Hoest (65 meningen)

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

23-02-2018 | Vrouw | 30
codeine (10mg)
Ivm griep hoest ik veel en door de pijn moest ik er wat voor hebben om het te minder. Maar met 2 codeine fosfaat tabletten is het hoesten nog vele malen erger geworden.

05-02-2016 | Vrouw | 30
Maagklachten
In mei 2015 heb ik ook codeine gebruikt, alleen voor de nacht, het werkte meteen en na 3 dagen geheel van het hoesten af en heerlijk geslapen. Nu heb ik het weer nodig gehad en nu werkte het totaal niet! Op dinsdag een half tabletje ingenomen en op woensdag en donderdag een hele, ik blijf maar hoesten en ik slaap niet... Nu ben ik er maar helemaal mee gestopt want ove[lees meer...]rdag voel ik me zo suf en ik moest er ook hevig van kokhalzen, verschrikkelijk! Ook hoofdpijn en zo een pijn in mijn nek van het hoesten. Maandag weer terug naar de huisarts zodat ze kunnen nagaan wat het anders kan zijn.

02-10-2019 | Vrouw | 29
Keelontsteking
Ik heb deze medicijn gekregen nadat ik een fikse keelontsteking heb opgelopen en ik veel pijn had. Na het innemen van deze medicijn kreeg ik gelijk pijn/krampen in me bovenbuik. Heb een opgeblazen gevoel gekregen. ook beïnvloed het je gedrag dat je er suf van word en ook stemmingswisselingen. Deze medicijn helpt goed tegen de hoest want je bent er gelijk van af en je slaap[lees meer...]t er gelijk door alleen raad ik het niet aan, teveel bijwerkingen.

09-04-2015 | Man | 29
Gewrichtspijn
Deze tabletten samen met paracetamol gekregen tegen pijn in rug en heupen, omdat ik geen NSAID zoals bijvoorbeeld ibuprofen mag. De eerste keer was de pijn volledig weg op de 5 dagen dat ik ze nam. Een paar weken later weer veel pijn en de tablet weer een paar keer genomen. Ik kreeg een vervelende hoofdpijn en alleen het scherpe van de pijn werd iets minder. Toen maar weer[lees meer...] gestopt, huisarts gevraagd maar die adviseerde 2 paracetamol erbij te nemen ipv 1. Dit werkte averechts; nog meer hoofdpijn. Een week later weer opnieuw rugpijn en uiteindelijk s'avonds een paar glazen wijn gedronken omdat ik er helemaal zat van was. En ja, eindelijk geslapen, maar las later toevallig (gelukkig) ergens dat alcohol gevaarlijk kan zijn samen met codeine, ivm ademhaling, dus nooit meer doen! Kortom dit middel werkt nauwelijks bij mij, behalve het eerste doosje. Misschien had ik de eerste keer een ander merk gekregen dan PCH. Nu dan toch maar ibuprofen als ik het echt niet meer trek..

03-02-2014 | Man | 29
Nek- / rughernia
Deze medicatie is gewoon rommel. Ik neem het nog, omdat ik verslaafd ben geworden en omdat het iets helpt tegen de pijn, maar niet volledig. Ik heb één dag het niet ingenomen en toe besefte ik dat mijn lichaam verslaafd is aan de drugs. Ik neem het met tramadol wat een leuke cocktail is. Verder ben ik zeer prikkelbaar geworden tegenover mensen. Kan me nauwelijks concent[lees meer...]reren en ben steeds kwaad tegen iedereen door deze rommel. Had ik het geweten dan nam ik het niet in, maar de zenuwpijn is zo hard dat je als een poesie smeekt naar verlossing van de pijn. Met als gevolg dat je die rommel in je lichaam steekt. Met alle gevolgen van dien.

11-02-2018 | Vrouw | 28
Hoest
Codeine verergerd de hoestprikkel. Het is ook een rot pijnlijk iets en je stikt er in met de kriebelhoest en ligt hele nacht wakker en wordt als middel gebruikt voor bewuste slaap gebrek om je wakker te houden juist compleet waardeloos. Dit is placebo effect gewoon artsen bedriegen je nu waar je zelf bij staat helaas

05-09-2014 | Vrouw | 28
Hoest
Heb Codeïnefosfaat voorgeschreven gekregen van de huisartsassistente, 3x per dag 1 tablet. Heb er nu twee op (verdeeld over de dag) en ben er beide keren juist meer en zeer ernstig van gaan hoesten. Tot aan kokhalzen toe. Ik ga hier morgen meteen melding van maken bij de huisarts. Ik was beter af zonder dit middel.

25-02-2020 | Man | 27
Hoest
ik heb een ontsteking in de kleine bronchiën in de longen, daarnaast nog 40 graden koorst en griep, omdat ik zo gek van het hoesten werd en uitendelijk bloed op hoestte vroeg ik aan de huisarts iets om van die hoest af te komen, na dagen niet geslapen te hebben en 1 pilletje van 10mg heerlijk weer even 3 uurtjes slaap zonder hoest! nu gebruik ik het ook overdag omdat som[lees meer...]s de hoest te erg blijft, de enige bijwerking is: ik word er een beetje warm van en suffies maar dat vind ik helemaal niet erg! top product

18-09-2017 | Vrouw | 27
Hoest
Al een aantal weken heb ik last van hoestbuien. De afgelopen week is de hevigheid van deze hoestbuien enorm toegenomen; gevolg kokhalzen, braken, naar lucht happen. Besloten om toch naar de huisarts te gaan. Vermoeden: kinkhoest. Bloedonderzoek gedaan. Nog wachtende op uitslag. Ondertussen codeine 20 Mg voorgeschreven gekregen. Onderdrukt de hoest prima, maar de bi[lees meer...]jwerkingen zijn heftig bij mij. Heb vrijdag 1 tablet gehad en zaterdag 2... terwijl ik 3 x 20 Mg voorgeschreven had gekregen. Heb enorme slaperigheid, sufheid en duizeligheid bij opstaan. De diarree maakt dit er allemaal niet beter op, je kan me momenteel opvegen. Heb geen eetlust sinds vrijdag. Alles wat erin gaat komt eruit.. de geur van het eten kan ik niet eens meer handelen. Bij het denken aan eten moet ik al kokhalzen. Heb uiteindelijk ook gebraakt, vooral vocht wat ik toch qua inname probeer bij te houden. Wanneer ik in diepe slaap val willen de dromen best raar en agressief van aard zijn. Vergeet ze al snel zodra ik wakker wordt. Al bij al voel ik me dus enorm slecht. Autorijden zit er niet in. Voorlopig blijf ik aan mijn bed gekluisterd en hoop ik dat de bijwerkingen zo snel mogelijk verdwijnen! Geen codeine meer voor mij. Het is het me niet waard.

26-10-2016 | Vrouw | 27
Hoest
Codeine voorgeschreven gekregen door huisarts tegen langdurige hoest. 3 dagen kunnen gebruiken door de bijwerkingen. De eerste dag geen last gehad van de bijwerkingen. Vanaf de tweede dag hevige buikpijn, druk op de borst, ademhalingsproblemen en kokhalzen. Na de derde dag gestopt met het gebruik.

03-01-2017 | Vrouw | 25
Hoest
Een paar dagen geleden codeine tabletjes gekregen van de huisarts. Had al 6 weken last van hoesten en slapen ging steeds slechter. Tabletjes helpen mij goed de hiestprikkel te verminderen maar wanneer de tablet is uitgewerkt komt de hoest weer terug, maar ik ben blij dat ik even hoestvrij kan slapen. Voor mij alleen geschikt voor de nacht want ik word er erg duf van, [lees meer...]verder geen bijwerkingen.

26-11-2021 | Vrouw | 24

05-07-2013 | Vrouw | 24
Hoest
Na een week hoesten codeinefosfaat van huisarts gekregen. Eerder ook al eens gehad, toen hadden de pilletjes weinig effect. Dit keer echter, verdwijnt de kriebel al na een half uur. Na een pilletje te hebben genomen aan het begin van de avond, ben ik twee uur later doodmoe en vallen mijn ogen dicht. Hoest is nog altijd weg. Voor het slapen gaan neem ik nog een dosering [lees meer...]van 10mg, maar ik word midden in de nacht wakker met bonkende hoofdpijn en misselijkheid. Houdt zo'n twee uur aan. Codeinfosfaat helpt dus goed tegen de kriebelhoest, maar zorgt voor zeer vervelende bijwerkingen.

03-05-2019 | Vrouw | 22
Hoest
Het medicijn helpt mij niks. Ik heb het voorgeschreven gekregen omdat ik al twee weken niet kon slapen door mijn hoest. Deze pil helpt mij niet. Ik voel me beroerd, heb hoofdpijn en ben bijwerkingen en kan alsnog niet slapen. Enkel de lasten.

30-01-2016 | Vrouw | 20
Verkoudheid
Na 2 weken hoesten en snotteren van de verkoudheid, ben ik naar de huisarts geweest, kreeg deze pilletjes. In het begin leek te helpen, uiteindelijk heeft het maar 1 dag geholpen van hoesten. Daarna werkt het alleen maar erger en erger tot kokhalzen en spugen toe. Voor mij deze pilletjes niet meer.

13-08-2017 | Man | 19
Hoest
enorm misselijk, binnen paar uur overgeven, hou geen eten binnen. hoesten wordt minimaal minder. na 3 dagen accuut gestopt.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum