Flecainide

Hartritmestoornis

geen mening gegeven
17-09-2010

Hartritmestoornissen

Sinds 2007 slik ik 3xdaags 50mg Flecainide. Geen bijwerkingen,en helpt redelijk.
18-05-2010

Hartritmestoornissen

Ik herken de verschijnselen van een beperkt zicht, vlekken aan de zijkant van mijn gezichtsveld en hoofdpijn. Krijg er ook een gevoel van watten in mijn hoofd van. Ik neem altijd medicijnen in als de hartritmestoornissen zich voor doen. Meestal zijn deze dan binnen een uur onder controle maar dan moet ik wel minstens 3 a 4 pillen van 100mg nemen (wat eigenlijk voor mensen [lees meer...]met een normaal postuur teveel schijnt te zijn). Ik vind de smaak heeeel erg vies. Het verbaasd mij dat hier niet meer mensen over vallen en hier niets aan gedaan wordt.
07-04-2010

Hartritme

Heb last van ogen zwarte stipjes en dwarrelen dingen in mijn ogen kan niet zo goed zien daardoor. Ook last van hoofdpijn . moet eerdaags weer naar cardioloog. Hartritme wel wat beter.
13-12-2009

Hart

25-11-2009

Flecainide (flecainide)
Hartritmestoornissen veroorzaakt in de linkerboezem bij inspanning

Ik gebruik 200 mg flecainide en samen met een beta-blokker (25 mg selokeen) per dag. Ik neem 100 mg flecainide en 25 mg selokeen in de ochtend na het ontbijt en de 2e 100 mg flecainide om 12 uur direct na mijn lunch. Wanneer ik de 200 mg flecainide tegelijkertijd in neem in de ochtend na het ontbijt, dan wordt ik duizelig in mijn hoofd. Door het verspreid in te nemen is di[lees meer...]t verholpen. Dit doe ik op advies van de arts. Mijn probleem van de hartritmestoornis, waarbij mijn hart bij inspanning op hol slaat, is met flecainide verholpen. Dit met doel een operatie zo lang mogelijk uit te stellen. Ik heb nu geen bijwerkingen meer van het medicijn en ben op dit moment tevreden hierover. Vanuit de cardioloog is Tambocor TC CR 200 mg capsules voorgeschreven. De apotheek heeft me toegezegd dat de 100 mg flecainide tabletten (witte kleine tabletjes) dezelfde bestanddelen heeft als Tambocor (TM). De apotheek heeft de opdracht vanuit je zorgverzekeraar de 'goedkoopste' versie van medicatie te geven aan patienten. Onlangs heb ik ontdekt, dat er geen verschil is in de bestanddelen tussen flecainide en Tambocor TM, maar dat de Tambocor TM een andere vorm hebben en capsules zijn die 24 uur lang de bestanddelen afgeven in je lichaam, waardoor je 24 uur lang beschermd bent voor hartritme stoornissen. De reguliere flecainide tablet werkt na ongeveer 3 tot 4 uur en alleen voor een paar uur. Sinds ik Tambocor TM CR 200 capsules gebruik heb ik bijna geen hartritmestoornissen meer en nog minder dan met het gebruik van de flecainide tabletten.
21-07-2009

Hartritme stoornissen

Ik kreeg in 1985 hartritme stoornissen en heb 2 x een behandeling gehad met laseren. Dat heeft niet geholpen. Toen moest ik aan de medicijnen. Ik had eerst een ander medicijn gekregen. Toen kon ik helemaal niets meer voor mijn gevoel. Leek wel of ik veel te weinig lucht kreeg. En zat alleen maar, zo moe van het niets doen. Terug naar de Cardioloog. En heb deze gehad. Ik [lees meer...]doe weer alles.
09-08-2019

Hartritmestoornissen

In principe tevreden over het medicijn. Wie kan mij echter verklaren dat ik tot voor kort (al een paar jaar lang) rond de € 0,10 per tablet betaalde en nu opeens in een keer € 0,32. Dus van € 3,00 naar € 10,00 per maand! Ik vind deze prijsstijging eigenlijk pure diefstal! Kan een fabrikant de prijs zo maar zo belachelijk verhogen. Het gaat hier om Sandoz.
20-02-2019

Hartritmestoornis

Sinds 2 maand gebruik ik naast metoprolol (gebruik ik al jaren na ablatie) nu flecainide. Na enige weken kreeg ik last van tintelende arnen en benen, inmiddels zijn ze erg pijnlijk geworden. Ik vermoed dat de klachten mogelijk door flecainide worden veroorzaakt. Graag hoor ik via een reactie of er meer mensen zijn met deze bijwerkingen.
02-11-2018

Atriumfibrilleren

Had geen klachten over stoornissen, maar hartprobleem was bijvangst van een ander onderzoek. Kwam op dit middel uit na eerst proberen sotalol en amiodaron, flecainide was derde middel en werkt, onderdrukt de ritmestoornissen. Inmiddels wel toevoeging gekregen van metoprolol dat de werking van flecainide versterkt, met als gevolg wat last van lichte bijwerkingen. Inname 's [lees meer...]ochtends probleemloos. Mag van cardioloog zelf dosering regelen, inmiddels weer op laagste niveau (1 capsule, halve pil metoprolol). Opvallend: bij stressloze periodes (vakantie!) blijkt het nodig om de dosering te verdubbelen! naderhand weer verminderen. In het dagelijks leven is hier prima mee te werken.
29-10-2017

Hartritmestoornissen

Na 2jaar en vele consults en onderzoeken bij cardioloog, heb ik na de juiste dosering en stoppen met andere medicatie, heb ik geen klachten meer gehad, super.
15-07-2017

Atriumfibrilleren

Na jaren van Atriumfib. en flutter en na verschillende medicijnen zoal sotalol in verschillende sterkten en na verscillende cardioversies kreeg ik tambocor waar ik meteen een goed gevoel over had. Tambocor ook wel bekend onder de naam flecainideacetaat werkt bij mij uitstekend,even afkloppen. Geen bijwerkingen of een naar gevoel ,het gaat gewoon goed. Ik heb ,laat ik het [lees meer...]weer afkloppen, nu al 3 jaar geen aanval meer gehad. Maar ik hou ook rekening met andere dingen zoals geen alcohol,niet roken, geen E621 en probeer steeds kalm te blijven dus geen stress. Het is een prima middel flecainideacetaat 100 mg. n
09-04-2017

Hartritmestoornissen

Tintelingen in voeten, alsof er stroom op stond, constant. Benauwd
13-03-2017

Atriumfibrilleren

7 maal atriumfibrileren, 6 maal cardioversie met goed resultaat, laatste maal met hoesten en op de pols blazen verholpen. Atriumfibrileren start altijd in rust 's nachts in bed rond 04.00uur, wanneer ik op mijn rechterzij lig. Enkel Alcohol geeft bij mij verhoogde kans op AF. Ben dus practisch gestopt met alcohol. Cardioloog is van mening dat ablatie op mijn leeftijd niet[lees meer...] zinvol is. Heb geen enkele last van AF, constateer enkel aan mijn pols, dat deze te snel en onregematig is. Zoek eigenlijk naar een oplossing, die geneest en niet naar iets, dat de symptomen onderdrukt. Vermoedelijk heeft het geen zin medicijnen te ontwikkelen die de klant niet laten terug komen.
25-02-2017

Hartritmestoornissen

medicijn is een noodzakkelijk kwaad. De werking weegt maar net op tegen de bijwerkingen.
28-01-2017

Hartkloppingen

relatief frequente extra systolen die plotseling optreden drie tot vier maal per week gedurende enige uren. Soms tot twintig keer per minuut. Cardioloog alles onderzocht, ziet alle afwijkingen maar zegt niets ernstigs aan de hand. Kwaliteit van leven laatste tijd ver onder nul. Alles geprobeerd op homeopatisch gebied, meidoorn, valeriaan niets helpt. ook Verapamil van ca[lees meer...]rdioloog helpt niet. Acupunctuur helpt (soms) maar niet altijd.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum