Ervaringen met Flecainide

Hartritmestoornissen (52 meningen)
Atriumfibrilleren (16 meningen)

07-05-2019 | Vrouw | 55
Hartritmestoornissen
Heb 3 maanden flecainide gebruikt en voelde me moe en lusteloos. Maar het meest vervelend was dat ik vanaf 1 week na het starten met dit medicijn geen stem meer had. 3 dagen nadat ik gestopt was met de flecainide kwam de stem weer terug

17-05-2018 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
kom met moeite de dag door,ik ben heel snel moe en heb het soms benauwd.ik met me telkens positief stemmen want ik heb veel sombere buien.ook vaak last van spierpijn vooral in de benen .

30-10-2021 | Man | 57
Atriumfibrilleren
Ik ben een sporter (hardlopen en motorsport), heb helaas last van AF gekregen, gebruik nu sinds 2 jaar Flecaneide icm Metoprolol. Werkt prima, af en toe wat last van korte AF episodes na zwaardere inspanning, meestal met een paar uurtjes weer voorbij. Werkt voor mij uitstekend, soms wat beverige handen voor de rest geen noemenswaardige bijwerkingen.

30-04-2020 | Man | 57
Hartritmestoornissen
Goede ervaring nergens last van ook geen bijwerkingen.

30-04-2020 | Man | 57
Hartritmestoornissen
Voorheen had ik de medicijnen van TEVA daar had ik nergens problemen.

09-08-2019 | Man | 57
flecainide (50mg)
Hartritmestoornissen
In principe tevreden over het medicijn. Wie kan mij echter verklaren dat ik tot voor kort (al een paar jaar lang) rond de € 0,10 per tablet betaalde en nu opeens in een keer € 0,32. Dus van € 3,00 naar € 10,00 per maand! Ik vind deze prijsstijging eigenlijk pure diefstal! Kan een fabrikant de prijs zo maar zo belachelijk verhogen. Het gaat hier om Sandoz.

02-11-2018 | Man | 57
Atriumfibrilleren
Had geen klachten over stoornissen, maar hartprobleem was bijvangst van een ander onderzoek. Kwam op dit middel uit na eerst proberen sotalol en amiodaron, flecainide was derde middel en werkt, onderdrukt de ritmestoornissen. Inmiddels wel toevoeging gekregen van metoprolol dat de werking van flecainide versterkt, met als gevolg wat last van lichte bijwerkingen. Inname 's [lees meer...]ochtends probleemloos. Mag van cardioloog zelf dosering regelen, inmiddels weer op laagste niveau (1 capsule, halve pil metoprolol). Opvallend: bij stressloze periodes (vakantie!) blijkt het nodig om de dosering te verdubbelen! naderhand weer verminderen. In het dagelijks leven is hier prima mee te werken.

19-01-2017 | Vrouw | 57
Hartritmestoornis
voor mij geen goed medicijn flecianide, veel bijwerkingen, de bijwerkingen kwamen vrij snel, wat een ellende, vooral kortademigheid, depressie, en heel moe. na verschillende gesprekken met mijn huidige cardioloog, heb ik dan toch besloten voor naar een ander ziekenhuis te gaan voor een tweede opinie, en daar hebben ze gezien dat ik voor een ablatie in aanmerking kom, ik g[lees meer...]a daar niet te veel over nadenken, maar hopelijk ben ik binnenkort van al die rotzooi verlost.

17-02-2012 | Man | 57

20-02-2019 | Man | 58
Hartritmestoornis
Sinds 2 maand gebruik ik naast metoprolol (gebruik ik al jaren na ablatie) nu flecainide. Na enige weken kreeg ik last van tintelende arnen en benen, inmiddels zijn ze erg pijnlijk geworden. Ik vermoed dat de klachten mogelijk door flecainide worden veroorzaakt. Graag hoor ik via een reactie of er meer mensen zijn met deze bijwerkingen.

09-06-2017 | Vrouw | 58
Hartritmestoornis
Ik was heel tevreden over Flecainide. Van de een op de andere dag zei de specialist dat ik Lanoxin moet gaan gebruiken. Sinds die tijd heb ik nergens meer zin in. Lanoxin verpest zoveel in mijn leven dat ik er depressief van word. Ook heb je er alleen maar hartjagen en zware hartritmestoornissen van. Mijn hartritmestoornis is veel erger nu maar de specialist vindt dat ik g[lees meer...]ewoon door moet gaan. Flecainide beviel me goed.

07-10-2011 | Man | 59
Boezemfibrilleren
consequent dagelijks innemen

04-11-2012 | Vrouw | 60
Hartritmestoornissen
Kreeg Flecainide omdat ik het hart op hol sloeg. Ik had last van histamine en dan kan dat regelmatig voorkomen. Enige tijd (6 maanden) flecainide geslikt en geen probleem. Toen door de apotheek een ander merk (Activas) gekregen en dat ging gepaart met extreme vermoeidheid, wakker worden omdat rond 4 uur het hart op hol sloeg (elke dag) Geklaagt bij apotheek nu aan de Tambo[lees meer...]cor, maar ook hier weer dat na 4/5 uur na inname het hart op hol slaat. Verder de hele dag geen last. Wordt vervolgd......

01-03-2015 | Man | 61
Hartritmestoornissen
Ik gebruikte eerst 1 x per dag 100 mg capsule, bleek daarna niet veel te doen en toen volgens de specialist over naar 200 mg per dag. Jezus wat een bijwerkingen; moe/hartkloppingen en stoornissen bleven. Hier kwam bovenop een depressief gevoel. Dus weer terug naar 100 mg per dag en de pillen blijven niet z'n werk doen. Even naar de huisarts dus vanwege deze klachten en ook[lees meer...] vooral vanwege het depressieve gevoel wat ik had. Huisarts wilde al meteen een anti depressivum uitschrijven, maar dat vond ik eigenlijk niet oké. Zo snel zo'n middel uitschrijven. Niet normaal toch, ik ben hier namelijk mee bekend want tot voor 10 maanden heb ik Lexapro gebruikt een a.d. wat goed werkte, maar het maakt je wel erg vlak. Waarom kijkt mijn huisarts niet eerst naar de oorzaak; misschien ligt het probleem wel in de flecaine 100 mg. Dus maar een afspraak maken met de specialist; die zal wel weer zeggen: doorgaan met gebruiken. Vandaag eens geen pil genomen en ik heb minder klachten van ritme stoornissen/hartkloppingen. Misschien is er in het verleden een niet correcte diagnose gesteld en heb ik een andere medicatie nodig? We wachten het af. Er zijn verschillende a-ritmica, waarom meteen het sterkste middel voorschrijven en niet eerst uitproberen.

03-01-2022 | Vrouw | 62
Atriumfibrilleren
Samen met de metoprolol retard gekregen. Zie bijwerkingen!

09-04-2017 | Man | 62
Hartritmestoornissen
Tintelingen in voeten, alsof er stroom op stond, constant. Benauwd