Clomid

clomifeen

Vruchtbaarheid (12 meningen)
Onvruchtbaarheid vrouw (12 meningen)

07-08-2014

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik heb zojuist 4 keer clomid achter de rug. Ik heb een onregelmatige cyclus, daarbuiten is alles goed De eerste maand was erg heftig, ik kreeg eerst 100 mg. Hiervan was ik helemaal van de kaart, ik was heel eng in mijn hoofd, duizelig en zweette zo erg. Ik mocht over op 50 mg en dat deed zijn werk. De eerste twee maanden elke keer echo's en het deed zijn werk dus moch[lees meer...]t ik zelf aan de slag omdat het nog niet raak was. Na poging nummer vier ging het helemaal mis. Ik kreeg na de dag van mijn eisprong erge buikpijn en dacht dat het mijn eisprong was. Om een lang verhaal kort te maken. De huisarts verwijs mij voor een echo naar het ziekenhuis omdat de gynacoloog waarbij ik zat de klachten niet linkte aan de clomid( ik kon mijn linkerbeen bijna niet optillen dan verging ik van buikpijn links en ik kon bijna niet zitten). Bij de echo was direct een cyste van 5 cm zichtbaar om mijn linker eierstok welke geknapt was van binnen. Dit veroorzaakte de pijn. Dag erna naar de gynacoloog welke mij nog een week met pijnstillers heeft door laten lopen omdat de kans dat hij vanzelf wegging er was. Een week later na tussen tijds 2 x naar het ziekenhuis te zijn geweest naar de gynacoloog terug. Die zag dat de cyste 5,7 cm was, dus hij was gegroeid. Ze kon niet goed zien of hij gedraaid was. Na die afspraak ben ik opgenomen en direct geopereerd. Nu mag ik een maand geen clomid, of ik daarna weer ga starten daar ga ik goed overna denken want dit was echt geen pretje.
22-06-2014

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Eerste ronde clomid er net opzitten. Had een ei van 16mm helaas was mijn baarmoederslijmvlies maar 5mm. Hiervoor progynova 2x per dag extra moeten innemen. Eerste week tijdens het slikken van de pillen geen last gehad. De 2 weken erna erg moe en wat vlugger emotioneel (vlugger huilen) Derde week erg veel last van stemmingswisselingen en humeurig. Vandaag 1 dag overtijd (ni[lees meer...]et zwanger) en erg moe, humeurig, emotioneel...
03-07-2013

Zwangerschap

Ik ben in 2007 zwanger geweest, helaas geeindigd in een mk, daarna in 2012 zwanger geweest, en helaas weer een mk. We hebben alles direct laten onderzoeken, bloed,zaad e.d. ik blijk trombose te hebben waardoor de embryo bij een kloppend hartje niet genoeg bloed pompt. Maar na mijn laatste miskraam blijk ik ook geen eisprong meer gehad te hebben, dus zit nu vanaf mei aan de[lees meer...] clomid 50 mg. afgelopen maand een super progesteron gehad van 80 dus een goede eisprong, helaas nog geen zwangerschap. Ben net klaar met de 2e ronde clomid, erg veel last van opvliegers niet te geloven zeg, maarja gelukkig weten de meeste om ons heen wel dat ik het nu slik, dus hoef er niet omheen te draaien, en het is voor een goed doel. Ik hoop dat we snel goed nieuws mogen mededelen :)
21-06-2013

Vruchtbaarheid

Deze week gestart met een tweede kuur clomid. Vorige keer nam ik clomid en meteen na de eerste kuur zwanger. Jammer genoeg had het kindje zware afwijkingen waardoor we voor een zwangerschapsonderbreking hebben gekozen. Hopelijk gaat het nu wel goed!
29-05-2013

Clomid (clomifeen)

Hallo, mijn ervaring is al vanaf Februari, ik had een heel onregelmatig cyclus daarom ben ik eerst naar de gynaecoloog geweest, toen hebben we besloten om aan kinderen te beginnen men ruim 1 jaar van de pil af en gebruik al vanaf maart clomid, in februari was dit 50mg 3t/m7 cyclus dag in maart was dit 100mg 3t/m7 cyclus dag in april was dit 150 mg 3t/m7 cyclus dag [lees meer...] en nu in mei nog steeds 150mg 3t/m7 cyclus dag morgen moet ik de laatste tabletten innemen ik hoop dat het dit maand raak word, vorige maand had ik een ei van 16mm ik had gehoopt dat die raak zou zijn maar dus niet gelukt, 150mg werkt bij mij wel maar ik vind dit allemaal zo lang duren, is hier geen andere oplossing voor ik hoor het graag van jullie groetjes bij
27-05-2013

Clomid (clomifeen)

Ik ben een vrouw van 22 jaar en na 9 maanden proberen zwanger te raken werd bij mij PCO geconstateerd en Clomid 50 voorgeschreven. Op dag 11 had ik een follikel van 10mm en op dag 14 was deze terug gekrompen waarop de cyclus weer is afgebroken. Deze maand slik ik Clomid 100 en moet ik mijn follikelmeting afwachten. De bijwerkingen van beide maanden waren hoofdpijn, licht [lees meer...]in het hoofd, zeer emotioneel en hongerig. Deze symptomen houden aan tot het eind van de cyclus en in ernstige mate.
06-05-2013

Clomid (clomifeen)

I.v.m. PCOS gebruik ik nu voor de 3e keer een 'kuur' van de clomid. De eerste keer had ik 5 dagen 1 tablet per dag (van de 3e t/m de 7e dag van de cyclus). Dit sloeg niet aan. De tweede keer ging opgehoogd naar 100mg en ook dat sloeg niet aan. Nu opnieuw verhoogd met 50mg naar 150mg totaal. Dus 3x per dag 1 tablet, 5 dagen lang. Voor mij zijn er niet veel bijwerkingen be[lees meer...]halve dat ik me helaas erg depressief kan voelen. Herkennen meerderen van jullie dit? En kan iemand vertellen hoe lang dit aanhoudt?
15-04-2013

Vruchtbaarheid

Na meer dan een jaar proberen direct zwanger geraakt met clomid. helaas na 27 weken de zwangerschap moeten afbreken wegens vroeg opgelopen cmv-infectie tijdens de zwangerschap
22-03-2013

Vruchtbaarheid

hoi,allemaal.ik ben vandaag pas begonnen met det slikken van clomid 50mg 3-7 cyclusdag.nadat ik een maand lang echo's gemaakt heb om te kijken hoe het is met mijn eisprog.(waar van ik 2 had die wel groeide ,eentje stak boven aan met 18 ,maar die was bij de eerst volgende echo alweer verdwenen)daarna verdween mijn mestruatie ook voor 2 maanden,de eerste maand heb ik duphas[lees meer...]ton gehad ,maar die sloeg niet aan dus menstruatie bleef weg,daarna kreeg ik primolut,en gelijk 3 dagen na het slikken van de laaste pil,kreeg ik mijn menstruatie,was ik heel blij om.nu hoop ik dat clomid ook aanslaat.volgend maand maar afwachten
14-03-2013

Fertiliteit

7 mnd. Clomid 50 geslikt om eisprong op te wekken. Lichte bijwerking: opgeblazen gevoel in buik. Resultaat: de cyclus kwam op gang, maar was nog zo onregelmatig (tussen 3 en 6 wkn) dat het niet echt hielp bij zwangerschapswens. Nu over op Gonal F en Ovitrelle injecties.
13-02-2013

Zwangerschap

Eerste maand Clomid 50 mg gebruikt. Weliets later ind ecyclus begonnen maar dat kon geen kwaad ivm PCOS. Resultaat maar liefst 4 eitjes gesprongen. Geen poging gedaan om zwanger te worden ivm risico op grote meerling. Volgende maand moet ik 25 mg innemen. Tot nu toe geen bijwerkingen gehad.
29-01-2013

Fertiliteit

Ik heb 12x Clomid genomen a 50MG per keer. Mijn baarmoederslijm werd NIET te dun, maar dat is wellicht omdat ik al best veel van mezelf heb. Er is geen touw aan vast te knopen, enkel Clomid. De ene maand sprong het eitje op dag 14 daara pas op dag 20. Het eitje sprong wel altijd, maar ik zal altijd aanraden om Ovitrelle of Pregnyl erbij te gebruiken, dan is het tenmi[lees meer...]nste te timen. Kortom : Ik ben NIET zwanger geraakt van 12x Clomid! Ik ga nu overstappen op Gonal-F en Ovitrelle.
27-01-2013

Clomid 50mg sloeg niet aan. nu 100mg ik ben benieuwd. geen bijwerkingen
22-12-2012

Clomid (clomifeen)

Ben bijna 33 jaar oud. Heb 1 zoon van 5 na eerste clomid kuur van 50 mg in 2006. Nu sinds 15-08 aan de clomid want ik wil toch wel heel graag een tweede kind en alles valt tegen. Heb veel last van bijwerkingen zoals , vaginale schimmels tgv hormoonschommelingen , dikke opgeblazen buik voor de eisprong en ben gewoon op van alle stress van het temperaturen. Het ging de eerst[lees meer...]e keer zo snel dat je toch hoop blijft houden dat het nu ook weer vlot gaat maar 4 kuren met spanning later en nog geen resultaat. Weet niet hoelang ik dit nog volhoudt maar wens iedereen veel succes die ook met dit probleem kampt.
12-12-2012

Clomid (clomifeen)

dit is de 2e ronde dat ik clomid gebruik, maar deze maand gaan we er voor de eerste keer echt voor. Vorige keer een eisprong op dag 17 van 29mm.
28-11-2012

Zwangerschap

Dit is de 2e keer dat ik clomid gebruik, de vorige keer was in 2010.. Toen was ik meteen de 1e ronde zwanger.. Deze maand weer net goede hoop begonnen.. Veel bijwerkingen net zoals de vorige x en nu een week nadat ik begonnen ben weer erge buikpijn:( maar het is voor het goede doel!!

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (539) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum