Ervaringen met Diane-35

08-02-2013 | Vrouw | 36
Trombose
6 jaar lang geslikt ..veel moe en veel hoofdpijn ...uiteindelijk kreeg ik er een long embolie van ...door de diane 35 pil.nu met dit nieuws van de diane pil ben ik heel blij dat ik er nog levend vanaf ben gekomen ...maar het hsd ook anders kunnen zijn ...was 21 jaar toen het gebeurde.slik nu helemaal niks meer en het gaat goed.

05-03-2013 | Vrouw | 37
Trombose
Hallo beste mensen, Ik heb zelf een ervaring met de diana 35 pil en trombose in mijn lies. Eind december 2011 kreeg ik enorme last van mijn rug,ben toen naar de dokter gegaan en ze zeiden het is een lichte hernia . Ik zou hiervoor pijnstillers krijgen. Maar mijn gevoel zij, dit is geen hernia,maar goed ik ben geen dokter. Heb de medicijnen niet geslikt, want ben daar ni[lees meer...]et zo van. Een paar dagen later werd mijn voet enkel erg dik en rood, het voelde niet goed voor mij, dus weer naar de dokter geweest!had op dat moment een invalster, ze keek en werd acuut door verwezen naar het ziekenhuis, om foto"s en een echo te laten maken van mijn voet, been. Daar aangekomen eerst een echo laten maken, ik vergeet nooit meer het gezicht van degene die mij heeft geholpen. En dacht dit is niet goed,ze ging een arts halen en hij zei slikt u de pil? ik zeg ja! Welke pil? Dus antwoord daarop diana 35! rookt u? Ja soms, maar vanaf die dag niet meer. Ik moest blijven want er zat een bloedprop in mijn lies. Die dag vergeet ik nooit meer! Onderzoeken gedaan, bloedonderzoeken enzv . Weer werd mij door een andere arts gevraagd u slikt de Diana 35 pil? Ja, moest een afspraak bij mijn eigen dokter maken voor een nieuwe andere pil. En hij zei, je hebt heel goed naar je lichaam geluisterd! En je bent op tijd hier. Van alles flitste er door mijn hoofd heen. Ze konden mij niet zo goed vertellen waar die trombose vandaan kwam, Ik weet nu wel beter. En dat is meer dan een jaar geleden en nu is het volop in het nieuws! Ze mogen van mij die pil uit de schappen halen, heb in die tijd van andere verpleegsters gehoord, dat het vaker voorkomt alleen nooit in de picture wordt gezet, vooral bij meiden van rond de 20 jaar. Die het zelf niet in de gaten hebben. Al goed ieder mens is anders! Dit wou ik even in het( kort) vertellen. Groetjes Iris

04-05-2013 | Vrouw | 41
Trombose
Ik had migraine aanvallen in mijn jonge jaren, heb ook altijd last gehad van een gevaarlijke lage bloeddruk en op mijn 21 kreeg ik last van acne, nu op mijn 41 heb ik hier nog steeds last van (men vermoed Lupus een auto-immune zieke die men nog kan ontkennen noch kan bevestigen) maar goed ik heb een Trombose gekregen dit door de diana pil te nemen, en moet eerlijk zijn ook[lees meer...] te roken!! Ik geef aan elke vrouw het advies denk héél goed na, ik heb het gehad en ik weet waar ik over spreek, ik heb hier zelfs het stress syndroom van overgehouden omdat men mij met een trombose 8 uur aan een stuk hebben laten doorwerken met hoofdpijn, beperkt zicht, paniek én en serieus en DUIDELIJK spraakgebrek dus wees toch maar voorzichtig!!!!!

11-06-2013 | Vrouw | 45
Trombose
Van de Diane pil die ik een half jaar heb geslikt ondervind ik nu 23 jaar later nog steeds de gevolgen. Ik was 22 jaar en had last van acne. Ik ben toen begonnen met het slikken van de Diane pil. Dat is iets wat ik nooit had moeten doen. Ik kreeg erge last van stemmingen en had veel last van hoofdpijn. Deze pil zou mij bijna fataal worden. Ik ben tijdens mijn eerste vakant[lees meer...]ie met een vriendin ernstig ziek geworden. Tijdens de vakantie was ik iedere keer niet lekker maar ik dacht dat het van de zon kwam. Ik moest veel overgeven en had erge last van hoofdpijn. Op een nacht voelde ik me niet goed worden en ben naar buiten gegaan. Daar kreeg ik een epileptische aanval. Een hele nare tijd brak toen aan. Ik heb twee weken in coma gelegen na het gevolg van een herseninfarct. Mijn linkerkant was totaal verlamd. Daarna kreeg ik nog een longembolie, trombose in mijn lies en trombose in mijn kuit. Ik heb twee jaar revalidatie gehad en heb opnieuw moeten leren lopen en mijn linkerkant moeten trainen. Niet echt een pretje dus. Ik heb drie bijna dood ervaringen gehad tijdens mijn coma. Maar goed ik ondervind nog steeds de gevolgen van mijn ziekte, maar al met al staan de doktoren te kijken van mijn herstel naar zo' n aanval die mijn lichaam heeft ondergaan. Ik heb geluk gehad dat ik er zo van af ben gekomen, het had anders kunnen aflopen. Nu deze pil weer in het nieuws is komt het allemaal weer boven en sta je weer stil bij hetgeen er is gebeurd. Ik kan maar één dingen zeggen deze pil zou ik je niet aanraden.

04-03-2013 | Vrouw | 45
Bloedstolsels
25 jaar geleden een half jaar deze pil geslikt en ja hoor, trombose in mijn been! Tijdens mijn examenjaar 10 dagen in het ziekenhuis gelegen, 2 jaar bloedverdunners geslikt en jaren met een steunkous gelopen van mijn tenen tot mijn heup.......en dat op je 20e! Ongelofelijk dat 25 jaar na introductie van dit medicijn het verband pas wordt gelegd. Ik wil met twk klagen en aa[lees meer...]nklagen.

08-02-2013 | Man | 47
Trombose
Mijn vrouw heeft toen zij deze pil slikte een hersenembolie gehad. Daaroverheen een trombose in het been en een bijna long embolie. Effect is dat zij twee weken in coma heeft gelegen en dat haar linker zijde volledig verlamd is geweest. Vanaf dat moment zijn er veel veranderingen waar zij mee te maken heeft. Al deze symptomen zijn voor haar elke dag weer nadrukkelijk[lees meer...] aanwezig. Zij is zeer snel moe, last van prikkels, concentratie problemen, enz. Het is nooit helemaal bewezen dat het door genoemde pil is ontstaan maar de toen behandelende artsen hebben haar dit wel aangegeven. Hoop dat dit medicijn grondig wordt onderzocht en dat ook andere mensen die een vergelijkbare situatie hebben meegemaakt reageren. Dit voor duidelijkheid wat deze pil misschien kan veroorzaken.

18-05-2013 | Vrouw | 48
Bloedstolsels
Ik heb de Diane-35 pil slechts enkele jaren gebruikt omdat ik op mijn 25 e puistjes kreeg en wat last had van overbeharing. Het hielp mij echter niet voor deze klachten. Ik heb wel jong spataderen gekregen en leg nu pas de link dat dit weleens door de Diane-35 pil gekomen zou kunnen zijn.

08-02-2013 | Vrouw | 52
Bloedstolsels
Stoppen met deze pilm direkt uit de handel nemen!! Ik had al verscheidene middelen gebruikt voor acne,niets hielp afdoende.Tenslotte naar de schoonheidsspecialiste(wat je zelf moet betalen)niet erg,als t maar helpt,ja in t begin wel maar op een gegeven moment ook niet meer :( Toen hoorde ik van de Dianepil;werkte geweldig tegen acne,ik naar de huisarts en ovoorgeschreve[lees meer...]n gekregen.Nooit ergens last van gehad en ik had zo goed als geen acne meer.(Ik was al ruim 40 !!!)n Zomer 2007 waren we op vakantie in Luxemburg en kreeg ik erge pijn in m'n kuit(dacht dat ik spierpijn had ivm de heuvels daar)flink gekoeld en gerust en het werd eigenlijk pas tegen het einde van de vakantie iets minder.Daarna zakte het weg en eigenlijk geen aandacht aan geschonken tot oktober toen ik ineens heel benauwd werd!! Ik dacht dat ik een koutje had opgelopen,had pijn tussen m'n schouderbladen.In het weekend tijdens een stukje autorijden kon ik geen hobbels velen,zondagssnachts kon ik de trap niet meer op !!!!! Huisartsenpost gebeld,daar moest ik van onder de warme douche en een paracetamol nemen(waar ik er al genoeg van op had)en ik moest om 8 uur mijn eigen huisarts bellen.Toch maar geprobeerd te slapen en om 8 uur de dokter gebeld waar ik direkt mocht komen,deze stuurde mij door naar het ziekenhuis om bloed te prikken. Ik mocht om 12 uur bellen voor de uitslag,ik was intussen weer naar huis gegaan en weer in mijn bed gaan liggen,mijn man zou even later thuis komen uit z'n werk.Hij had nog geen voet binnen gezet en toen belde de huisarts zelf al:ik moest direkt langskomen om een brief op te halen en door naar het ziekenhuis want m'n bloed was niet goed!!!We schrokken ons ROT !!!!In het ziekenhuis meteen in een bed gelegd alle toeters en bellen:hartfilmpje, rontgenfoto en later CT-scan en de bloeduitslagen, toen kwam de uitslag: dubbele longembolie!!! Meteen bloedverdunners ingespoten gekregen en morfine voor de pijn ( want dat had ik!!) Oorzaak: combinatie van de pil en roken! ( alleen rookte ik bijna niks ) Anderhalve week in het ziekenhuis gelegen ( ik kon nog geen 10 meter meer lopen), half jaar bloedverdunners gespoten en geslikt en weer opnieuw opbouwen want je kan niets meer en je hebt geen lucht en conditie meer !!!! Daarna nog 2 jaar voor controle bij de longarts gelopen en fysiotherapie voor ademhalingsoefeningen. Inmiddels ruim 5 jaar verder, gaat het gelukkig goed met me, de pil toen direkt in de prullebak gegooid,helemaal niet meer gerookt, een hond gekocht voor de conditie. Soms als ik pijn tussen de schouderbladen voel bekruipt me toch weer angst en zware hoest is ook angstig want er zijn gedeeltes van m'n longen afgestorven Maar he, ik leef nog :D Gelukkig! Ik ben dus duidelijk door het oog van de naald gekropen!!! Dus WEG met die Dianepil !! Levensgevaarlijk

10-02-2013 | Vrouw | 55
Trombose
Ik slikte al een tijdje de pil omdat ik gescheiden was en een vriend had en op mijn leeftijd geen zin had in kinderen, de kilo's vlogen eraan. En ik kreeg trombose ik moest accuut stoppen met de pil ik heb nog steeds last ervan ik ben al 2 keer geopereerd aan me been waar de trombose was.