Ervaringen met Codeine Tabletten

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

22-09-2017 | Vrouw | 50
Hoest
Na 10 nachten niet slapen naar de huisarts vanwege vreselijke hoestbuien. Codeine gekregen zodat ik in ieder geval weer kon slapen. Helaas...... Slapen ging nog steeds niet, want de hoestbuien bleven komen. Ook kreeg ik de eerste dag al last van bijwerkingen: duizelig, misselijk en geen enkele eetlust meer. De tweede dag werd dit nog erger en was ik ook wat suffig. Ik ben[lees meer...] accuut gestopt. Helaas ook nog een paar dagen verstopping gehad dankzij de twee pilletjes die ik had ingenomen. Ik hoef ze nooit meer.

24-04-2013 | Man | 50
Hoest
Al jaren geplaagd door periodiek zeer heftige kriebelhoest. Codeinefosfaat helpt soms wel en soms niet; ik kan er niet op vertrouwen. Recentelijk ook weer gemerkt dat ik naast mijn kriebelhoest ook meteen vrij ernstige maagpijn krijg van codeinefosfaat. Het is zó vervelend dat ik overweeg om helemaal geen codeine meer te gebruiken. Ps stoppen met roken heeft bij mij ook [lees meer...]niet geholpen om van de kriebelhoest af te komen, maar desalniettemin blij dat ik er vanaf ben!

07-01-2012 | Man | 50
codeine
Om 9:15 codeïne fosfaat 10 mg ingenomen. 45 minuten na inname knagend gevoel in maag. Mijn galblaas is overigens 8 jaar geleden verwijderd.60 minuten na inname vreselijke pijn in mijn maag of lever. Huisarts gebeld maar zou middags komen. 15 minuten later werd alles zwart voor mijn ogen van de pijn. Het leek op Galkolieken !! Huisarts wederom met heel veel moeite kunnen be[lees meer...]llen. Plots zag ik zwart met felle witte lichtpunten, lichtbolletjes. Ben flauw gevallen. Binnen enkele seconden was ik drijfnat van transpiratie. In de tussentijd arriveerde de huisarts. Mijn hartslag is bijna weggevallen. Zuurstof in mijn bloed was ongeveer 70 en de pijn hield aan. Huisarts heeft Ambulance gebeld omdat mijn hartslag nagenoeg weg viel en heeft onmiddellijk een collega opgetrommeld die binnen 10 minuten aanwezig was. Toen ik een beetje bij mijn positieven was heb ik een beker lauwe melk gedronken en ben op de sofa gaan liggen. De pijn verdween langzaam. In de tussentijd arriveerde de ambulance en hebben mij meegenomen naar het ziekenhuis eerste hulp voor hartpatiënten. Het zuurstofgehalte in mijn bloed werd weer hoger en mijn hartslag werd weer beter. Daarna heb ik nog 1 dag op de hartbewaking gelegen en zij hebben meerdere malen mijn bloed onderzocht i.v.m. eventueel infarct. Daarnaast 18 uur aan de monitor en er zijn nog longfoto's gemaakt. Op 26 november mocht ik weer naar huis maar ben ruim een week erg slap geweest. Hoewel ik mijn huisarts gewezen heb op het feit dat ik maagklachten kreeg van codeïne heeft hij mij dit toch voorgeschreven. Voor de inname heb ik zelfs nog een maagbeschermer genomen Omeprazol 20 mg. Het is nu 7 januari 2012 en heb nog steeds een drukkend gevoel bij mijn lever. Wanneer dit nog een week aanhoudt ben ik bij de huisarts omdat ik het vermoeden heb dat ik een leverbeschadiging heb opgelopen. De druk die ik 8 jaar geleden had voordat ik wist dat mijn galblaas eruit moest heb ik nu weer en daar ben ik absoluut niet blij mee. Geloof het of niet .... ik was er bijna geweest. In het ziekenhuis werd mij door de arts medegedeeld dat ik nooit meer codeïne mag gebruiken en dat zal ik ook NOOIT meer doen !!!!

21-04-2019 | Vrouw | 49
Hoest
Codeine geeft verlichting bij kriebelhoest maar helaas ook wat bijwerkingen maar doordat je wel kan slapen neem je die voor lief.

02-03-2018 | Vrouw | 49
Hoest
Omdat ik volgende week aan mijn hart geopereerd moet worden en naast de griep al 4 dagen kamp met een kriebelhoest dit middel door de huisarts voorgeschreven. Klachten worden niet minder, integendeel ik stik de moord. Helaas word ik er ook niet suffig van, alleen ontzettend rillerig en constant een druk en kriebel in mijn keel die het hoesten uitlokt, tot kokhalzen aan toe[lees meer...]. Het beetje eetlust wat ik had is ook erg, terwijl ik juist moet aansterken voor de operatie. Nee, ben ermee gestopt.

19-07-2023 | Vrouw | 48
codeine (10mg)
Voor het slapen 2x paracetamol en codeine tablet genomen. Na een uur heftige maagkrampen, niet wetende hoe je moest zitten/liggen….echt vreselijk. Ondanks dat ik geen gal meer heb, voelde dit echt als koliekPijn. Denk je het in te nemen tegen pijn, krijg je nog meer pijn!

29-05-2017 | Vrouw | 48
codeine (20mg)
Hoest
na weken verkouden, keelpijn etc begon het hoesten. Hoestbuien van meer dan een half uur tot bijna stikken toe. Codeine werkt zeer snel om deze te onderdrukken echter ook veel last van de bijwerkingen

29-11-2014 | Vrouw | 48
Hoest
Nooit meer. Door het hoesten niet kunnen slapen. Twee pilletjes door de arts voorgeschreven. Het werkt want de hele nacht doorgeslapen. Echter, tot de middag een enorme mist in mijn hoofd. Niet fijn als je de volgende dag moet werken.

15-05-2016 | Vrouw | 47
Longontsteking
Ik werd misselijk en erge pijn boven op borst bij borstbeen en was of ik benauwder werd. Ben meteen gestopt nu

04-11-2012 | Man | 46
Hoest
een zeer goed medicijn na al twee weken hoesten naar de huisarts kreeg deze medicijnen heb dus totaal geen bijwerkingen gehad maar de hoest was al na drie dagen zo goed als weg ben ik gestopt maar begon weer dus weer ingenomen en nu is alles goed

12-10-2015 | Man | 45
Longkanker
Pillen zijn prima in te nemen, maar werken niet.

28-02-2012 | Vrouw | 45
Schildklier
Heb met verbazing verhaal van mijn voorganger gelezen. Het is bijna mijn verhaal. Heb mijn ervaring bij mijnmedicijn/codeine tegen pijn neergezet. Heel belangrijk: Melden van dit soort ernstige bijwerkingen bij het Lareb. Zo krijgt men een duidelijker beeld van ernstige bijwerkingen. Het lijkt zo onschuldig, codeine maar de gevolgen kunnen knap ingrijpend zijn! (Redactie: [lees meer...]doormelden bij het Lareb kan ook al via ons; als u aangeeft dat uw bijwerking (zeer) ernstig was, dan krijgt u na goedkeuring van de mening vanzelf een uitnodiging van ons per mail toegestuurd waarin u uitgenodigd wordt om uw verhaal door te melden. Wij stellen het inderdaad erg op prijs als dit gedaan wordt)

30-12-2011 | Man | 45
Keelontsteking
Het is wel degelijk tegen hoest en keelpijn een zeer effectief middel. Ik zou mensen aanraden om het in hoge nood bij hoest een dag of drie te slikken. En niet langer daar het zeker een verslavend effect heeft en dat is het enige nadeel. Mij heeft het wel geholpen want ik was heel erg verkpuden en had zeer zware hoestbuien en mijn hele lijf deed pijn. Na een pilletje van t[lees meer...]ien mg was het al voor 80 procent weg. Ik kan dus niet anders zeggen dat voor verkoudheid het wel zeker werkt.

06-01-2013 | Vrouw | 44
Hoest
Het is weer zover, hoesten hoesten en nog meer hoesten. Na inname duurt het bij mij ongeveer een half uur eer ik het effect merk. Na een uur of 4 raakt het weer uitgewerkt. Totaal geen last van bijwerkingen.

31-12-2012 | Vrouw | 44
codeine
ik merk dat de hoest ietsje verminderd, de pijn van het hoesten is nog heel hevig, ik hoest me nog steeds een versuffing en slapen kan ik wel vergeten, suf word ik er ook niet van! ik zou willen dat er iets anders voor mij is, dit doet echt heel weinig voor mij en ik ben dan ook verbaasd te lezen dat sommige mensen al baat hebben bij 1 pilletje.

08-09-2011 | Man | 44
Kinkhoest
doordat ik kinkhoest heb en zware hoestbuien heb vooral savonds en snachts gebruik ik codeine tabletten,het verminderd de hoestbuien wel maar van een andere kant krijg ik het heel benauwd,ook bijwerkingen zoals sufheid,verstopping is heel vervelend.