Ervaringen met Estradiol Pleisters

estradiol transdermaal

allergische reactie

Overgang (48 meningen)
Premature menopauze (4 meningen)
Slapeloosheid (1 mening)
Hoofdpijn (1 mening)

14-02-2023 | Vrouw | 54
estradiol transdermaal (1mg)
Overgang
Mijn overgangsklachten liepen de spuigaten uit. Zeer pijnlijke gewrichten en spieren, somber, prikkelbaar en werkelijk altijd moe. Het middel hielp uitstekend. Al binnen een paar dagen waren de scherpe randjes er af. Echter, voor de 3e keer door gebruik van hormonen bleek ik een echt gevaarlijk hoge bloeddruk te hebben gekregen. Weer van de medicatie af, klachten komen h[lees meer...]elaas terug, maar mijn bloedruk is nu na 3 weken weer helemaal op orde.

10-06-2022 | Vrouw | 58
Menopauze

23-11-2020 | Vrouw | 53
Overgang
In combinatie met orgametril voorgeschreven. Gestopt even met orgametril maar kreeg nog steeds enorme baarmoederkrampen, niet te doen.

14-08-2020 | Vrouw | 58
estradiol transdermaal (100ug/24)
Hormoontherapie ivm het transgenderproces. De Sandoz pleisters plakken niet goed, zodat ik over gegaan ben op een spray.

07-07-2020 | Vrouw | 57
estradiol transdermaal (1mg)
Overgang
Gebruikt voor klachten van de overgang echter al na 1 week begon de ellende. Resultaat zkh. in en uit. Nooit meer oestrogeen voor mij.

15-12-2019 | Man | 53
Menopauze
Voordien gebruikte ik Vivelle Döt maar die zijn uit de handel. De pleisters waren kleiner en uit een soort silicone. Bij dit product voelt de pleister heel onaangenaam en is huidonvriendelijk, telkens ik de pleister verwijder (wat ik heel voorzichtig doe) is mijn huid geschonden.

06-08-2019 | Vrouw | 60
estradiol transdermaal (25ug)
Overgang
Na 10 jaar last te hebben gehad van opvliegers was ik het helemaal zat, dus uiteindelijk deze hormoontherapie geprobeerd. De opvliegers verdwenen na ruim 2 maanden gebruik, maar intussen was mijn haar zó dun geworden dat ik bang was kaal te worden en daarom heb ik besloten te stoppen met de hormoontherapie. Liever opvliegers dan kaal!

11-04-2019 | Vrouw | 54
Overgang
Ik gebruikte eerst Systen van Janssen: uitstekend product. Werkt goed en blijft de voorgeschreven tijd van ong. 3.5 dagen plakken. Die van Sandoz zijn vreselijk. Plakken niet en 1 x je kleding er langs en ze rollen af. Systen mag niet meer van de verzekering ook niet na voorschrift medische noodzaak arts. Ik vind dit rampzalig om eerlijk te zijn . Liever niet deze gener[lees meer...]ieke variant.

08-06-2018 | Vrouw | 37
estradiol transdermaal (25ug)
Mijn ervaring gaat over de pleisters van fabrikant Sandoz. Zeer regelmatig zitten er pleisters in het doosje waar niet op de gehele pleisters plaksel zit, daardoor geeft het niet de voorgeschreven dosis af. Daarnaast laten de pleisters zo snel los dat ik na een dag alweer een nieuwe moet plakken. Enorme verspilling en kwalitatief slecht product.

27-01-2017 | Vrouw | 51
Overgang
overgangsklachten na baarmoederverwijdering. Pleisters laten los zelfs met extra tape vastgeplakt, nu weer pleisters van Janssen, Systen 50 werkt goed bij mij.

15-05-2015 | Vrouw | 50
estradiol transdermaal (50/2424)
Overgang
Hopeloos deze pleister, ik moet extra tape over de transparante pleister plakken, omdat de pleister bijna niet plakt, ik verloor de pleister vaak dezelfde dag nog. Bij het opplakken begint het al, de pleister is er bijna niet strak op de huid te plakken, dit vermindert de opname natuurlijk ook . Voorheen had ik Systen 50 pleisters van de firma Janssen C., deze plakken pri[lees meer...]ma, nooit geen probleem. Bij hetzelfde dokters recept werden in januari 2015 Estradiol pleisters door de apotheek verstrekt, wel hetzelfde medicijn, maar op deze manier waardeloos in het gebruik.

27-12-2016 | Vrouw | 58
Overgang
Ik heb 3 keer Estradiolpleisters gebruikt voor ongeveer 8 weken en 1 keer tabletten. Ofschoon de opvliegers wel iets minder werden in 3 van de 4 gevallen, had ik in alle gevallen zoveel bijwerkingen dat ik de kuur niet vol kon houden. Mijn bijwerkingen: hoofdpijn; opgeblazen voelen; heel naar gevoel in het hoofd; depressie; lichte misselijkheid; gewichtstoename. En de plei[lees meer...]sters lieten vaak los.

12-12-2011 | Vrouw | 44
estradiol transdermaal
deze laten zeer snel los en most vaak een nieuwe plakken omdat hij niet meer bleef zitten

22-04-2024 | Vrouw | 50

allergische reactie

Allergische reactie op de lijm van de pleister

29-10-2019 | Vrouw | 56
Overgang
Ik gebruik de pleisters samen met Utrogestan (progesteron). Misschien moet ik 2 maanden wachten tot het goed werkt. Wat perfect werkt om de pleister goed te laten zitten is: de plek waar je de pleister wilt plakken eerst te ontvetten met een drupje afwasmiddel en water, daarna afspoelen en drogen en 5 min later de pleister erop plakken.

30-05-2017 | Vrouw | 53
estradiol transdermaal (50ug/24)
Ik gebruik dit vanaf nu dus nog geen ervaring.