Clomid

clomifeen

Vruchtbaarheid (12 meningen)
Onvruchtbaarheid vrouw (12 meningen)

20-11-2012

Clomid (clomifeen)

Ik ben in maart begonnen met 50mg Clomid op de 3e t/m 7e cyclusdag. Toen meteen zwanger geraakt. Helaas heb ik een miskraam gekregen. In september weer met Clomid gestart. De eerste keer had ik een cyclus van 25 dagen en daarna 35 dagen. Nu met de derde ronde bezig. Ik heb de laatste keren wel een eisprong gehad. Ik heb last van opvliegers en stemmingswisselingen. Ook ben [lees meer...]ik sneller moe dan anders.
13-11-2012

Clomid (clomifeen)

ik heb gisteren tablet 3 geslikt van 50 mg, maar nog geen bijwerkingen. Gelukkig.
26-10-2012

Vruchtbaarheid

Gisteren laatste tablet van 1e kuur Clomid gehad. Heb last van het zicht wanneer er verschillende verlichting is of veel impressies zijn. Verder helaas ook misselijk en moe. A.s. maandag 1e echo en zeer benieuwd hoe het eruit zal zien. Duimen dus! Zie weinig verhalen van vrouwen die aangeteld zijn na Clomid, hoop zelf eerder aan de beurt te zijn...
10-10-2012

Vruchtbaarheid

Er werd bij mij PCOS geconstateerd. De eerste behandeling bestond uit het slikken van clomid 50 mg op de 3e t/m de 7e dag van de cyclus. Ik heb alleen last gehad van opvliegers en was met momenten prikkelbaar (dit kan ook met de menstruatie te maken hebben). Ook na het slikken van de clomid heb ik nog een aantal dagen last gehad van opvliegers (t/m de 11e dag van de cyclus[lees meer...])Mijn cyclus werd dmv echoscopies gevolgd gedurende de 8e t/m de 19e dag van de cyclus. In eerste instantie leek ik te sterk te reageren op de clomid. Er groeide maar liefst 4 follikels, maar dit zwakte later af en er sprong uiteindelijk maar 1 follikel die 29 mm was. Ook het baarmoederslijmvlies zag er perfect uit bij de eisprong en mijn progesteron en prolactine waardes na de eisprong waren perfect. Kortom, het kon niet beter. Helaas toch niet zwanger geraakt, maar ik heb goede hoop voor de volgende keer.
08-10-2012

Clomid (clomifeen)

Binnenkort begin ik aan de 1ste kuur clommid van 150mg. In het totaal heb ik vier kuurtjes clomid gehad. Eerste 3 rondes 50mg clommid waarvan ik tweemaal kan zeggen dat ik een eiersprong heb gehad. De eerste kuur 100mg clomid is helemaal niet aangeslagen. Vandaar dat ik nu de overstap maak naar de 150 mg. Ben blij dat dit middel er is maar vind het jammer dat mijn licha[lees meer...]am er wisselend op reageert. In principe heb ik weinig last van bijwerkingen. (wel last gehad van opvliegers en duizeligheid).
05-10-2012

Clomid (clomifeen)

Ik heb PCOS. 5 dagen 1 tablet van 5 mg geslikt. Nu bezig met de controles. Maar tot op heden zegt de gyn nog niets over effectiviteit. Verder geen bijwerkingen. Heb daarvor ook Provera geslikt, daarvan wel bijwerkingen. Ben benieuwd wat het verder gaat doen.
29-09-2012

Vruchtbaarheid

Ik ben gestart met 50mg clomid omdat ik PCO-syndrooom heb, helaas sloeg deze helemaal niet aan waardoor ik gelijk door mocht met de 100mg. Enorm veel last van bijwerkingen,: lichtflikkeringen, woedeaanvallen, huilbuien, wazig zien, hoofdpijn, duizelig, opvliegers, alles er op en eraan. Mijn man denkt dat deze clomid nu wel aanslaat omdat ik zo veel bijwerkingen heb, maar i[lees meer...]k geloof er niet zo in. As woensdag weer naar de gynocoloog. Hopen dat het aanslaat, want als dit niet aanslaat zie ik er echt heel erg tegenop om een hogere dosis te krijgen. Dan bind ik me op bed vast met een prop in mn mond, want het is niet uit te houden.
19-09-2012

Clomid (clomifeen)

Een jaar proberen zwanger te worden met zeer onregelmatige en erg lange cyclussen (zo lang soms dat er geen eisprong was). Ik had verder geen afwijkingen (geen soa's, geen rare hormoonaardes en echo was goed). Eerste cyclus met clomid achter de rug. Had de perfecte eisprong (erg hoge progesteronwaarde op dag 21) en een cyclus van precies 28 dagen. Had ik nog nooit gehad. [lees meer...]helaas niet zwanger, maar al zeer tevreden over de werking van clomid.
04-09-2012

Vruchtbaarheid

Ik ben vanaf 31 december gestopt met de pil. Na 80 dagen nog niet ongesteld te zijn geworden, naar de huiarts geweest. Die had mij doorverwezen naar de gynacoloog. Daar kregen we te horen dat ik geen eisprong had. Dus begonnen met Clomid 50mg. Daarna ongesteld geworden en 100mg clomid voorgeschreven gekregen. Zit nu alweer aan mijn 3e keer 150mg Clomid. mag dus nog 1[lees meer...] maand 150mg innemen, daarna moet ik weer langs de gynacoloog. Ben benieuwd, zit nu op dag 27, temperatuur is nóg (wel) hoog...
09-08-2012

COPD

Hallo, Gebruik nu voor de eerste keer clomid, 5 dagen 1 pilletje. Ben vandaag bij gyn geweest. Verschillende eitjes (stuk of 8) en slechts eentje dat een beetje groter is. Moet morgen terug bloed laten trekken. Mijn baarmoedervlies was zeer dun. Weet iemand wat mijn kansen zijn?
08-08-2012

Vruchtbaarheid

Ben 1 maand na het laten van mijn pil zwanger geraakt. op week 10 een miskraam. Zowel lichaamlijk als geestelijk heel erg afgezien. Na drie maanden nog geen menstruatie, PCO-syndroom gevonden in het bloed. Nu eerste reeks Clomid 50g 1/dag achter de rug. op dag 14 follikel van 11 mm , dag 17 verdwenen. Nu afwachten of ik mijn menstruatie tijdig zal krijgen. Heb enorm ve[lees meer...]el last van clomid. Opvliegers, humeurig, emotioneel, moe, wazig zicht, pijn in onderbuik en onderrug... alle nevenwerkingen heb ik... kan er mee leven als ik maar resultaat zie. Aan iedereen veel geluk, sterkte en veel geduld.
02-08-2012

Vruchtbaarheid

Ben vandaag begonnen met clomid 2 maal per dag en metfomine 1 per dag na eerste kuur clomid niet gelukt nu afwachten moet terug naar de gynecoloog om te kijken of het eitje goed is en groeit hou jullie allemaal op de hoogte. sucess verder allemaal groetjes uit curacao Hoop dat deze keer wel aanslat.
09-07-2012

Clomid (clomifeen)

Ik heb nu de tweede ronde clomid achter de rug, zit nu op dag 22 van mijn cyclus. Nu afwachten en duimen dat het gelukt is :) De vorige keer werd ik op dag 22 ongesteld, dus is wel spannend allemaal! Net zoals de vorige keer had ik nu weer een grote folikkel en dik baarmoederslijmvlies. Ik heb geen bijwerkingen gehad van de clomid. (Red; mening was dubbel gegeven met nagen[lees meer...]oeg idem tekst in dit veld; dus tekst samengevoegd tot 1 mening. Mvg, MijnMedicijn)
17-06-2012

Clomid (clomifeen)

Hallo, ik ben een 22 jarige meid en ben al vanaf november vorig jaar aan de chlomid. Mijn lichaam reageert hier op en heb elke maand een eisprong maar na 8 maanden nog steeds niet zwanger!!! Wat moet ik doen? Ik begin het beu te worden en denk eraan om te stoppen. Het zaad van mijn vriend is onderzocht en GOED verklaart. Hoe kan dit nou en wat moet ik nu?
26-04-2012

Clomid (clomifeen)

Na de tweede ronde Clomid ben ik zwanger!! Met behulp van Clomid is een eisprong opgewekt, waardoor wij zwanger konden worden. De Clomid zorgde er helaas wel voor dat mijn baarmoederslijmvlies wat te dun was, maar ondanks dat is het wel raak!
08-04-2012

Clomid (clomifeen)

Heb PCOS, voor de eerste keer Clomid 50 mg gebruikt van dag 3 t/m 7. Ik zit nu op dag 35, niet zwanger en nog niet ongesteld. Afwachten maar, hopelijk volgende maand meer geluk.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (539) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum