Hoest (65 meningen)

Bojan Nikolik (13-05-2015)

13-05-2018 | Vrouw | 18
codeine (15mg)
Hoest
Helpt bij mij altijd binnen een uur na innemen als ik niet van mijn hoest afkom. Een medicijn waarmee ik bekend ben en altijd helpt. De bijwerkingen vind ik niet te heftig dus voor mij een wondermiddel tegen hoest!

20-09-2015 | Man | 18
Hoest
Mijn zoon heeft dit gekregen, omdat hij al meer als 2 weken hoest. Eerst begonnen met 10 mg had totaal geen nut. Nu 20 mg en heeft nog verbetering. Wij zijn hier ten einde raad en gaan weer zo een nacht in. Mijn zoon is 18 en zit het echt niet meer zitten, het kind slaap niet. Vandaag weer naar een dokter geweest en die doet ook gewoon niets. Maandag maar weer naar de huis[lees meer...]dokter toe.

07-05-2013 | Vrouw | 18
codeine
3weken lang last van hoesten gehad. gelukkig dankzij medicijnen ging het over, maar ik had heftig last van moe heid en viel bijna zelfs inslaap achter de computer. Ook kon ik niet langer dan een half uur lezen en dan zag ik alle letters veranderen en viel ik inslaap. Je word er dus mega duf van..

16-04-2011 | Vrouw | 18
Hoest
Ik ben er overgevoelig voor...een dag na gebruik kon ik niets meer, was erg vermoeid..en 3 dagen na eerste gebruik werd het nog erger. Braken/diarree/misselijkheid..en het heeft dus ook geen enkel effect. Voor mij is het dus geen 'wondermiddel' Terwijl ik een zeer sportieve en fitte meid van 18 ben.

20-05-2011 | Man | 17
Nvt
Een positieve bijwerking en helpt goed tegen keelpijn, promethazine-codeine comp siroop werkt als het beste tegen verschillende pijn klachten. Codeine zorgt voor de pijn in de keel en is binnen 20 minuten ingewerkt. Promethazine is een oud-alleriemiddel wat goed werkt bij de keel.

01-03-2018 | Vrouw | 16
Hoest
Ik had last van kriebel hoest dus nam een pilletje. Kriebelhoest nam af. Nadat de pil een uurtje later was uit gewerkt kwam de kriebelhoest erger terug, dus nam ik er nog een. Nu ben ik constant aan het hoesten en is het momenteel 5 uur ‘s nachts en slaap ik nog steeds niet. Ik denk dat als ik er nog eentje neem de hoest alleen maar erger word. Ik ga informeren bij de huis[lees meer...]arts morgen wat nu.

31-03-2015 | Vrouw | 15
Hoest
het werkt erg goed. ik wordt er een beetje sufjes en sloom van maar ik hoest een stuk minder en heb bijna geen keelpijn meer.

01-06-2011 | Man | 9
Prikkelhoest
Na een jaar het niet gebruikt te hebben had mijn zoon wederom zo'n hardnekkige kriebelhoest. Vorige keren werd hij na gebruik tijdens zijn slaap in paniek wakker en dacht dat we allemaal dood gingen. Dit heeft hij anders nooit gehad. Nu dus een jaar later weer gebruikt. Direct in de ochtend want, zo dachten we dan is het wel uitgewerkt 's avonds. Mooi niet. Net weer in dik[lees meer...]ke paniek benden gekomen. Wat nu het suffe is dat dit in geen enkele bijsluiter wordt genoemd, maar wel telkens met codeine deze reactie krijgt. Wat ons betreft gaan we naar een ander medicijn op zoek, maar ik ben wel benieuwd of anderen ook deze reactie kennen?

02-10-2010 | Man
Niet te benoemen.
Ondragelijke pijn,tussen schouderblad en ruggewervels linker schouder, met uitstraling naar de linker arm, tot aan de hand.Huisarts wilde in eerste instantie 14 dagen Paracetamol laten slikken vanaf Vrijdag,maar de maandag daarop na klacht, Paracetamol met Codeinefosfaat 500-20 mg.Al na een half tablet de pijn verdwenen.Nog 3 dagen een half tablet genomen. Geen pijn meer, [lees meer...]de prikkelingen in beide armen verdwenen,als ook de fluittonen in mijn hoofd, waar ik al jaren last van heb.Als hart en Cop D patient nog al wat gewend, maar geen nadelige bijwerkingen ontdekt.

23-09-2010 | Vrouw
Hoofdpijn
heb enige maanden geleden hoofdpijn gekregen waardoor ik niet meer ging eten en drinken kreeg deze medicijn toegediend in zetpil omdat ik wegens een maagverkleining geen pillen kan slikken heb er veel baat bij alleen toen de arts zei dat ik er mee moest stoppen omdat je er nog ergere hoofdpijn van krijgt dan dat je al hebt lukte dat absoluut niet werd echt heel ziek kreeg [lees meer...]weer hevige hoodpijn en ging weer niet eten en drinken nu moet ik heel langzaam afbouwen wat ik dus wel een nadeel vind van dit medicijn dat je er dus aan verslaafd raakt

13-08-2010 | Man
Hoest
Had vervelende last van kriebelhoest. Heb vervolgens van mijn huisarts Codeinefosfaan 10 mg gekregen voor 1 tot 2 keren per dag in te nemen. Het werkt goed, het hoesten stopt. Autorijden merk je goed dat je beter moet opletten. Niet geschikt als je lange stukken moet rijden. Ik heb ze eigenlijk nu standaard in huis. En bij kriebelhoest pak ik er één. Zo kom je tenmi[lees meer...]nste aan je nachtrust (en je partner natuurlijk ook)

23-07-2010 | Vrouw
Bronchitis
Een kwartier na het innemen lag ik buiten westen en werd pas weer wakker als het tijd was voor de volgende dosis, met een enorme kater: ik ben er dus overgevoelig voor en kan het niet meer gebruiken.

13-07-2010 | Man
Kriebelhoest veel hoesten

20-06-2010 | Man

11-06-2010 | Vrouw
Kriebelhoest
Ik ben door jarenlange hoesten incontinent geworden.Nu heb ik afgelopen jaar een bandje laten plaatsen,en mocht ik absoluut niet hoesten,anders had het geen effect.Ik heb van mijn specialist een periode van +/- 4 mnd één codeinetabletje moeten slikken per dag en ik ben van mijn hoest af. Ik begrijp alleen niet waarom ik het van mijn huisarts nooit gekregen heb.

09-06-2010 | Man
Droge hoest
het werkte wel, waardoor ik weer kon slapen, maar werd er ook suf en moe van, wat weer niet bijdroeg aan mijn algehele toestand. Ben er na een week mee gestopt en voel me nu stukker beter.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum