estradiol / dydrogesteron

Overgang (102 meningen)
Premature menopauze (6 meningen)

27-04-2020 | Vrouw | 55
Overgang
na 1 tablet waren mijn opvliegers al gehalveerd, na 2 dagen waren alle opvliegers weg. Heerlijke 6 maanden gehad zonder klachten en bijwerkingen.. na 6 maand moest ik van mijn huisarts stoppen, na 2 dagen begon de ellende alweer, niet slapen warm, koud, warm,koud. Dekentje op, dekentje af... manetje wakker en boos, ik moe en depri.. vreetbuien en weer terug naar af...

13-01-2020 | Vrouw | 55
Overgang
Mijn leven is weer in balans dankzij femoston. Ik had een grote opvlieger die duurde 3 jaar. Gewrichtsklachten die bestonden uit ontstekingen en op fibromyalgie lijkende klachten. Ik sliep zeer slecht en wat compleet burn out aan het raken. Zeer vermoeid, kon niet meer sporten of fietsen. Alles was teveel. Nu ik Femoston gebruik ben ik een totaal andere vrouw. Geen klach[lees meer...]ten meer. Ik sport weer ik heb totaal geen opvliegers meer en ik slaap uitstekend. Mijn lichaam is weer in proportie. Ik raad iedereen aan om zich niet neer te leggen bij een excessieve overgang. Ga naar de huisarts en laat je doorverwijzen als hij of zij niet wil mee werken. Het is de moeite waard! Ook de bijwerkingen zijn te verwaarlozen bij juiste indicatie. Ik mag dit medicijn tot 70 jarige leeftijd gebruiken als het moet.

11-02-2019 | Vrouw | 55
Overgang
Na een periode van zeer slecht slapen door m.n. opvliegers (1xp/u), veel spier/gewrichtspijn en een slecht humeur, kwam dit medicijn als een redmiddel. Na 3 dagen waren de opvliegers weg, sliep ik weer en kon ik weer veel meer fysiek. Erg jammer was dat er toch weer een menstruatie kwam elke maand. En die eerste keren daarvan waren een soort inhaalslag.. Na een aantal maan[lees meer...]den begon het toch te knagen wat betreft de afhankelijkheid ervan. Dus ik besloot te minderen (Femoston Mini als vervolg). Echter in de laatste strip Femoston 1/10 begon een spotting die me dermate verveelt, dat ik er nu helemaal maar abrupt een punt achter zet. (De spotting is juist een veel genoemde bijwerking van de lichtere versie). Ik heb nu het gevoel dat ik even in de reset moet, dus zonder medicijnen. We gaan het wel zien de komende tijd. Gedoe is het. Word er niet blij van maar er zijn ergere zaken.

19-08-2018 | Vrouw | 55
Overgang
Sinds 5 weken 1/10 aan het slikken. Gelukkig geen bijwerkingen, maar ook geen resultaat. Opvliegers worden er totaal niet minder van en slapen is er nog steeds niet bij. Jammer!!

07-03-2018 | Vrouw | 55
Menopauze
Ik had verschrikkelijke last van de menopauze, met alle symptomen die er maar konden zijn, de dokter had me Femoston voorgeschreven en ben er jaren goed mee geweest. Maar 4 jaar later kreeg ik van de oestrogeende foute cellen in mijn baarmoeder, duidelijk van van de pil. Ik wordt nu verder onderzocht, direct stoppen met de pil, en toch nog door alle symptomen doorheen moet[lees meer...]en en nog eens operatie... is het dat allemaal waard de pil nemen? Kwist toen niet beter. Dus bij deze wil ik andere vrouwen toch verwittigen.

29-07-2016 | Vrouw | 55
estradiol / dydrogesteron (0,5/2,5mg)
ik neem pas enkele dagen femoston tot nu toe geen bijwerkingen, ik heb verschrikkelijk veel last van zweten, net ik of ben ga douchen, spierpijn en slaapproblemen. Ik hoop dat deze medicijn mij zal helpen, want het is verschrikkelijk duur. Waarom zo duur wij hebben daar niet om gevraagd he!!!!

18-05-2016 | Vrouw | 55
Overgang
Aanvankelijk leek het in positieve zin te helpen... Maar sinds een paar weken begin ik de dag 's morgens al superchagrijnig en blijf ik de hele dag door negatief, erger mij aan alles en iedereen... van deze symptomen had ik voor gebruik al last (ik gebruik ook het antidepressivum Paroxetine; wellicht geen beste combi!). Maar het lijkt er sterk op dat deze versterkt worde[lees meer...]n sinds ik dit hormoonpreparaat gebruik. Eerste week gevoelige buik en daarna soms last van tintelingen in handen, ongecontroleerdheid (laat veel vallen) en overmatige afscheiding.

30-05-2019 | Vrouw | 56
Overgang
Ik gebruik het sinds 17 maanden. Vond het een openbaring binnen de kosrtste keren geen opvliegers meer..gewoon door slapen in de nacht . Je weer normaal voelen. Wel af en toe wat bloedverlies . En nu sinds 2 weken weer wat opvliegers..is er iemand die dat ook heeft of wel eens heeft gehad?

11-04-2019 | Vrouw | 56
estradiol / dydrogesteron (0,5/2,5mg)
nu na 1 strip, alle klachten van de overgang verdwenen al na 3 dagen slikken. Nu de eerste keer weer ongesteld, deze is erg pijnlijk en duurt nu al 1 week in erge mate. Hoop dat dit beter wordt, anders is het voor mij een wondermiddel!

29-10-2018 | Vrouw | 56
estradiol / dydrogesteron (1/10)
Overgang
Heel erg last van mentale klachten, spierpijn, hot flush, slapeloos. Sinds het gebruik nog wel bij de grijze pil fase snacht warm en wakker. Geheugen blijft ook slecht. Maar alle andere klachten waren meteen weg en vooral mentaal kan ik veel meer aan

23-11-2021 | Vrouw | 57
estradiol / dydrogesteron (1/10mg)
Overgang
Na stoppen met anticonceptie na 3 maanden typische overgangs klachten; Onrust, concentratie problemen, somberheid, slecht slapen. Via huisarts Femoston 1/10 mg voor geschreven gekregen.Nu anderhalve maand verder tussen de 1ste en 2de strip bloedverlies, en tijdens helft vd 2de strip zeer pijnlijke/ gevoelige borsten.Verder wat last van bovenste luchtwegen.Meer vrouwen die[lees meer...] daar last van hebben gehad?

02-09-2020 | Vrouw | 57
estradiol / dydrogesteron (1/10)
Overgang
Had zo,n 30 opvliegers per dag en Chagrijnig. Gestart met femoston 1/5 maar heel veel bloedingen op onverwachte momenten. Huisarts schreef toen 1/10 voor. Duurt 14 dagen voordat echt goed aanslaat. Na 28 dagen nu elke keer 4 dagen flinke bloeding, dus weer aan de tampons en maandverband. Dat vind ik minder leuk maar het helpt wel goed tegen de opvliegers. Nog zo,n 2 opv[lees meer...]liegers per dag dus ik ben tevreden en ik ben vrolijker. Moet nu wat meer op gewicht letten. Ik kan het aanbevelen.

11-12-2019 | Vrouw | 57
estradiol / dydrogesteron (1/5mg)
Gebruik nu sinds een paar dagen Femoston 1/5 continue. Ik moet zeggen dat mijn wereld er sindsdien weer beter eruitziet. Alle ongemakken waar ik al bijna 3 jaar mee kampte zijn zo goed als verdwenen. Slapen gaat beter, de neerslachtigheid is ook omgeslagen. Ik heb weer zin in het leven. Nou maar hopen dat het zo blijft.

22-10-2019 | Vrouw | 57
Overgang
Ik heb geen klachten over dit medicijn. Werkte vanaf het begin goed. Alleen m’n slaapproblemen zijn niet voorbij. Verder heel blij om zonder depressieve gevoelens en opvliegers door het leven te kunnen gaan.

03-09-2013 | Vrouw | 57
estradiol / dydrogesteron (0,5/2,5mg)
Ik heb nu 6 weken femoston 1/10 mg gebruikt. Ik wilde een lagere dosis dan 1/5 mg continue. Nu blijkt dat de hoeveelheid gelijk is, Het is dezelfde sterkte alleen een andere verdeling. Het is dus geen lagere dosis geweest. Wel 6 weken gebruikt. Gisteren naar de dokter geweest. Ik heb nu femoston 0,5/2,5 continue. Dit is de laagste dosis die er is. Het is nu afwacht[lees meer...]en of dit ook zo goed helpt. Ik hou jullie op de hoogte.

30-06-2013 | Vrouw | 57
estradiol / dydrogesteron
Overgang
Ik heb 2 jaar al vreselijk veel last.van opvliegers Wordt steeds erger. S'nachts het ik er geen last van. In vakanties loop ik heel veel. Hierdoor worden de opvliegers veel erger Ben 4 weken geleden naar de dokter geweest. Hij heeft mij Femoston 1/10 mg voorgeschreven. Ik ben ontzettend tevreden. Alle klachten zijn weg. Ik voel me nu veel beter. Over een week moet ik[lees meer...] weer bij de dokter terugkomen. Ik had hem beloofd er na de vakanie weer mee te stoppen. Daar twijfel ik nu heel erg aan. Mijn voordelen zijn 1 geen opvliegers meer. 2 veel minder afscheiding. 3 afscheiding ruikt niet meer. 4 gaat botontkalking tegen Ik weet dat er een grote kans op borstkanker is. Over een week moet ik naar hem toe. Ik stel dan voor om een lagere dosis te nemen. Vraag hem of het dan minder schadelijk is.. Als ik bij de dokter geweest ben kom ik hier zeker op terug.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum