Ervaringen met Estradiol Pleisters

Overgang (47 meningen)
Premature menopauze (4 meningen)
Slapeloosheid (1 mening)
Hoofdpijn (1 mening)

30-04-2010 | Man
Oovergang
5jaar geleden heb ik ze gehad daarna 5jaar gestopt delaatste twee jaar weerveel last in die 5jaar voelde ik mij beter met pleisters had geen bijwerkingen dit is aan te raden je voel je eigen weer lekker in je vel zitten

24-01-2010 | Vrouw
Overgangsklachten
Had erg veel last van opvliegers, onrust, slecht slapen en algemeen onprettig, zelf depressief voelen. Ik ben wel weer ongesteld geworden na maanden, dat is vervelend maar weegt niet op tegen de voordelen van beter voelen.

01-12-2009 | Vrouw
Vroegtijdige overgang na operatie

18-04-2009 | Vrouw
estradiol transdermaal
Ik ben benieuwd of anderen ook hormoonpleisters en schildkliermedicijnen gebruiken en welke invloed de pleisters op de schildkliermedicijnen hebben.

08-06-2018 | Vrouw | 37
estradiol transdermaal (25ug)
Mijn ervaring gaat over de pleisters van fabrikant Sandoz. Zeer regelmatig zitten er pleisters in het doosje waar niet op de gehele pleisters plaksel zit, daardoor geeft het niet de voorgeschreven dosis af. Daarnaast laten de pleisters zo snel los dat ik na een dag alweer een nieuwe moet plakken. Enorme verspilling en kwalitatief slecht product.

28-12-2013 | Vrouw | 38
Hoofdpijn
Ik ben met de pleisters begonnen om (een aantal) migraine aanvallen te voorkomen. Tijdens mijn menstruatie heb ik 2-3 dagen last van migraine aanvallen. Ik plak 2 dagen voor menstruatie de eerste pleister (50) zodat mijn oestrogeenpeil niet teveel daalt. Op de tweede dag ongeveer plak ik er nog een. In 2 van de 3 aanvallen helpt het, wat een ontzettende vooruitgang is. I[lees meer...]k heb al veel dingen geprobeerd tegen migraine namelijk. Het helpt natuurlijk wel alleen tegen de hormonale migraine, de aanvallen die ik er buiten heb zijn er nog wel. Nauwelijks last van bijwerkingen, beetje duizelig op dag 1 en op het laatst gaat het nogal kriebelen en wordt de plek waar de pleister zit wat rood.

07-01-2017 | Vrouw | 39
estradiol transdermaal (75ug/24)
Overgang
In 2013 werd ik geopereerd aan mijn baarmoeder en eierstoken was toen 35 en kwam gelijk in de overgang. Ik gebruikte toen livial met ernstige bijwerking. Dit heb ik 2 jaar lang gebruikt, toen ben ik ermee gestopt! Maar kreeg daarna behoorlijk last van opvliegen, hartkloppingen, zweten, moeheid en lusteloosheid. Kon mijn werk niet goed uitvoeren, had concentratie probleme[lees meer...]n, werd er bijna gek van, totdat mijn gynaecoloog in 2016 systen 75 ug heeft voor geschreven. Had binnen 1 week gelijk effect. Ik kan nu perfect functioneren, ik sport weer, werk keihard, heb plezier in mijn leven . Ik heb nu als bijwerking een beetje last van mijn darmen af en toe gevoelige borsten maar ik mag niet klagen. Ik voel me zo goed als nieuw.

13-07-2019 | Vrouw | 41
estradiol transdermaal (100ug/24)
Na deze operatie in 2018 aug waar mijn eierstok eileiders baarmoeder en 10 cm darm was verwijderd in febr 2019 toch nog mijn laatste eierstok verwijderd ivm pijn in onderbuik deze zat vast gekleefd aan mijn dunne darm . Daarna pats boem de overgang in wat een ellende wat een verdriet ik herkende mezelf niet wist niet wat ik moest . Voor de operatie ruim 30 kg afgevallen [lees meer...]nu alles er weer bij. Voel me klote . Systen 100 mg in gebruik werkt wel maar t gewicht word helaas niet minder . Wel stemmingswisselingen iets en t nachtelijk zweten is verdwenen . Als ik de pleister vergeet dan word ik echt n gemene nare heks ( zo omschrijft mijn dochter van 10 jaar het ) . Dus blijf ze gebruik en maar ik wil mijn oude gewicht ook graag terug .

12-12-2011 | Vrouw | 44
estradiol transdermaal
deze laten zeer snel los en most vaak een nieuwe plakken omdat hij niet meer bleef zitten

12-11-2019 | Vrouw | 45
Vervroegde menopauze

10-10-2022 | Vrouw | 46
estradiol transdermaal (0,5mg)
Overgang
Stemmingswisselingen, angstig/opgejaagd gevoel, extreem prikkelgevoelig (ik kon geen radio en TV meer verdragen, verjaardagen gingen niet meer), slecht (door)slapen. Mijn huisarts vond het niet nodig iets tegen deze klachten te doen. Maar na een jaar te lopen vechten tegen deze nare overgansgklachten, vond ik dat zelf wel nodig! En dus ben ik naar een overgangsconsule[lees meer...]nte gegaan en op haar advies gestart met een halve pleister estradiol (0,25 mg), in combinatie met 2 weken per maand utrogestan pillen. Wat een goede beslissing! Geen enkele bijwerking gehad en na 3/4 weken voelde ik me een stuk rustiger en stabieler worden. Ook de prikkelgevoeligheid verdween snel. Nu, een half jaar verder, voel ik de klachten wat terugkomen, dus ga binnenkort verhogen naar een hele pleister.

06-11-2023 | Vrouw | 47
Premature menopauze
Ik herken heel erg je verhaal. Ik ben sinds een paar dagen gestart met pleister met vaginale capsule. Ik zoek naar informatie over de opstartfase (eerste twee weken). s Morgens licht gevoel in het hoofd, hele dag een beetje baarmoederkrampen, zeurende onderrugpijn en vermoeid gevoel. Herken je deze klachten? Is het wennen en gaan deze klachten gaandeweg de komende weken o[lees meer...]ver?

02-11-2022 | Vrouw | 47
estradiol transdermaal (0,5mg)

16-07-2023 | Vrouw | 48
Overgang
Ik was zo onwijs vergeetachtig dat ik dacht dat ik aan dementie lees of Korsakov of iets in die richting. Tot ik een artikel las over een vrouw met precies mijn verhaal die in de overgang bleek te zitten. Mijn moeder wees mij erop dat meerdere vrouwen vroeg in de overgang zaten bij mij in de familie maar ik was gewoon nog regelmatig ongesteld. Maar de Vrouwenpoli bevestig[lees meer...]de dat al mijn klachten wel degelijk overgangsklachten waren. Wat heb ik gehuild en wat ben ik blij met deze pleisters. Ik kan mijn werk weer uitvoeren zonder dat ik denk: “Waar ben ik mee bezig en wat heb ik zojuist gedaan?” Ik weet nu altijd weer waar ik mijn auto heb geparkeerd. Soms wist ik geeneens of ik lopend was of met de auto. Ik ben ze wel eens een tijd vergeten maar idd kwam mijn vergeetachtigheid direct weer terug.

23-12-2023 | Vrouw | 49
Overgang
Ik had achteraf gezien heel veel klachten, maar pas toen ik afgelopen jaar zo slecht ging slapen, zoveel opvliegers kreeg, en me in het algemeen echt zo belabberd voelde dat ik dacht, zo hoeft het voor mij niet, toen ben ik me hierin gaan verdiepen. En na een weekje pleisters plakken dacht ik... ik ben mezelf weer! Ik was best depressief, had last van brainfog, maagdarmkla[lees meer...]chten, pijnlijke gewrichten, etc. en dat ging vrij snel over toen ik startte met de pleisters en met tabletten duphaston. En ik heb sinds m'n 25e geen orale hormonen genomen omdat ik daar zo heftig op reageer. Maar die pleisters geven een hele lage dosering af, en ik heb geen aandelen, maar dit was voor mij echt een lifesaver. Ook redding van m'n huwelijk want ik kon mijn partner al helemaal niet verdragen. Rest van het gezin beet ik gewoon regelmatig de kop af zeg maar, ik was zo boos soms. Kortom, ik ben ontzettend blij met deze patches. Ze blijven alleen niet heel goed uit zichzelf plakken. Ik maak voor het aanbrengen mijn huid schoon met een watje met alcohol en dan blijven ze wel goed zitten.

15-11-2023 | Vrouw | 49
estradiol transdermaal (100ug/24)