Ervaringen met Flecainide

Atriumfibrilleren (16 meningen)

18-02-2014 | Man | 67
flecainide (100mg)
Hartritmestoornissen
Vanaf mijn 52e heb ik min of meer last gehad van hartritmestoringen(dus al 15 jaar). Eerst had ik het niet in de gaten, maar dacht wel dat het niet oké was. Ik had dan mijn dag niet !! Door de drukke werkzaamheden ging het er zo mee heen en het ging ook zo weer over. toen ik in de VUT kwam in 2006 was er meer tijd en aandacht voor het probleem . Maar het heeft nog wel eve[lees meer...]n geduurd dat ik naar de HA ging. Deze stuurde me eerst ook met een kluitje in het riet. Woordelijk zei hij: dat heb ik ook wel eens en het komt omdat je ouder wordt! Op een gegeven moment nam ik dat niet meer en dat had hij schijnbaar in de gaten. De woordenwisseling zal ik u besparen. De cardioloog nam mij wel serieus. Na de gebruikelijke onderzoeken en een hartonderzoek was er niets ernstigs aan de hand. Maar de stoornissen kwamen wel steeds vaker terug. Bijna altijd in de nacht rond 5 uur in de morgen. In 2011 ging het op een gegeven moment niet meer vanzelf weg. Na een Cardioversie heeft men me vanaf okt. 2011 2 x per dag Flecainide 100 PCH voorgeschreven. 's Morgens 1 tablet en 's avonds 1 tablet. Toen ik daar aan gewend was, heb ik het in een half jaar niet gehad. Dus dat hielp schijnbaar wel. Daarna komt het toch regelmatig terug. Om de 3 weken en dan ongeveer na 12 uur dat het weer over is. Het is net als dan de emmer weer over loopt!! Dus 5 uur in de morgen gaat het mis is, dan neem ik rond 3 uur in de middag 2 extra tabletten in een keer. Als ik dan om 4 uur rustig een dutje op de bank doe is het weer over. Dan sla ik de tablet om 6 uur over . Dus met een extra tablet is het weer opgelost . Ik ben 67 jaar drink niet , ik rook niet (ook niet gedaan) en ben dagelijks nog actief met van alles en nog wat en voel me prima goed gezond. . Van bijwerkingen ? ik zou het niet weten . Mijn vraag op dit moment is : als ik de tabletten nu eens inneem 's middags om 12 uur en 's avonds om 23 uur voor het naar bed gaan? in plaats half 9 morgens en avonds om 6 uur in de nm. Mijn gedachte is dan dat het avondtablet dan nog effectiever is om 5 uur 's morgens. Het is dan al 11 uur nadat ik het heb ingenomen om 6 uur. Dit omdat ik bijna altijd in de morgen het begin heb met van een dag met ritmestoring. Dingen die ik gemerkt heb dat invloed heeft zijn: Drink niet veel koffie. Geen of weinig alcohol. Pas op voor smaakversterkers E621 is een beruchte jongen. (ja en het zit in meer voedingsmiddel die je lief zijn.) Vooral kant en klare soep en de soep in hotels zou je eigenlijk niet moeten doen. Zwaar tafelen is sterk af te raden. Vooral met vakantie met een groepsreis in uitstekende hotels in het buitenland het is altijd raak. Het beste is dat moeders gewoon de aardappeltjes kookt met zo weinig mogelijk van die zakjes uit de winkel in de jus en in de groente. Maar ja laat dat allemaal maar eens . We moeten het er maar mee doen. Maar ik kan er goed mee omgaan en weet dat het na zoveel uren (12) weer over is en dan denk ik er ook niet veel aan. Het zij zo en de cardioloog zei dat ik zo wel 100 kan worden. Nou daar eken ik dan maar op. Eens dan is het je tijd en dan is het toch voorbij. Wie er wat aan heeft, ik hoor het graag. Gerrit

26-02-2013 | Man | 84
Hartritmestoornis
Ik stond om half vijf op om uit het dakraam naar de maansverduistering te kijken en toen ik het had gezien ging ik weer zachtjes liggen om mijn vrouw niet te storen. Mijn hart klopte raar. Het sloeg op hol. Het vibreerde met een eng benauwd gevoel. Van de huisarts kreeg ik een tabletje en als het 'vóór de middag niet over was dan moest ik komen, Het was niet over en doodve[lees meer...]rmoeid bracht men mij naar het ziekenhuis en toen mijn vrouw na uren zag dat ik de pijp uitging heeft men mij met een fibrilator gered en was alles weer normaal. Sindsdien gebruik ik Flecainide en heb ik nog vaak last van de duizelingen na het ontbijt en ga dan een poosje makkelijk zitten. Slechts 2x in al die jaren heb ik een hartritmestoornis gehad. De eerste ging vanzelf over en de tweede in 2010 laat in de avond was zo eng dat ik 112 belde en uiteindelijk een rustige mannenstem aan de lijn had die mij zei een paar keer te hoesten. En dat deed ik waarop mijn vrouw dacht: 'Wat doet hij nou, hij hoest vrijwel nooit.' En het wonder geschiedde. Men heeft mij verteld dat door de wisselende druk in de borstkas het hart weer normaal was gaan kloppen.

09-08-2012 | Man | 65
Hartritmestoornis
Leeftijd 65 jarige man & getrouw Verder goed gezond .Altijd gezond geweest. Niet gerookt en nog actief. Vanaf 55 jaar geregeld last van hartritmestoringen. beginnende 4 uur snachts. mijn hartslag is vrij laag 50-55 en de bloeddruk ongeveer 110 bij 65. Eerst jaren geen aandacht aal besteed. Wel eens naar de HA. Geweest maar die maakte zig er ook mer een Jantje van Lij[lees meer...]den vanaf. 2 en een half jaar terug bij de cardioloog geweest en inmiddels is het steeds vaker opgetreden. Een jaar terug onderzoeken aan hart gehad en er waren verder geen afwijkingen aan de bloedvaten. Maar het bleef maar terug komen. Niet dat ik er onder gebukt ging maar leuk is anders. Door met in te spannen ging het weer over. Tot een moment dat dat niet meer lukte. Toen aan de bloedverdunners om de INR tussen de 2,5 en 3,5 te krijgen en een cardioversie ondergaan. Toen het weer goed was ben ik Flecainide 100 PCH 2xdaags 1 tablet. Na een paar weken ging het 7 maanden goed. Maar daarna heb ik het af en toe toch weer. Dan mag ik een extra tablet nemen tot maximaal 600PCH per dag. Nou zover ben ik nog niet gelukkig. Het geval wat ik nu 2x heb mee gemaakt kan ik nergens vinden in alles wat ik heb heb gelezen. Stel u voor ik krijg om 4 uur snachts een onregelmatig handslag. Dan neem ik om 7 uur s'morgens 2 tabletten Flecainide 100pch . Dan had ik rond 11 tot 12 uur een moment dat ik even niet goed werd (je zit gewoon op de stoel dus). Even werd het zwart voor de ogen en een warm gevoel trekt door je hoofd . En een begin van transpireren .Daar dans het hart weer in het ritme?? De cardioloog zij dat dan het hart even stil staat en dan weer in het goede ritme verder gaat. De moraal ! Wie o wie kan daar wat over schrijven. Of heeft dit ook ervaren. Al vast bedankt De lange slag 9 aug 2012 (99 kg)

26-04-2012 | Man | 51
Schildklier

17-02-2012 | Man | 57

14-01-2012 | Man | 46
Hartritmestoornissen
mijn man heeft in 2005 in het ziekenhuis gelegen met hartritmestoornissen. (na wielertocht). Toen eerst Selokeen onder de tong, zou binnen half uur moeten werken, maar toen dit op de huisartsenpost geen effect gaf, werd hij naar de acute hartkamer gebracht. Na allerlei onderzoeken (bloed etc.) kreeg hij 's nachts een infuus Tambocor en daarbij een hartstilstand van 18 sec.[lees meer...], waardoor hij gereanimeerd moest worden! U begrijpt, wij hebben er geen goed ervaringen mee. Mogelijk allergie voor flecainide. Dus nooit meer Tambocor a.u.b. Gelukkig toen hij mij 's morgens aan de telefoon sprak, werd vanzelf zijn hartritme weer oke.

07-10-2011 | Man | 59
Boezemfibrilleren
consequent dagelijks innemen

07-11-2010 | Man
Boezemfibrilleren
Aanvankelijk alleen 200mg ineens bij boezemfibrilleren. Daar enige bijwerkingen van ("watten" in het hoofd, rozig gevoel). Nu door progressiviteit stoornissen recidief 100mg 2 x per dag (ochtend, avond). Werkt op zich ok, zonder de bovengenoemde bijwerkingen. Vannacht helaas wel weer 1 x boezemfibrilleren gekregen. Duurde ongeveer 30 minuten, en ging daarna over. Vi[lees meer...]el me op dat het hart af en toe zeer harde slagen maakte (gevoel alsof hele lichaam mee resoneert).

27-10-2010 | Man
Hartritmestoornis
Kreeg vanavond 3e hartritmestoornis. Mocht van cardioloog (in een keer) 200 mg flecainide innemen. Mijn gewicht is 84 kg en dan schijnt dat de dosis te zijn (>90kg = 300 mg). Na precies een uur klopte het hart weer normaal. Gelukkig, anders moest ik weer naar het ziekenhuis, en dan ben je snel weer 8 uur kwijt. Tijdelijk na gebruik een heel klein beetje licht in het hoo[lees meer...]fd, maar nauwlijks waarneembaar. Hoop dat het hier bij blijft.....

15-03-2010 | Man
Hart ritme stoornissen
Bij heftige ritme stoornissen heb je vaak te weinig aan 1 tablet à 100mg. Duurt een half uur tot drie kwartier voordat het werkt.

03-06-2009 | Man
Boezem fibrileren
"Gebruik dit medicijn (vroeger tambocor) ivm boezem (atrium) fibrileren. Dit middel wordt ook wel in onderhoudsdosering gegeven, in mijn geval alleen tijdens optreden verschijnsel. Kreeg standaard 1 dosis (100mg) voorgeschreven maar neem nu 3 tabletten (300mg) per keer, gezien mijn forse postuur (1.96m, 96kg).

19-02-2009 | Man
Atrium fibrilleren
1973 Aortastenose; klepprothese Starr Edwards. Sinds 7 jaren last van AF. Veel verschillende medicijnen gebruikt in wisselende dosering en afwisseling wat tijdsduur betreft. (o.a selokeen,sotalol, tambocor,amiodaron,tambocor(flecainide)), bisoprololfumaraat) Last van bijwerkingen , vooral bij amiodaron;vermoeidheid,slecht slapen, misselijkheid, tintelingen in armen en bene[lees meer...]n,vergeetachtigheid) Ablatie onmogelijk i.v.m. vals aneurysma bij aorta. Nu overleg over pacemaker. heeft ook nadelen , omdat een nu nog sterke pompfunctie hierdoor kan verminderen. Tambocor in samenwerking met andere medicatie (o.a. diovan, bisoprololfumaraat) werkt redelijk, maar niet optimaal.