Ervaringen met Estradiol Pleisters

estradiol transdermaal

Overgang (47 meningen)
Premature menopauze (4 meningen)
Slapeloosheid (1 mening)
Hoofdpijn (1 mening)

12-11-2019 | Vrouw | 45
Vervroegde menopauze

29-10-2019 | Vrouw | 56
Overgang
Ik gebruik de pleisters samen met Utrogestan (progesteron). Misschien moet ik 2 maanden wachten tot het goed werkt. Wat perfect werkt om de pleister goed te laten zitten is: de plek waar je de pleister wilt plakken eerst te ontvetten met een drupje afwasmiddel en water, daarna afspoelen en drogen en 5 min later de pleister erop plakken.

06-08-2019 | Vrouw | 60
estradiol transdermaal (25ug)
Overgang
Na 10 jaar last te hebben gehad van opvliegers was ik het helemaal zat, dus uiteindelijk deze hormoontherapie geprobeerd. De opvliegers verdwenen na ruim 2 maanden gebruik, maar intussen was mijn haar zó dun geworden dat ik bang was kaal te worden en daarom heb ik besloten te stoppen met de hormoontherapie. Liever opvliegers dan kaal!

13-07-2019 | Vrouw | 41
estradiol transdermaal (100ug/24)
Na deze operatie in 2018 aug waar mijn eierstok eileiders baarmoeder en 10 cm darm was verwijderd in febr 2019 toch nog mijn laatste eierstok verwijderd ivm pijn in onderbuik deze zat vast gekleefd aan mijn dunne darm . Daarna pats boem de overgang in wat een ellende wat een verdriet ik herkende mezelf niet wist niet wat ik moest . Voor de operatie ruim 30 kg afgevallen [lees meer...]nu alles er weer bij. Voel me klote . Systen 100 mg in gebruik werkt wel maar t gewicht word helaas niet minder . Wel stemmingswisselingen iets en t nachtelijk zweten is verdwenen . Als ik de pleister vergeet dan word ik echt n gemene nare heks ( zo omschrijft mijn dochter van 10 jaar het ) . Dus blijf ze gebruik en maar ik wil mijn oude gewicht ook graag terug .

21-04-2019 | Vrouw | 49
Overgang
Nachtelijke overvliegens. Daardoor te lange tijd slecht slapen. Erg emotioneel, om en door alles huilen. Na 2 jaar echt niet grappig meer. Ik gebruik de pleisters icm Mirena, die ik al heel lang heb. Binnen een week nauwelijks nog opvliegers. Huilen begint nu eindelijk af te nemen. Heel blij met de pleisters. Jammer en typisch dat Nederland zo overbezorgd is over horm[lees meer...]oonaanvulling tijdens de overgang. Mijn ervaring met sandoz is ook idd dat ze heel slecht plakken.

11-04-2019 | Vrouw | 54
Overgang
Ik gebruikte eerst Systen van Janssen: uitstekend product. Werkt goed en blijft de voorgeschreven tijd van ong. 3.5 dagen plakken. Die van Sandoz zijn vreselijk. Plakken niet en 1 x je kleding er langs en ze rollen af. Systen mag niet meer van de verzekering ook niet na voorschrift medische noodzaak arts. Ik vind dit rampzalig om eerlijk te zijn . Liever niet deze gener[lees meer...]ieke variant.

19-03-2019 | Vrouw | 55
Endometriose
sinds mijn 33ste baarmoeder kwijt na endometriose, op mijn 35ste eierstokken verwijderd. direct in overgang, eerst 8 jaar hormoonspuit ( onderhuids ) daarna progesteron en vanaf een jaar of 5 nu pleisters, op aanraden gyneacoloog nu 7 weken gestopt, maar ik ga door een hel. Drijf mijn bed uit en ook overdag gemiddeld 4 opvliegers per uur, ik probeer het nog even aan te zie[lees meer...]n met A.Vogel ( overgang totaal ) maar anders ga ik weer terug naar de pleisters. Dit is NIET te doen. Iemand anders hier dezelfde ervaring ??

16-03-2019 | Vrouw | 58
Overgang
Ik gebruik dit samen met utrogestan tegen overgangsklachten. Het werkt direct. Je moet even op jouw lichaam de juiste plek vinden om de pleisters te plakken. Bij mij op m'n bovenbeen. Dit gaat goed. Ik kan weer slapen en voel mij zo veel beter!

11-12-2018 | Vrouw | 52
estradiol transdermaal (100ug/24)
Gebruik icm spiraal, veel minder hormonale migraine en ook minder heftige aanvallen! Wel aanzienlijk aangekomen in gewicht wat ik wel een groot nadeel vind maar migraine is vele malen erger. Aan te raden! Mag deze nog tot 60ste jaar gebruiken volgens gynaecoloog,gelukkig!

08-06-2018 | Vrouw | 37
estradiol transdermaal (25ug)
Mijn ervaring gaat over de pleisters van fabrikant Sandoz. Zeer regelmatig zitten er pleisters in het doosje waar niet op de gehele pleisters plaksel zit, daardoor geeft het niet de voorgeschreven dosis af. Daarnaast laten de pleisters zo snel los dat ik na een dag alweer een nieuwe moet plakken. Enorme verspilling en kwalitatief slecht product.

15-03-2018 | Vrouw | 56
Menopauze
Ik had allerlei problemen met mijn lijf. Veel specialisten (neuroloog, internist, maagdarmspecialist gynaecoloog hebben me onderzocht, vonden afwijkingen maar konden de oorzaak niet vinden.) uiteindelijk ben ik begonnen met deze pleisters in combinatie met utrogestan capsules. Dit werd aangeraden om mijn lichaam rust te gunnen. Ik zat namelijk drie jaar in de postmenopau[lees meer...]zale fase. Had toen niet echt meer opvliegers maar voelde me wel de hele dag koortsig en sliep maar hoogsten vier uur per nacht. Op aanraden van de overgangsconsulent in samen spraak met de gynaecoloog ben ik begonnen met halve pleisters. Ik mocht dat pas na zes weken langzaam verhogen naar een hele pleister. In het begin had ik wat meer hoofdpijn en af en toe wat depressieve buien, maar die verdwenen. Ik voel me nu goed en gek genoeg zijn alle andere klachten naar de achtergrond gegaan.

29-12-2017 | Vrouw | 50

12-09-2017 | Vrouw | 54
Overgang
Ik had veel last van overgangsklachten, emotioneel, onrustig in mijn hoofd, slecht slapen. Allemaal voorbij dankzij de pleisters. Zeer tevreden! Ik moest even oefenen maar bij mij plakken ze prima. Je moet geen bodylotion of iets dergelijks gebruiken, dan plakken ze niet goed.

20-06-2017 | Vrouw | 55
Overgang
Ik had de ene na de andere opvlieger overdag maar ook `s nachts. Sliep haast niet meer en werd kletsnat wakker. Daarna erg koud en vervolgens weer de volgende opvlieger. Met deze pleisters kan ik rustig doorslapen en geen last meer van bovengenoemde klachten. Gynaecoloog vertelde dat het in alle landen rond ons het heel normaal is dat vrouwen tegen overgangsklachten medi[lees meer...]cijnen gebruiken en deze pleisters zeker 5 jaar veilig te gebruiken zijn zonder de bijwerking van borstkanker. Bovendien krijg je ook geen botontkalking!

30-05-2017 | Vrouw | 53
estradiol transdermaal (50ug/24)
Ik gebruik dit vanaf nu dus nog geen ervaring.

27-01-2017 | Vrouw | 51
Overgang
overgangsklachten na baarmoederverwijdering. Pleisters laten los zelfs met extra tape vastgeplakt, nu weer pleisters van Janssen, Systen 50 werkt goed bij mij.