Ervaringen met Estradiol Pleisters

allergische reactie

Overgang (48 meningen)
Premature menopauze (4 meningen)
Slapeloosheid (1 mening)
Hoofdpijn (1 mening)

27-01-2017 | Vrouw | 51
estradiol transdermaal (0,5mg)
Overgang
overgangsklachten na baarmoederverwijdering. Pleisters laten los zelfs met extra tape vastgeplakt, nu weer pleisters van Janssen, Systen 50 werkt goed bij mij.

07-01-2017 | Vrouw | 39
estradiol transdermaal (75ug/24)
Overgang
In 2013 werd ik geopereerd aan mijn baarmoeder en eierstoken was toen 35 en kwam gelijk in de overgang. Ik gebruikte toen livial met ernstige bijwerking. Dit heb ik 2 jaar lang gebruikt, toen ben ik ermee gestopt! Maar kreeg daarna behoorlijk last van opvliegen, hartkloppingen, zweten, moeheid en lusteloosheid. Kon mijn werk niet goed uitvoeren, had concentratie probleme[lees meer...]n, werd er bijna gek van, totdat mijn gynaecoloog in 2016 systen 75 ug heeft voor geschreven. Had binnen 1 week gelijk effect. Ik kan nu perfect functioneren, ik sport weer, werk keihard, heb plezier in mijn leven . Ik heb nu als bijwerking een beetje last van mijn darmen af en toe gevoelige borsten maar ik mag niet klagen. Ik voel me zo goed als nieuw.

27-12-2016 | Vrouw | 58
Overgang
Ik heb 3 keer Estradiolpleisters gebruikt voor ongeveer 8 weken en 1 keer tabletten. Ofschoon de opvliegers wel iets minder werden in 3 van de 4 gevallen, had ik in alle gevallen zoveel bijwerkingen dat ik de kuur niet vol kon houden. Mijn bijwerkingen: hoofdpijn; opgeblazen voelen; heel naar gevoel in het hoofd; depressie; lichte misselijkheid; gewichtstoename. En de plei[lees meer...]sters lieten vaak los.

01-07-2016 | Vrouw | 61
estradiol transdermaal (0,5mg)
Overgang
Ik wil terugkomen op mijn eerdere reactie over de SANDOZ pleister die niet goed zou plakken. Blijkbaar heb ik pech gehad met de eerste twee pleisters. Ik ervaar geen enkel probleem. Redactie: u mag mijn eerdere reactie verwijderen.

30-06-2016 | Vrouw | 51
estradiol transdermaal (10ug)
Overgang
Na 2, 5 jaar tobben met depressies er bij ben ik naar de gyneacoloog gegaan. Die heeft pleisters voorgeschreven. Na 3 dagen hadden de pleisters al effect.

26-05-2016 | Vrouw | 61
Overgang
Ik gebruik wel MYLAN pleisters. Helaas zijn die op dit moment niet verkrijgbaar en moet ik overstappen op SANDOZ, deze pleister plakt erg slecht!!!!

15-05-2016 | Vrouw | 61
Overgang
Zeer tevreden!! Vooral emotioneel erg uit balans door overgang. Na gebruik pleister voelde ik me binnen twee weer de oude. Even zoeken naar beste plek om te plakken, voor mij op de heup. Pleister blijft perfect zitten, uitzondering daar gelaten. Kortom: voor iedere vrouw met ernstige klachten een aanrader.

09-08-2015 | Vrouw | 59
estradiol transdermaal (100/2424)
Transitie van man naar vrouw. Nergens last van, geen bijwerkingen. Misschien komt dat nog.

15-05-2015 | Vrouw | 50
estradiol transdermaal (50/2424)
Overgang
Hopeloos deze pleister, ik moet extra tape over de transparante pleister plakken, omdat de pleister bijna niet plakt, ik verloor de pleister vaak dezelfde dag nog. Bij het opplakken begint het al, de pleister is er bijna niet strak op de huid te plakken, dit vermindert de opname natuurlijk ook . Voorheen had ik Systen 50 pleisters van de firma Janssen C., deze plakken pri[lees meer...]ma, nooit geen probleem. Bij hetzelfde dokters recept werden in januari 2015 Estradiol pleisters door de apotheek verstrekt, wel hetzelfde medicijn, maar op deze manier waardeloos in het gebruik.

28-12-2013 | Vrouw | 38
Hoofdpijn
Ik ben met de pleisters begonnen om (een aantal) migraine aanvallen te voorkomen. Tijdens mijn menstruatie heb ik 2-3 dagen last van migraine aanvallen. Ik plak 2 dagen voor menstruatie de eerste pleister (50) zodat mijn oestrogeenpeil niet teveel daalt. Op de tweede dag ongeveer plak ik er nog een. In 2 van de 3 aanvallen helpt het, wat een ontzettende vooruitgang is. I[lees meer...]k heb al veel dingen geprobeerd tegen migraine namelijk. Het helpt natuurlijk wel alleen tegen de hormonale migraine, de aanvallen die ik er buiten heb zijn er nog wel. Nauwelijks last van bijwerkingen, beetje duizelig op dag 1 en op het laatst gaat het nogal kriebelen en wordt de plek waar de pleister zit wat rood.

15-08-2013 | Vrouw | 49
estradiol transdermaal
Ik ben in juni 2012 gestart met mijn transformatieproces bij het VUmc. Ik ben toen begonnen met de Estradiol 50 pleister en eind september 2012 op de Estradiol 100 pleister overgestapt. Ik weet niet zeker of dat door die hormoonpleisters komt, maar heb veel last van nachtelijk heftig transpireren. Voor de rest geen bijwerkingen als deze al hierdoor zouden komen.

05-08-2013 | Man | 64
estradiol transdermaal
geen bijwerkingen of opvliegerigheid laten wel heel gauw los of gaan rimpelen als je een bh of kledingstuk aantrekt vooral op je buik

12-08-2012 | Vrouw | 60
Overgang
Perfect medicijn tegen overgangsklachten zoals opvliegers en nachtzweten. Ik heb nergens last van als ik de pleisers gebruik

12-12-2011 | Vrouw | 44
estradiol transdermaal
deze laten zeer snel los en most vaak een nieuwe plakken omdat hij niet meer bleef zitten

30-04-2010 | Man
Oovergang
5jaar geleden heb ik ze gehad daarna 5jaar gestopt delaatste twee jaar weerveel last in die 5jaar voelde ik mij beter met pleisters had geen bijwerkingen dit is aan te raden je voel je eigen weer lekker in je vel zitten

24-01-2010 | Vrouw
Overgangsklachten
Had erg veel last van opvliegers, onrust, slecht slapen en algemeen onprettig, zelf depressief voelen. Ik ben wel weer ongesteld geworden na maanden, dat is vervelend maar weegt niet op tegen de voordelen van beter voelen.