Ervaringen met Flecainide

Hartritmestoornissen (52 meningen)
Atriumfibrilleren (16 meningen)

30-09-2019 | Vrouw | 69
Hartritmestoornis
20 jaar . medicijnen .daarna ablatie..en gewoon weer alles innemen..veel last van teen.voet kuit krampen.dasrdoor slecht slaapritme. Kan niet stoppen want dan begint het hart weer op hol te slaan Gr jose

09-12-2017 | Vrouw | 70
Hartritmestoornissen
dacht nu heb ik het gevonden naar 3 andere medicijnen,maar helaas na 4 weken kwam het alweer terug,en veel bijwerkingen erbij,ben het echt zat,wordt als proef konijn gebruikt,ben 70 jaar dus zou het fijn zijn als er voor mij wel een goed medicijn bestaat.

31-03-2018 | Vrouw | 71
flecainide (150mg)
Hartritmestoornissen
In plaats van metropenol, de bètablokker, waar ik algeheel onwel van werd. Dit verruimt de bloedvaten, het ha tot zoumakkelijker moeten kunnen pompen. maar het gaat versneld werken. Is niet fijn. Normaal heb ik 75 slagen, nu rond de 90 en bij wandelen circa 105.

17-11-2015 | Vrouw | 71
flecainide (100mg)
Hartritmestoornissen
Heel erg depressief, suicidaal.

13-03-2017 | Man | 72
flecainide (150mg)
Atriumfibrilleren
7 maal atriumfibrileren, 6 maal cardioversie met goed resultaat, laatste maal met hoesten en op de pols blazen verholpen. Atriumfibrileren start altijd in rust 's nachts in bed rond 04.00uur, wanneer ik op mijn rechterzij lig. Enkel Alcohol geeft bij mij verhoogde kans op AF. Ben dus practisch gestopt met alcohol. Cardioloog is van mening dat ablatie op mijn leeftijd niet[lees meer...] zinvol is. Heb geen enkele last van AF, constateer enkel aan mijn pols, dat deze te snel en onregematig is. Zoek eigenlijk naar een oplossing, die geneest en niet naar iets, dat de symptomen onderdrukt. Vermoedelijk heeft het geen zin medicijnen te ontwikkelen die de klant niet laten terug komen.

18-01-2016 | Man | 72
Hartritmestoornissen
flecainideacetaat (tambocor) gaan gebruiken, omdat sotolol een te lage pols gaf (43), tevens bloedverdunning van ascal overgegaan op Eliquis 5 mgr 2 x p.d. Nu is de vraag krijg ik huiduitslag van de bloedverdunners of van de flecainideacetaat? Volgens mijn hartspecialist kan dit niet, dus die wil mij via de huisarts doorsturen naar een dermatoloog. Volgens mijn apotheek k[lees meer...]an de Flecainide oorzaak zijn. Ook is het mogelijk om een intolerantie op te lopen door gebruik van maagbescherming (40 mg Pantoprazol), maar dat slik ik al diverse jaren.

22-10-2020 | Man | 73
Hartinfarct
Na infarct links en 2 stents rechts gebruik ik na 2 jaar de voorgeschreven tabletjes,braaf en op tijd innemend.Ben niet blij met nazorg en heb geen idee hoe dit gaat aflopen.Bij toeval een controle elders,daar word ik fijn en duidelijk geholpen.Eindelijk. Zware waarschuwing en een stop op dit medicijn.Prima medicijn maar niet bij een beschadigde hartspier.zeer gevaarlijk.[lees meer...]Mijn waarschuwing zou ook de uwe kunnen zijn vandaar deze melding.groet en in deze coronaflits blijf gezond.

24-10-2019 | Vrouw | 73
Hartritmestoornissen
1x p.m.'s nachts hartritmestoornissen, meestal na 4 tot 6u.over. 1 à 2x p.j.opname SEH. Hart resetten. Van de cardioloog Flecainide 50mg gekregen om na problemen hart weer rustig te krijgen. Dinsdag 9u.na zijligging hartritme van slag. Durfde nog geen Fl.te nemen dus bloeddrukverlagers, Bisoprolol en antistolling Eliquis genomen.Woe.cardiocentrum om advies gevraagd of ik[lees meer...] Fl.mocht nemen met andere medicijnen. Geen probleem en Fl.hielp tot 's nachts. Zittend geslapen en hele dag moe en soms torenhoge bl.druk. Durf geen 2e Fl.tablet te nemen ivm.moeheid etc Morgen huisarts en dan waarschijnlijk resetten in zkh.

19-12-2017 | Vrouw | 73
flecainide (100mg)
Hartritmestoornis
Sinds ik deze medicijnen gebruik heb ik last van drogemond nachts vijf uur wakker onrustige gedachten gauw vermoeid en buiten adem welk medicijn het doet weet ik niet maar ik begon na mijn hartdefibileren met vier medicijnen erbij.

23-01-2011 | Vrouw | 76
geen mening gegeven

18-10-2016 | Man | 77
Hartritmestoornis
Voorgeschiedenis hartoperaties in 1978 en 1988 en al velen jaren medicijn gebruiker en vanaf vorig jaar mei Flecainide 50 mg 2x daags na een hart ritme storing. Ik heb geen klachten over dit medicijn.

26-02-2013 | Man | 84
Hartritmestoornis
Ik stond om half vijf op om uit het dakraam naar de maansverduistering te kijken en toen ik het had gezien ging ik weer zachtjes liggen om mijn vrouw niet te storen. Mijn hart klopte raar. Het sloeg op hol. Het vibreerde met een eng benauwd gevoel. Van de huisarts kreeg ik een tabletje en als het 'vóór de middag niet over was dan moest ik komen, Het was niet over en doodve[lees meer...]rmoeid bracht men mij naar het ziekenhuis en toen mijn vrouw na uren zag dat ik de pijp uitging heeft men mij met een fibrilator gered en was alles weer normaal. Sindsdien gebruik ik Flecainide en heb ik nog vaak last van de duizelingen na het ontbijt en ga dan een poosje makkelijk zitten. Slechts 2x in al die jaren heb ik een hartritmestoornis gehad. De eerste ging vanzelf over en de tweede in 2010 laat in de avond was zo eng dat ik 112 belde en uiteindelijk een rustige mannenstem aan de lijn had die mij zei een paar keer te hoesten. En dat deed ik waarop mijn vrouw dacht: 'Wat doet hij nou, hij hoest vrijwel nooit.' En het wonder geschiedde. Men heeft mij verteld dat door de wisselende druk in de borstkas het hart weer normaal was gaan kloppen.