Ervaringen met Estradiol Pleisters

allergische reactie

Overgang (49 meningen)
Premature menopauze (4 meningen)
Slapeloosheid (1 mening)
Hoofdpijn (1 mening)

27-08-2020 | Vrouw | 53
Overgang
Ik ben ontzettend blij met de pleisters van Systen. Zeer effectief. Gebruik het samen met Utragestan. Allemaal bio identiek en weinig kans op trombose in vergelijking met het slikken van pillen. Was altijd moe. Met de pleisters had ik mijn energie weer terug en mijn hormonale migraines zijn verdwenen. Systen is nu een tijd niet leverbaar geweest. Ik werd echt wanhopig.[lees meer...] Heb Sandoz gebruikt een preferentiemiddel vd zorgverzekering. Gebruik dit nooit!! Ik kreeg erontzettende steken van in mijn borsten. Toen ik ermee stopte verdwenen de steken. Gebruik nu Mylan. Wordt ook uit de productie gehaald. Geen steken, maar afgifte is minder goed merk ik. Toch weer moe en hoofdpijnen. Hopelijk is Systen snel weer leverbaar. Toen voelde ik mij helemaal goed.

05-06-2020 | Vrouw | 67
Overgang
Al meer dan 10 jaar gebruik ik deze pleisters. Nadat mijn baarmoeder verwijderd was, voelde ik mij vreselijk. Ik was geen “ Leuk “ mens meer, kreeg met bijna met iedereen ruzie en veel last van hevige opvliegers met als gevolg meer wakker als dat ik sliep, overdag moe en sacherijnig. Op advies van mijn huisarts hormoonpleisters gaan gebruiken. Alleen nu ik 67 ben wil[lees meer...] je er wel eens mee stoppen. Dit heb ik 3 x Geprobeerd en langzaam afgebouwd. Tot ik niets meer gebruikte. Nu weer iedere nacht minimaal 5x waker, badend in het zweet met de nodige opvliegers. Overdag ook vele keren. Ik ben er nu toch weer mee begonnen .

21-04-2020 | Vrouw | 52
estradiol transdermaal (3mg)
Overgang
Na een jaar opvliegers en nachtzweten overleefd te hebben door de overgang kreeg ik ineens zonder reden ernstige angst en depressie klachten. Ook urinewegklachten kwamen erbij waardoor ik het linkte aan de overgang. De huisarts wilde me naar psycholoog en cognitieve gedragstherapie inzetten maar ik had geen problemen in mijn leven. Ik heb zelf een verwijzing naar de overg[lees meer...]angspoli aan gevraagd en na 4 maanden hel en steeds verhoging van de hormoonpleisters ben ik nu eindelijk weer mezelf. De gynacoloog heeft de hormonen verhoogd baar 4,5 mg met het resultaat dat ik weer gelukkig ben, vrolijk, weer kan werken en voor mijn gezin klaar kan staan. Dit nadat ik maanden alleen maar angstig en depressief / huilend op de bank kon liggen. Ik raad iedereen met ernstige overgangsklachten psychisch of lichamelijk hormoonpleisters aan!! Van de hel eindelijk weer mezelf!

21-04-2019 | Vrouw | 49
estradiol transdermaal (0,5mg)
Overgang
Nachtelijke overvliegens. Daardoor te lange tijd slecht slapen. Erg emotioneel, om en door alles huilen. Na 2 jaar echt niet grappig meer. Ik gebruik de pleisters icm Mirena, die ik al heel lang heb. Binnen een week nauwelijks nog opvliegers. Huilen begint nu eindelijk af te nemen. Heel blij met de pleisters. Jammer en typisch dat Nederland zo overbezorgd is over horm[lees meer...]oonaanvulling tijdens de overgang. Mijn ervaring met sandoz is ook idd dat ze heel slecht plakken.

19-03-2019 | Vrouw | 55
estradiol transdermaal (100ug/24)
Endometriose
sinds mijn 33ste baarmoeder kwijt na endometriose, op mijn 35ste eierstokken verwijderd. direct in overgang, eerst 8 jaar hormoonspuit ( onderhuids ) daarna progesteron en vanaf een jaar of 5 nu pleisters, op aanraden gyneacoloog nu 7 weken gestopt, maar ik ga door een hel. Drijf mijn bed uit en ook overdag gemiddeld 4 opvliegers per uur, ik probeer het nog even aan te zie[lees meer...]n met A.Vogel ( overgang totaal ) maar anders ga ik weer terug naar de pleisters. Dit is NIET te doen. Iemand anders hier dezelfde ervaring ??

16-03-2019 | Vrouw | 58
Overgang
Ik gebruik dit samen met utrogestan tegen overgangsklachten. Het werkt direct. Je moet even op jouw lichaam de juiste plek vinden om de pleisters te plakken. Bij mij op m'n bovenbeen. Dit gaat goed. Ik kan weer slapen en voel mij zo veel beter!

15-03-2018 | Vrouw | 56
Menopauze
Ik had allerlei problemen met mijn lijf. Veel specialisten (neuroloog, internist, maagdarmspecialist gynaecoloog hebben me onderzocht, vonden afwijkingen maar konden de oorzaak niet vinden.) uiteindelijk ben ik begonnen met deze pleisters in combinatie met utrogestan capsules. Dit werd aangeraden om mijn lichaam rust te gunnen. Ik zat namelijk drie jaar in de postmenopau[lees meer...]zale fase. Had toen niet echt meer opvliegers maar voelde me wel de hele dag koortsig en sliep maar hoogsten vier uur per nacht. Op aanraden van de overgangsconsulent in samen spraak met de gynaecoloog ben ik begonnen met halve pleisters. Ik mocht dat pas na zes weken langzaam verhogen naar een hele pleister. In het begin had ik wat meer hoofdpijn en af en toe wat depressieve buien, maar die verdwenen. Ik voel me nu goed en gek genoeg zijn alle andere klachten naar de achtergrond gegaan.

12-09-2017 | Vrouw | 54
Overgang
Ik had veel last van overgangsklachten, emotioneel, onrustig in mijn hoofd, slecht slapen. Allemaal voorbij dankzij de pleisters. Zeer tevreden! Ik moest even oefenen maar bij mij plakken ze prima. Je moet geen bodylotion of iets dergelijks gebruiken, dan plakken ze niet goed.

01-07-2016 | Vrouw | 61
estradiol transdermaal (0,5mg)
Overgang
Ik wil terugkomen op mijn eerdere reactie over de SANDOZ pleister die niet goed zou plakken. Blijkbaar heb ik pech gehad met de eerste twee pleisters. Ik ervaar geen enkel probleem. Redactie: u mag mijn eerdere reactie verwijderen.

30-06-2016 | Vrouw | 51
estradiol transdermaal (10ug)
Overgang
Na 2, 5 jaar tobben met depressies er bij ben ik naar de gyneacoloog gegaan. Die heeft pleisters voorgeschreven. Na 3 dagen hadden de pleisters al effect.

26-05-2016 | Vrouw | 61
Overgang
Ik gebruik wel MYLAN pleisters. Helaas zijn die op dit moment niet verkrijgbaar en moet ik overstappen op SANDOZ, deze pleister plakt erg slecht!!!!

15-05-2016 | Vrouw | 61
Overgang
Zeer tevreden!! Vooral emotioneel erg uit balans door overgang. Na gebruik pleister voelde ik me binnen twee weer de oude. Even zoeken naar beste plek om te plakken, voor mij op de heup. Pleister blijft perfect zitten, uitzondering daar gelaten. Kortom: voor iedere vrouw met ernstige klachten een aanrader.

09-08-2015 | Vrouw | 59
estradiol transdermaal (100/2424)
Transitie van man naar vrouw. Nergens last van, geen bijwerkingen. Misschien komt dat nog.

15-08-2013 | Vrouw | 49
estradiol transdermaal
Ik ben in juni 2012 gestart met mijn transformatieproces bij het VUmc. Ik ben toen begonnen met de Estradiol 50 pleister en eind september 2012 op de Estradiol 100 pleister overgestapt. Ik weet niet zeker of dat door die hormoonpleisters komt, maar heb veel last van nachtelijk heftig transpireren. Voor de rest geen bijwerkingen als deze al hierdoor zouden komen.

12-08-2012 | Vrouw | 60
Overgang
Perfect medicijn tegen overgangsklachten zoals opvliegers en nachtzweten. Ik heb nergens last van als ik de pleisers gebruik

30-04-2010 | Man
Oovergang
5jaar geleden heb ik ze gehad daarna 5jaar gestopt delaatste twee jaar weerveel last in die 5jaar voelde ik mij beter met pleisters had geen bijwerkingen dit is aan te raden je voel je eigen weer lekker in je vel zitten

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum