Ervaringen met Flecainide

Hartritmestoornissen (52 meningen)
Atriumfibrilleren (16 meningen)

15-07-2017 | Man | 68
Atriumfibrilleren
Na jaren van Atriumfib. en flutter en na verschillende medicijnen zoal sotalol in verschillende sterkten en na verscillende cardioversies kreeg ik tambocor waar ik meteen een goed gevoel over had. Tambocor ook wel bekend onder de naam flecainideacetaat werkt bij mij uitstekend,even afkloppen. Geen bijwerkingen of een naar gevoel ,het gaat gewoon goed. Ik heb ,laat ik het [lees meer...]weer afkloppen, nu al 3 jaar geen aanval meer gehad. Maar ik hou ook rekening met andere dingen zoals geen alcohol,niet roken, geen E621 en probeer steeds kalm te blijven dus geen stress. Het is een prima middel flecainideacetaat 100 mg. n

09-06-2017 | Vrouw | 58
Hartritmestoornis
Ik was heel tevreden over Flecainide. Van de een op de andere dag zei de specialist dat ik Lanoxin moet gaan gebruiken. Sinds die tijd heb ik nergens meer zin in. Lanoxin verpest zoveel in mijn leven dat ik er depressief van word. Ook heb je er alleen maar hartjagen en zware hartritmestoornissen van. Mijn hartritmestoornis is veel erger nu maar de specialist vindt dat ik g[lees meer...]ewoon door moet gaan. Flecainide beviel me goed.

18-04-2016 | Man | 62
flecainide (200mg)
Hartritmestoornis
Na een periode van Atriumfibrilleren waarbij ik andere medicatie had, overgestapt op flecianide. Eerst 100mg later 200mg. Verhoging mogelijk omdat ik 2m lang en 100kg zwaar ben. Dit geeft al jaren het gewenste resultaat zonder bijwerkingen.

24-06-2014 | Man | 65
Hartritmestoornissen

26-02-2013 | Man | 84
Hartritmestoornis
Ik stond om half vijf op om uit het dakraam naar de maansverduistering te kijken en toen ik het had gezien ging ik weer zachtjes liggen om mijn vrouw niet te storen. Mijn hart klopte raar. Het sloeg op hol. Het vibreerde met een eng benauwd gevoel. Van de huisarts kreeg ik een tabletje en als het 'vóór de middag niet over was dan moest ik komen, Het was niet over en doodve[lees meer...]rmoeid bracht men mij naar het ziekenhuis en toen mijn vrouw na uren zag dat ik de pijp uitging heeft men mij met een fibrilator gered en was alles weer normaal. Sindsdien gebruik ik Flecainide en heb ik nog vaak last van de duizelingen na het ontbijt en ga dan een poosje makkelijk zitten. Slechts 2x in al die jaren heb ik een hartritmestoornis gehad. De eerste ging vanzelf over en de tweede in 2010 laat in de avond was zo eng dat ik 112 belde en uiteindelijk een rustige mannenstem aan de lijn had die mij zei een paar keer te hoesten. En dat deed ik waarop mijn vrouw dacht: 'Wat doet hij nou, hij hoest vrijwel nooit.' En het wonder geschiedde. Men heeft mij verteld dat door de wisselende druk in de borstkas het hart weer normaal was gaan kloppen.

28-09-2012 | Vrouw | 46
Hartritmestoornis
Heb na diverse langdurige hartritmestoornissen medicijnen gekregen. Eerst Verapamil, maar daar resgeerde ik neit goed op, kreeg enorme uitslag. Direct gestopt met dit medicijn en overgegaan op flecainide ( tambocor). Sinds ik dit gebruik heb ik bijna geen stoornissen meer gehad en als ik ze had duurden ze maar kort. Voor mij een geweldig medicijn!

12-09-2012 | Vrouw | 54
Hartklachten
Goed, geen klachten meer.

07-10-2011 | Man | 59
Boezemfibrilleren
consequent dagelijks innemen

23-01-2011 | Vrouw | 76
geen mening gegeven

17-09-2010 | Vrouw
Hartritmestoornissen
Sinds 2007 slik ik 3xdaags 50mg Flecainide. Geen bijwerkingen,en helpt redelijk.

13-12-2009 | Vrouw
Hart

21-07-2009 | Vrouw
Hartritme stoornissen
Ik kreeg in 1985 hartritme stoornissen en heb 2 x een behandeling gehad met laseren. Dat heeft niet geholpen. Toen moest ik aan de medicijnen. Ik had eerst een ander medicijn gekregen. Toen kon ik helemaal niets meer voor mijn gevoel. Leek wel of ik veel te weinig lucht kreeg. En zat alleen maar, zo moe van het niets doen. Terug naar de Cardioloog. En heb deze gehad. Ik [lees meer...]doe weer alles.