Ervaringen met Clomid

clomifeen

Onvruchtbaarheid vrouw (14 meningen)
Vruchtbaarheid (12 meningen)

14-03-2013 | Vrouw | 30
Fertiliteit
7 mnd. Clomid 50 geslikt om eisprong op te wekken. Lichte bijwerking: opgeblazen gevoel in buik. Resultaat: de cyclus kwam op gang, maar was nog zo onregelmatig (tussen 3 en 6 wkn) dat het niet echt hielp bij zwangerschapswens. Nu over op Gonal F en Ovitrelle injecties.

13-02-2013 | Vrouw | 30
Zwangerschap
Eerste maand Clomid 50 mg gebruikt. Weliets later ind ecyclus begonnen maar dat kon geen kwaad ivm PCOS. Resultaat maar liefst 4 eitjes gesprongen. Geen poging gedaan om zwanger te worden ivm risico op grote meerling. Volgende maand moet ik 25 mg innemen. Tot nu toe geen bijwerkingen gehad.

29-01-2013 | Vrouw | 25
Fertiliteit
Ik heb 12x Clomid genomen a 50MG per keer. Mijn baarmoederslijm werd NIET te dun, maar dat is wellicht omdat ik al best veel van mezelf heb. Er is geen touw aan vast te knopen, enkel Clomid. De ene maand sprong het eitje op dag 14 daara pas op dag 20. Het eitje sprong wel altijd, maar ik zal altijd aanraden om Ovitrelle of Pregnyl erbij te gebruiken, dan is het tenmi[lees meer...]nste te timen. Kortom : Ik ben NIET zwanger geraakt van 12x Clomid! Ik ga nu overstappen op Gonal-F en Ovitrelle.

27-01-2013 | Vrouw | 28
Clomid 50mg sloeg niet aan. nu 100mg ik ben benieuwd. geen bijwerkingen

22-12-2012 | Vrouw | 32
clomifeen
Ben bijna 33 jaar oud. Heb 1 zoon van 5 na eerste clomid kuur van 50 mg in 2006. Nu sinds 15-08 aan de clomid want ik wil toch wel heel graag een tweede kind en alles valt tegen. Heb veel last van bijwerkingen zoals , vaginale schimmels tgv hormoonschommelingen , dikke opgeblazen buik voor de eisprong en ben gewoon op van alle stress van het temperaturen. Het ging de eerst[lees meer...]e keer zo snel dat je toch hoop blijft houden dat het nu ook weer vlot gaat maar 4 kuren met spanning later en nog geen resultaat. Weet niet hoelang ik dit nog volhoudt maar wens iedereen veel succes die ook met dit probleem kampt.

12-12-2012 | Vrouw | 31
clomifeen
dit is de 2e ronde dat ik clomid gebruik, maar deze maand gaan we er voor de eerste keer echt voor. Vorige keer een eisprong op dag 17 van 29mm.

28-11-2012 | Vrouw | 28
Zwangerschap
Dit is de 2e keer dat ik clomid gebruik, de vorige keer was in 2010.. Toen was ik meteen de 1e ronde zwanger.. Deze maand weer net goede hoop begonnen.. Veel bijwerkingen net zoals de vorige x en nu een week nadat ik begonnen ben weer erge buikpijn:( maar het is voor het goede doel!!

20-11-2012 | Vrouw | 27
clomifeen
Ik ben in maart begonnen met 50mg Clomid op de 3e t/m 7e cyclusdag. Toen meteen zwanger geraakt. Helaas heb ik een miskraam gekregen. In september weer met Clomid gestart. De eerste keer had ik een cyclus van 25 dagen en daarna 35 dagen. Nu met de derde ronde bezig. Ik heb de laatste keren wel een eisprong gehad. Ik heb last van opvliegers en stemmingswisselingen. Ook ben [lees meer...]ik sneller moe dan anders.

13-11-2012 | Vrouw | 31
clomifeen
ik heb gisteren tablet 3 geslikt van 50 mg, maar nog geen bijwerkingen. Gelukkig.

26-10-2012 | Vrouw | 27
Vruchtbaarheid
Gisteren laatste tablet van 1e kuur Clomid gehad. Heb last van het zicht wanneer er verschillende verlichting is of veel impressies zijn. Verder helaas ook misselijk en moe. A.s. maandag 1e echo en zeer benieuwd hoe het eruit zal zien. Duimen dus! Zie weinig verhalen van vrouwen die aangeteld zijn na Clomid, hoop zelf eerder aan de beurt te zijn...

10-10-2012 | Vrouw | 26
Vruchtbaarheid
Er werd bij mij PCOS geconstateerd. De eerste behandeling bestond uit het slikken van clomid 50 mg op de 3e t/m de 7e dag van de cyclus. Ik heb alleen last gehad van opvliegers en was met momenten prikkelbaar (dit kan ook met de menstruatie te maken hebben). Ook na het slikken van de clomid heb ik nog een aantal dagen last gehad van opvliegers (t/m de 11e dag van de cyclus[lees meer...])Mijn cyclus werd dmv echoscopies gevolgd gedurende de 8e t/m de 19e dag van de cyclus. In eerste instantie leek ik te sterk te reageren op de clomid. Er groeide maar liefst 4 follikels, maar dit zwakte later af en er sprong uiteindelijk maar 1 follikel die 29 mm was. Ook het baarmoederslijmvlies zag er perfect uit bij de eisprong en mijn progesteron en prolactine waardes na de eisprong waren perfect. Kortom, het kon niet beter. Helaas toch niet zwanger geraakt, maar ik heb goede hoop voor de volgende keer.

08-10-2012 | Vrouw | 24
clomifeen
Binnenkort begin ik aan de 1ste kuur clommid van 150mg. In het totaal heb ik vier kuurtjes clomid gehad. Eerste 3 rondes 50mg clommid waarvan ik tweemaal kan zeggen dat ik een eiersprong heb gehad. De eerste kuur 100mg clomid is helemaal niet aangeslagen. Vandaar dat ik nu de overstap maak naar de 150 mg. Ben blij dat dit middel er is maar vind het jammer dat mijn licha[lees meer...]am er wisselend op reageert. In principe heb ik weinig last van bijwerkingen. (wel last gehad van opvliegers en duizeligheid).

05-10-2012 | Vrouw | 24
clomifeen
Ik heb PCOS. 5 dagen 1 tablet van 5 mg geslikt. Nu bezig met de controles. Maar tot op heden zegt de gyn nog niets over effectiviteit. Verder geen bijwerkingen. Heb daarvor ook Provera geslikt, daarvan wel bijwerkingen. Ben benieuwd wat het verder gaat doen.

29-09-2012 | Vrouw | 25
Vruchtbaarheid
Ik ben gestart met 50mg clomid omdat ik PCO-syndrooom heb, helaas sloeg deze helemaal niet aan waardoor ik gelijk door mocht met de 100mg. Enorm veel last van bijwerkingen,: lichtflikkeringen, woedeaanvallen, huilbuien, wazig zien, hoofdpijn, duizelig, opvliegers, alles er op en eraan. Mijn man denkt dat deze clomid nu wel aanslaat omdat ik zo veel bijwerkingen heb, maar i[lees meer...]k geloof er niet zo in. As woensdag weer naar de gynocoloog. Hopen dat het aanslaat, want als dit niet aanslaat zie ik er echt heel erg tegenop om een hogere dosis te krijgen. Dan bind ik me op bed vast met een prop in mn mond, want het is niet uit te houden.

19-09-2012 | Vrouw | 32
clomifeen
Een jaar proberen zwanger te worden met zeer onregelmatige en erg lange cyclussen (zo lang soms dat er geen eisprong was). Ik had verder geen afwijkingen (geen soa's, geen rare hormoonaardes en echo was goed). Eerste cyclus met clomid achter de rug. Had de perfecte eisprong (erg hoge progesteronwaarde op dag 21) en een cyclus van precies 28 dagen. Had ik nog nooit gehad. [lees meer...]helaas niet zwanger, maar al zeer tevreden over de werking van clomid.

04-09-2012 | Vrouw | 21
Vruchtbaarheid
Ik ben vanaf 31 december gestopt met de pil. Na 80 dagen nog niet ongesteld te zijn geworden, naar de huiarts geweest. Die had mij doorverwezen naar de gynacoloog. Daar kregen we te horen dat ik geen eisprong had. Dus begonnen met Clomid 50mg. Daarna ongesteld geworden en 100mg clomid voorgeschreven gekregen. Zit nu alweer aan mijn 3e keer 150mg Clomid. mag dus nog 1[lees meer...] maand 150mg innemen, daarna moet ik weer langs de gynacoloog. Ben benieuwd, zit nu op dag 27, temperatuur is nóg (wel) hoog...