Ervaringen met Flecainide

Atriumfibrilleren (16 meningen)

18-10-2016 | Man | 77
flecainide (50mg)
Hartritmestoornis
Voorgeschiedenis hartoperaties in 1978 en 1988 en al velen jaren medicijn gebruiker en vanaf vorig jaar mei Flecainide 50 mg 2x daags na een hart ritme storing. Ik heb geen klachten over dit medicijn.

17-10-2016 | Man | 62
Hartritmestoornis
heb dit gekregen om mijn tussenslagen van hart (17%) terug te brengen. kreeg ook valsartan 40 mg voor bloeddruk. nu heb ik dag en nacht last van stroom in mijn voeten, tot pijn toe. ook lopen doet pijn. kan dit oorzaak zijn van deze medicijnen? ga nu door naar orthopeed. ben door huisdokter getest op b11 tekort en suiker. dit was allemaal goed ook b12. wie weet hier iets [lees meer...]van. gr will

25-07-2016 | Vrouw | 50
Hartritmestoornissen
Ik heb eerste instantie metoprolol in combinatie met xeralto geslikt om mijn hart op ritme te houden, werkte voor mij goed. Ik had weinig bijwerkingen voor mijn gevoel. De cardioloog vond dat de hartslag te laag werd en mijn bloeddruk ook. Moest dus stoppen ermee. Hierna na 10 dagen begon de ellende, aan de lopende band last van boezemflutter en boezemfibrilleren. In ziek[lees meer...]enhuis eerst lanoxin gegeven, na injectie en twee tabletten gestopt ... weer te lage hartslag. Hierna flecaïnide voorgeschreven gekregen en slik ik sinds 3 mei. Ik heb sindsdien heel af en toe nog last van te hoge hartslag, maar daar valt wel mee te leven. Wat ik het vervelendste vind is, ben heel erg moe steeds .... veel erger dan hiervoor, verder heb ik het gevoel dat mijn geheugen me ook steeds meer in de steek laat. Heel vervelend gevoel in mijn hoofd soms wat wazig. Herkent iemand dat of legt het aan mij? Ben net in mei 50 geworden, dus nog relatief jong ...dacht ik.

04-11-2012 | Vrouw | 60
Hartritmestoornissen
Kreeg Flecainide omdat ik het hart op hol sloeg. Ik had last van histamine en dan kan dat regelmatig voorkomen. Enige tijd (6 maanden) flecainide geslikt en geen probleem. Toen door de apotheek een ander merk (Activas) gekregen en dat ging gepaart met extreme vermoeidheid, wakker worden omdat rond 4 uur het hart op hol sloeg (elke dag) Geklaagt bij apotheek nu aan de Tambo[lees meer...]cor, maar ook hier weer dat na 4/5 uur na inname het hart op hol slaat. Verder de hele dag geen last. Wordt vervolgd......

09-08-2012 | Man | 65
Hartritmestoornis
Leeftijd 65 jarige man & getrouw Verder goed gezond .Altijd gezond geweest. Niet gerookt en nog actief. Vanaf 55 jaar geregeld last van hartritmestoringen. beginnende 4 uur snachts. mijn hartslag is vrij laag 50-55 en de bloeddruk ongeveer 110 bij 65. Eerst jaren geen aandacht aal besteed. Wel eens naar de HA. Geweest maar die maakte zig er ook mer een Jantje van Lij[lees meer...]den vanaf. 2 en een half jaar terug bij de cardioloog geweest en inmiddels is het steeds vaker opgetreden. Een jaar terug onderzoeken aan hart gehad en er waren verder geen afwijkingen aan de bloedvaten. Maar het bleef maar terug komen. Niet dat ik er onder gebukt ging maar leuk is anders. Door met in te spannen ging het weer over. Tot een moment dat dat niet meer lukte. Toen aan de bloedverdunners om de INR tussen de 2,5 en 3,5 te krijgen en een cardioversie ondergaan. Toen het weer goed was ben ik Flecainide 100 PCH 2xdaags 1 tablet. Na een paar weken ging het 7 maanden goed. Maar daarna heb ik het af en toe toch weer. Dan mag ik een extra tablet nemen tot maximaal 600PCH per dag. Nou zover ben ik nog niet gelukkig. Het geval wat ik nu 2x heb mee gemaakt kan ik nergens vinden in alles wat ik heb heb gelezen. Stel u voor ik krijg om 4 uur snachts een onregelmatig handslag. Dan neem ik om 7 uur s'morgens 2 tabletten Flecainide 100pch . Dan had ik rond 11 tot 12 uur een moment dat ik even niet goed werd (je zit gewoon op de stoel dus). Even werd het zwart voor de ogen en een warm gevoel trekt door je hoofd . En een begin van transpireren .Daar dans het hart weer in het ritme?? De cardioloog zij dat dan het hart even stil staat en dan weer in het goede ritme verder gaat. De moraal ! Wie o wie kan daar wat over schrijven. Of heeft dit ook ervaren. Al vast bedankt De lange slag 9 aug 2012 (99 kg)

18-05-2010 | Vrouw
Hartritmestoornissen
Ik herken de verschijnselen van een beperkt zicht, vlekken aan de zijkant van mijn gezichtsveld en hoofdpijn. Krijg er ook een gevoel van watten in mijn hoofd van. Ik neem altijd medicijnen in als de hartritmestoornissen zich voor doen. Meestal zijn deze dan binnen een uur onder controle maar dan moet ik wel minstens 3 a 4 pillen van 100mg nemen (wat eigenlijk voor mensen [lees meer...]met een normaal postuur teveel schijnt te zijn). Ik vind de smaak heeeel erg vies. Het verbaasd mij dat hier niet meer mensen over vallen en hier niets aan gedaan wordt.

15-03-2010 | Man
Hart ritme stoornissen
Bij heftige ritme stoornissen heb je vaak te weinig aan 1 tablet à 100mg. Duurt een half uur tot drie kwartier voordat het werkt.

19-02-2009 | Man
Atrium fibrilleren
1973 Aortastenose; klepprothese Starr Edwards. Sinds 7 jaren last van AF. Veel verschillende medicijnen gebruikt in wisselende dosering en afwisseling wat tijdsduur betreft. (o.a selokeen,sotalol, tambocor,amiodaron,tambocor(flecainide)), bisoprololfumaraat) Last van bijwerkingen , vooral bij amiodaron;vermoeidheid,slecht slapen, misselijkheid, tintelingen in armen en bene[lees meer...]n,vergeetachtigheid) Ablatie onmogelijk i.v.m. vals aneurysma bij aorta. Nu overleg over pacemaker. heeft ook nadelen , omdat een nu nog sterke pompfunctie hierdoor kan verminderen. Tambocor in samenwerking met andere medicatie (o.a. diovan, bisoprololfumaraat) werkt redelijk, maar niet optimaal.

12-04-2023 | Man | 49
Atriumfibrilleren
In mijn ervaring moet je uitzoeken welke dosis en samenstelling van medicijnen het fibrilleren tegenhoudt. Bij mij was het 150 mg Flecainide en 50 mg metropolol. Maar toch heb ik gekozen voor een ablatie en nu zijn de klachten weg en ben ik de medicijnen aan het afbouwen. Het proces om te zien hoe je kwaliteit van leven geoptimaliseerd kan worden is experimenteren en leren[lees meer...] van elke aanval.

02-11-2021 | Vrouw | 27
Hartritmestoornissen
Sinds september 2021 ontdekt dat ik (al bijna 10 jaar) met vertriculaire extrasystolen rondloop. Omdat mijn klachten ernstig waren en het percentage van overslagen op 36% zaten, ben ik aanvankelijk gestart met Flecaïnide 100mg capsules. Echter, dit bleek niet voldoende. Dus al snel verhoogd naar 150. De ritmestoornis is onder controle en met een nieuw onderzoek blijkt dat [lees meer...]ik nu zelfs op minder dan 0.01% overslagen zit. Echter, de bijwerkingen zijn alles behalve grappig! Ik voel me beroerd. Ben enorm duizelig, waardoor autorijden gevaarlijk is en ik zelfs dingen uit mijn handen laat vallen als het me overvalt. Sinds gisteren gestart met 2x50 tabletvorm om te kijken of de bijwerkingen minder worden, maar voel nu al dat dit niet de oplossing zal zijn. :( Ik ben net 27 en zie het oprecht niet zitten om dit mijn leven lang te blijven slikken.

21-03-2021 | Man | 54
Atriumfibrilleren
Boezemfibrileren, nog steeds na 2 ablaties, echter nu alleen bij inspanning. Omdat het steeds moeilijker wordt om de juiste plek te vinden bij een eventuele 3e ablatie, heb ik toegegeven om medicatie te proberen. Het vooruitzicht om nog zolang medicatie te nemen bevalt me niet. Wazig zien, binnen een uur na eerste tablet. Nu 3e dag, kan effectiviteit nog niet goed b[lees meer...]eoordelen. Als het zicht niet snel verbetert, stop ik er echter mee. Niet verstandig autorijden en machines bedienen op deze manier.

14-11-2019 | Vrouw | 52
Hartritmestoornissen
Ik ben na 10 jaar en na 2 ablaties gestopt met Flecainide. Volgens cardioloog kunnen er geen klachten zijn na stoppen, maar ik voel me trillerig en duizelig. Herkent iemand dit?

30-09-2019 | Vrouw | 69
flecainide (200mg)
Hartritmestoornis
20 jaar . medicijnen .daarna ablatie..en gewoon weer alles innemen..veel last van teen.voet kuit krampen.dasrdoor slecht slaapritme. Kan niet stoppen want dan begint het hart weer op hol te slaan Gr jose

09-08-2019 | Man | 57
flecainide (50mg)
Hartritmestoornissen
In principe tevreden over het medicijn. Wie kan mij echter verklaren dat ik tot voor kort (al een paar jaar lang) rond de € 0,10 per tablet betaalde en nu opeens in een keer € 0,32. Dus van € 3,00 naar € 10,00 per maand! Ik vind deze prijsstijging eigenlijk pure diefstal! Kan een fabrikant de prijs zo maar zo belachelijk verhogen. Het gaat hier om Sandoz.

02-11-2018 | Man | 57
Atriumfibrilleren
Had geen klachten over stoornissen, maar hartprobleem was bijvangst van een ander onderzoek. Kwam op dit middel uit na eerst proberen sotalol en amiodaron, flecainide was derde middel en werkt, onderdrukt de ritmestoornissen. Inmiddels wel toevoeging gekregen van metoprolol dat de werking van flecainide versterkt, met als gevolg wat last van lichte bijwerkingen. Inname 's [lees meer...]ochtends probleemloos. Mag van cardioloog zelf dosering regelen, inmiddels weer op laagste niveau (1 capsule, halve pil metoprolol). Opvallend: bij stressloze periodes (vakantie!) blijkt het nodig om de dosering te verdubbelen! naderhand weer verminderen. In het dagelijks leven is hier prima mee te werken.

13-03-2017 | Man | 72
Atriumfibrilleren
7 maal atriumfibrileren, 6 maal cardioversie met goed resultaat, laatste maal met hoesten en op de pols blazen verholpen. Atriumfibrileren start altijd in rust 's nachts in bed rond 04.00uur, wanneer ik op mijn rechterzij lig. Enkel Alcohol geeft bij mij verhoogde kans op AF. Ben dus practisch gestopt met alcohol. Cardioloog is van mening dat ablatie op mijn leeftijd niet[lees meer...] zinvol is. Heb geen enkele last van AF, constateer enkel aan mijn pols, dat deze te snel en onregematig is. Zoek eigenlijk naar een oplossing, die geneest en niet naar iets, dat de symptomen onderdrukt. Vermoedelijk heeft het geen zin medicijnen te ontwikkelen die de klant niet laten terug komen.