Ervaringen met Estradiol Pleisters

estradiol transdermaal

allergische reactie

Overgang (48 meningen)
Premature menopauze (4 meningen)
Slapeloosheid (1 mening)
Hoofdpijn (1 mening)

30-05-2017 | Vrouw | 53
estradiol transdermaal (50ug/24)
Ik gebruik dit vanaf nu dus nog geen ervaring.

15-02-2024 | Vrouw | 54
Overgang
Ik functioneer weer. Ik had zo ontzettend veel pijn aan spieren, botten en opvliegers dat ik alleen nog op bed lag buiten werk om. Geen zin meer om dingen te ondernemen ivm pijn en algehele malaise. Na 3 dagen gebruik was ik na jaar tobben weer mijzelf. Met name de rugpijn is gewoon weg en mijn frozen shoulder is ook minder geworden.

12-11-2023 | Vrouw | 54
Overgang
Ik ben ontzettend tevreden met het gebruik van hormonen, hiernaast gebruik ik ook één pompje gel en 100 mg utrogestan (progesteron) continu. En iedere dag een druppel testosteron.

27-10-2023 | Vrouw | 54
estradiol transdermaal (50ug/24)
Van niet in slaap kunnen komen en om de 2 uur wakker, naar een heerlijke nachtrust. Wat een goede stap heb ik gezet om dit middel aan mijn huisarts te vragen.

14-02-2023 | Vrouw | 54
estradiol transdermaal (1mg)
Overgang
Mijn overgangsklachten liepen de spuigaten uit. Zeer pijnlijke gewrichten en spieren, somber, prikkelbaar en werkelijk altijd moe. Het middel hielp uitstekend. Al binnen een paar dagen waren de scherpe randjes er af. Echter, voor de 3e keer door gebruik van hormonen bleek ik een echt gevaarlijk hoge bloeddruk te hebben gekregen. Weer van de medicatie af, klachten komen h[lees meer...]elaas terug, maar mijn bloedruk is nu na 3 weken weer helemaal op orde.

29-09-2021 | Vrouw | 54
Overgang
In 2017 kreeg ik een burnout, als gevolg van te weinig slaap door ondere andere nachtelijke opvliegers. Het ging de hele nacht door. Via de menopauze kliniek kreeg ik in 2018 Systen 50 van Jansen voorgeschreven, samen met utrogestan (progesteron) pillen. Na ongeveer een maand geen enkele last meer van opvliegers. Voel me sindsdien een stuk beter, en kan beter doorslapen. H[lees meer...]et enige minpuntje van de Systen pleisters is dat ze bij mij enorme vieze zwarte lijmranden krijgen, al na een paar uur na het opplakken. Hoezo onzichtbaar. Ook heb ik regelmatig last van jeuk en uitslag op de plakplek. Op eigen verzoek ben ik overgeschakeld naar Sandoz. Deze pleisters plakken inderdaad minder goed, maar nu weet ik ermee om te gaan. Met een nat washandje boen ik eerst de huid, daarna goed droogboenen en de pleister plakt perfect. Geen lijmranden meer, de pleister is echt onzichtbaar. Werking is even effectief.

11-04-2019 | Vrouw | 54
Overgang
Ik gebruikte eerst Systen van Janssen: uitstekend product. Werkt goed en blijft de voorgeschreven tijd van ong. 3.5 dagen plakken. Die van Sandoz zijn vreselijk. Plakken niet en 1 x je kleding er langs en ze rollen af. Systen mag niet meer van de verzekering ook niet na voorschrift medische noodzaak arts. Ik vind dit rampzalig om eerlijk te zijn . Liever niet deze gener[lees meer...]ieke variant.

12-09-2017 | Vrouw | 54
Overgang
Ik had veel last van overgangsklachten, emotioneel, onrustig in mijn hoofd, slecht slapen. Allemaal voorbij dankzij de pleisters. Zeer tevreden! Ik moest even oefenen maar bij mij plakken ze prima. Je moet geen bodylotion of iets dergelijks gebruiken, dan plakken ze niet goed.

07-11-2022 | Vrouw | 55
Overgang
Ik gebruik deze pleisters (samen met utrogestan) voor overgangsklachten. Met name stijfheid in spieren en gewrichten. Dit was na 2 weken gebruik vrijwel weg. Grote nadeel is dat de pleisters slecht plakken. Ik moet 1 op 3 weggooien. Ook na warm bad laten ze los dan wordt het 1 op 2 weggooien. Terwijl op de bijsluiter staat dat je er wel mee in bad of zelfs sauna kan. En e[lees meer...]enmaal los is los. Een (deels) losgelaten pleister opnieuw plakken kan niet. Hier is nog wel een verbeterslag te maken.

31-08-2022 | Vrouw | 55
estradiol transdermaal (75ug/24)

05-11-2020 | Vrouw | 55
estradiol transdermaal (50ug/24)
Als Man naar Vrouw transgender mag ik deze pleisters ook gebruiken. Ideaal is dat je gewoon plakt, daardoor ook minder belastend voor maag, lever, nieren etc. tov pillen. Pleisters in de zomer blijft lastig, net als het haartje wat groeit onder de pleister en dus naar binnen groeit! Wel soms last van lijmresten.

19-03-2019 | Vrouw | 55
Endometriose
sinds mijn 33ste baarmoeder kwijt na endometriose, op mijn 35ste eierstokken verwijderd. direct in overgang, eerst 8 jaar hormoonspuit ( onderhuids ) daarna progesteron en vanaf een jaar of 5 nu pleisters, op aanraden gyneacoloog nu 7 weken gestopt, maar ik ga door een hel. Drijf mijn bed uit en ook overdag gemiddeld 4 opvliegers per uur, ik probeer het nog even aan te zie[lees meer...]n met A.Vogel ( overgang totaal ) maar anders ga ik weer terug naar de pleisters. Dit is NIET te doen. Iemand anders hier dezelfde ervaring ??

20-06-2017 | Vrouw | 55
estradiol transdermaal (0,5mg)
Overgang
Ik had de ene na de andere opvlieger overdag maar ook `s nachts. Sliep haast niet meer en werd kletsnat wakker. Daarna erg koud en vervolgens weer de volgende opvlieger. Met deze pleisters kan ik rustig doorslapen en geen last meer van bovengenoemde klachten. Gynaecoloog vertelde dat het in alle landen rond ons het heel normaal is dat vrouwen tegen overgangsklachten medi[lees meer...]cijnen gebruiken en deze pleisters zeker 5 jaar veilig te gebruiken zijn zonder de bijwerking van borstkanker. Bovendien krijg je ook geen botontkalking!

08-07-2023 | Vrouw | 56
estradiol transdermaal (75ug/24)
Overgang
Ik plak nu twee pleisters om tot 150 mcg te komen. Nachtelijke zweetaanvallen en gewrichtspijnen zijn weg, mentale klachten niet.

29-10-2019 | Vrouw | 56
estradiol transdermaal (0,5mg)
Overgang
Ik gebruik de pleisters samen met Utrogestan (progesteron). Misschien moet ik 2 maanden wachten tot het goed werkt. Wat perfect werkt om de pleister goed te laten zitten is: de plek waar je de pleister wilt plakken eerst te ontvetten met een drupje afwasmiddel en water, daarna afspoelen en drogen en 5 min later de pleister erop plakken.

15-03-2018 | Vrouw | 56
Menopauze
Ik had allerlei problemen met mijn lijf. Veel specialisten (neuroloog, internist, maagdarmspecialist gynaecoloog hebben me onderzocht, vonden afwijkingen maar konden de oorzaak niet vinden.) uiteindelijk ben ik begonnen met deze pleisters in combinatie met utrogestan capsules. Dit werd aangeraden om mijn lichaam rust te gunnen. Ik zat namelijk drie jaar in de postmenopau[lees meer...]zale fase. Had toen niet echt meer opvliegers maar voelde me wel de hele dag koortsig en sliep maar hoogsten vier uur per nacht. Op aanraden van de overgangsconsulent in samen spraak met de gynaecoloog ben ik begonnen met halve pleisters. Ik mocht dat pas na zes weken langzaam verhogen naar een hele pleister. In het begin had ik wat meer hoofdpijn en af en toe wat depressieve buien, maar die verdwenen. Ik voel me nu goed en gek genoeg zijn alle andere klachten naar de achtergrond gegaan.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum