Femoston continu

estradiol / dydrogesteron continu

Bij  OvergangX

Premature menopauze (4 meningen)

Diane-35 (194 meningen)
Femoston (119 meningen)
Cyproteron/ethinylestradiol (15 meningen)
Angeliq (12 meningen)
Activelle (8 meningen)

05-01-2020

Overgang

Sinds 3 maanden gebruik ik femoston 0,5/2,5. Dit voornamelijk om opvliegers en daardoor erg slecht slapen tegen te gaan. Daarnaast veel minder last van spier- en gewrichtspijn. Voor de start van deze pillen had ik een half jaar niets genomen, had een eerdere periode van inname van femoston (1/5) achter de rug (een jaar lang) Daar was ik abrupt mee gestopt, en dat was ni[lees meer...]et zo’n goed idee. Na 6 weken bleken de pillen volledig uitgewerkt en ging ik met vol vermogen de opvliegers in. Voor nu ben ik weer aan het afbouwen en ben van 6 dagen 1 pil, 1 dag niet, naar 4 dagen , 1 dag niet nu naar 2 dagen, 1 dag niet gegaan in 6 weken tijd. En eigenlijk bevalt deze dosering me wel goed. Het zou fijn zijn als ik er mee kon stoppen natuurlijk, en dat gaat binnen nu een een half jaar ook zeker gebeuren. Waarom schrijf ik dit? Omdat ik zelf bijna niets kan vinden op het internet over afbouwen van deze medicatie en hoe en hoe lang je dit dan doet. De huisarts wist er ook niets zinnigs over te zeggen.
16-09-2018

25-09-2018

Overgang

Onbeheersbare Overmatige opvliegers. Sinds gebruik Femoston geen opvliegers meer. Totaal geen bijwerkingen.
10-09-2018

Menopauze

Ik slik al enige tijd femoston 1/5. Ik word ondanks veel sporten en matig eten toch te zwaar. O.a dikke buik. Zonder hormoontherapie is geen optie omdat ik heel erg last heb van de overgang. Nu vraag ik me af heeft 0.5/2 zin ( om van die dikke buik af te komen), maar ik vraag me af of zo'n lage dosis werkt, zijn er vrouwen die deze lage dosering slikken en wat is hun ervar[lees meer...]ing?
23-03-2018

Overgang

Slik nu sinds 3 dagen Femoston Continu. Ik heb mijn leven weer terug, op 20 maart is voor mij de lente weer begonnen :) De druk op mijn borst is weg. Hartbonzen/kloppingen zijn gestopt. Ik kan weer slapen. Nacht zweten/opvliegers gestopt. Mijn migraine aanvallen die ik bijna dagelijks had zijn weg. Mijn hoofd is weer helder, ik kan me weer concentreren. Mijn moehei[lees meer...]d is echt als sneeuw voor de zon verdwenen Maagklachten zijn voorbij. Opgeblazen gevoel idem Ik wou echt dat ik hier jaren eerder aan begonnen was.
22-02-2019

Overgang

Al 20 jaar heb ik last van de overgang, m.n. slaapproblemen, heftige opvliegers 's nachts en depressieve gevoelens. Heb meerdere alternatieven gebruikt, maar die werken niet bij mij. Om toch meer kwaliteit van leven te hebben, uiteindelijk besloten Femoston conti te gaan gebruiken. Al snel bemerkte ik resultaat. Sliep vaak nachten door en geen opvliegers. Ook mijn haar vie[lees meer...]l niet meer uit. Helaas na 3 maanden komen de opvliegers weer in alle hevigheid terug.
06-12-2019

Overgang

Ik heb GEEN bijwerkingen en die zijn ook NIET ernstig (immers niet aanwezig). Dat kan ik helaas niet goed invullen. Web-designer, dit kan beter! Slecht slapen, verstoorde temperatuurregulatie (opvliegers). Toen ik op mijn 56e in de overgang kwam kreeg ik hiermee te maken. Ik ben gestart met HRT, en dat werkt prima. Af en toe een week ingebouwd om na te gaan hoe het zond[lees meer...]er medicijn gaat. Tot nu toe in overleg met arts steeds besloten om door te gaan. Ik ben zelf erg benieuwd wat vrouwelijke artsen voor zichzelf kiezen.
29-07-2019

Overgang

Gebruik femoston continu inmiddels al vele jaren...naar volledige tevredenheid ...bijna al mijn overgangs klachten waren als sneeuw voor de zon verdwenen, alleen van slapeloosheid daar heb ik nog wel wat last van . Op mijn 50 e moest ik plotseling stoppen van mijn huisarts , hij vond dat ik deze pil al lang genoeg geslikt had...van de een op andere dag dus gestopt. Toen b[lees meer...]egon de ellende...ik kreeg naast alle overgangsverschijnselen ook een burnout, heel hevige paniekaanvallen en ben 5 jaar lang zwaar depresief geweest! Nu gebeurde er in die tijd heel veel tegelijk...ik verloor in een paar weken tijd veel dierbaren, mijn zoon had net een huis gekocht en raakte zonder werk ...toen ook mijn vader kwam te overlijden na een kort ziekbed en mijn liefste hond...was ik totaal gebroken...als je dan ook nog met zo’n enorme en plotselinge hormoonval te maken krijgt ...vind ik het ( inmiddels) meer verwonderlijk dat alles toen zo mis ging. Door veel te lezen ben ik tot voor mij zeer heldere inzichten gekomen...het plotseling stoppen van hormonen dat kan gewoonweg niet ....niet zonder gevolgen. Heb daarom weer om de pil gevraagd ...en slikte deze een 3 tal maanden, om de dag (omdat ik dacht dat dit beter zou zijn ...) maar dat werkte niet. ...Na uitgebreid gesprek met ( inmiddels een vrouwelijke! ) arts kwam zij met de conclusie, je moet het wel elke dag slikken anders heb je er geen baat bij... Dus daarmee begonnen. Toen ging er een nieuwe wereld voor mij open ...99 % van ALLE klachten verdwenen . Ik kon weer kleuren zien ...mijn lichaam en geest werden weer een...ik voelde mij als herboren ...op mijn 55 e ! eindelijk kon ik weer genieten van alles . Nu ben ik inmiddels alweer jaren verder ...8 jaar om precies te zijn...slik elke dag een (alleen dat ene ) pilletje en ik voel mij fantastisch ! Voor de rest slik ik nooit iets anders want ik ben geen medicijnen mens ...maar dit pilletje ...daar wil ik nooit meer zonder. Heb ook geen andere medicijnen nodig gehad totnutoe...ja eigenlijk zou ik iets tegen chronische bronchitis moeten innemen, een pil voor schildklier en een pil voor wat te hoog suiker (volgens artsen ) ...maar ik neem niets van dat alles ..Laat mij wel regelmatig controleren ...totnutoe was alles prima......ben ook bloeddonor en mijn bloeddruk is altijd prima ...(als die van een jonge vrouw ) Dus waarom zou ik naast de femoston nog andere medicatie ( met allerlei bijwerkingen waarvoor weer andere medicatie nodig is ) gaan gebruiken ? Dit is mijn persoonlijke mening ...en dit zijn mijn persoonlijke ervaringen, en ik besef heel goed ...dat dit niet voor iedereen is weggelegd ... ik voel mij daardoor wel een enorme geluksvogel.... en zing het iedere dag van de daken! Wens iedereen ditzelfde , maar bovenal veel wijsheid en veel geluk bij hun persoonlijke zoektocht en keuzes .

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum