Femoston continu

estradiol / dydrogesteron continu

Bij  OvergangX

Premature menopauze (4 meningen)

Diane-35 (194 meningen)
Femoston (119 meningen)
Cyproteron/ethinylestradiol (15 meningen)
Angeliq (12 meningen)
Activelle (8 meningen)

08-10-2018

Overgang

Ik ben met femoston continu begonnen ivm slecht slapen en hevig gewrichtspijn , na een week slikken begon bij mij de haaruitval, ben nog een paar weken hiermee doorgegaan tot ik zeker wist dat het haaruitval vd tabletten kwam en daar nu mee gestopt.
28-09-2018

Overgang

Al 15 jaar last van opvliegers en allerlei andere overgangsklachten. Ook slecht slapen en dat werd steeds erger. In overleg met huisarts Femoston 1/5 mg gaan gebruiken. De eerste dagen kwamen gelijk de bijwerkingen (pijn aan baarmoeder, eierstokken en bekkenbodem, wat spierpijn/krampen wat hoofdpijn en wat somber) Op de 10de dag wilde ik gaan stoppen omdat ik vooral last h[lees meer...]ad van de bijwerkingen en het nog niet echt leek te helpen. Slapen leek wat beter te gaan maar de opvliegers waren er nog. Toch doorgezet en na twee weken leken de opvliegers ook wat te verminderen. Nu na ruim 6 weken gebruik ben ik erg tevreden. Het slapen blijft goed gaan, de opvliegers zijn zo goed als verdwenen en de bijwerkingen zijn verminderd tot een lichte buikpijn, dat is goed te verdragen. Vooral het weer gemakkelijk in kunnen slapen en het veel beter doorslapen is heel fijn, ik lig niet meer uren wakker per nacht! Ik ben blij dat ik het middel nu gebruik en wil het dan ook langere tijd gaan gebruiken. Mijn huisarts gaf aan dat dit goed mogelijk is.
25-09-2018

Overgang

Onbeheersbare Overmatige opvliegers. Sinds gebruik Femoston geen opvliegers meer. Totaal geen bijwerkingen.
16-09-2018

10-09-2018

Menopauze

Ik slik al enige tijd femoston 1/5. Ik word ondanks veel sporten en matig eten toch te zwaar. O.a dikke buik. Zonder hormoontherapie is geen optie omdat ik heel erg last heb van de overgang. Nu vraag ik me af heeft 0.5/2 zin ( om van die dikke buik af te komen), maar ik vraag me af of zo'n lage dosis werkt, zijn er vrouwen die deze lage dosering slikken en wat is hun ervar[lees meer...]ing?
27-04-2018

Overgang

Ik heb een jaar geleden femeston continu voorgeschreven gekregen omdat ik door een zware burnout op 47 jarige leeftijd gelijk volle bak in de overgang kwam. Met alle klachten die je je maar kon voorstellen, opvliegers, hartkloppingen nachtelijk transpireren, angsten, depressie, slapeloosheid entc etc, 15 kilo bijgekomen zonder dat mijn eetpatroon wat verandert en ik 4 ke[lees meer...]er per week sport. Van 56 kilo naar 71 kilo. Een zwaar drama voor mij. Mijn huisarts schreef me femeston continu voor en alle klachten zijn verdwenen. Alleen blijf ik een onregelmatige menstruatie houden, en als t zover is flink ook. Hoop dat die ook nog achterwege blijft dan ben ik helemaal blij. Mijn gewicht is niet meer toegenomen maar ik zal helaas moeten dealen met die +13klo. Die krijg ik er met geen mogelijkheid meer vanaf. Verder ben ik heel tevreden met t gebruik .
23-03-2018

Overgang

Slik nu sinds 3 dagen Femoston Continu. Ik heb mijn leven weer terug, op 20 maart is voor mij de lente weer begonnen :) De druk op mijn borst is weg. Hartbonzen/kloppingen zijn gestopt. Ik kan weer slapen. Nacht zweten/opvliegers gestopt. Mijn migraine aanvallen die ik bijna dagelijks had zijn weg. Mijn hoofd is weer helder, ik kan me weer concentreren. Mijn moehei[lees meer...]d is echt als sneeuw voor de zon verdwenen Maagklachten zijn voorbij. Opgeblazen gevoel idem Ik wou echt dat ik hier jaren eerder aan begonnen was.
16-09-2017

Overgang

Ik had enorm veel last van opvliegers, nachtzweten en slapeloosheid. Minder koffie, minder hete kruiden en minder alcohol en zeer veel beweging: het haalde allemaal niets uit. Ook rare hoofdklachten kreeg ik erbij. Mijn taille was weg en ondanks gezondere leefstijl toch maar liefst 8 kilo erbij in twee jaar tijd en een snelle huidveroudering. Ook voelde ik me vaak zonder [lees meer...]reden neerslachtig en angstig. Nu, na drie maanden femoston voel ik me weer meer de oude. Nachtzweten en opvliegers zijn verdwenen, hoofdklachten ook. Ik slaap meestal weer goed. Ik voel me minder neerslachtig en ik heb het idee dat mijn huid er ook zelfs weer wat beter uitziet. Gewicht kan ik niet zoveel van zeggen nog, maar er is in ieder geval niets bijgekomen. Ik ben er heel blij mee.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum