Ervaringen met Femoston continu

estradiol / dydrogesteron continu

Overgang (87 meningen)
Premature menopauze (6 meningen)

Diane-35 (211 meningen)
Femoston (186 meningen)
Angeliq (34 meningen)
Cyproteron/ethinylestradiol (16 meningen)
Activelle (13 meningen)

05-07-2022 | Vrouw | 53
Overgang
Na meer dan een jaar geen menstruatie meer te hebben gehad en de ergste overgangsklachten weg waren, begon plots de hele ellende opnieuw. Opvliegers, nerveus, vermoeid, spierpijn en slecht slapen, alles was er weer. Na onderzoek bij de gynaecoloog ben ik femoston 2/10 gaan slikken, de overgansklachten verdwenen voor het grootste deel al snel, helaas had ik wel een erg pijn[lees meer...]lijke bloeding na de wisseling van pilsoort binnen 1 strip. Na een jaar mocht ik over op de femoston 1/5. En hoe fijn is dat. Alle klachten die er nog waren verdwenen helemaal. Ik voel me herboren. Na korte tijd kreeg ik helaas wel wat last van hele lichte doorbraak bloedingen, soms 3 maanden niet, dan 2 in 3 weken. Niet ernstig, wel vervelend. Er wordt nu toch aanvullend onderzoek gedaan, er lijkt niks aan de hand, maar dat onderzoek moet dat wel bevestigen.

22-08-2021 | Vrouw | 70
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik ben 70 jaar en heb elk uur opvliegers waar ook nog paniekgevoelens aan vooraf gaan. Valt echt niet mee te leven. Heb dit al vanaf de overgang sinds mijn 50 ste jaar en schijnt maar niet over te gaan. Echt afschuwelijk.

04-05-2021 | Vrouw | 58
Overgang
slik ik nu 2 jaar, en ga hiermee door wanneer ik zelf denk dat het genoeg is . Ervaar dagelijks 2 of 3 opvliegers (is mee te leven) in plaats van 48 per etmaal.... Deze lichte variant bevalt mij prima , ik heb mijn leven weer terug! hiervoor een bloeddrukverlager geslikt, hielp niet echt. Daarvoor, Activelle, hielp goed, maar mocht maar tijdelijk. Met Femoston conti 0,5/[lees meer...]2,5 ben ik tevreden.

17-03-2021 | Vrouw | 67
Overgang
Ik gebruikte sinds November 2019 Femoston continu. Was er zeer tevreden over dat ik weer de hele nacht doorsliep, mijn opvliegers verdwenen. Wat alleen heel vervelend was dat ik iedere keer als ik met een nieuwe strip begon ongesteld werd en tot op heden nog steeds. Ben doorverwezen naar Gynaecoloog en na diverse onderzoeken bleek dat mijn slijmvlies te dik was. Ben nu o[lees meer...]p advies gestopt om te kijken hoe dat gaat en na drie maanden weer een afspraak voor een echo mochten de klachten terug zijn gekomen werd me een spiraaltje aangeraden icm Femoston continu. Ik hoop dat mijn klachten wegblijven. Herkent iemand deze klacht zoja misschien een oplossing?

10-03-2020 | Vrouw | 52
Overgang
In depressie geraakt door, wat achteraf bleek, overgang. Eerst door gynaecoloog anticonceptiepil zoely verstrekt gekregen. Na twee weken sliep ik weer, geen opvliegers en emotionele buien meer. Moest hier echter na een jaar mee stoppen en na twee weken ging het weer bergafwaarts. Hierop met femoston continu begonnen. Merkte na twee weken weer verbetering en voel me hier [lees meer...]goed bij. Alleen pijnlijke borsten voornamelijk aan 1 kant. Inwendig is de borst hard en gespannen. Duurt nu al een maand of 5 maar wil niet meer terug naar af. Kijk het nog even aan en ga anders een keer voor een borstonderzoek.

24-02-2020 | Vrouw | 55
Overgang
Na 5 jaar rond te hebben gelopen met enorme opvliegers, en een altijd rood en nat hoofd, (waardoor weer vreselijk onzeker), nervositeit en hyperventileren zonder echte oorzaak, slecht slapen, enz. en mijn man, vrienden en collega's zelfs voorzichtig opperden 'dat ik misschien wel een burnout had', was ik er zo klaar mee dat ik mij ingelezen heb over hst, en naar de huisa[lees meer...]rts gestapt ben. Alle begrip en medewerking van haar kant, en ook een duidelijke uitleg over het gebruik van hst. Dezelfde dag ben ik al gestart met Femoston continu 1/5. De eerste twee weken had ik toch wel wat bijwerkingen , zoals misselijkheid, hoofdpijn hevige ' menstruatie pijn' (ben al 6jr niet meer ongesteld), vaginale pijn, en ik heb zelfs even gedacht om maar weer te stoppen. Huisarts gaf het advies om toch nog even door te zetten, en wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb! Heb gewoon géén opvliegers meer, mijn kleding en mijn haren blijven droog, ik ben weer stukken rustiger , slaap als een blok, en voel mij weer mezelf!! Heb nog wel (af&toe) een wat rood/warm gezicht krijg, maar geen zweet aanvallen meer. De menstruatie -en vaginale pijn zakt ook af. Ik ben blij met dit middel, en ga er absoluut mee door!

13-02-2020 | Vrouw | 54
Overgang
Femoston 1/10 bleek voor mij niet de goede dosering. Ik had meer nodig. Het is een lange weg geweest. Nu gebruik ik 1mg progynova (estradiol) en femoston 1/5. De voornaamste klachten (hevige spier- en gewrichtspijn en depressieve stemmingen) zijn weg en dat is fantastisch. Ik voelde me een wrak en nu leef ik weer. Toch gaat op de achtergrond de overgang door want er zijn n[lees meer...]og zeker hormoongerelateerde klachten. Ik kijk graag naar de voorlichtingsfilmpjes van menopauze op youtube en denk erover een consult bij haar aan te vragen. Ze is oprecht geweldig. Begin bij het begin. Aanrader voor als je alles wil weten. Zo kom je voorbereid bij je dokter. Succes allemaal👍🏻❤️

14-10-2019 | Vrouw | 51
estradiol / dydrogesteron continu (1/10)
Overgang
Na enkelebweken waren opvliegers weg, heerlijk weer slapen s nachts. Mentaal helaas nog wel behoorlijk up en down.

20-08-2019 | Vrouw | 43
Overgang
ik ben eigenlijk vervroegd in de overgang, was nooit heel erg vruchtbaar (met altijd onregelmatige cycli). omdat ik eerst een laparoscopie had gehad, dacht ik: het duurt even voor ik terug ongesteld wordt. maar het is na de operatie nooit meer goed gekomen. dan na jaren (ik miste mijn ongesteldheid niet echt en mijn relatie zat niet goed) toch maar nagevrgd hoe dat nu zat[lees meer...]. mssch schade geleden door de operatie? ik was oa door stress en aanleg, in die jaren ook veel vermagerd. maar acheteraf gezien is dit deels logisch omdat ik geen vrouwelijke hormonen of bijna niet meer had in mijn lijf. na veel 5en en 6en aangedrongen op een hormonaal middel. een gewone pil voelde me ik niet goed bij. zelf wat opgezocht en hierbij uit gekomen. heel erg is de kwestie dat ik door jarenlang geen menstruatie te hebben op te jonge leeftijd, en mijn gewichtprobleem, al ernstige osteoporose heb. dit middel zou hierbij ook moeten helpen. ik neem het nog niet lang, maar ben wel relatief tevreden. niet teveel bijwerkingen en voel me ergens stabieler. slapen gaat wat beter. een VRAAG echter: zijn er mensen die dit terugbetaald krijgen? wegens osteoporose bijvoorbeeld? en hoe geraken jullie aan vervolgvoorschriften? dit is op voorschrift gegaan via een gynaecoloog. passeren jullie telkense hierlangs? of huisarts? of is er een andere mogelijkheid (bvb via de apotheek waar je al een voorschrift gebruikte) ik wens in elk geval alle vrouwen met hormonale problemen wat dan ook, een hart onder de riem te steken. vaak wordt je misbegrepen door omgeving EN door andere vrouwen. veel moet je zelf uitzoeken, en de oplossing is toch persoonlijk. experts en artsen zien vaak (belangrijke) dingen over het hoofd. en je moet het probleem ook in zijn geheel bekijken naar je persoonn, fysieke achtergrond, emotioneel,.... niet simpel - zeker niet in deze maatschappij

22-02-2019 | Vrouw | 60
Overgang
Al 20 jaar heb ik last van de overgang, m.n. slaapproblemen, heftige opvliegers 's nachts en depressieve gevoelens. Heb meerdere alternatieven gebruikt, maar die werken niet bij mij. Om toch meer kwaliteit van leven te hebben, uiteindelijk besloten Femoston conti te gaan gebruiken. Al snel bemerkte ik resultaat. Sliep vaak nachten door en geen opvliegers. Ook mijn haar vie[lees meer...]l niet meer uit. Helaas na 3 maanden komen de opvliegers weer in alle hevigheid terug.

16-09-2018 | Vrouw | 56

10-09-2018 | Vrouw | 57
Menopauze
Ik slik al enige tijd femoston 1/5. Ik word ondanks veel sporten en matig eten toch te zwaar. O.a dikke buik. Zonder hormoontherapie is geen optie omdat ik heel erg last heb van de overgang. Nu vraag ik me af heeft 0.5/2 zin ( om van die dikke buik af te komen), maar ik vraag me af of zo'n lage dosis werkt, zijn er vrouwen die deze lage dosering slikken en wat is hun ervar[lees meer...]ing?

05-06-2018 | Vrouw | 52
estradiol / dydrogesteron continu (0,5/2,5mg)
Wat een super pillen zijn dit, voelde me binnen twee weken een heel ander mens en kon ineens weer doorslapen. Ook stijfheid van mijn gewrichten is helemaal verdwenen! Libido ook totaal hersteld, het stoppen hiermee zal nog wel een uitdaging worden.

27-04-2018 | Vrouw | 48
Overgang
Ik heb een jaar geleden femeston continu voorgeschreven gekregen omdat ik door een zware burnout op 47 jarige leeftijd gelijk volle bak in de overgang kwam. Met alle klachten die je je maar kon voorstellen, opvliegers, hartkloppingen nachtelijk transpireren, angsten, depressie, slapeloosheid entc etc, 15 kilo bijgekomen zonder dat mijn eetpatroon wat verandert en ik 4 ke[lees meer...]er per week sport. Van 56 kilo naar 71 kilo. Een zwaar drama voor mij. Mijn huisarts schreef me femeston continu voor en alle klachten zijn verdwenen. Alleen blijf ik een onregelmatige menstruatie houden, en als t zover is flink ook. Hoop dat die ook nog achterwege blijft dan ben ik helemaal blij. Mijn gewicht is niet meer toegenomen maar ik zal helaas moeten dealen met die +13klo. Die krijg ik er met geen mogelijkheid meer vanaf. Verder ben ik heel tevreden met t gebruik .

19-03-2015 | Vrouw | 41
Vervroegde menopauze
Ik gebruik de femoston 1/5 mg sinds 5 maart '15. Nog geen vervelende bijwerkingen tot nu toe, wel vannacht na 5 mnd weer een menstruatie. Maar weet niet hoe ikme op langere termijn ga voelen? Voel me nu nog prima, gelukkig

06-12-2013 | Vrouw | 58
estradiol / dydrogesteron continu
Overgang
Helaas heb ik elke dag last van vaignale afscheiding, die de kleur van " oud" bloed heeft, met soms kleine klontertjes. Volgens de huisarts is dit niet ongewoon, maar dient het wel na enkele maanden te stoppen.... Ik vind het erg lastig, maar het feit dat ik geen enkele opvlieger meer heb weerhoudt me ervan met het medicijn te stoppen. Ik heb er nog niets van gelezen op [lees meer...]de diverse sites. Ben ik dan zo uitzonderlijk?