Ervaringen met Femoston continu

estradiol / dydrogesteron continu

Overgang (87 meningen)
Premature menopauze (6 meningen)

Diane-35 (211 meningen)
Femoston (186 meningen)
Angeliq (34 meningen)
Cyproteron/ethinylestradiol (16 meningen)
Activelle (13 meningen)

24-03-2023 | Vrouw | 56
Overgang
Redelijk vergelijkbaar verhaal: al een jaar geen menstruatie, wel erge opvliegers en zweten hele dag. Femoston continu gekregen. Naar spul, ik was vd opvliegers af maar kreeg er veel voor terug. dus weer gestopt: na 5 dagen werd ik ongesteld en nu ‘vrolijk’ weer om de 4-5 weken ongesteld. En dat op m’n 56’e….

14-07-2021 | Vrouw | 58
Menopauze
Steeds tussendoor bloedverlies en soms op menstruatie lijkende bloedingen

17-04-2021 | Vrouw | 48
Overgang
Ik slikte van te voren Angeliq hormoon 1 mg oestradiol en 2.5 dospirinon. Was ik extreem tevreden over geen rare bijwerkingen en voelde mij er fit bij. Helaas nu om economische reden uit handel gehaald in Nederland. Raakte ervan in paniek. Iets met zelfde samenstelling is er niet. Toen Femostan continue gaan gebruiken....0.5 oestradiol en 2.5 dydrogestron.....bij iedere ta[lees meer...]bletje wat ik innam voelde ik mij beroerder. Doodmoe ...iedere dag hele dag misselijk....onrustig.....pijn in bekken zwaar onderbuikgevoel....het gevoel niets meer te kunnen verdragen....echt vreselijk !!! Ik ga vandaag stoppen met femoston contineu.....dexe bijkomende bijwerkingen wegen nergens tegen op. Maandag weer naar huisarts. Er is geen alternatief voor Angeliq hormoon.....kwam dit maar terug in Nederland het was voor mij wonder pilletje. Ik stuur mijn informatie nog eens omdat ik zag dat mijn verhaal er eerder niet is opgezet

01-05-2019 | Vrouw | 51
Overgang
Vanaf de eerste dag dat ik Femoston innam werd ik duizelig en misselijk. Vervolgens kreeg ik hele onrustige gevoelens en voelde mij vreselijk nerveus terwijl ik dit nooit heb. Omdat ik ook behoorlijke hartkloppingen kreeg ben ik na 2 weken gestopt met Femoston. De gynaecoloog vertelde dat ik even moest doorzetten en dat de bijwerkingen dan wel minder zouden worden. In mi[lees meer...]jn geval vond ik het niet verantwoordelijk om door te gaan. Ik voelde mij de hele dag zo ziek dat ik toch gestopt ben. Erg jammer want hoe ga ik nu verder met de opvliegers en gejaagdheid.

01-04-2019 | Vrouw | 51
estradiol / dydrogesteron continu (0.5)
Overgang
Na jaren van van ongemak in de vorm van behoorlijke stemmingswisselingen, huilbuien en vermoeidheid, 4 weken geleden begonnen femoston te slikken. Syptomen verergeren en ik ben nu helemaal van de leg. Energieloos!.. zo'n zwaar hoofd en tintelingen in mijn lijf...en tegelijkertijd een opgefokt gevoel dat ik ben gaan halveren. Idd.naar de supermarkt is al teveel. Twijfel o[lees meer...]f ik zal stoppen. Binnenkort overleg met h.a.

08-10-2018 | Vrouw | 54
Overgang
Ik ben met femoston continu begonnen ivm slecht slapen en hevig gewrichtspijn , na een week slikken begon bij mij de haaruitval, ben nog een paar weken hiermee doorgegaan tot ik zeker wist dat het haaruitval vd tabletten kwam en daar nu mee gestopt.

08-08-2015 | Vrouw | 50
Overgang
Voor mij nooit meer een hormonenpil.... Mijn huisarts schreef mij femoston voor ivm mijn heftige overgangsklachten: veel opvliegers, hartkloppingen, vermoeidheid en een voortdurende onrust in mijn lichaam. Na een paar dagen verdwenen mijn hartkloppingen en onrust. Opvliegers werden voor mijn gevoel heftiger en mijn vermoeidheid veranderde in 1 week in uitputting. Ook k[lees meer...]on in mijn contactlenzen niet meer dragen (ik zag later dat dit een bijwerking kan zijn). Daarnaast voelde ik me steeds neerslachtiger en duizeliger worden. Ik kon geen auto meer rijden en na een supermarktbezoekje moest ik zelfs al rust nemen. Ik kende mezelf niet meer terug, dit had ik nog nooit zo meegemaakt. I.v.m. de heftige klachten ben ik na 3 weken gestopt met femoston. Mijn extreme vermoeidheid , neerslachtigheid en duizeligheid verdwenen 2 weken nadat ik stopte met femoston. Mijn lenzen kan ik inmiddels weer een paar uur achter elkaar in. Ik hoop dat mijn oogbol weer normaal gaat worden. Dit kan een hormonenpil dus ook doen in je lichaam.

07-07-2015 | Vrouw | 60
Abnormaal vaginaal bloedverlies
ik heb eerst 3 maanden femoston de zwaardere genomen. veel krampen in de benen, pijnlijke borsten, winderig en mij niet goed voelen, nu na 3 maanden overgestapt op femoston low met terug bloedingen, overweeg om te stoppen helpt toch niet voor de vaginale bloedingen die ik nu al bijna 2 jaar heb .

30-08-2023 | Vrouw | 53
estradiol / dydrogesteron continu (1/5mg)
Jaar geleden corona gekregen.en corona inentingen gehad die zelfde periode .kreeg daarna allerlei huidaandoeningen branderig gevoel in huid met name aan neus en rode branderige oren.jeuk in nek kleine blaasjes. Rosacea etc.naar 2 verschillende dermatologen geweest zalfjes gekregen niets hielp.scan van neus laten maken niets te zien.op advies van mijn eigen huisarts met[lees meer...] femoston continu begonnen hij dacht nml dat t ook iets hormonaals kon zijn.2 maanden niet lekker hier van geweest zwaar vermoeid,hoofdpijn. duizelig en gevoelige borsten en weer wat ongesteld.terwijl ik dat al 5 jaar niet meer was.maar de branderige huid en rode pijnlijke rode oren sie soms wel uren aan houden en de jeuk waren wel weg gelukkig.3 de maand van inname voelde ik me goed ik kon de wereld weer aan.was weer vrolijk etc.nu ben ik 3 maanden ongeveer verder en t lijkt wel of ik een terugval heb.weer zo moe hoofdpijnen zeer duizelig,en buikpijn met bloedingen. Humeurig en weer zon knijpend gevoel in mijn benen.naar gynecoloog door verwezen die mij aanraadde direct te stoppen.nu ben ik zo bang dat als ik stop mijn huidaandoeningen weet terug komen,en weet niet wat te doen.lees veel verhalen van mensen met terug val.kan iemand mij vertellen hoe dat gaat als je wel doorzet met t stoppen met deze pil.daar ben ik echt reuze benieuwd naar?.ik kreeg ook haaruitval denk ik van deze pil,wat gebeurd er als ik gelijk stop.word t dan niet erger weer de haar uitval kan iemand mij dat vertellen ook.ik wil af vd vervelende bijwerkingen maar wil ook niet terug naar de tijd van branderig gevoel in mijn lichaam en jeuk etc.daar werd ik nml ook gek van.

11-07-2021 | Vrouw | 58
Overgang
Ik heb ook elke maand bloedverlies en soms wat tussendoor maak mij ongerust nog meer mensen ervaring je leest zoveel enge dingen mijn uitstrijkje was goed nu allerlei vervolg onderzoek. Bah

15-04-2021 | Vrouw | 48
Overgang
Buiten dat femostan continue helpt tegen opvliegers geen warmte aanvallen wat positief is. Voel ik mij doodmoe onrustig ervan....misselijk...zwaar onderbuikgevoel....niet fijn. Ik slikte hiervoor 2 jaar Angeliq hormoon 1 mg estradiol en 1 mg dospironon daar voelde ik mij goed bij fit en ook geen opvliegers warmte aanvallen. Ben wel eens in die 2 jaar 3 dagen gestopt en toe[lees meer...]n kwamen de warmte aanvallen dus meteen weer gaan slikken. Maar Angeliq is nu door economische reden in nederland uit handel genomen en moest ik overstappen naar iets anders vandaar nu de Femostan continue 0.5 estradiol en 2.5 dydrogestron maar voel mij er niet goed bij. Hoop na 3 de strip dat al deze klachten voorbij zijn. Want ik ben sportieve fitte vrouw maar voel mij door femostan nu niet voor uit te branden. Vraag waarom doen ze in de femostan niet 1 mg estrodiol en 2 mg dydrogestron ???

23-01-2020 | Vrouw | 46
Overgang
Ik ben 46 en heb al twee jaar last van de overgangsklachten: opvliegers, incontinentie, geen libido, brain fog (vergeetachtigheid, verwardheid), slecht slapen, stemmingswisselingen (woedeuitbarstingen) en het lukte niet meer om een drukke baan met kinderen te combineren. Burn out uitgesloten samen met de huisarts. Rustiger aan gaan doen op het werk. En leefstijl aanpassing[lees meer...]en (op gebied van eten, slapen, sporten). Vervolgens gestart met zoely maar dat deed erg weinig. Nu 4 maanden Femoston 1/5. De bijwerkingen zijn voor mij dusdanig dat ik het niet meer wil gebruiken. Vooral erge acne over mijn hele gezicht, grote onderhuidse ontstekingen, en heel pijnlijke borsten gedurende 2 weken van de “cyclus”. Mijn huid ziet er niet meer uit en dat helpt natuurljk niet. Daar staat tegenover dat de opvliegers minder heftig zijn, maar ze zijn er nog steeds en even vaak. Andere klachten zijn niet verminderd. Kortom: voor mij geen geslaagd medicijn.

03-08-2019 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron continu (0,5/2,5mg)
Vanwege depressieve klachten in de overgang met femoston continu begonnen. Eerste twee maanden gingen zeer goed, beter slapen, veel beter humeur, had weer zin in het leven. Ook minder stijve gewrichten en een energieker gevoel. Helaas in de derde maand hevige bloedingen, gelijk aan eerste dagen ongesteld zijn, inclusief buik en rugpijn. Dit nu al twee keer meerdere dagen [lees meer...]in een maand. Als dit zo blijft ga ik eind van deze strip (maand 4 ) stoppen.

24-04-2019 | Vrouw | 51
Overgang
Hier hetzelfde probleem Ook weken lang menstruatie buikpijn Toch doorgegaan met slikken gemist in Hele vervelende bloedingen kan niet naar me werk Nu gestopt na 4 maanden Hoop dat ik wat anders kan krijgen Ben erg verdrietig angstig en geen zin nergens in

17-10-2016 | Vrouw | 50
Overgang
Ik begon in oktober 2015 vanwege opvliegers door de overgang. Het hielp heel erg goed, maar ik vond een jaar slikken wel voldoende, omdat je een verhoogde kans op borstkanker hebt. In dit jaar had ik steeds een enorme ijskoude voet, dus ik stopte 1 week geleden met die pil en mijn voet is weer bijna normaal (warm). Ik kreeg na het stoppen enorme buikkrampen, een felle pijn[lees meer...], wat na 4 dagen pas over was. Ik slikte ook tavonin (via de reumatoloog) voor miijn bloedsomloop, daar ben ik ook mee gestopt. Ik slikte ook vitamine B12 sinds 3 weken en ook mee gestopt. Ik neem nog wel glucosamine voor mijn atrose in mijn rechterarm en dat helpt. Door allerlei ziekenhuisbezoekjes kwam de arts erachter dat ik een lekkende hartklep heb, dit weet ik sinds juli 2016. Daar slik ik nu 1 pil voor per dag. In het hele jaar ook geen enkel borstonderzoek gehad.

07-10-2014 | Vrouw | 29
estradiol / dydrogesteron continu
Premature menopauze
Hoi ik ben een jonge moeder van 29 jaar Toen ik 6 jaar geleden ben bevallen van mijn dochter, Heb ik last gekregen van opvliegers Naar meerdere keren gehoord te hebben van de artsen dat ik niet in de overgang was Adviseerde ze me de pil microgynon 30 En deze dan doorslikken in de stopweek Toen ik dat gedaan had kreeg ik uit het niets verschrikkelijke paniekaanva[lees meer...]llen 4 maanden lang constant Niemand wist wat ik mankeerde ze zeide zit tussen de oren!!. Echter 4 maanden geleden kwamen ze er achter dat ik toch vervroegd in de overgang was!! Eindelijk dacht ik!!! Dan kunnen ze me nu eindelijk van mijn klachten af helpen Ik gebruik namelijk al een jaar rustgevende medicatie Nou heb ik eerst Livial gekregen daar kreeg ik het erg benauwd van Nu heb ik femoston 2/10 gekregen En ben ik wel rustiger minder hartkloppingen en paniekaanvallen Godzijdank maar heb als bijwerking erge hoofdpijn spierpijn en last van maag en maagzuur Is iemand hier mee bekend? En gaat dit terzijndertijd over?? Hopenlijk heeft iemand advies voor mij. Ik heb al voor een lagere dosering gevraagd maar de gynaecoloog weigerd dit ik moet eerst deze 2 maanden gebruiken. Maar ik voel me er zoooooo slecht bij.....