiodaron te gebruiken. De cardioloog die het medicijn voorschreef vertelde mij dat ik met het gebruik van amiodaron geen last meer zou hebben van boezemfibrilleren. Eerste week heb ik 3x pd ingenomen tweede week 2[lees meer...]x pdag en vanaf de derde week 1x per dag. Ondanks de heftige bijwerkingen heb ik het wel volgehouden. In mijn vierde week ging het mis. Naast een cardioversie bleek mijn leverwaarden ontzettend slecht te zijn. Van deze cardioloog kreeg ik te horen dat dat van de amiodaron zou komen. Nu ga ik sotalol gebruiken. Ik snap nog steeds niet waarom ik niet voor een ablatie in aanmerking kom.

13-04-2020 | Man | 69
Boezemfibrilleren
Jaren cardioversies gehad hielp tijdelijk. Amiodaron heeft mij volledig van de ritmestoornissen afgeholpen fantastisch. Geen vervelende bijwerkingen halfjaarlijkse controles door cardioloog ivm bijwerkingen zoal schildklier. Wel oppassen met zon flink insmeren met hoge factor anders huidproblemen.

22-03-2020 | Man | 75
Ademhalingsproblemen
benauwd en op mijn borst moeilijk om adem tec halen

26-02-2020 | Vrouw | 53
Boezemfibrilleren
Na meerdere (combinaties van) medicijnen te hebben uitgeprobeerd (had ik geen baat bij en hele vervelende bijwerkingen), was dit medicijn ‘m’n laatste redmiddel’, langzaamaan zijn m’n klachten verbeterd.

31-12-2019 | Man | 61
Boezemfibrilleren
Na dat ik gestopt ben komt mijn gezichtsveld van 10% naar 60% terug.

23-11-2019 | Vrouw | 82
Hartritmestoornis
Heb al v.a. mijn 50e levensjaar hartritme stoornissen. Allerlei medicatie gehad, vaak een cardioversie (stroomstoot) gehad totdat dit ook niet meer werkte. Toen aan de Amniodaron. Met ong. een week voelde ik me niet meer mezelf, werd zeer kortademig, moe en krachteloos. Kon amper nog 30 m lopen aan de arm van mijn man. Verschillende scans toonden plekjes in de longen en[lees meer...] op mijn schildklier die mogelijk kanker konden zijn. In de schildklier is het helaas ook echt zo. Longen blijven onder controle. De Amniodaron 3 mnd geslikt. Heb altijd gezond geleefd, nooit gerookt, veel gesport. Heb nu in mijn 82e levensjaar nog een uitstekende conditie, wandel en fiets veel, maar moet dus wel geopereerd worden. Met dank dus aan de Amniodaron die me compleet vergiftigd heeft! Begin er niet aan!!! Mijn hartritme is nu redelijk onder controle met Verapamil die evt. te sterk kan werken waarvoor ik een pacemaker heb die zo nodig een stroomstoot kan geven.

03-10-2019 | Man | 48
Boezemfibrilleren
Wondermiddel. Heeft in combinatie met andere medicijnen, ablatie en een Crt-d de pompkracht van mijn hart verhoogd van 33% naar 63% en ervoor gezorgd dat boezemfibrilleren nog maar 3% van de tijd was. Ik ben december 2018 gestopt met de amiodarone. In mei 2019 pakte de amiodarone alles weer af. Ik had een hyperthyreoïdie te snelle schildklier door de amiodarone. Dat kan[lees meer...] wel tot 2 jaar na beëindiging van amiodarone gebeuren. Boezemflutter, boezemfibrilleren uiteindelijk 70% van de tijd. Ongekend slecht gevoel. 15 kilo kwijt in 2,5 maand. Ik was er slechter aan toe dan toen hartfalen geconstateerd was. Mijn Crt-D deed ook niets meer dankzij het boezemfibrilleren. Het enige wat hij nog regelmatig deed was opladen voor een shock. Gelukkig nooit daadwerkelijk afgegeven. En wat doet de internist. Die geeft strumazol. Want prednison heeft nare bijwerkingen zegt ze. Mocht je in een vergelijkbare situatie verkeren. Vraag om 30 mg prednison erbij. Maanden strumazol 30 mg en daarna 60 mg doet niets ft4 bleef 70. In Nederland komt AIT2 vooral voor soms met AIT1. AIT2 is alleen aan te pakken met prednison. Door prednison was mijn ft4 in 3 weken van 70 naar 22 gegaan. Nu weer ablatie gehad afgelopen maandag. Nog steeds hartritmestoornissen. Maar er zijn meer mensen er een blijvende hypothyreoïdie aan over houden.

28-08-2019 | Vrouw | 87
Hartfalen
wordt vaak 5 dagen per week voorgeschreven ivm schildklier. wel in Frankrijk

08-06-2019 | Man | 79
amiodaron (50mg/ml)
Artrose
Amiodaron vanaf 2003 gebruikt. Door de cardioloog aan bevolen vorige medicatie werkte naar zijn inziens niet voldoende.2003. Door alle klachten bij door neuroloog advies, de huidige cardioloog ingelicht, Direct stoppen en over drie maanden na diverse onderzoek gebruikt ik geen medicijnen voor hart problemen. Schildklier aandoening.

24-03-2019 | Vrouw | 70
Trage schildklier
Verschillende bijwerkingen die in ernst toenamen. De meest bedreigende, fijne zenuw neuropathie, was de oorzaak dat ik acuut moest stoppen. Pijn en moeite met lopen beperken mij nu. Mogelijk heb ik te lang gewacht om deze klacht met de cardioloog te bespreken, dat vind ik achteraf jammer. Langer gebruik zou mij misschien rolstoel afhankelijk maken. Grote kans dat mijn[lees meer...] ritmestoornissen terugkomen. En wat dan??? Na veel cardioversies en 4 ablaties (waaronder de bundel van His) geen idee wat de behandelmogelijkheden dan zijn. Afwachten maar.......

23-03-2019 | Man | 60
Hartritmestoornissen
I.v.m hartrythmestoornissen gebruik ik Amiodaron 200g /dag ruim 2,5 jaar, het helpt me goed het nadeel is dat de joudium wat deze medicijn bevat heeft mijn schildklier aangetast en veroorzakte een hyperthyroidie. Ik gebruik nu strumazol 30 mg en prednison 30 mg X2/ per dag, de genezing gaat wat traager . Ik blijf wel amiaodaron gebruiken deze mag niet gestakt w[lees meer...]orden volgens mijn cardioloog, Ik had wel om een alternatieff voor amiaodaron gevraagd het antwoord was nee, Zijn er mensen die hyperthyroidie door Amiodaron gekregen hebben? En wel behandeling is gevolgd?

27-01-2019 | Man | 64
Hartfalen

23-01-2019 | Man | 72
Hartritmestoornissen
Ik heb dit middel na opname van de cardioloog gekregen om de hartslag te bevorderen. Nu 22-01-19 bij een andere cardioloog wordt er gezegd dat dit medicijn overbodig is???? Gelukkig maar want het medicijn heeft geen bijwerkingen en was wel gemakkelijk in te nemen maar de gebruikers mogen niet te veel in de felle zon of UV lamp.

29-11-2018 | Vrouw | 63

01-09-2018 | Vrouw | 64
Hartritmestoornissen
Na 2 jaar gebruiken en ik wist dat ik niet in de zon mocht met deze medicijnen grote nare blauwe plekken. Ik ben nu een maand gestopt. Ik bedekte me altijd goed in de zon, maar je onderarmen ontkom je niet aan. Ik ben benieuwd of die blauwe plekken weer helemaal weg zullen gaan.

22-07-2018 | Man | 60
Hartritmestoornissen
In oktober 2017 begonnen met Amiodaron. Twee weken samen gebruikt met Metropolol. Tijdens de tweede week daalde mijn hartslag van rond de 95 naar 60 slagen per minuut. Mijn energie kwam voor een redelijk deel weer terug. Dat je niet in de zon mag zitten en dat je meer last hebt van jeuk (hoofd en benen) is wel vervelend maar niet onoverkomelijk. Begin juli 2018 na een abla[lees meer...]tie mocht ik direct stoppen met Amiodaron. Nu weer vertrouwen opbouwen dat het hart uit zich zelf weer goed blijft functioneren.