Ervaringen met Estradiol Pleisters

allergische reactie

Overgang (48 meningen)
Premature menopauze (4 meningen)
Slapeloosheid (1 mening)
Hoofdpijn (1 mening)

07-07-2020 | Vrouw | 57
estradiol transdermaal (1mg)
Overgang
Gebruikt voor klachten van de overgang echter al na 1 week begon de ellende. Resultaat zkh. in en uit. Nooit meer oestrogeen voor mij.

17-04-2024 | Vrouw | 58
estradiol transdermaal (25ug/24)
Overgang
Heb de pleister enkele jaren gebruikt maar huisarts wilde dat ik ging stoppen i.v.m evt bijwerkingen. Vanaf juni vorig jaar gestopt maar voelde mij weer erg slecht. Vooral heel erg moe en spier en gewrichtspijnen. Ik had nog wat pleisters en ben weer bijna twee weken begonnen. Wat een verschil! Meer energie en mijn pijnen zijn beduidend minder. Waarom doen huisartsen[lees meer...] er zo moeilijk over hier in Nederland? Ps mijn baarmoeder is met 42 jaar verwijderd.

10-06-2022 | Vrouw | 58
estradiol transdermaal (0,5mg)
Menopauze

14-08-2020 | Vrouw | 58
estradiol transdermaal (100ug/24)
Hormoontherapie ivm het transgenderproces. De Sandoz pleisters plakken niet goed, zodat ik over gegaan ben op een spray.

16-03-2019 | Vrouw | 58
Overgang
Ik gebruik dit samen met utrogestan tegen overgangsklachten. Het werkt direct. Je moet even op jouw lichaam de juiste plek vinden om de pleisters te plakken. Bij mij op m'n bovenbeen. Dit gaat goed. Ik kan weer slapen en voel mij zo veel beter!

27-12-2016 | Vrouw | 58
Overgang
Ik heb 3 keer Estradiolpleisters gebruikt voor ongeveer 8 weken en 1 keer tabletten. Ofschoon de opvliegers wel iets minder werden in 3 van de 4 gevallen, had ik in alle gevallen zoveel bijwerkingen dat ik de kuur niet vol kon houden. Mijn bijwerkingen: hoofdpijn; opgeblazen voelen; heel naar gevoel in het hoofd; depressie; lichte misselijkheid; gewichtstoename. En de plei[lees meer...]sters lieten vaak los.

09-08-2015 | Vrouw | 59
estradiol transdermaal (100/2424)
Transitie van man naar vrouw. Nergens last van, geen bijwerkingen. Misschien komt dat nog.

18-10-2022 | Vrouw | 60
estradiol transdermaal (25ug)
Overgang
4 maand pleisters gebruik maar ben 60 en mag niet vlg. overg.cons. nu 4 week gestopt en voel me vreselijk maar blijf volhouden je moet er toch eens zonder. alhoewel ik hier ook lees dat vrouw van 80 ze al 30 jaar neemt..... vreemd. wanneer wordt er iets uitgevonden dat je er vanaf bent en ik heb vroeger 20 jaar pil geslikt nooit een haan die er naar kraai[lees meer...]de en daar zitten veel meer hormonen in dan pleisters...

06-08-2019 | Vrouw | 60
estradiol transdermaal (25ug)
Overgang
Na 10 jaar last te hebben gehad van opvliegers was ik het helemaal zat, dus uiteindelijk deze hormoontherapie geprobeerd. De opvliegers verdwenen na ruim 2 maanden gebruik, maar intussen was mijn haar zó dun geworden dat ik bang was kaal te worden en daarom heb ik besloten te stoppen met de hormoontherapie. Liever opvliegers dan kaal!

12-08-2012 | Vrouw | 60
Overgang
Perfect medicijn tegen overgangsklachten zoals opvliegers en nachtzweten. Ik heb nergens last van als ik de pleisers gebruik

01-07-2016 | Vrouw | 61
estradiol transdermaal (0,5mg)
Overgang
Ik wil terugkomen op mijn eerdere reactie over de SANDOZ pleister die niet goed zou plakken. Blijkbaar heb ik pech gehad met de eerste twee pleisters. Ik ervaar geen enkel probleem. Redactie: u mag mijn eerdere reactie verwijderen.

26-05-2016 | Vrouw | 61
Overgang
Ik gebruik wel MYLAN pleisters. Helaas zijn die op dit moment niet verkrijgbaar en moet ik overstappen op SANDOZ, deze pleister plakt erg slecht!!!!

15-05-2016 | Vrouw | 61
Overgang
Zeer tevreden!! Vooral emotioneel erg uit balans door overgang. Na gebruik pleister voelde ik me binnen twee weer de oude. Even zoeken naar beste plek om te plakken, voor mij op de heup. Pleister blijft perfect zitten, uitzondering daar gelaten. Kortom: voor iedere vrouw met ernstige klachten een aanrader.

05-08-2013 | Man | 64
estradiol transdermaal
geen bijwerkingen of opvliegerigheid laten wel heel gauw los of gaan rimpelen als je een bh of kledingstuk aantrekt vooral op je buik

05-06-2020 | Vrouw | 67
Overgang
Al meer dan 10 jaar gebruik ik deze pleisters. Nadat mijn baarmoeder verwijderd was, voelde ik mij vreselijk. Ik was geen “ Leuk “ mens meer, kreeg met bijna met iedereen ruzie en veel last van hevige opvliegers met als gevolg meer wakker als dat ik sliep, overdag moe en sacherijnig. Op advies van mijn huisarts hormoonpleisters gaan gebruiken. Alleen nu ik 67 ben wil[lees meer...] je er wel eens mee stoppen. Dit heb ik 3 x Geprobeerd en langzaam afgebouwd. Tot ik niets meer gebruikte. Nu weer iedere nacht minimaal 5x waker, badend in het zweet met de nodige opvliegers. Overdag ook vele keren. Ik ben er nu toch weer mee begonnen .

21-10-2023 | Vrouw | 75
estradiol transdermaal (50)
Overgang
Ik had veel Last van de overgang. Ik ben nu 75 jaar en ik gebruik de pleister nog steeds . Ik denk dat het ook mijn botten beschermt ( ben paar keer Hard gevallen en heb niets gebroken .) Bovendien zie ik er veel jonger uit dan mijn leeftijdsgenoten. En ik voel me er goed van

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum