estradiol / dydrogesteron continu

Overgang (69 meningen)
Premature menopauze (5 meningen)

Diane-35 (202 meningen)
Femoston (153 meningen)
Angeliq (31 meningen)
Cyproteron/ethinylestradiol (16 meningen)
Activelle (11 meningen)

28-09-2018 | Vrouw | 53
Overgang
Al 15 jaar last van opvliegers en allerlei andere overgangsklachten. Ook slecht slapen en dat werd steeds erger. In overleg met huisarts Femoston 1/5 mg gaan gebruiken. De eerste dagen kwamen gelijk de bijwerkingen (pijn aan baarmoeder, eierstokken en bekkenbodem, wat spierpijn/krampen wat hoofdpijn en wat somber) Op de 10de dag wilde ik gaan stoppen omdat ik vooral last h[lees meer...]ad van de bijwerkingen en het nog niet echt leek te helpen. Slapen leek wat beter te gaan maar de opvliegers waren er nog. Toch doorgezet en na twee weken leken de opvliegers ook wat te verminderen. Nu na ruim 6 weken gebruik ben ik erg tevreden. Het slapen blijft goed gaan, de opvliegers zijn zo goed als verdwenen en de bijwerkingen zijn verminderd tot een lichte buikpijn, dat is goed te verdragen. Vooral het weer gemakkelijk in kunnen slapen en het veel beter doorslapen is heel fijn, ik lig niet meer uren wakker per nacht! Ik ben blij dat ik het middel nu gebruik en wil het dan ook langere tijd gaan gebruiken. Mijn huisarts gaf aan dat dit goed mogelijk is.

25-09-2018 | Vrouw | 57
Overgang
Onbeheersbare Overmatige opvliegers. Sinds gebruik Femoston geen opvliegers meer. Totaal geen bijwerkingen.

16-09-2018 | Vrouw | 56

10-09-2018 | Vrouw | 57
Menopauze
Ik slik al enige tijd femoston 1/5. Ik word ondanks veel sporten en matig eten toch te zwaar. O.a dikke buik. Zonder hormoontherapie is geen optie omdat ik heel erg last heb van de overgang. Nu vraag ik me af heeft 0.5/2 zin ( om van die dikke buik af te komen), maar ik vraag me af of zo'n lage dosis werkt, zijn er vrouwen die deze lage dosering slikken en wat is hun ervar[lees meer...]ing?

05-06-2018 | Vrouw | 52
estradiol / dydrogesteron continu (0,5/2,5mg)
Wat een super pillen zijn dit, voelde me binnen twee weken een heel ander mens en kon ineens weer doorslapen. Ook stijfheid van mijn gewrichten is helemaal verdwenen! Libido ook totaal hersteld, het stoppen hiermee zal nog wel een uitdaging worden.

27-04-2018 | Vrouw | 48
Overgang
Ik heb een jaar geleden femeston continu voorgeschreven gekregen omdat ik door een zware burnout op 47 jarige leeftijd gelijk volle bak in de overgang kwam. Met alle klachten die je je maar kon voorstellen, opvliegers, hartkloppingen nachtelijk transpireren, angsten, depressie, slapeloosheid entc etc, 15 kilo bijgekomen zonder dat mijn eetpatroon wat verandert en ik 4 ke[lees meer...]er per week sport. Van 56 kilo naar 71 kilo. Een zwaar drama voor mij. Mijn huisarts schreef me femeston continu voor en alle klachten zijn verdwenen. Alleen blijf ik een onregelmatige menstruatie houden, en als t zover is flink ook. Hoop dat die ook nog achterwege blijft dan ben ik helemaal blij. Mijn gewicht is niet meer toegenomen maar ik zal helaas moeten dealen met die +13klo. Die krijg ik er met geen mogelijkheid meer vanaf. Verder ben ik heel tevreden met t gebruik .

23-03-2018 | Vrouw | 57
Overgang
Slik nu sinds 3 dagen Femoston Continu. Ik heb mijn leven weer terug, op 20 maart is voor mij de lente weer begonnen :) De druk op mijn borst is weg. Hartbonzen/kloppingen zijn gestopt. Ik kan weer slapen. Nacht zweten/opvliegers gestopt. Mijn migraine aanvallen die ik bijna dagelijks had zijn weg. Mijn hoofd is weer helder, ik kan me weer concentreren. Mijn moehei[lees meer...]d is echt als sneeuw voor de zon verdwenen Maagklachten zijn voorbij. Opgeblazen gevoel idem Ik wou echt dat ik hier jaren eerder aan begonnen was.

16-09-2017 | Vrouw | 48
Overgang
Ik had enorm veel last van opvliegers, nachtzweten en slapeloosheid. Minder koffie, minder hete kruiden en minder alcohol en zeer veel beweging: het haalde allemaal niets uit. Ook rare hoofdklachten kreeg ik erbij. Mijn taille was weg en ondanks gezondere leefstijl toch maar liefst 8 kilo erbij in twee jaar tijd en een snelle huidveroudering. Ook voelde ik me vaak zonder [lees meer...]reden neerslachtig en angstig. Nu, na drie maanden femoston voel ik me weer meer de oude. Nachtzweten en opvliegers zijn verdwenen, hoofdklachten ook. Ik slaap meestal weer goed. Ik voel me minder neerslachtig en ik heb het idee dat mijn huid er ook zelfs weer wat beter uitziet. Gewicht kan ik niet zoveel van zeggen nog, maar er is in ieder geval niets bijgekomen. Ik ben er heel blij mee.

16-06-2017 | Vrouw | 53
Bloedarmoede
Na het stoppen met de pil, een half jaar niet ongesteld geweest. Na een half jaar ineens zo ongesteld dat ik bloedarmoede kreeg. Na diverse onderzoeken op advies van huisarts met Femoston begonnen. Dit werkt prima en ik heb geen bijwerkingen. Het enige verontrustende is dat de kans op borstkanker toeneemt bij gebruik langer dan een jaar. Ik ben op advies van de huisarts g[lees meer...]estopt met de pil omdat ik boven de 50 was vanwege verhoogde kans op hart en vaatziekten en baarmoederhalskanker. Nu heb ik een andere hormonenpil ervoor terug. Dus ja, wat is wijsheid? De gynaecoloog adviseerde me na te denken over een spiraaltje. Ik ben er nog niet uit en ga een afspraak met de huisarts maken.

09-06-2017 | Vrouw | 52
Overgang
Deze medicatie helpt mij prima tegen overgangsklachten. Voor het gebruik enorm veel opvliegers en heel slecht slapen waardoor overdag goed functioneren (thuis en op werk) een hele opgave was. Deze klachten zijn na gebruik van femoston snel verdwenen. Wel last van lichte bijwerkingen zoals doorbraakbloedingen en gespannen borsten, maar dat vind ik geen probleem.

06-03-2017 | Vrouw | 51
Stemmingswisselingen
Ik ben nu 14 dagen bezig en misschien is dat nog veel te vroeg voor een oordeel. Ik heb constant het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Buikpijn. Ik heb een migraine aanval gehad waar ik al bijna 11 maanden vanaf was. Ik hou vocht vast. Voel me vreselijk opgeblazen. Slaap nog steeds slecht wel 4 a 5 keer wakker per nacht. Ik kijk het nog even aan en hoop ook al die posi[lees meer...]tieve verhalen mee te maken.

17-10-2016 | Vrouw | 50
Overgang
Ik begon in oktober 2015 vanwege opvliegers door de overgang. Het hielp heel erg goed, maar ik vond een jaar slikken wel voldoende, omdat je een verhoogde kans op borstkanker hebt. In dit jaar had ik steeds een enorme ijskoude voet, dus ik stopte 1 week geleden met die pil en mijn voet is weer bijna normaal (warm). Ik kreeg na het stoppen enorme buikkrampen, een felle pijn[lees meer...], wat na 4 dagen pas over was. Ik slikte ook tavonin (via de reumatoloog) voor miijn bloedsomloop, daar ben ik ook mee gestopt. Ik slikte ook vitamine B12 sinds 3 weken en ook mee gestopt. Ik neem nog wel glucosamine voor mijn atrose in mijn rechterarm en dat helpt. Door allerlei ziekenhuisbezoekjes kwam de arts erachter dat ik een lekkende hartklep heb, dit weet ik sinds juli 2016. Daar slik ik nu 1 pil voor per dag. In het hele jaar ook geen enkel borstonderzoek gehad.

03-09-2016 | Vrouw | 38
Baarmoederhalskanker
Nadat ik behandeld was voor baarmoederhalskanker (toen 35) was ik acuut in de overgang. Na 4 maanden slecht/niet slapen, zweten, stemmingswisselingen, enz ben ik begonnen met Femoston Continu op aanraden van mijn gynaecoloog. Wat een verademing. Eindelijk weer rust in mijn lijf. Geen opvliegers meer. Beter slapen en niet meer overmatig zweten. Ik slik dit wss tot mijn 5[lees meer...]0e waarschijnlijk.

24-08-2016 | Vrouw | 48
Overgang
Ik ben twee jaar geleden begonnen met femoston. Ik had last van opvliegers en sliep bijna niet meer. Met een gezin en alles eromheen was dit niet te doen. Allerlei andere middelen gebruikt welke je bij de etos/kruidvat kunt kopen maar niets hielp. Uiteindelijk naar huisarts gestapt en deze heeft dit voorgeschreven. In feite na een paar dagen de tabletten te hebben ingenom[lees meer...]en was ik klachtenvrij. Wel is het zo toen ik een periode even niet dit produkt gebruikte kwamen de opvliegers weer terug. Dus snel weer overgaan op dit produkt. En ja hoor klachten weer weg. Tja waarom zou je hier last van hebben als je met zo'n pilletje nergens last meer van hebt. Het heeft mij erg goed geholpen. (ik heb wel een traagwerkende schildklier en gebruik hier medicijnen voor. Deze moet je smorgens een half uur voor je ontbijt innemen) Daarom neem ik nu femoston eind van de na na het avond eten in en niet smorgens. Ik ben blij met dit middel.

24-08-2016 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron continu (1/5mg)
Vanaf mijn 50ste heb ik als overgangsklacht enorme last van slapeloosheid. vele uren per nacht wakker en dat 4 jaar lang totdat ik er genoeg van had. alle middeltjes geprobeerd van de Tuinen, maar niets hielp. ik slik nu femoston 1/5 en na 3 weken waren de klachten zo goed als verdwenen. als er nu nog een onrustige nacht tussen zit, komt dit door externe factoren zoals war[lees meer...]mte of alcohol. meer dan 2 glazen wijn geeft een onrustige nacht. totaal geen bijwerkingen. en het schijnt goed te zijn voor hart-en bloedvaten en botontkalking!

25-06-2016 | Vrouw | 50
estradiol / dydrogesteron continu (1)
Braken
veel last van opvliegers , nachtzweten slik nu 18 dagen femoston maar wordt met de dag moeier en moeier kan mijn benen bijna niet meer bewegen van vermoeidheid als ik moet bukken , heb ik problemen met omhoog te komen de overgangsklachten zijn weg maar er zijn andere klachten revoir schijn gekomen voel me een oude vrouw nu

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum