Ervaringen met Femoston

estradiol / dydrogesteron

misselijkheid vermoeidheid maagpijn voor misselijkheid/braken verlies van smaak hoofdpijn buikkrampen

Overgang (138 meningen)
Premature menopauze (7 meningen)

29-01-2019 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron
Menopauze
ik heb proberen er mee te stoppen maar na 3 weken ben ik in een depressie gekomen , vandaag terug herbegonnen , ben bang dat ik er niet meer vanaf zal geraken ... ik weet ook niet of ik beter af ben met antidepressiva ?

16-04-2024 | Vrouw | 55
Overgang
Na een tsunami van klachten door overgang wat niet meer was te combineren met mijn werk, zoals zware vermoeidheid, erge angststoornis op de weg in auto en vliegtuig, slecht slapen, stemmingswisselingen, nachtelijk zweten, onrust in lijf, onregelmatige menstruatie en incontinentie ben ik via de huisarts gestart met Femoston. Binnen 3 dagen kreeg ik rust in mijn lijf en name[lees meer...]n de klachten met de maanden af. Behalve de onregelmatige menstruatie. Per januari kwam de menstruatie tweewekelijks en komen er andere klachten in de plaats, zoals dromerige ogen, vol hoofd , hersendruk, vergeetachtig, vaak emotioneel beladen, gewrichtsklachten en vooral overgewicht, hogere bloeddruk en hartslag en vocht vasthouden dus na 9 maanden Femoston nu acuut gestopt en we gaan zien in welk stadium ik kom. Probeer veel uit voeding te halen en meer te bewegen. Tot zover mijn ervaring!

24-01-2024 | Vrouw | 55
Overgang
Heel veel last van opvliegers, tot 20 op een nacht dus via mijn gynaecoloog van de pil. die ik nog nam wegens endometriose, aan de overgangshormonen. Eerst nam ik Heria. De opvliegers na 2 weken verdwenen maar meer haargroei op gehele lichaam. Dus aan de Femoston Conti. Sinds begin oktober, nu bijna 4 maanden dus, 8 kg afgevallen maar ook stevige, volle boezem volledig [lees meer...] verandert, cupmaat kleiner, net theezakjes... Ga terug aan de Heria nu. Liever af en toe laten ontharen dan geen boezem meer.

16-10-2020 | Vrouw | 55
Overgang
Had veel last van stemmingsklachten, spier en gewrichtsklachten, concentratie problemen, geheugen stoornissen, darmklachten, mondbranden, nachtelijke opbliegers en allerlei andere onverklaarbare lichamelijke en mentale klachten, die sterk wisselden. Door de femoston is dit allemaal wat voorspelbaarder en kan ik erop anticiperen. Maar een feest is de overgang niet en ik er[lees meer...]vaar het zeker niet als iets wat er bij hoort.

27-04-2020 | Vrouw | 55
Overgang
na 1 tablet waren mijn opvliegers al gehalveerd, na 2 dagen waren alle opvliegers weg. Heerlijke 6 maanden gehad zonder klachten en bijwerkingen.. na 6 maand moest ik van mijn huisarts stoppen, na 2 dagen begon de ellende alweer, niet slapen warm, koud, warm,koud. Dekentje op, dekentje af... manetje wakker en boos, ik moe en depri.. vreetbuien en weer terug naar af...

13-01-2020 | Vrouw | 55
Overgang
Mijn leven is weer in balans dankzij femoston. Ik had een grote opvlieger die duurde 3 jaar. Gewrichtsklachten die bestonden uit ontstekingen en op fibromyalgie lijkende klachten. Ik sliep zeer slecht en wat compleet burn out aan het raken. Zeer vermoeid, kon niet meer sporten of fietsen. Alles was teveel. Nu ik Femoston gebruik ben ik een totaal andere vrouw. Geen klach[lees meer...]ten meer. Ik sport weer ik heb totaal geen opvliegers meer en ik slaap uitstekend. Mijn lichaam is weer in proportie. Ik raad iedereen aan om zich niet neer te leggen bij een excessieve overgang. Ga naar de huisarts en laat je doorverwijzen als hij of zij niet wil mee werken. Het is de moeite waard! Ook de bijwerkingen zijn te verwaarlozen bij juiste indicatie. Ik mag dit medicijn tot 70 jarige leeftijd gebruiken als het moet.

11-02-2019 | Vrouw | 55
Overgang
Na een periode van zeer slecht slapen door m.n. opvliegers (1xp/u), veel spier/gewrichtspijn en een slecht humeur, kwam dit medicijn als een redmiddel. Na 3 dagen waren de opvliegers weg, sliep ik weer en kon ik weer veel meer fysiek. Erg jammer was dat er toch weer een menstruatie kwam elke maand. En die eerste keren daarvan waren een soort inhaalslag.. Na een aantal maan[lees meer...]den begon het toch te knagen wat betreft de afhankelijkheid ervan. Dus ik besloot te minderen (Femoston Mini als vervolg). Echter in de laatste strip Femoston 1/10 begon een spotting die me dermate verveelt, dat ik er nu helemaal maar abrupt een punt achter zet. (De spotting is juist een veel genoemde bijwerking van de lichtere versie). Ik heb nu het gevoel dat ik even in de reset moet, dus zonder medicijnen. We gaan het wel zien de komende tijd. Gedoe is het. Word er niet blij van maar er zijn ergere zaken.

19-01-2024 | Vrouw | 56
estradiol / dydrogesteron (1/10)
Overgang
Ik ben 56 en had erge last van opvliegers en nachtzweten. Dat is met Femoston zo goed als voorbij. Helaas menstrueer ik nu wel weer maandelijks, dat vind ik een vervelende bijwerking. Voordat ik Femoston gebruikte menstrueerde in maar enkele keren per jaar. Ik denk erover om toch pleisters te gaan gebruiken.

07-05-2022 | Vrouw | 56
Premature menopauze
Het begon zo goed! Geen knalrood hoofd meer, geen opvliegers de heledag door! Wel 30 op een dag! Tot dat ik met de laatste 7 pillen moest beginnen, ik kreeg klachten alsof ik een longontsteking heb terwijl dat niet aan de hand is, hoofdpijn en vanaf dag 3 dat ik begon buikpijn bij de eierstokken die mij altijd pijnlijk zijn. Nu moest ik nog 7 pillen..de grijze... op 1 mei[lees meer...] best heftige buikpijn, in de avond heel iets een doorbraak bloeding tot woensdag! Toen begon het ik loop weer finaal leeg zoals voor ik de overgang in ging! Moet elk kwartier mij van top tot teen verschonen! Ik moest gister beginnen met een nieuwe strip maar ik stop er per direct mee! De menstruatie die is zo heftig dat dit de druppel is! Maandag gelijk de huisarts bellen, die dan gelukkig terug is van vakantie.

30-05-2019 | Vrouw | 56
Overgang
Ik gebruik het sinds 17 maanden. Vond het een openbaring binnen de kosrtste keren geen opvliegers meer..gewoon door slapen in de nacht . Je weer normaal voelen. Wel af en toe wat bloedverlies . En nu sinds 2 weken weer wat opvliegers..is er iemand die dat ook heeft of wel eens heeft gehad?

11-04-2019 | Vrouw | 56
estradiol / dydrogesteron (0,5/2,5mg)
nu na 1 strip, alle klachten van de overgang verdwenen al na 3 dagen slikken. Nu de eerste keer weer ongesteld, deze is erg pijnlijk en duurt nu al 1 week in erge mate. Hoop dat dit beter wordt, anders is het voor mij een wondermiddel!

29-10-2018 | Vrouw | 56
estradiol / dydrogesteron (1/10)
Overgang
Heel erg last van mentale klachten, spierpijn, hot flush, slapeloos. Sinds het gebruik nog wel bij de grijze pil fase snacht warm en wakker. Geheugen blijft ook slecht. Maar alle andere klachten waren meteen weg en vooral mentaal kan ik veel meer aan

18-02-2024 | Vrouw | 57
estradiol / dydrogesteron (2/10)
Overgang
Ik gebruik nu 11 jaar femoston , tussendoor wel twee maal geprobeerd te stoppen Was een ware hel ! Zo erg dat ik niet meer buiten wilde gaan , overal pijn en de hele dag opvliegers , verdrietig , humeurig , kortom echt slecht ! Laatst bij de mannelijke huisarts geweest die zei “ wanneer gaan we eens stoppen ? “ Ik zei “ wat u doet moet u zelf weten 🙃, maar ik stop[lees meer...] voorlopig zeker niet “ !

19-04-2023 | Vrouw | 57
Overgang
Ik heb het een maand gebruikt en ga nu stoppen. Hele dag buikpijn, menstruatie begint weer terwijl deze 2 jaar er niet meer was. Mijn gewicht vliegt omhoog. Helaas. De opvliegers en nachtzweten en slecht slapen zullen gewoon weer terugkomen zei mijn huisarts.

17-01-2023 | Vrouw | 57
Overgang
Ik slik al 10 jaar Femoston, dit in eerste instantie voor mijn geestelijke gesteldheid tijdens de overgang, ik huilde om alles, of werd juist heel boos om niks. Na 10 jaar adviseerde mijn huisarts om maar eens te stoppen omdat ik nu met 57 jaar wel door de overgang heen zou zijn. Ik dacht idd ik wil het wel proberen altijd pillen slikken is ook niks. Nu een half jaar lat[lees meer...]er ben ik net een wandelende fontein heb zoveel opvliegers dat ik met tissues overal op mijn lichaam in bed lig en na 5 mnd een ander matras heb gekocht omdat ik er vies van was geworden. Ik heb de huisarts gebeld dat ik er klaar Mee ben en de pillen weer wil want t moet wel leuk blijven. Nu moet ik eerst naar de gynaecoloog, gelukkig had ik nog voor twee mnd liggen en ben er gewoon aan begonnen. Geen zweten meer snachts maar ik merk wel dat mijn lichaam weer aan de hormonen moet wennen. Slaap nu ondanks dat ik geen opvliegers meer heb erg slecht, maar dat komt hopelijk snel goed, verder ben ik heel tevreden.

23-11-2021 | Vrouw | 57
estradiol / dydrogesteron (1/10mg)
Overgang
Na stoppen met anticonceptie na 3 maanden typische overgangs klachten; Onrust, concentratie problemen, somberheid, slecht slapen. Via huisarts Femoston 1/10 mg voor geschreven gekregen.Nu anderhalve maand verder tussen de 1ste en 2de strip bloedverlies, en tijdens helft vd 2de strip zeer pijnlijke/ gevoelige borsten.Verder wat last van bovenste luchtwegen.Meer vrouwen die[lees meer...] daar last van hebben gehad?