Ervaringen met Estradiol Pleisters

allergische reactie

Overgang (48 meningen)
Premature menopauze (4 meningen)
Slapeloosheid (1 mening)
Hoofdpijn (1 mening)

17-04-2024 | Vrouw | 58
estradiol transdermaal (25ug/24)
Overgang
Heb de pleister enkele jaren gebruikt maar huisarts wilde dat ik ging stoppen i.v.m evt bijwerkingen. Vanaf juni vorig jaar gestopt maar voelde mij weer erg slecht. Vooral heel erg moe en spier en gewrichtspijnen. Ik had nog wat pleisters en ben weer bijna twee weken begonnen. Wat een verschil! Meer energie en mijn pijnen zijn beduidend minder. Waarom doen huisartsen[lees meer...] er zo moeilijk over hier in Nederland? Ps mijn baarmoeder is met 42 jaar verwijderd.

06-11-2023 | Vrouw | 47
Premature menopauze
Ik herken heel erg je verhaal. Ik ben sinds een paar dagen gestart met pleister met vaginale capsule. Ik zoek naar informatie over de opstartfase (eerste twee weken). s Morgens licht gevoel in het hoofd, hele dag een beetje baarmoederkrampen, zeurende onderrugpijn en vermoeid gevoel. Herken je deze klachten? Is het wennen en gaan deze klachten gaandeweg de komende weken o[lees meer...]ver?

08-07-2023 | Vrouw | 56
Overgang
Ik plak nu twee pleisters om tot 150 mcg te komen. Nachtelijke zweetaanvallen en gewrichtspijnen zijn weg, mentale klachten niet.

03-01-2023 | Vrouw | 51
Overgang
Zonder dat ik het wist was ik in de overgang. Ik kampte al jaren met slapeloosheid, toegenomen stemmingswisselingen, extreme emoties en de laatste tijd ook gewrichtspijn. Ik dacht dat ik gewoon slecht sliep en ouder werd (51). Toch had ik het idee dat ik niet meer echt mezelf was. Ik las een artikel online over de overgang en realiseerde me dat dit aan de hand was. Ik be[lees meer...]n via een vrouwenkliniek begonnen met hormoontherapie. Nachtelijk zweten en gewrichtspijnen waren onmiddellijk verdwenen. Mijn geheugen werkte weer, ik kon me weer concentreren, was niet meer oversentimenteel, etc.. Ondanks dat ik het 'spannend' vind om hormonen te gebruiken, ben ik er heel blij mee. Ik voel me weer gewoon mezelf.

07-11-2022 | Vrouw | 55
Overgang
Ik gebruik deze pleisters (samen met utrogestan) voor overgangsklachten. Met name stijfheid in spieren en gewrichten. Dit was na 2 weken gebruik vrijwel weg. Grote nadeel is dat de pleisters slecht plakken. Ik moet 1 op 3 weggooien. Ook na warm bad laten ze los dan wordt het 1 op 2 weggooien. Terwijl op de bijsluiter staat dat je er wel mee in bad of zelfs sauna kan. En e[lees meer...]enmaal los is los. Een (deels) losgelaten pleister opnieuw plakken kan niet. Hier is nog wel een verbeterslag te maken.

18-10-2022 | Vrouw | 60
estradiol transdermaal (25ug)
Overgang
4 maand pleisters gebruik maar ben 60 en mag niet vlg. overg.cons. nu 4 week gestopt en voel me vreselijk maar blijf volhouden je moet er toch eens zonder. alhoewel ik hier ook lees dat vrouw van 80 ze al 30 jaar neemt..... vreemd. wanneer wordt er iets uitgevonden dat je er vanaf bent en ik heb vroeger 20 jaar pil geslikt nooit een haan die er naar kraai[lees meer...]de en daar zitten veel meer hormonen in dan pleisters...

31-08-2022 | Vrouw | 55

12-11-2019 | Vrouw | 45
Vervroegde menopauze

13-07-2019 | Vrouw | 41
estradiol transdermaal (100ug/24)
Na deze operatie in 2018 aug waar mijn eierstok eileiders baarmoeder en 10 cm darm was verwijderd in febr 2019 toch nog mijn laatste eierstok verwijderd ivm pijn in onderbuik deze zat vast gekleefd aan mijn dunne darm . Daarna pats boem de overgang in wat een ellende wat een verdriet ik herkende mezelf niet wist niet wat ik moest . Voor de operatie ruim 30 kg afgevallen [lees meer...]nu alles er weer bij. Voel me klote . Systen 100 mg in gebruik werkt wel maar t gewicht word helaas niet minder . Wel stemmingswisselingen iets en t nachtelijk zweten is verdwenen . Als ik de pleister vergeet dan word ik echt n gemene nare heks ( zo omschrijft mijn dochter van 10 jaar het ) . Dus blijf ze gebruik en maar ik wil mijn oude gewicht ook graag terug .

11-12-2018 | Vrouw | 52
estradiol transdermaal (100ug/24)
Gebruik icm spiraal, veel minder hormonale migraine en ook minder heftige aanvallen! Wel aanzienlijk aangekomen in gewicht wat ik wel een groot nadeel vind maar migraine is vele malen erger. Aan te raden! Mag deze nog tot 60ste jaar gebruiken volgens gynaecoloog,gelukkig!

29-12-2017 | Vrouw | 50

20-06-2017 | Vrouw | 55
estradiol transdermaal (0,5mg)
Overgang
Ik had de ene na de andere opvlieger overdag maar ook `s nachts. Sliep haast niet meer en werd kletsnat wakker. Daarna erg koud en vervolgens weer de volgende opvlieger. Met deze pleisters kan ik rustig doorslapen en geen last meer van bovengenoemde klachten. Gynaecoloog vertelde dat het in alle landen rond ons het heel normaal is dat vrouwen tegen overgangsklachten medi[lees meer...]cijnen gebruiken en deze pleisters zeker 5 jaar veilig te gebruiken zijn zonder de bijwerking van borstkanker. Bovendien krijg je ook geen botontkalking!

07-01-2017 | Vrouw | 39
Overgang
In 2013 werd ik geopereerd aan mijn baarmoeder en eierstoken was toen 35 en kwam gelijk in de overgang. Ik gebruikte toen livial met ernstige bijwerking. Dit heb ik 2 jaar lang gebruikt, toen ben ik ermee gestopt! Maar kreeg daarna behoorlijk last van opvliegen, hartkloppingen, zweten, moeheid en lusteloosheid. Kon mijn werk niet goed uitvoeren, had concentratie probleme[lees meer...]n, werd er bijna gek van, totdat mijn gynaecoloog in 2016 systen 75 ug heeft voor geschreven. Had binnen 1 week gelijk effect. Ik kan nu perfect functioneren, ik sport weer, werk keihard, heb plezier in mijn leven . Ik heb nu als bijwerking een beetje last van mijn darmen af en toe gevoelige borsten maar ik mag niet klagen. Ik voel me zo goed als nieuw.

28-12-2013 | Vrouw | 38
Hoofdpijn
Ik ben met de pleisters begonnen om (een aantal) migraine aanvallen te voorkomen. Tijdens mijn menstruatie heb ik 2-3 dagen last van migraine aanvallen. Ik plak 2 dagen voor menstruatie de eerste pleister (50) zodat mijn oestrogeenpeil niet teveel daalt. Op de tweede dag ongeveer plak ik er nog een. In 2 van de 3 aanvallen helpt het, wat een ontzettende vooruitgang is. I[lees meer...]k heb al veel dingen geprobeerd tegen migraine namelijk. Het helpt natuurlijk wel alleen tegen de hormonale migraine, de aanvallen die ik er buiten heb zijn er nog wel. Nauwelijks last van bijwerkingen, beetje duizelig op dag 1 en op het laatst gaat het nogal kriebelen en wordt de plek waar de pleister zit wat rood.

05-08-2013 | Man | 64
estradiol transdermaal
geen bijwerkingen of opvliegerigheid laten wel heel gauw los of gaan rimpelen als je een bh of kledingstuk aantrekt vooral op je buik

18-04-2009 | Vrouw
estradiol transdermaal
Ik ben benieuwd of anderen ook hormoonpleisters en schildkliermedicijnen gebruiken en welke invloed de pleisters op de schildkliermedicijnen hebben.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum