Ervaringen met Femoston continu

Overgang (87 meningen)
Premature menopauze (6 meningen)

Diane-35 (211 meningen)
Femoston (186 meningen)
Angeliq (34 meningen)
Cyproteron/ethinylestradiol (16 meningen)
Activelle (13 meningen)

24-10-2019 | Vrouw | 51
estradiol / dydrogesteron continu (1/5mg)
Uit het niets belande ik in een depressie , herkende mezelf niet meer , paniekaanvallen , keelklachten waarvan ik dacht dat het wel eens helemaal mis kon zijn , oorpijn en nog veel meer klachten , ik kon niet meer werken .Kreeg anti depressivia met heel veel bijwerkingen.Opeens na een huil dag was ik zo klaar dat ik terug naar de huisarts ging en vroeg is dit geen overgan[lees meer...]g , en kan ik hormoontherapie doen.Gelukkig wilde de huisarts hier in mee , nu naar 3 dagen voel ik me al een heel ander mens , word nog wel wakker van de opvliegers maar mentaal een wereld van verschil al.Hopelijk zet dit zich voort en kan de anti depressivia afgebouwt en blijkt het de hormonen te zijn .

14-10-2019 | Vrouw | 51
estradiol / dydrogesteron continu (1/10)
Overgang
Na enkelebweken waren opvliegers weg, heerlijk weer slapen s nachts. Mentaal helaas nog wel behoorlijk up en down.

01-05-2019 | Vrouw | 51
Overgang
Vanaf de eerste dag dat ik Femoston innam werd ik duizelig en misselijk. Vervolgens kreeg ik hele onrustige gevoelens en voelde mij vreselijk nerveus terwijl ik dit nooit heb. Omdat ik ook behoorlijke hartkloppingen kreeg ben ik na 2 weken gestopt met Femoston. De gynaecoloog vertelde dat ik even moest doorzetten en dat de bijwerkingen dan wel minder zouden worden. In mi[lees meer...]jn geval vond ik het niet verantwoordelijk om door te gaan. Ik voelde mij de hele dag zo ziek dat ik toch gestopt ben. Erg jammer want hoe ga ik nu verder met de opvliegers en gejaagdheid.

24-04-2019 | Vrouw | 51
Overgang
Hier hetzelfde probleem Ook weken lang menstruatie buikpijn Toch doorgegaan met slikken gemist in Hele vervelende bloedingen kan niet naar me werk Nu gestopt na 4 maanden Hoop dat ik wat anders kan krijgen Ben erg verdrietig angstig en geen zin nergens in

01-04-2019 | Vrouw | 51
estradiol / dydrogesteron continu (0.5)
Overgang
Na jaren van van ongemak in de vorm van behoorlijke stemmingswisselingen, huilbuien en vermoeidheid, 4 weken geleden begonnen femoston te slikken. Syptomen verergeren en ik ben nu helemaal van de leg. Energieloos!.. zo'n zwaar hoofd en tintelingen in mijn lijf...en tegelijkertijd een opgefokt gevoel dat ik ben gaan halveren. Idd.naar de supermarkt is al teveel. Twijfel o[lees meer...]f ik zal stoppen. Binnenkort overleg met h.a.

06-03-2017 | Vrouw | 51
Stemmingswisselingen
Ik ben nu 14 dagen bezig en misschien is dat nog veel te vroeg voor een oordeel. Ik heb constant het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Buikpijn. Ik heb een migraine aanval gehad waar ik al bijna 11 maanden vanaf was. Ik hou vocht vast. Voel me vreselijk opgeblazen. Slaap nog steeds slecht wel 4 a 5 keer wakker per nacht. Ik kijk het nog even aan en hoop ook al die posi[lees meer...]tieve verhalen mee te maken.

10-03-2020 | Vrouw | 52
Overgang
In depressie geraakt door, wat achteraf bleek, overgang. Eerst door gynaecoloog anticonceptiepil zoely verstrekt gekregen. Na twee weken sliep ik weer, geen opvliegers en emotionele buien meer. Moest hier echter na een jaar mee stoppen en na twee weken ging het weer bergafwaarts. Hierop met femoston continu begonnen. Merkte na twee weken weer verbetering en voel me hier [lees meer...]goed bij. Alleen pijnlijke borsten voornamelijk aan 1 kant. Inwendig is de borst hard en gespannen. Duurt nu al een maand of 5 maar wil niet meer terug naar af. Kijk het nog even aan en ga anders een keer voor een borstonderzoek.

09-04-2019 | Vrouw | 52
estradiol / dydrogesteron continu (1/10)
Overgang
Ik zit nu in week 5 van femoston 1 /10. Vanaf week 2 geen opvliegers meer en slaap een stuk beter. Maar ik heb wel hevige hoofdpijn en buikkramp. Mijn buik voelt constant alsof je net voor een menstruatie zit, opgeblazen. Wie herkend dit? Ik twijfel of er mee door zal gaan, men zegt dat de bijwerkingen met 2 a 3 maanden verminderen....

05-06-2018 | Vrouw | 52
estradiol / dydrogesteron continu (0,5/2,5mg)
Wat een super pillen zijn dit, voelde me binnen twee weken een heel ander mens en kon ineens weer doorslapen. Ook stijfheid van mijn gewrichten is helemaal verdwenen! Libido ook totaal hersteld, het stoppen hiermee zal nog wel een uitdaging worden.

09-06-2017 | Vrouw | 52
Overgang
Deze medicatie helpt mij prima tegen overgangsklachten. Voor het gebruik enorm veel opvliegers en heel slecht slapen waardoor overdag goed functioneren (thuis en op werk) een hele opgave was. Deze klachten zijn na gebruik van femoston snel verdwenen. Wel last van lichte bijwerkingen zoals doorbraakbloedingen en gespannen borsten, maar dat vind ik geen probleem.

20-05-2016 | Vrouw | 52
Overgang
Ik ben sinds 6 mei, nu 2 weken dus, begonnen met Femoston Continu 0,5/2,5. Helaas loop ik al een tijdje te klooien en heb nu al mijn hoop hierop gezet. Ik had de prikpil en die had op 20 mei opnieuw gezet moet worden, maar daar ben ik mee gestopt. Dus niet alles was uit mijn lijf. Daarnaast gebruik ik Paroxetine. Afin, mijn hormoonbalans is een warboel. Nu heb ik last van [lees meer...]bijwerkingen, nog steeds nachtzweten, slecht slapen en voel me somber. Hoe lang zal dat duren? Ik heb zulke goede verhalen gelezen en ik kijk er verschrikkelijk naar uit om me gewoon weer lekker te voelen. De bijwerkingen zouden na enkele weken moeten verdwijnen, dus ik wil nog even volhouden. Wie stelt me gerust? Uiteraard deel ik mijn ervaringen later nog een keer. Thanks.

22-09-2014 | Vrouw | 52
Overgang
Hallo, ook ik (52) slik nu zo'n 20 dagen Femoston 0,5/2,5 mg. In het verleden al vaker voor overgangsklachten bij mijn oude huisarts geweest maar het kwam er eigenlijk op neer van tja..het is niet anders. Nu met hetzelfde probleem bij mijn nieuwe huisarts en zij schrijft mij voor 3 maanden Femoston voor. Ik moet wel eerst even borstfoto's laten maken en als deze goed zijn[lees meer...] mag ik met Femoston beginnen. Alles is gelukkig goed en ik begin met Femoston. Waarom heb ik dit niet eerder gekregen? Ik heb mijn leven terug! Ik kan douchen en direct aankleden zonder eerst uit te zweten. Ik heb geen opvliegers meer. Ik had het deze week voor het eerst weer fris na 4 jaar! Ik slaap weer onder het dekbed en heb zowaar weer na lange tijd mijn haar geföhnd zonder natte nekharen te houden :-) Ik merk in deze korte tijd al zo'n groot verschil! Het slapen wil nog niet lukken maar ja wie weet komt dat ook goed. Wel heb ik als bijwerking meer vaginale afscheiding en nu een dag of 3 last van stijve en pijnlijke voeten en gevoelige spieren. Desondanks voel ik me een ander mens en ben erg blij met Femoston en mijn nieuwe huisarts :-)

24-02-2014 | Vrouw | 52
Overgang
Super spul, ik slik femoston 05/2,5 alle klachten zijn weg en totaal geen bij werkingen! Ik blijf t zeker 1 jaar gebruiken, en probeer dan weer zonder .

30-08-2023 | Vrouw | 53
estradiol / dydrogesteron continu (1/5mg)
Jaar geleden corona gekregen.en corona inentingen gehad die zelfde periode .kreeg daarna allerlei huidaandoeningen branderig gevoel in huid met name aan neus en rode branderige oren.jeuk in nek kleine blaasjes. Rosacea etc.naar 2 verschillende dermatologen geweest zalfjes gekregen niets hielp.scan van neus laten maken niets te zien.op advies van mijn eigen huisarts met[lees meer...] femoston continu begonnen hij dacht nml dat t ook iets hormonaals kon zijn.2 maanden niet lekker hier van geweest zwaar vermoeid,hoofdpijn. duizelig en gevoelige borsten en weer wat ongesteld.terwijl ik dat al 5 jaar niet meer was.maar de branderige huid en rode pijnlijke rode oren sie soms wel uren aan houden en de jeuk waren wel weg gelukkig.3 de maand van inname voelde ik me goed ik kon de wereld weer aan.was weer vrolijk etc.nu ben ik 3 maanden ongeveer verder en t lijkt wel of ik een terugval heb.weer zo moe hoofdpijnen zeer duizelig,en buikpijn met bloedingen. Humeurig en weer zon knijpend gevoel in mijn benen.naar gynecoloog door verwezen die mij aanraadde direct te stoppen.nu ben ik zo bang dat als ik stop mijn huidaandoeningen weet terug komen,en weet niet wat te doen.lees veel verhalen van mensen met terug val.kan iemand mij vertellen hoe dat gaat als je wel doorzet met t stoppen met deze pil.daar ben ik echt reuze benieuwd naar?.ik kreeg ook haaruitval denk ik van deze pil,wat gebeurd er als ik gelijk stop.word t dan niet erger weer de haar uitval kan iemand mij dat vertellen ook.ik wil af vd vervelende bijwerkingen maar wil ook niet terug naar de tijd van branderig gevoel in mijn lichaam en jeuk etc.daar werd ik nml ook gek van.

06-05-2023 | Vrouw | 53
Overgang
Ik gebruik het nog niet zo lang, 1,5 mnd. Ik heb nu een soort van menstruatie die nu 5 dagen gaande is, is dit normaal? Hoelang duurt het doorgaans bij jullie? Of kan ik beter stoppen?

12-07-2022 | Vrouw | 53
Overgang
Ben 1,5jr geleden gestopt met de pil en kreeg ineens allerlei vreemde lichamelijke klachten, kon uiteindelijk amper nog functioneren. Na maanden diverse malen bij de huisarts, internist etc te zijn geweest, niet serieus genomen door beide....bij overgangsconsulente gekomen. Wat een herkenning van mijn klachten. Gestart met femoston 1/5, eerste paar mnd bloedingen en/of[lees meer...] pijn onderbuik gehad. Voel me als herboren, slaap geweldig en ben fitter als ooit.