Overgang (70 meningen)
Premature menopauze (5 meningen)

Diane-35 (202 meningen)
Femoston (153 meningen)
Angeliq (31 meningen)
Cyproteron/ethinylestradiol (16 meningen)
Activelle (11 meningen)

25-06-2016 | Vrouw | 50
estradiol / dydrogesteron continu (1)
Braken
veel last van opvliegers , nachtzweten slik nu 18 dagen femoston maar wordt met de dag moeier en moeier kan mijn benen bijna niet meer bewegen van vermoeidheid als ik moet bukken , heb ik problemen met omhoog te komen de overgangsklachten zijn weg maar er zijn andere klachten revoir schijn gekomen voel me een oude vrouw nu

20-05-2016 | Vrouw | 52
Overgang
Ik ben sinds 6 mei, nu 2 weken dus, begonnen met Femoston Continu 0,5/2,5. Helaas loop ik al een tijdje te klooien en heb nu al mijn hoop hierop gezet. Ik had de prikpil en die had op 20 mei opnieuw gezet moet worden, maar daar ben ik mee gestopt. Dus niet alles was uit mijn lijf. Daarnaast gebruik ik Paroxetine. Afin, mijn hormoonbalans is een warboel. Nu heb ik last van [lees meer...]bijwerkingen, nog steeds nachtzweten, slecht slapen en voel me somber. Hoe lang zal dat duren? Ik heb zulke goede verhalen gelezen en ik kijk er verschrikkelijk naar uit om me gewoon weer lekker te voelen. De bijwerkingen zouden na enkele weken moeten verdwijnen, dus ik wil nog even volhouden. Wie stelt me gerust? Uiteraard deel ik mijn ervaringen later nog een keer. Thanks.

24-03-2016 | Vrouw | 48
estradiol / dydrogesteron continu (0,5/2,5mg)
Als sinds 1998 aan deze medicatie, Ik was toen 31 jaar dus veel te jong om na de preventieve verwijdering van de eierstokken in de overgang te raken. Specialist schreef 1/0,5 voor en dat heb ik jaren naar tevredenheid geslikt. Het enige dat ik zie is dat mijn haar beduidend dunner is geworden. Ongetwijfeld een hormonale oorzaak maar verder geen klachten. Inmiddels bijn[lees meer...]a 20 jaar verder en heb onlangs de dosis, op eigen verzoek via de huisarts, gehalveerd. Geen overgangsklachten. Ik slik nog even door.

20-10-2015 | Vrouw | 54
Overgang
Had extreem last van opvliegers. Werkt fantastisch. Moet van dokter er mee stoppen, maar als ik dit probeer, heb ik binnen 1 week alweer opvliegers, dus stop er niet mee. Ben soms wel eens bang dat het op lange termijn niet gezond is, maar voel me 100% beter met het gebruik van femoston...

08-08-2015 | Vrouw | 50
Overgang
Voor mij nooit meer een hormonenpil.... Mijn huisarts schreef mij femoston voor ivm mijn heftige overgangsklachten: veel opvliegers, hartkloppingen, vermoeidheid en een voortdurende onrust in mijn lichaam. Na een paar dagen verdwenen mijn hartkloppingen en onrust. Opvliegers werden voor mijn gevoel heftiger en mijn vermoeidheid veranderde in 1 week in uitputting. Ook k[lees meer...]on in mijn contactlenzen niet meer dragen (ik zag later dat dit een bijwerking kan zijn). Daarnaast voelde ik me steeds neerslachtiger en duizeliger worden. Ik kon geen auto meer rijden en na een supermarktbezoekje moest ik zelfs al rust nemen. Ik kende mezelf niet meer terug, dit had ik nog nooit zo meegemaakt. I.v.m. de heftige klachten ben ik na 3 weken gestopt met femoston. Mijn extreme vermoeidheid , neerslachtigheid en duizeligheid verdwenen 2 weken nadat ik stopte met femoston. Mijn lenzen kan ik inmiddels weer een paar uur achter elkaar in. Ik hoop dat mijn oogbol weer normaal gaat worden. Dit kan een hormonenpil dus ook doen in je lichaam.

07-07-2015 | Vrouw | 60
Abnormaal vaginaal bloedverlies
ik heb eerst 3 maanden femoston de zwaardere genomen. veel krampen in de benen, pijnlijke borsten, winderig en mij niet goed voelen, nu na 3 maanden overgestapt op femoston low met terug bloedingen, overweeg om te stoppen helpt toch niet voor de vaginale bloedingen die ik nu al bijna 2 jaar heb .

19-03-2015 | Vrouw | 41
Vervroegde menopauze
Ik gebruik de femoston 1/5 mg sinds 5 maart '15. Nog geen vervelende bijwerkingen tot nu toe, wel vannacht na 5 mnd weer een menstruatie. Maar weet niet hoe ikme op langere termijn ga voelen? Voel me nu nog prima, gelukkig

11-02-2015 | Vrouw | 43
Overgang
Vanaf mijn 37ste vervroegd in de overgang. Tijden clonidine geslikt 6stuks per dag, om opvliegers tegen te gaan, helaas was dit niet voldoende. Daarna overgestapt op femoston. Ik slik dit nu bijna een half jaar en wat ik ben ik blij. Geweldig, helemaal geen opvliegers meer, ik slaap perfect, niet meer depressief kortom voor mij bijna een wondermiddel! Ben er erg gelukkig[lees meer...] mee......had ik maar jaren eerder........

30-01-2015 | Vrouw | 57
Overgang
Ik gebruik dit medicijn inmiddels meer dan 20 jaar. Ben in die tijd twee keer gestopt en dat was vreselijk . Alle klachten kwamen terug. Zweten, kletsnat zonder reden, rood gezicht, slecht slapen, nerveus, onrustig, hartkloppingen. Met femoston zijn al die klachten verleden tijd. Er zit geen borstkanker in mijn familie en ik doe elke twee jaar mee aan het bevolkingsonderzo[lees meer...]ek. Ik vond dit een geweldig middel en kan het iedereen met dezelfde klachten aanraden.

07-10-2014 | Vrouw | 29
Premature menopauze
Hoi ik ben een jonge moeder van 29 jaar Toen ik 6 jaar geleden ben bevallen van mijn dochter, Heb ik last gekregen van opvliegers Naar meerdere keren gehoord te hebben van de artsen dat ik niet in de overgang was Adviseerde ze me de pil microgynon 30 En deze dan doorslikken in de stopweek Toen ik dat gedaan had kreeg ik uit het niets verschrikkelijke paniekaanva[lees meer...]llen 4 maanden lang constant Niemand wist wat ik mankeerde ze zeide zit tussen de oren!!. Echter 4 maanden geleden kwamen ze er achter dat ik toch vervroegd in de overgang was!! Eindelijk dacht ik!!! Dan kunnen ze me nu eindelijk van mijn klachten af helpen Ik gebruik namelijk al een jaar rustgevende medicatie Nou heb ik eerst Livial gekregen daar kreeg ik het erg benauwd van Nu heb ik femoston 2/10 gekregen En ben ik wel rustiger minder hartkloppingen en paniekaanvallen Godzijdank maar heb als bijwerking erge hoofdpijn spierpijn en last van maag en maagzuur Is iemand hier mee bekend? En gaat dit terzijndertijd over?? Hopenlijk heeft iemand advies voor mij. Ik heb al voor een lagere dosering gevraagd maar de gynaecoloog weigerd dit ik moet eerst deze 2 maanden gebruiken. Maar ik voel me er zoooooo slecht bij.....

22-09-2014 | Vrouw | 52
Overgang
Hallo, ook ik (52) slik nu zo'n 20 dagen Femoston 0,5/2,5 mg. In het verleden al vaker voor overgangsklachten bij mijn oude huisarts geweest maar het kwam er eigenlijk op neer van tja..het is niet anders. Nu met hetzelfde probleem bij mijn nieuwe huisarts en zij schrijft mij voor 3 maanden Femoston voor. Ik moet wel eerst even borstfoto's laten maken en als deze goed zijn[lees meer...] mag ik met Femoston beginnen. Alles is gelukkig goed en ik begin met Femoston. Waarom heb ik dit niet eerder gekregen? Ik heb mijn leven terug! Ik kan douchen en direct aankleden zonder eerst uit te zweten. Ik heb geen opvliegers meer. Ik had het deze week voor het eerst weer fris na 4 jaar! Ik slaap weer onder het dekbed en heb zowaar weer na lange tijd mijn haar geföhnd zonder natte nekharen te houden :-) Ik merk in deze korte tijd al zo'n groot verschil! Het slapen wil nog niet lukken maar ja wie weet komt dat ook goed. Wel heb ik als bijwerking meer vaginale afscheiding en nu een dag of 3 last van stijve en pijnlijke voeten en gevoelige spieren. Desondanks voel ik me een ander mens en ben erg blij met Femoston en mijn nieuwe huisarts :-)

08-05-2014 | Vrouw | 62
Overgang
Slik Femoston al 15 jaar en ben niet van plan er mee te stoppen. Heb het wel een paar keer geprobeerd, maar dat kwam mijn energie, humeur en gezondheid niet ten goede om van mijn omgeving maar te zwijgen. Na mijn pensionering zal ik nog eens overwegen er mee op te houden, maar ja, ik voel me uitstekend.

21-03-2014 | Vrouw | 60
Overgang
Geweldig, ik slik het al 10 jaar en ik voel me prima. Ben niet van plan om op kort termijn te stoppen. Ik heb nog wel een enkele keer een opvlieger. Maar dat kan ik hebben hoor. Voor de rest geen klachten !!!

17-03-2014 | Vrouw | 32
Vervroegde menopauze
Met de anticonceptiepil gestopt om zwanger te raken, maanden niet menstrueren en dan erachter komen dat je vervroegd in de overgang bent (30+). Is niet leuk. Vooral niet als je dan ook nog eens in alle hevigheid klachten krijgt zoals slapeloosheid, hartkloppingen en emotioneel labiele buien. Ben meteen doorgestuurd naar een gyn.die mij Femoston voorschreef. Ik had al resea[lees meer...]rch gedaan op internet naar de evt.gevaren van dit middel maar die zijn (in mijn ogen) verwaarloosbaar als je naar gemiddelden kijkt. Nadat ik ruim 6 maanden klachten heb gehad ben ik dit middel sinds vorige week gaan slikken en het lijkt wel een wonder, na dag 4 werden de klachten minder. Nu, dag 7, heb ik sinds een half jaar weer eens eerlijk geslapen. Ik voel me een ander mens.

24-02-2014 | Vrouw | 52
Overgang
Super spul, ik slik femoston 05/2,5 alle klachten zijn weg en totaal geen bij werkingen! Ik blijf t zeker 1 jaar gebruiken, en probeer dan weer zonder .

12-12-2013 | Vrouw | 43
Vervroegde menopauze
Vanaf mijn 38e is mijn menstruatie gestopt en bleek dat ik al in de postmenopauze zat. Ik heb dit medicijn het eerste jaar af en aan gebruikt omdat ik als bijwerking nervositeit heb, hier had ik al last van maar heb het idee dat het door dit medicijn erger wordt. Ook heb ik het idee dat ik verstrooider word door dit medicijn. Toch heb ik het sinds de laatste twee enhalf ja[lees meer...]ar wel ononderbroken gebruikt omdat ik inzag dat het toch wel nodig is omdat ik ook al ernstige osteoporose heb voor mijn leeftijd en de overgangsklachten die ik had, vooral droge ogen en huid, stijve gewrichten zijn zo goed als over. Dus ik zet denk ik toch nog maar even door tot m,n 50e. Om door te gaan met de femoston tot m'n 50e heeft m'n huisarts me aangeraden i.v.m. de osteoporose en hij zei dat het hartklachten kan voorkomen.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum