Ervaringen met Codeine Tabletten

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

04-11-2012 | Man | 46
Hoest
een zeer goed medicijn na al twee weken hoesten naar de huisarts kreeg deze medicijnen heb dus totaal geen bijwerkingen gehad maar de hoest was al na drie dagen zo goed als weg ben ik gestopt maar begon weer dus weer ingenomen en nu is alles goed

07-01-2012 | Man | 50
codeine
Om 9:15 codeïne fosfaat 10 mg ingenomen. 45 minuten na inname knagend gevoel in maag. Mijn galblaas is overigens 8 jaar geleden verwijderd.60 minuten na inname vreselijke pijn in mijn maag of lever. Huisarts gebeld maar zou middags komen. 15 minuten later werd alles zwart voor mijn ogen van de pijn. Het leek op Galkolieken !! Huisarts wederom met heel veel moeite kunnen be[lees meer...]llen. Plots zag ik zwart met felle witte lichtpunten, lichtbolletjes. Ben flauw gevallen. Binnen enkele seconden was ik drijfnat van transpiratie. In de tussentijd arriveerde de huisarts. Mijn hartslag is bijna weggevallen. Zuurstof in mijn bloed was ongeveer 70 en de pijn hield aan. Huisarts heeft Ambulance gebeld omdat mijn hartslag nagenoeg weg viel en heeft onmiddellijk een collega opgetrommeld die binnen 10 minuten aanwezig was. Toen ik een beetje bij mijn positieven was heb ik een beker lauwe melk gedronken en ben op de sofa gaan liggen. De pijn verdween langzaam. In de tussentijd arriveerde de ambulance en hebben mij meegenomen naar het ziekenhuis eerste hulp voor hartpatiënten. Het zuurstofgehalte in mijn bloed werd weer hoger en mijn hartslag werd weer beter. Daarna heb ik nog 1 dag op de hartbewaking gelegen en zij hebben meerdere malen mijn bloed onderzocht i.v.m. eventueel infarct. Daarnaast 18 uur aan de monitor en er zijn nog longfoto's gemaakt. Op 26 november mocht ik weer naar huis maar ben ruim een week erg slap geweest. Hoewel ik mijn huisarts gewezen heb op het feit dat ik maagklachten kreeg van codeïne heeft hij mij dit toch voorgeschreven. Voor de inname heb ik zelfs nog een maagbeschermer genomen Omeprazol 20 mg. Het is nu 7 januari 2012 en heb nog steeds een drukkend gevoel bij mijn lever. Wanneer dit nog een week aanhoudt ben ik bij de huisarts omdat ik het vermoeden heb dat ik een leverbeschadiging heb opgelopen. De druk die ik 8 jaar geleden had voordat ik wist dat mijn galblaas eruit moest heb ik nu weer en daar ben ik absoluut niet blij mee. Geloof het of niet .... ik was er bijna geweest. In het ziekenhuis werd mij door de arts medegedeeld dat ik nooit meer codeïne mag gebruiken en dat zal ik ook NOOIT meer doen !!!!

30-12-2011 | Man | 45
Keelontsteking
Het is wel degelijk tegen hoest en keelpijn een zeer effectief middel. Ik zou mensen aanraden om het in hoge nood bij hoest een dag of drie te slikken. En niet langer daar het zeker een verslavend effect heeft en dat is het enige nadeel. Mij heeft het wel geholpen want ik was heel erg verkpuden en had zeer zware hoestbuien en mijn hele lijf deed pijn. Na een pilletje van t[lees meer...]ien mg was het al voor 80 procent weg. Ik kan dus niet anders zeggen dat voor verkoudheid het wel zeker werkt.

08-09-2011 | Man | 44
Kinkhoest
doordat ik kinkhoest heb en zware hoestbuien heb vooral savonds en snachts gebruik ik codeine tabletten,het verminderd de hoestbuien wel maar van een andere kant krijg ik het heel benauwd,ook bijwerkingen zoals sufheid,verstopping is heel vervelend.

01-06-2011 | Man | 9
Prikkelhoest
Na een jaar het niet gebruikt te hebben had mijn zoon wederom zo'n hardnekkige kriebelhoest. Vorige keren werd hij na gebruik tijdens zijn slaap in paniek wakker en dacht dat we allemaal dood gingen. Dit heeft hij anders nooit gehad. Nu dus een jaar later weer gebruikt. Direct in de ochtend want, zo dachten we dan is het wel uitgewerkt 's avonds. Mooi niet. Net weer in dik[lees meer...]ke paniek benden gekomen. Wat nu het suffe is dat dit in geen enkele bijsluiter wordt genoemd, maar wel telkens met codeine deze reactie krijgt. Wat ons betreft gaan we naar een ander medicijn op zoek, maar ik ben wel benieuwd of anderen ook deze reactie kennen?

24-05-2011 | Man | 64
Hoest
Ik heb reuma ra en ik hoest erg veel gebruik soms 60 mg per dag al een paar jaar . ik wordt er niet suf van en geen bij werking je moet wel oppassen met de stoelgang ik gebruik erg veel suikers . ik neem voor het slapen gaan 40mg in eenkeer.

20-05-2011 | Man | 17
Nvt
Een positieve bijwerking en helpt goed tegen keelpijn, promethazine-codeine comp siroop werkt als het beste tegen verschillende pijn klachten. Codeine zorgt voor de pijn in de keel en is binnen 20 minuten ingewerkt. Promethazine is een oud-alleriemiddel wat goed werkt bij de keel.

03-03-2011 | Man | 62
Hoesten
Gebruik al heel veel jaren van tijd tot tijd codeïnefosfaat bij sterke, aanhoudende kriebelhoest. Deze klachten heb ik meestal 's nachts. Ik slik dan als ik naar bed ga een lichte dosis (10mg). Maar de laatste jaren is de werking minder. Ik neem dan 2 tabletjes, maar ook dan valt het soms tegen. Wat bij mij tegenwoordig beter helpt bij kriebelhoest is Natterman extra sterk[lees meer...]. Ik houd mij nauwkeurig aan de dosering. Daarin zit ook codeïne, maar ik weet niet hoeveel je dan binnenkrijgt. Ook Noscapect helpt vaak goed.

02-10-2010 | Man
Niet te benoemen.
Ondragelijke pijn,tussen schouderblad en ruggewervels linker schouder, met uitstraling naar de linker arm, tot aan de hand.Huisarts wilde in eerste instantie 14 dagen Paracetamol laten slikken vanaf Vrijdag,maar de maandag daarop na klacht, Paracetamol met Codeinefosfaat 500-20 mg.Al na een half tablet de pijn verdwenen.Nog 3 dagen een half tablet genomen. Geen pijn meer, [lees meer...]de prikkelingen in beide armen verdwenen,als ook de fluittonen in mijn hoofd, waar ik al jaren last van heb.Als hart en Cop D patient nog al wat gewend, maar geen nadelige bijwerkingen ontdekt.

13-08-2010 | Man
Hoest
Had vervelende last van kriebelhoest. Heb vervolgens van mijn huisarts Codeinefosfaan 10 mg gekregen voor 1 tot 2 keren per dag in te nemen. Het werkt goed, het hoesten stopt. Autorijden merk je goed dat je beter moet opletten. Niet geschikt als je lange stukken moet rijden. Ik heb ze eigenlijk nu standaard in huis. En bij kriebelhoest pak ik er één. Zo kom je tenmi[lees meer...]nste aan je nachtrust (en je partner natuurlijk ook)

13-07-2010 | Man
Kriebelhoest veel hoesten

20-06-2010 | Man

09-06-2010 | Man
Droge hoest
het werkte wel, waardoor ik weer kon slapen, maar werd er ook suf en moe van, wat weer niet bijdroeg aan mijn algehele toestand. Ben er na een week mee gestopt en voel me nu stukker beter.

02-05-2010 | Man
Virusinfectie in de keel
kun je ongevoelig zijn voor codeine? ik gebruik het middel nu een paar dagen alleen voor snachts maar lig nog steeds wakker van het hoesten. ik hoor van anderen juist dat het een "wondermiddel" is tegen hosten maar ik heb er geen profijt van

27-11-2009 | Man
Droge langdurige hoest
Door het gebruik voel ik me de hele dag licht in mijn hoofd en soms gewoon duizelig. En ik ben een gezonde vent van 100kg. Mij persoonlijk helpt het medicijn niet. Ik hoest nu al 9 weken en ben vorige week begonnen met het slikken van de codeine. Geen verbetering. Zoals ook op de bijsluiter staat, ben ik bij geen verbetering na 3 dagen naar de huisarts terug gegaan. Aansta[lees meer...]ande dinsdag ga ik naar de KNO arts.

11-02-2009 | Man