flecainide

Hartritmestoornissen (45 meningen)
Atriumfibrilleren (7 meningen)

20-02-2019 | Man | 58
Hartritmestoornis
Sinds 2 maand gebruik ik naast metoprolol (gebruik ik al jaren na ablatie) nu flecainide. Na enige weken kreeg ik last van tintelende arnen en benen, inmiddels zijn ze erg pijnlijk geworden. Ik vermoed dat de klachten mogelijk door flecainide worden veroorzaakt. Graag hoor ik via een reactie of er meer mensen zijn met deze bijwerkingen.

02-11-2018 | Man | 57
Atriumfibrilleren
Had geen klachten over stoornissen, maar hartprobleem was bijvangst van een ander onderzoek. Kwam op dit middel uit na eerst proberen sotalol en amiodaron, flecainide was derde middel en werkt, onderdrukt de ritmestoornissen. Inmiddels wel toevoeging gekregen van metoprolol dat de werking van flecainide versterkt, met als gevolg wat last van lichte bijwerkingen. Inname 's [lees meer...]ochtends probleemloos. Mag van cardioloog zelf dosering regelen, inmiddels weer op laagste niveau (1 capsule, halve pil metoprolol). Opvallend: bij stressloze periodes (vakantie!) blijkt het nodig om de dosering te verdubbelen! naderhand weer verminderen. In het dagelijks leven is hier prima mee te werken.

29-10-2017 | Man | 66
Hartritmestoornissen
Na 2jaar en vele consults en onderzoeken bij cardioloog, heb ik na de juiste dosering en stoppen met andere medicatie, heb ik geen klachten meer gehad, super.

15-07-2017 | Man | 68
Atriumfibrilleren
Na jaren van Atriumfib. en flutter en na verschillende medicijnen zoal sotalol in verschillende sterkten en na verscillende cardioversies kreeg ik tambocor waar ik meteen een goed gevoel over had. Tambocor ook wel bekend onder de naam flecainideacetaat werkt bij mij uitstekend,even afkloppen. Geen bijwerkingen of een naar gevoel ,het gaat gewoon goed. Ik heb ,laat ik het [lees meer...]weer afkloppen, nu al 3 jaar geen aanval meer gehad. Maar ik hou ook rekening met andere dingen zoals geen alcohol,niet roken, geen E621 en probeer steeds kalm te blijven dus geen stress. Het is een prima middel flecainideacetaat 100 mg. n

09-04-2017 | Man | 62
Hartritmestoornissen
Tintelingen in voeten, alsof er stroom op stond, constant. Benauwd

13-03-2017 | Man | 72
flecainide (150mg)
Atriumfibrilleren
7 maal atriumfibrileren, 6 maal cardioversie met goed resultaat, laatste maal met hoesten en op de pols blazen verholpen. Atriumfibrileren start altijd in rust 's nachts in bed rond 04.00uur, wanneer ik op mijn rechterzij lig. Enkel Alcohol geeft bij mij verhoogde kans op AF. Ben dus practisch gestopt met alcohol. Cardioloog is van mening dat ablatie op mijn leeftijd niet[lees meer...] zinvol is. Heb geen enkele last van AF, constateer enkel aan mijn pols, dat deze te snel en onregematig is. Zoek eigenlijk naar een oplossing, die geneest en niet naar iets, dat de symptomen onderdrukt. Vermoedelijk heeft het geen zin medicijnen te ontwikkelen die de klant niet laten terug komen.

25-02-2017 | Man | 53
Hartritmestoornissen
medicijn is een noodzakkelijk kwaad. De werking weegt maar net op tegen de bijwerkingen.

28-01-2017 | Man | 67
Hartkloppingen
relatief frequente extra systolen die plotseling optreden drie tot vier maal per week gedurende enige uren. Soms tot twintig keer per minuut. Cardioloog alles onderzocht, ziet alle afwijkingen maar zegt niets ernstigs aan de hand. Kwaliteit van leven laatste tijd ver onder nul. Alles geprobeerd op homeopatisch gebied, meidoorn, valeriaan niets helpt. ook Verapamil van ca[lees meer...]rdioloog helpt niet. Acupunctuur helpt (soms) maar niet altijd.

18-10-2016 | Man | 77
flecainide (50mg)
Hartritmestoornis
Voorgeschiedenis hartoperaties in 1978 en 1988 en al velen jaren medicijn gebruiker en vanaf vorig jaar mei Flecainide 50 mg 2x daags na een hart ritme storing. Ik heb geen klachten over dit medicijn.

17-10-2016 | Man | 62
flecainide (150mg)
Hartritmestoornis
heb dit gekregen om mijn tussenslagen van hart (17%) terug te brengen. kreeg ook valsartan 40 mg voor bloeddruk. nu heb ik dag en nacht last van stroom in mijn voeten, tot pijn toe. ook lopen doet pijn. kan dit oorzaak zijn van deze medicijnen? ga nu door naar orthopeed. ben door huisdokter getest op b11 tekort en suiker. dit was allemaal goed ook b12. wie weet hier iets [lees meer...]van. gr will

18-04-2016 | Man | 62
Hartritmestoornis
Na een periode van Atriumfibrilleren waarbij ik andere medicatie had, overgestapt op flecianide. Eerst 100mg later 200mg. Verhoging mogelijk omdat ik 2m lang en 100kg zwaar ben. Dit geeft al jaren het gewenste resultaat zonder bijwerkingen.

18-01-2016 | Man | 72
flecainide (50mg)
Hartritmestoornissen
flecainideacetaat (tambocor) gaan gebruiken, omdat sotolol een te lage pols gaf (43), tevens bloedverdunning van ascal overgegaan op Eliquis 5 mgr 2 x p.d. Nu is de vraag krijg ik huiduitslag van de bloedverdunners of van de flecainideacetaat? Volgens mijn hartspecialist kan dit niet, dus die wil mij via de huisarts doorsturen naar een dermatoloog. Volgens mijn apotheek k[lees meer...]an de Flecainide oorzaak zijn. Ook is het mogelijk om een intolerantie op te lopen door gebruik van maagbescherming (40 mg Pantoprazol), maar dat slik ik al diverse jaren.

01-03-2015 | Man | 61
Hartritmestoornissen
Ik gebruikte eerst 1 x per dag 100 mg capsule, bleek daarna niet veel te doen en toen volgens de specialist over naar 200 mg per dag. Jezus wat een bijwerkingen; moe/hartkloppingen en stoornissen bleven. Hier kwam bovenop een depressief gevoel. Dus weer terug naar 100 mg per dag en de pillen blijven niet z'n werk doen. Even naar de huisarts dus vanwege deze klachten en ook[lees meer...] vooral vanwege het depressieve gevoel wat ik had. Huisarts wilde al meteen een anti depressivum uitschrijven, maar dat vond ik eigenlijk niet oké. Zo snel zo'n middel uitschrijven. Niet normaal toch, ik ben hier namelijk mee bekend want tot voor 10 maanden heb ik Lexapro gebruikt een a.d. wat goed werkte, maar het maakt je wel erg vlak. Waarom kijkt mijn huisarts niet eerst naar de oorzaak; misschien ligt het probleem wel in de flecaine 100 mg. Dus maar een afspraak maken met de specialist; die zal wel weer zeggen: doorgaan met gebruiken. Vandaag eens geen pil genomen en ik heb minder klachten van ritme stoornissen/hartkloppingen. Misschien is er in het verleden een niet correcte diagnose gesteld en heb ik een andere medicatie nodig? We wachten het af. Er zijn verschillende a-ritmica, waarom meteen het sterkste middel voorschrijven en niet eerst uitproberen.

24-06-2014 | Man | 65

11-05-2014 | Man | 35
flecainide
Hartritmestoornissen
Sinds ik dit middel neem nooit meer atriumfibrilleren. En ook geen bijwerkingen. Een top medicijn. Mocht het eerst jarenlang niet vanwege een slechte pompfunctie. Nu toch genomen en nergens meer last van.

18-02-2014 | Man | 67
Hartritmestoornissen
Vanaf mijn 52e heb ik min of meer last gehad van hartritmestoringen(dus al 15 jaar). Eerst had ik het niet in de gaten, maar dacht wel dat het niet oké was. Ik had dan mijn dag niet !! Door de drukke werkzaamheden ging het er zo mee heen en het ging ook zo weer over. toen ik in de VUT kwam in 2006 was er meer tijd en aandacht voor het probleem . Maar het heeft nog wel eve[lees meer...]n geduurd dat ik naar de HA ging. Deze stuurde me eerst ook met een kluitje in het riet. Woordelijk zei hij: dat heb ik ook wel eens en het komt omdat je ouder wordt! Op een gegeven moment nam ik dat niet meer en dat had hij schijnbaar in de gaten. De woordenwisseling zal ik u besparen. De cardioloog nam mij wel serieus. Na de gebruikelijke onderzoeken en een hartonderzoek was er niets ernstigs aan de hand. Maar de stoornissen kwamen wel steeds vaker terug. Bijna altijd in de nacht rond 5 uur in de morgen. In 2011 ging het op een gegeven moment niet meer vanzelf weg. Na een Cardioversie heeft men me vanaf okt. 2011 2 x per dag Flecainide 100 PCH voorgeschreven. 's Morgens 1 tablet en 's avonds 1 tablet. Toen ik daar aan gewend was, heb ik het in een half jaar niet gehad. Dus dat hielp schijnbaar wel. Daarna komt het toch regelmatig terug. Om de 3 weken en dan ongeveer na 12 uur dat het weer over is. Het is net als dan de emmer weer over loopt!! Dus 5 uur in de morgen gaat het mis is, dan neem ik rond 3 uur in de middag 2 extra tabletten in een keer. Als ik dan om 4 uur rustig een dutje op de bank doe is het weer over. Dan sla ik de tablet om 6 uur over . Dus met een extra tablet is het weer opgelost . Ik ben 67 jaar drink niet , ik rook niet (ook niet gedaan) en ben dagelijks nog actief met van alles en nog wat en voel me prima goed gezond. . Van bijwerkingen ? ik zou het niet weten . Mijn vraag op dit moment is : als ik de tabletten nu eens inneem 's middags om 12 uur en 's avonds om 23 uur voor het naar bed gaan? in plaats half 9 morgens en avonds om 6 uur in de nm. Mijn gedachte is dan dat het avondtablet dan nog effectiever is om 5 uur 's morgens. Het is dan al 11 uur nadat ik het heb ingenomen om 6 uur. Dit omdat ik bijna altijd in de morgen het begin heb met van een dag met ritmestoring. Dingen die ik gemerkt heb dat invloed heeft zijn: Drink niet veel koffie. Geen of weinig alcohol. Pas op voor smaakversterkers E621 is een beruchte jongen. (ja en het zit in meer voedingsmiddel die je lief zijn.) Vooral kant en klare soep en de soep in hotels zou je eigenlijk niet moeten doen. Zwaar tafelen is sterk af te raden. Vooral met vakantie met een groepsreis in uitstekende hotels in het buitenland het is altijd raak. Het beste is dat moeders gewoon de aardappeltjes kookt met zo weinig mogelijk van die zakjes uit de winkel in de jus en in de groente. Maar ja laat dat allemaal maar eens . We moeten het er maar mee doen. Maar ik kan er goed mee omgaan en weet dat het na zoveel uren (12) weer over is en dan denk ik er ook niet veel aan. Het zij zo en de cardioloog zei dat ik zo wel 100 kan worden. Nou daar eken ik dan maar op. Eens dan is het je tijd en dan is het toch voorbij. Wie er wat aan heeft, ik hoor het graag. Gerrit

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum