Ervaringen met Codeine Tabletten

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

23-02-2018 | Vrouw | 30
codeine (10mg)
Ivm griep hoest ik veel en door de pijn moest ik er wat voor hebben om het te minder. Maar met 2 codeine fosfaat tabletten is het hoesten nog vele malen erger geworden.

11-02-2018 | Vrouw | 28
Hoest
Codeine verergerd de hoestprikkel. Het is ook een rot pijnlijk iets en je stikt er in met de kriebelhoest en ligt hele nacht wakker en wordt als middel gebruikt voor bewuste slaap gebrek om je wakker te houden juist compleet waardeloos. Dit is placebo effect gewoon artsen bedriegen je nu waar je zelf bij staat helaas

18-01-2018 | Vrouw | 55
Hoest
Kreeg de Codeine om een nare bijwerking van een ander medicijn, die me een enorme hoestprikkel gaf, te onderdrukken. Dat werkte fantastisch!! Helaas zit er voor mij toch één of andere hulpstof bij waar ik niet tegen kan waardoor ik een hele heftige reactie kreeg met de beschreven symptomen.

22-09-2017 | Vrouw | 50
Hoest
Na 10 nachten niet slapen naar de huisarts vanwege vreselijke hoestbuien. Codeine gekregen zodat ik in ieder geval weer kon slapen. Helaas...... Slapen ging nog steeds niet, want de hoestbuien bleven komen. Ook kreeg ik de eerste dag al last van bijwerkingen: duizelig, misselijk en geen enkele eetlust meer. De tweede dag werd dit nog erger en was ik ook wat suffig. Ik ben[lees meer...] accuut gestopt. Helaas ook nog een paar dagen verstopping gehad dankzij de twee pilletjes die ik had ingenomen. Ik hoef ze nooit meer.

18-09-2017 | Vrouw | 27
Hoest
Al een aantal weken heb ik last van hoestbuien. De afgelopen week is de hevigheid van deze hoestbuien enorm toegenomen; gevolg kokhalzen, braken, naar lucht happen. Besloten om toch naar de huisarts te gaan. Vermoeden: kinkhoest. Bloedonderzoek gedaan. Nog wachtende op uitslag. Ondertussen codeine 20 Mg voorgeschreven gekregen. Onderdrukt de hoest prima, maar de bi[lees meer...]jwerkingen zijn heftig bij mij. Heb vrijdag 1 tablet gehad en zaterdag 2... terwijl ik 3 x 20 Mg voorgeschreven had gekregen. Heb enorme slaperigheid, sufheid en duizeligheid bij opstaan. De diarree maakt dit er allemaal niet beter op, je kan me momenteel opvegen. Heb geen eetlust sinds vrijdag. Alles wat erin gaat komt eruit.. de geur van het eten kan ik niet eens meer handelen. Bij het denken aan eten moet ik al kokhalzen. Heb uiteindelijk ook gebraakt, vooral vocht wat ik toch qua inname probeer bij te houden. Wanneer ik in diepe slaap val willen de dromen best raar en agressief van aard zijn. Vergeet ze al snel zodra ik wakker wordt. Al bij al voel ik me dus enorm slecht. Autorijden zit er niet in. Voorlopig blijf ik aan mijn bed gekluisterd en hoop ik dat de bijwerkingen zo snel mogelijk verdwijnen! Geen codeine meer voor mij. Het is het me niet waard.

03-09-2017 | Vrouw | 56
Pijn (algemeen)
Wegens operatie.

29-05-2017 | Vrouw | 48
Hoest
na weken verkouden, keelpijn etc begon het hoesten. Hoestbuien van meer dan een half uur tot bijna stikken toe. Codeine werkt zeer snel om deze te onderdrukken echter ook veel last van de bijwerkingen

03-01-2017 | Vrouw | 25
Hoest
Een paar dagen geleden codeine tabletjes gekregen van de huisarts. Had al 6 weken last van hoesten en slapen ging steeds slechter. Tabletjes helpen mij goed de hiestprikkel te verminderen maar wanneer de tablet is uitgewerkt komt de hoest weer terug, maar ik ben blij dat ik even hoestvrij kan slapen. Voor mij alleen geschikt voor de nacht want ik word er erg duf van, [lees meer...]verder geen bijwerkingen.

26-10-2016 | Vrouw | 27
Hoest
Codeine voorgeschreven gekregen door huisarts tegen langdurige hoest. 3 dagen kunnen gebruiken door de bijwerkingen. De eerste dag geen last gehad van de bijwerkingen. Vanaf de tweede dag hevige buikpijn, druk op de borst, ademhalingsproblemen en kokhalzen. Na de derde dag gestopt met het gebruik.

15-05-2016 | Vrouw | 47
Longontsteking
Ik werd misselijk en erge pijn boven op borst bij borstbeen en was of ik benauwder werd. Ben meteen gestopt nu

05-02-2016 | Vrouw | 30
Maagklachten
In mei 2015 heb ik ook codeine gebruikt, alleen voor de nacht, het werkte meteen en na 3 dagen geheel van het hoesten af en heerlijk geslapen. Nu heb ik het weer nodig gehad en nu werkte het totaal niet! Op dinsdag een half tabletje ingenomen en op woensdag en donderdag een hele, ik blijf maar hoesten en ik slaap niet... Nu ben ik er maar helemaal mee gestopt want ove[lees meer...]rdag voel ik me zo suf en ik moest er ook hevig van kokhalzen, verschrikkelijk! Ook hoofdpijn en zo een pijn in mijn nek van het hoesten. Maandag weer terug naar de huisarts zodat ze kunnen nagaan wat het anders kan zijn.

30-01-2016 | Vrouw | 20
Verkoudheid
Na 2 weken hoesten en snotteren van de verkoudheid, ben ik naar de huisarts geweest, kreeg deze pilletjes. In het begin leek te helpen, uiteindelijk heeft het maar 1 dag geholpen van hoesten. Daarna werkt het alleen maar erger en erger tot kokhalzen en spugen toe. Voor mij deze pilletjes niet meer.

28-11-2015 | Vrouw | 61
Hoest
Ik ben begonnen met codeine, maar ben ongeveer naar 1 week gestopt daar ik heftige maag/ borstbeen pijn kreeg. Werd er van wakker en had helse pijnen. Nu 2 dagen gestopt en de pijn begint weg te trekken, langzaam maar zeker. Dit is toch een teken dat ze niet bepaald gezond zijn! Heb al jaren maagbeschermers, pantoprazol actavis 20 mg, 1x per dag.

30-10-2015 | Vrouw | 32
Hoest
Ik heb niet vaak last van kriebelhoest, maar als ik het heb, kom ik er ook bijna niet meer vanaf en dan heb ik deze tabletten echt nodig en werkt er niets anders. Ik gebruik ze dan 's nachts en na 3 nachten ben ik weer klaar. Prima te doen dus en niet te veel van gebruiken.

09-10-2015 | Vrouw | 35
Hoest
ik hoest al meer dan twee weken, naar de dokter geweest. hoesten kon wel 6 weken duren heb nu codeïne tabletjes ingenomen, veel zweten en erg koud. maar hoesten wordt niet minder.

27-07-2015 | Vrouw | 73
codeine (20mg)
Heb ruim 7 jaren voortdurend last gehad van enorme hoestbuien, slijm opgeven en een schrale keel. Ben bij K.N.O.arts, en longarts geweest. Maag onderzocht, slokdarm onderzoek gehad. Getest op allergie. Ruim 1 jaar logopedie gehad. Inslapen was altijd problematisch. Heb momenteel gisteravond 1 tabletje ingenomen ( 20 mgr.) en ben zonder een enkele klacht de nacht doorgeko[lees meer...]men. Ben vandaag wel wat duf in mijn hoofd, maar dat weegt niet op tegen de klachten die ik had.