Ervaringen met Femoston

estradiol / dydrogesteron

misselijkheid vermoeidheid maagpijn voor misselijkheid/braken verlies van smaak hoofdpijn buikkrampen

Overgang (138 meningen)
Premature menopauze (7 meningen)

18-12-2018 | Vrouw | 52
Overgang
Eigenlijk geen klachten soms opvliegers. En veel meer trek in eten merk ook dat ik aangekomen ben voor mijn doen wel heel goed dat is wat ik ook graag wil.

04-11-2018 | Vrouw | 52
estradiol / dydrogesteron (1/10)
Overgang
Dit medicijn gekregen omdat ik veel last van overgangsklachten in combinatie met stress had. Was totaal uitgeput, opgejaagd gevoel. Intern trillen. Bijwerking: na 28 dagen (complete strip) zonder onderbreking aan de nieuwe strip te zijn begonnen heb ik abnormaal hevig bloedverlies gekregen.

18-02-2024 | Vrouw | 57
estradiol / dydrogesteron (2/10)
Overgang
Ik gebruik nu 11 jaar femoston , tussendoor wel twee maal geprobeerd te stoppen Was een ware hel ! Zo erg dat ik niet meer buiten wilde gaan , overal pijn en de hele dag opvliegers , verdrietig , humeurig , kortom echt slecht ! Laatst bij de mannelijke huisarts geweest die zei “ wanneer gaan we eens stoppen ? “ Ik zei “ wat u doet moet u zelf weten 🙃, maar ik stop[lees meer...] voorlopig zeker niet “ !

22-09-2023 | Vrouw | 49
estradiol / dydrogesteron (1/10)
Overgang
Ik had al jaren last van spiertrekkingen in de benen, maar nog steeds ongesteld, dus kon niet aan de overgang liggen volgens HA. Na het gebruik van dit medicijn zijn deze klachten bijna helemaal weg, het helpt ook erg goed tegen opvliegers (had er vaak meerdere na elkaar) en nachtzweten. Mijn onrust en hartkloppingen zijn ook heel sterk verbeterd, nu nog af en toe. Kortom [lees meer...]ik ben blij met dit medicijn, ook omdat ik geen bijwerkingen heb. Ik ben al wat zwaarder van gewicht, dus is moeilijk te zeggen wat het daar mee doet. Enige puntje: het nachtzweten is voorbij, maar het in slaap komen is nog steeds lastig, vooral voor een nachtmens als ik! Nu probeer ik meditatieslaapmuziek daarvoor. Sterkte aan alle dames!

02-08-2023 | Vrouw | 52
Overgang
Ik slik dit nu een paar maanden omdat ik zoveel last had van opvliegers, niet een paar per dag maar een paar per uur. Ik kan moeilijk zweten dus liep constant vuurrood aan vanaf mn kleine teen tot aan mn kruin. Kreeg er gewoon black-outs van omdat ik op kookpunt was wat betreft de warmte die ik niet kwijt kon. Ik ben blij dat ik dit middel voorgeschreven heb gekregen! Wat [lees meer...]een verademing, heb totaal geen opvliegers meer! Tot op heden ook geen bijwerkingen, oke..paar kilootjes erbij, maar daar word aan gewerkt, vind ik minder erg dan die verschrikkelijke opvliegers.

09-04-2023 | Vrouw | 54

28-02-2023 | Vrouw | 52
estradiol / dydrogesteron (1/10mg)
Overgang
Ik ben het gaan gebruiken, omdat ik op mijn 41e vervroegd in de overgang kwam door chemo. Ik had opvliegers, verloor urine, was ongelukkig en lag badend van het zweet in bed. De gynaecoloog heeft mijn bloed getest (2x met enige tijd ertussen), waaruit bleek dat het niet meer goed kwam. Nadat ik femoston 1/10 heb voorgeschreven werd ik weer redelijk mezelf. Heerlijk! Ik sli[lees meer...]k het inmiddels 11 jaar en mag het van mijn gynaecoloog nog even doorslikken. Ik ben er zeer happy mee

29-11-2022 | Vrouw | 54
Overgang
Van eindeloos veelopvliegers, niet slapen, pijn in de gewrichten naar een fit mens. Was ik maar jaren eerder naar arts gegaan!

13-11-2022 | Vrouw | 47
Overgang
Sinds mijn 45 ste jaar had ik last van chronische vermoeidheid waarbij slapen en rusten geen effect had. Libido onder het vriespunt en een kort lontje. Enorme bloedsuikerspiegel schommelingen na het eten van suiker en/of snelle koolhydraten. Na een jaar kwam daar spierpijn en uiteindelijk ook gewrichtspijnen bij en een totaal gebrek aan motivatie en emotie. Alsof ik er nie[lees meer...]t meer was. Die klachten werden zo ernstig dat ik in overleg met HA begonnen ben met Femoston. Na 1,5 maand was ik weer voor 90% mezelf, 300% meer energie, emotioneel wel wat instabieler maar dat heb ik ervoor over. Weer het gevoel dat ik leef.

17-02-2022 | Vrouw | 51
Overgang
Met mijn overgangsklachten kon ik niet werken. Om de 5 minuten wel een hevige opvlieger en gevoel van angst. Verward gevoel, vergeetachtig en erge pijnlijke spieren en gewrichten. De arts stelde voor Femoston te gebruiken, de eerste maand namen de klachten af, na de tweede maand verdwenen de klachten volledig. Ik voel me weer fit, vrolijk, zonder pijn klachten. Voor mij to[lees meer...]taal geen bijwerken, een wonder middel. Ik gebruik het ruim 4 jaar met waarbij ik elke 3 maanden stop. Om te proberen of het ook zonder gaat.

23-11-2021 | Vrouw | 57
estradiol / dydrogesteron (1/10mg)
Overgang
Na stoppen met anticonceptie na 3 maanden typische overgangs klachten; Onrust, concentratie problemen, somberheid, slecht slapen. Via huisarts Femoston 1/10 mg voor geschreven gekregen.Nu anderhalve maand verder tussen de 1ste en 2de strip bloedverlies, en tijdens helft vd 2de strip zeer pijnlijke/ gevoelige borsten.Verder wat last van bovenste luchtwegen.Meer vrouwen die[lees meer...] daar last van hebben gehad?

24-10-2021 | Vrouw | 68
Overgang
Echt jaren en jaren geslikt....begon met 50 jaar in de overgang.na paar jaar ellende ,met femoston begonnen. Paar x gestopt.kwam in alle hevigheid terug. Nu ben ik bijne 69.op advies van arts gestopt.ik heb nu nog mega veel opvliegers dag en nacht.echt nat van zweet.en dan zegt huisarts kan niet meer als je 68 bent! Wat is het dan??? Was super blij met femoston.

09-10-2021 | Vrouw | 59
Overgang
Heerlijk, geen opvliegers meer, en ik slaap fantastisch!

07-10-2020 | Vrouw | 58
Menopauze
gestart 4 maanden geleden. Duurde wel 6 weken eer ik get zeer gunstige effect voelde: geen opvliegers meer, geen onderbroken nachtrust, geen warmteopwellingen en zweterige onderbroken nachten. Geen nevenwerking gehad tot nu :oogmigraine ( had ik ook vroeger toen ik de anticonceptiepil gebruikte) , wat gewichtstoename en soms wat lichte maag- en darmklachten. Voorlopig wege[lees meer...]n deze nevenwerkingen niet op tegen alle vervelende menopauzale klachten doe al vier jaar aanslepen.

04-08-2020 | Vrouw | 53
Overgang
Ik (53) ben vorig najaar gestopt met de pil (zoely) die ik slikte tegen overgangsklachten. Sindsdien toenemende overgangsklachten: opvliegers, slecht slapen, onverklaarbare maagklachten, zere botten en spieren, mijn haar werd dunner. Maar vooral er niet 'bij', alsof ik niet meer helder kon nadenken. Ik werd onzeker en somber. Ik slik sinds een maand Femoston en WAT een [lees meer...]verschil! Na 2-3 weken ben ik weer mezelf, ik voel me energiek en fit, slaap beter, geen opvliegers meer, haaruitval is stukken minder en ik ben weer in balans! Ben wel ietsje aangekomen maar niet noemenswaardig. Top medicijn!

15-07-2020 | Vrouw | 61
Overgang
10 jaar geleden gestart met femoston low. Na 8jaar adviseerde huisarts te halveren naar 2 a3 per week. Opnieuw opvliegers , slecht slapen....Deze week bij gynaecoloog geweest. Hij adviseerde om zeker niet te bezuinigen en elke 1 tabletje in te nemen.