Ervaringen met Femoston

estradiol / dydrogesteron

misselijkheid vermoeidheid maagpijn voor misselijkheid/braken verlies van smaak hoofdpijn buikkrampen

Overgang (137 meningen)
Premature menopauze (7 meningen)

07-12-2018 | Vrouw | 49
Overgang
Ik heb drie jaar geleden eierstok operatie gehad in cystes beide eierstokken zijn weggehaald waarna ik gelijk heftig in de overgang kwam arts stelde hormonen voor naar wilde het eerst natuurlijk proberen ik veranderde in een zekere vrouw naar onzeker het gevoel jezelf niet zo te kennen Het werd erger en zodoende maand geleden met femaston begonnen.klavhten verdwenen voel m[lees meer...]e stabieler maar mijn buik waar eierstokken ongeveer zaten kreeg menstruatie pijn en nu na drie jaar heb ik een bloeding schrok ervan en volgende week afspraak maken bij gynocoloog weet niet of het hiermee te maken heeft iemand misschien ervaringen?

26-09-2018 | Vrouw | 53
Overgang
Heb 3 jaar eerder femoston gebruikt. Had toen veel last van menstruatie en migraine. En had al wat opvliegers. Na een jaar toch gestopt omdat er gezegd werd dat de kans op kanker groter was. Niet zo erge klachten na stoppen, totdat ik een half jaar geleden stopte met menstrueren. Kreeg zeer ernstige opvliegers, vaak overdag en s'avonds en s'nachts aan een stuk door. Ben to[lees meer...]ch weer femoston gaan gebruiken nu. Opvliegers na een paar dagen weg, maar nu menstrueer ik zeer ernstig. Zo erg dat ik een paar dagen zelfs meerdere keren per dag mijn kleding moet verschonen. Ook is de migraine weer terug. Nu is het een afwegeing tussen twee vervelende dingen. Of de ernstige menstruatie of de opvliegers. Gebruik nu de hoge dosis, zou misschien de lagere dosis minder klachten geven? Iemand ook deze ervaring?

11-09-2018 | Vrouw | 60
estradiol / dydrogesteron (0,5/2,5mg)
Overmatig zweten
ik neem nu een 3tal weken fenoston low voorgeschreven door mijn huisarts na vele klachten over opvliegers en overmatig zweten. het zweten stopte reeds na enkele dagen maar de pijn in mijn borsten is nog steeds hetzelfde en ook in de onderbuik (denk eierstokken) heb ik veel last. Ik heb nu een afspraak gemaakt bij de gynecoloog voor 1/10/18 en hoop dat hij mij de gepaste ui[lees meer...]tleg en of oplossing kan geven.

26-09-2023 | Vrouw | 53
Overgang
Ik ook haaruitval vooral op de kruin en bredere scheiding...komt dit nog terug??

20-07-2023 | Vrouw | 51
Overgang
Zeer veel haaruitval. Heb eerder Minulet gebruikt met, achteraf gezien, dezelfde bijwerking. Durf het medicijn hierdoor niet meer te gebruiken. Het was verder een effectief medicijn. Ik ga nu een tijdje stoppen en kijken wat er gebeurt.

15-05-2023 | Vrouw | 51
Overgang
Nu 9 mnd femoston gebruikt maar weer ongesteld 2x per maand. Wel verdwenen de opvliegers en nachtelijk zweten Verder geen pijn in mijn gewrichten maar daar zijn andere middelen voor.ik stop nu voor 3 mnd en ben benieuwd hoe het verloop gaat.

19-04-2023 | Vrouw | 57
Overgang
Ik heb het een maand gebruikt en ga nu stoppen. Hele dag buikpijn, menstruatie begint weer terwijl deze 2 jaar er niet meer was. Mijn gewicht vliegt omhoog. Helaas. De opvliegers en nachtzweten en slecht slapen zullen gewoon weer terugkomen zei mijn huisarts.

07-05-2022 | Vrouw | 56
Premature menopauze
Het begon zo goed! Geen knalrood hoofd meer, geen opvliegers de heledag door! Wel 30 op een dag! Tot dat ik met de laatste 7 pillen moest beginnen, ik kreeg klachten alsof ik een longontsteking heb terwijl dat niet aan de hand is, hoofdpijn en vanaf dag 3 dat ik begon buikpijn bij de eierstokken die mij altijd pijnlijk zijn. Nu moest ik nog 7 pillen..de grijze... op 1 mei[lees meer...] best heftige buikpijn, in de avond heel iets een doorbraak bloeding tot woensdag! Toen begon het ik loop weer finaal leeg zoals voor ik de overgang in ging! Moet elk kwartier mij van top tot teen verschonen! Ik moest gister beginnen met een nieuwe strip maar ik stop er per direct mee! De menstruatie die is zo heftig dat dit de druppel is! Maandag gelijk de huisarts bellen, die dan gelukkig terug is van vakantie.

25-04-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Heb heel er last van me onderrug trek door naar me bil en been Jeuk aan me oog galbulten Slaap slecht Heel veel aan gekomen Ik ga ermee stoppe en proberen weer afvallen

28-03-2022 | Vrouw | 54
Overgang
In verband met overgangsklachten zoals hevige migraine ben ik dit gaan slikken. Het duurde heel lang voor ik verschil merkte. Na 2 jaar bleek ik borstkanker te hebben. Moest er direct mee stoppen

25-09-2021 | Vrouw | 45
Premature menopauze
beste mede.lotgenoten ik neem femoston conti, mssch is het een tip? mssch dat je daarmee betere ervaring krijgt dan met het andere product of mssch moet je de dosering wijzigen? ik vraag me ook af op LT hoe het dan gaat, maar dat weet je niet vooraf. vr mij is het gewoon ook nodig ivm osteoporose, wat deels een gevolg was van al 8 j geen hormonen zelf meer aan te[lees meer...] maken en slecht dieet

03-08-2021 | Vrouw | 52
Overgang
Zweetaanvallen stukken minder, daarvoor in de plaats opgeblazen buik, gezicht, stemmingswisselingen, gewichtstoename

01-06-2021 | Vrouw | 35
Hypoparathyreoïdie
Ik heb geen hypofyse meer. Slik femoston voor de vrouwelijke hormonen. Slikte eersrlt de pil maar al 17 jaar dag in dag uit. En weet kans op trombose is vanaf je 35ste groter. Vandaar overgegaan op femoston. Heb heel erge doorbraakbloedingen,ben lusteloos ,heb heel veel spierpijn en stemmingswisselingen. Gebruik nu 3 weken hoop dat gauw beter gaat. Maar weer aan de pil zie[lees meer...] ik ook niet echt zitten.

26-08-2020 | Vrouw | 67
estradiol / dydrogesteron (0,5/2,5mg)
Lichen sclerosus
Vanaf 2008 Angelique geslikt vanwege Lichen sclerose en om hart en vaatziekten en osteoporose tegen te gaan. Dit op voorschrift van mijn toenmalige gynaecoloog. Dit geslikt tot ca 2015 en toen overgegaan op Femoston continu. Dat was beter gezien mijn leeftijd, die nu 67 is, volgens de arts. Omdat ik begin 2015 dikke enkels en benen kreeg, moest ik steunkousen. Flink balen[lees meer...]. Gevraagd aan de huisarts door welke medicijnen dit kon komen. Verschillende dingen uitgeprobeerd, maar Femoston bleef buiten schot. Intussen ben ik ook van gynaecoloog veranderd ongeveer 4 jaar geleden. Vandaag bij de praktijkondersteuner van mijn huisarts geweest en benoemd dat ik merk dat ik meer vocht vasthoud. Ook gezegd dat ik wel van de hormonen af wil. Na overleg met de huisarts werd nu wel Femoston genoemd als mogelijke boosdoener voor het vocht vasthouden. Ik heb mijn huidige gynaecoloog hierover gebeld. Ik wil weten of dit gebruik de oorzaak kan zijn en of ik nu zomaar stoppen mag met deze hormoonbehandeling zonder al te grote reacties in mijn lijf. Ik ben nog niet terug gebeld, maar ben benieuwd of iemand anders hier ook ervaring mee heeft.

11-02-2020 | Vrouw | 52
estradiol / dydrogesteron (2/10)
Overgang
Ik ben al 5 jaar bezig ik heb verschillende medicijnen geprobeerd Mijn menstruatie waren heel erg zoveel bloedverlies dat ik echt thuis moest blijven. Andere klachten gewrichtspijn heel erg bang Geen zin in het dagelijks leven verschrikkelijk moe Niet meer ergens naar toe willen alleen boodschappen doen en weer terug Eindelijk na verschillende sterkte femoston te h[lees meer...]ebben geprobeerd Die niet helemaal werkte kreeg ik de pil voorgeschreven Het ging echt goed Maar nu moest ik stoppen van mijn gynaecoloog De klachten begonnen graag gelijk weer. Gebeld met mijn gynaecoloog Nu heb ik weer femoston 2/10 Ik hoop dat het mij gaat helpen Anders weet ik het echt niet meer!!!!!!!

01-07-2019 | Vrouw | 53
Overgang
Met het ‘betreden’ van de peri menopauze verdween mijn maandelijkse migraine maar daar kwam de hoge bloeddruk hartkloppingen spijsverteringsklachten en intense vermoeidheid alsof het een lijstje is dat afgestreept moet worden. Na het stoppen met de pil was daar emotionele instabiliteit en hevige spier- en gewrichtspijnen . Na vele doktersbezoeken kreeg ik eindelijk iets vo[lees meer...]orgeschreven: femoston 1/10. Waarom dat middel vroeg ik. Omdat dat was was artsen voorschrijven was het antwoord en anders kon ik de spiraal proberen. Nu na vijf maanden gebruik kan ik zeggen dat de scherpe kantjes eraf zijn. Maar dat is het dan ook. sporten zit er nog steeds niet in, te stijf en te pijnlijk en de menstruaties zijn hevig. Ik denk erover een menopauzepoli te bezoeken of een overgangsconsulente voor het hele verhaal. Dat zit niet in het basispakket. Slechte zaak dat huisartsen hier niet in opgeleid zijn.