Overgang (64 meningen)
Premature menopauze (5 meningen)

Diane-35 (201 meningen)

15-03-2010 | Vrouw
Overgangsklachten

02-12-2009 | Vrouw
Opvliegers
Na veel last van opvliegers te hebben gehad. Waar ik gek van werd. Ben ik na overleg met de huisarts Femoston gaan gebruiken. En ik moet zeggen met heel veel succes. Het leven is er een stuk aangenamer door geworden en ik heb totaal geen last meer van opvliegers.

07-10-2014 | Vrouw | 29
Premature menopauze
Hoi ik ben een jonge moeder van 29 jaar Toen ik 6 jaar geleden ben bevallen van mijn dochter, Heb ik last gekregen van opvliegers Naar meerdere keren gehoord te hebben van de artsen dat ik niet in de overgang was Adviseerde ze me de pil microgynon 30 En deze dan doorslikken in de stopweek Toen ik dat gedaan had kreeg ik uit het niets verschrikkelijke paniekaanva[lees meer...]llen 4 maanden lang constant Niemand wist wat ik mankeerde ze zeide zit tussen de oren!!. Echter 4 maanden geleden kwamen ze er achter dat ik toch vervroegd in de overgang was!! Eindelijk dacht ik!!! Dan kunnen ze me nu eindelijk van mijn klachten af helpen Ik gebruik namelijk al een jaar rustgevende medicatie Nou heb ik eerst Livial gekregen daar kreeg ik het erg benauwd van Nu heb ik femoston 2/10 gekregen En ben ik wel rustiger minder hartkloppingen en paniekaanvallen Godzijdank maar heb als bijwerking erge hoofdpijn spierpijn en last van maag en maagzuur Is iemand hier mee bekend? En gaat dit terzijndertijd over?? Hopenlijk heeft iemand advies voor mij. Ik heb al voor een lagere dosering gevraagd maar de gynaecoloog weigerd dit ik moet eerst deze 2 maanden gebruiken. Maar ik voel me er zoooooo slecht bij.....

17-03-2014 | Vrouw | 32
Vervroegde menopauze
Met de anticonceptiepil gestopt om zwanger te raken, maanden niet menstrueren en dan erachter komen dat je vervroegd in de overgang bent (30+). Is niet leuk. Vooral niet als je dan ook nog eens in alle hevigheid klachten krijgt zoals slapeloosheid, hartkloppingen en emotioneel labiele buien. Ben meteen doorgestuurd naar een gyn.die mij Femoston voorschreef. Ik had al resea[lees meer...]rch gedaan op internet naar de evt.gevaren van dit middel maar die zijn (in mijn ogen) verwaarloosbaar als je naar gemiddelden kijkt. Nadat ik ruim 6 maanden klachten heb gehad ben ik dit middel sinds vorige week gaan slikken en het lijkt wel een wonder, na dag 4 werden de klachten minder. Nu, dag 7, heb ik sinds een half jaar weer eens eerlijk geslapen. Ik voel me een ander mens.

03-09-2016 | Vrouw | 38
Baarmoederhalskanker
Nadat ik behandeld was voor baarmoederhalskanker (toen 35) was ik acuut in de overgang. Na 4 maanden slecht/niet slapen, zweten, stemmingswisselingen, enz ben ik begonnen met Femoston Continu op aanraden van mijn gynaecoloog. Wat een verademing. Eindelijk weer rust in mijn lijf. Geen opvliegers meer. Beter slapen en niet meer overmatig zweten. Ik slik dit wss tot mijn 5[lees meer...]0e waarschijnlijk.

19-03-2015 | Vrouw | 41
Vervroegde menopauze
Ik gebruik de femoston 1/5 mg sinds 5 maart '15. Nog geen vervelende bijwerkingen tot nu toe, wel vannacht na 5 mnd weer een menstruatie. Maar weet niet hoe ikme op langere termijn ga voelen? Voel me nu nog prima, gelukkig

20-08-2019 | Vrouw | 43
Overgang
ik ben eigenlijk vervroegd in de overgang, was nooit heel erg vruchtbaar (met altijd onregelmatige cycli). omdat ik eerst een laparoscopie had gehad, dacht ik: het duurt even voor ik terug ongesteld wordt. maar het is na de operatie nooit meer goed gekomen. dan na jaren (ik miste mijn ongesteldheid niet echt en mijn relatie zat niet goed) toch maar nagevrgd hoe dat nu zat[lees meer...]. mssch schade geleden door de operatie? ik was oa door stress en aanleg, in die jaren ook veel vermagerd. maar acheteraf gezien is dit deels logisch omdat ik geen vrouwelijke hormonen of bijna niet meer had in mijn lijf. na veel 5en en 6en aangedrongen op een hormonaal middel. een gewone pil voelde me ik niet goed bij. zelf wat opgezocht en hierbij uit gekomen. heel erg is de kwestie dat ik door jarenlang geen menstruatie te hebben op te jonge leeftijd, en mijn gewichtprobleem, al ernstige osteoporose heb. dit middel zou hierbij ook moeten helpen. ik neem het nog niet lang, maar ben wel relatief tevreden. niet teveel bijwerkingen en voel me ergens stabieler. slapen gaat wat beter. een VRAAG echter: zijn er mensen die dit terugbetaald krijgen? wegens osteoporose bijvoorbeeld? en hoe geraken jullie aan vervolgvoorschriften? dit is op voorschrift gegaan via een gynaecoloog. passeren jullie telkense hierlangs? of huisarts? of is er een andere mogelijkheid (bvb via de apotheek waar je al een voorschrift gebruikte) ik wens in elk geval alle vrouwen met hormonale problemen wat dan ook, een hart onder de riem te steken. vaak wordt je misbegrepen door omgeving EN door andere vrouwen. veel moet je zelf uitzoeken, en de oplossing is toch persoonlijk. experts en artsen zien vaak (belangrijke) dingen over het hoofd. en je moet het probleem ook in zijn geheel bekijken naar je persoonn, fysieke achtergrond, emotioneel,.... niet simpel - zeker niet in deze maatschappij

11-02-2015 | Vrouw | 43
Overgang
Vanaf mijn 37ste vervroegd in de overgang. Tijden clonidine geslikt 6stuks per dag, om opvliegers tegen te gaan, helaas was dit niet voldoende. Daarna overgestapt op femoston. Ik slik dit nu bijna een half jaar en wat ik ben ik blij. Geweldig, helemaal geen opvliegers meer, ik slaap perfect, niet meer depressief kortom voor mij bijna een wondermiddel! Ben er erg gelukkig[lees meer...] mee......had ik maar jaren eerder........

12-12-2013 | Vrouw | 43
Vervroegde menopauze
Vanaf mijn 38e is mijn menstruatie gestopt en bleek dat ik al in de postmenopauze zat. Ik heb dit medicijn het eerste jaar af en aan gebruikt omdat ik als bijwerking nervositeit heb, hier had ik al last van maar heb het idee dat het door dit medicijn erger wordt. Ook heb ik het idee dat ik verstrooider word door dit medicijn. Toch heb ik het sinds de laatste twee enhalf ja[lees meer...]ar wel ononderbroken gebruikt omdat ik inzag dat het toch wel nodig is omdat ik ook al ernstige osteoporose heb voor mijn leeftijd en de overgangsklachten die ik had, vooral droge ogen en huid, stijve gewrichten zijn zo goed als over. Dus ik zet denk ik toch nog maar even door tot m,n 50e. Om door te gaan met de femoston tot m'n 50e heeft m'n huisarts me aangeraden i.v.m. de osteoporose en hij zei dat het hartklachten kan voorkomen.

02-04-2021 | Vrouw | 44
Premature menopauze
hallo ik neem dit middel nu bijna 2 jaar, maar sinds kort heb ik last van bijwerkingen: jeuk vooral, soms wat misselijk en behoorlijk hoofdpijn, de jeuk duurt soms enkele uren. zijn er nog vrouwen die na een tijdje meer bijwerkingen kregen? (nu ben ik wel lactose-intolerant en kan niet tegen koemelk, en er zit wel lactosemonohydraat in, heb ik nu achterhaald) ik ben [lees meer...]er jong mee begonnen (42-43) dus wel zinvol om te weten...

29-08-2019 | Vrouw | 44
Osteoporose/botontkalking
ik ben 20/8/2019(vorige week) begonnen met het medicijn. Sinds mijn puberteit al een eetstoornis met ondergewicht en al jaren geen menstruatie meer. waardoor mijn lichaam al die jaren een dramatisch tekort aan hormonen had Nu zware osteoporose op mijn 44e jaar en na allerlei onderzoeken in het Erasmus door de professor gynaecologie deze medicatie voorgeschreven gekregen o[lees meer...]m de osteoporose te stabiliseren. Hij zei dat ik er minimaal 5 kg van ga aankomen. Ben erg huiverig voor de bijwerkingen, vooral de migraine en het toenemen in gewicht. Heeft iemand ervaringen met het medicijn en kunt u mij vertellen of u last heeft van deze bijwerkingen of juist niet?

03-07-2019 | Vrouw | 45
Overgang
Zeer blij mee, de bijwerkingen die ik had zijn na een maand verdwenen. Geen last meer van opvliegers en kan weer slapen in de nacht. Volgens mij ben ik niks aangekomen.

23-01-2020 | Vrouw | 46
Overgang
Ik ben 46 en heb al twee jaar last van de overgangsklachten: opvliegers, incontinentie, geen libido, brain fog (vergeetachtigheid, verwardheid), slecht slapen, stemmingswisselingen (woedeuitbarstingen) en het lukte niet meer om een drukke baan met kinderen te combineren. Burn out uitgesloten samen met de huisarts. Rustiger aan gaan doen op het werk. En leefstijl aanpassing[lees meer...]en (op gebied van eten, slapen, sporten). Vervolgens gestart met zoely maar dat deed erg weinig. Nu 4 maanden Femoston 1/5. De bijwerkingen zijn voor mij dusdanig dat ik het niet meer wil gebruiken. Vooral erge acne over mijn hele gezicht, grote onderhuidse ontstekingen, en heel pijnlijke borsten gedurende 2 weken van de “cyclus”. Mijn huid ziet er niet meer uit en dat helpt natuurljk niet. Daar staat tegenover dat de opvliegers minder heftig zijn, maar ze zijn er nog steeds en even vaak. Andere klachten zijn niet verminderd. Kortom: voor mij geen geslaagd medicijn.

17-04-2021 | Vrouw | 48
Overgang
Ik slikte van te voren Angeliq hormoon 1 mg oestradiol en 2.5 dospirinon. Was ik extreem tevreden over geen rare bijwerkingen en voelde mij er fit bij. Helaas nu om economische reden uit handel gehaald in Nederland. Raakte ervan in paniek. Iets met zelfde samenstelling is er niet. Toen Femostan continue gaan gebruiken....0.5 oestradiol en 2.5 dydrogestron.....bij iedere ta[lees meer...]bletje wat ik innam voelde ik mij beroerder. Doodmoe ...iedere dag hele dag misselijk....onrustig.....pijn in bekken zwaar onderbuikgevoel....het gevoel niets meer te kunnen verdragen....echt vreselijk !!! Ik ga vandaag stoppen met femoston contineu.....dexe bijkomende bijwerkingen wegen nergens tegen op. Maandag weer naar huisarts. Er is geen alternatief voor Angeliq hormoon.....kwam dit maar terug in Nederland het was voor mij wonder pilletje. Ik stuur mijn informatie nog eens omdat ik zag dat mijn verhaal er eerder niet is opgezet

15-04-2021 | Vrouw | 48
Overgang
Buiten dat femostan continue helpt tegen opvliegers geen warmte aanvallen wat positief is. Voel ik mij doodmoe onrustig ervan....misselijk...zwaar onderbuikgevoel....niet fijn. Ik slikte hiervoor 2 jaar Angeliq hormoon 1 mg estradiol en 1 mg dospironon daar voelde ik mij goed bij fit en ook geen opvliegers warmte aanvallen. Ben wel eens in die 2 jaar 3 dagen gestopt en toe[lees meer...]n kwamen de warmte aanvallen dus meteen weer gaan slikken. Maar Angeliq is nu door economische reden in nederland uit handel genomen en moest ik overstappen naar iets anders vandaar nu de Femostan continue 0.5 estradiol en 2.5 dydrogestron maar voel mij er niet goed bij. Hoop na 3 de strip dat al deze klachten voorbij zijn. Want ik ben sportieve fitte vrouw maar voel mij door femostan nu niet voor uit te branden. Vraag waarom doen ze in de femostan niet 1 mg estrodiol en 2 mg dydrogestron ???

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum