Hoest (65 meningen)

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

31-05-2010 | Vrouw
Allergie
je krijgt er een dik hoofd van

20-04-2010 | Vrouw
Hoesten
Helpt erg goed tegen het hoesten. Het nadeel is dat je er suf van wordt, auto rijden met deze medicatie is ook niet echt een aanrader omdat je reactievermogen afneemt.

18-01-2010 | Vrouw
Hoest
de eerste 3 dagen helpt het en daarnaar niet meer misschien moet ik die danmaar van 20 mg proberen 10 mg helpt niet zo goed bij mij lig nu snachts weer wakker van het hoesten

08-01-2010 | Vrouw
Zware astma
heb codeinefosfaat tegen het hoesten ik lig hier af en toe nachten wakker van ik heb het gevoel dat het niet echt werkt teminste niet zoals ik zou willen dat het werkt

09-06-2009 | Vrouw
Hoesten
Bijwerkingen: sufheid, duizilig, draaierig gevoel

22-03-2020 | Man | 43
Hoest
Ik werd er ook duizelig van en helemaal in de ochtend wanneer ik wakker word , zwaar hoofd niet te snel bewegen met me.hoofd anders werd ik duizelig

25-02-2020 | Man | 27
Hoest
ik heb een ontsteking in de kleine bronchiën in de longen, daarnaast nog 40 graden koorst en griep, omdat ik zo gek van het hoesten werd en uitendelijk bloed op hoestte vroeg ik aan de huisarts iets om van die hoest af te komen, na dagen niet geslapen te hebben en 1 pilletje van 10mg heerlijk weer even 3 uurtjes slaap zonder hoest! nu gebruik ik het ook overdag omdat som[lees meer...]s de hoest te erg blijft, de enige bijwerking is: ik word er een beetje warm van en suffies maar dat vind ik helemaal niet erg! top product

12-12-2019 | Man | 67
Hoest
Ik kreeg dit middel voorgeschreven na een griepaanval om de hoestprikkel te verminderen. 2 uur na inname werd ik badend in het zweet wakker met een gigantische buikpijn die leek op galsteenkoliek. De pijn hield ongeveer een half uur aan en ik kon niet meer zitten, liggen, of staan. Een galblaas heb ik niet meer. Aan het begin van dezelfde week heeft een echo uitgewezen d[lees meer...]at ik geen galstenen heb.

16-12-2018 | Man | 73
Hoofdpijn
Word gebruikt ter bestrijding van migraine aanvallen, de " gewone " migraine middelen werken op zich prima maar geven onacceptabele hartklachten ( krampen ). Dit middel geeft bij mij geen enkele bijwerking en is niet verslavend.

08-03-2018 | Man | 30
Hoest
Na een flinke verkoudheid hoest overgehouden. Al snel had ik het gevoel dat deze hoest hardnekkig kon worden dus bij de huisarts om codeine gevraagd. In het verleden al vaker gebruikt. In het verleden mijn ribben gekneusd door een aanhoudende hoest, sindsdien ben ik op mijn hoede en probeer ik dit te voorkomen. Pillen werken bij mij vooral s nachts, ik neem een pil (20mg)[lees meer...] voor het slapen gaan en slaap de nacht zo door. Op heftige momenten neem ik er om 3-4 uur s nachts nog 1. Bijwerkingen: constipatie en suffigheid, maar niks ergs. Ik kan het medicijn aanraden

09-02-2018 | Man | 41
Hoest
Tabletten voorgeschreven gekregen ivm langdurige kriebelhoest. Bij 1x 10mg geen effect (niet suf, nog steeds hoesten) Bij 2x 10mg ook geen enkel effect Na overleg met huisarts 3x 10mg in 1x geprobeerd. Geen enkel resultaat. Nu aan het bijkomen van ernstigsre hoestaanval tot nu toe. Ga hiermee stoppen.

13-08-2017 | Man | 19
Hoest
enorm misselijk, binnen paar uur overgeven, hou geen eten binnen. hoesten wordt minimaal minder. na 3 dagen accuut gestopt.

14-01-2017 | Man | 68
codeine (15mg)
Hoest
Ik heb ca 1x/jr last van laryngitis, start altijd met neusverkoudheid en zakt dan omlaag. Dat leidt tot veel hoesten en slecht slapen. Ik wacht dan twee dagen en neem in de avond 1 tabletje, soms overdag nog een. Het hoesten wordt snel minder en ik voel me veel beter. Nooit meer dan 5 tabletjes gebruikt over enkele dagen. Ik gebruik ook fluimicil of broomhexine met mate,[lees meer...] werkt allemaal uitstekend, fluimicil het beste. Verder ben ik kerngezond en een plasmadonor (elke 3 weken).

19-11-2016 | Man | 53
Keelontsteking

12-10-2015 | Man | 45
Longkanker
Pillen zijn prima in te nemen, maar werken niet.

20-09-2015 | Man | 18
Hoest
Mijn zoon heeft dit gekregen, omdat hij al meer als 2 weken hoest. Eerst begonnen met 10 mg had totaal geen nut. Nu 20 mg en heeft nog verbetering. Wij zijn hier ten einde raad en gaan weer zo een nacht in. Mijn zoon is 18 en zit het echt niet meer zitten, het kind slaap niet. Vandaag weer naar een dokter geweest en die doet ook gewoon niets. Maandag maar weer naar de huis[lees meer...]dokter toe.