codeine

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

12-03-2018 | Vrouw | 60
Hoest
Ik heb codeïne tabletten voorgeschreven gekregen voor de kriebelhoest die nu inmiddels al 4 maanden duurt. Ik stop er nu mee want ik heb toevallig gelezen dat codeïne omgezet wordt in de lever naar morfine, ik was best hiervan geschrokken. Mijn ervaring is dat als je stopt met de inname van van de codeïne dat de hoest volledig weer terug komt, het is maar een middel voo[lees meer...]r te onderdrukken maar niet voor te genezen. Dus adviseer ik iedereen bij langere hoestbuien, naar de huisarts terug te gaan om het nader te laten onderzoeken. Dit is hetgene wat ik nu dus morgen ga doen.

08-03-2018 | Man | 30
Hoest
Na een flinke verkoudheid hoest overgehouden. Al snel had ik het gevoel dat deze hoest hardnekkig kon worden dus bij de huisarts om codeine gevraagd. In het verleden al vaker gebruikt. In het verleden mijn ribben gekneusd door een aanhoudende hoest, sindsdien ben ik op mijn hoede en probeer ik dit te voorkomen. Pillen werken bij mij vooral s nachts, ik neem een pil (20mg)[lees meer...] voor het slapen gaan en slaap de nacht zo door. Op heftige momenten neem ik er om 3-4 uur s nachts nog 1. Bijwerkingen: constipatie en suffigheid, maar niks ergs. Ik kan het medicijn aanraden

02-03-2018 | Vrouw | 49
Hoest
Omdat ik volgende week aan mijn hart geopereerd moet worden en naast de griep al 4 dagen kamp met een kriebelhoest dit middel door de huisarts voorgeschreven. Klachten worden niet minder, integendeel ik stik de moord. Helaas word ik er ook niet suffig van, alleen ontzettend rillerig en constant een druk en kriebel in mijn keel die het hoesten uitlokt, tot kokhalzen aan toe[lees meer...]. Het beetje eetlust wat ik had is ook erg, terwijl ik juist moet aansterken voor de operatie. Nee, ben ermee gestopt.

01-03-2018 | Vrouw | 16
Hoest
Ik had last van kriebel hoest dus nam een pilletje. Kriebelhoest nam af. Nadat de pil een uurtje later was uit gewerkt kwam de kriebelhoest erger terug, dus nam ik er nog een. Nu ben ik constant aan het hoesten en is het momenteel 5 uur ‘s nachts en slaap ik nog steeds niet. Ik denk dat als ik er nog eentje neem de hoest alleen maar erger word. Ik ga informeren bij de huis[lees meer...]arts morgen wat nu.

24-02-2018 | Vrouw | 34
Hoest
Na 4 weken hoesten huisarts bezocht. Klein bloedtestje weer uit dat het om een virus zou moeten gaan. Deze tabletten gehad tegen het hoesten. Direct na gebruik enorm suf en beduidend veel zieker. Het hoesten ging gewoon door. Tevens kreeg ik na het uitwerken van de pil heel veel slijmvorming en hoest nu nog meer dan ooit. Mijn eetlust is weg en bij alles braak ik. Ook na[lees meer...] de hevige hartaanvallen volgt braken. Hoofdpijn is erbij gekomen. Nooit maar dan nooit meer deze tabletten. Vandaag gaan we verder op paracetamol en iets wat het slijm los gaat maken in plaats van onderdrukken. Zal meteen maandag de huisarts informeren. Zeker als na mijn stop nu het weer beter gaat. Wat ik van harte hoop. Echt rotzooi, niet aan beginnen.

11-02-2018 | Vrouw | 28
Hoest
Codeine verergerd de hoestprikkel. Het is ook een rot pijnlijk iets en je stikt er in met de kriebelhoest en ligt hele nacht wakker en wordt als middel gebruikt voor bewuste slaap gebrek om je wakker te houden juist compleet waardeloos. Dit is placebo effect gewoon artsen bedriegen je nu waar je zelf bij staat helaas

09-02-2018 | Man | 41
Hoest
Tabletten voorgeschreven gekregen ivm langdurige kriebelhoest. Bij 1x 10mg geen effect (niet suf, nog steeds hoesten) Bij 2x 10mg ook geen enkel effect Na overleg met huisarts 3x 10mg in 1x geprobeerd. Geen enkel resultaat. Nu aan het bijkomen van ernstigsre hoestaanval tot nu toe. Ga hiermee stoppen.

18-01-2018 | Vrouw | 55
Hoest
Kreeg de Codeine om een nare bijwerking van een ander medicijn, die me een enorme hoestprikkel gaf, te onderdrukken. Dat werkte fantastisch!! Helaas zit er voor mij toch één of andere hulpstof bij waar ik niet tegen kan waardoor ik een hele heftige reactie kreeg met de beschreven symptomen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (587) - Anticonceptie - eenfase