Ervaringen met Synapause E3 ovules/vaginaal crème

Synapause E3 ovules/vagin...

estriol vaginaal

branderig gevoel rond buiten de vagina

Overgang (24 meningen)
Premature menopauze (5 meningen)

03-02-2023 | Vrouw | 51
Premature menopauze
Beter eerst ipv een hele ovule, slechts een gedeelte ervan gebruiken. En maar 2.of 0f max 3keer per week.., Merk daarbij al goed verbetering. Die hoofdpijn is ook erg onprettig

24-01-2023 | Vrouw | 57
Overgang
Ik ben begonnen met deze tabletten op aanraden van de gynaecoloog na het plaatsen van een pessarium. De eerste dag ging het goed, behalve dat ik in de middag erg moe werd en hoofdpijn klachten kreeg. De dagen daarna steeds 5 minuten na het inbrengen van het tablet vreselijke jeuk en zo'n branderig gevoel dat het haast niet te doen was. Op dag vijf na het inbrengen wer[lees meer...]d het branderige gevoel te gek. Ik heb de tablet verwijderd en besloten op zoek te gaan naar iets anders. Ik ben echt een doorzetter en geen ' klager' maar dit gaat zelfs mij te ver. Het voelt niet goed!

15-11-2022 | Vrouw | 57
Overgang
Ik had last van overgangs klachten moe stemmings wisseling enz. Ben begonnen had meteen branderig gevoel en dacht dat ik blaasontsteking had na 1 week ging ik bloeden en echt pijn in de onderbuik net als vroeger als je gaat menstrueren en gevoelige borsten. Ik ben er mee gestopt want de bijwerkingen zijn echt erger dan de kwaal.

23-09-2022 | Vrouw | 56

11-09-2022 | Vrouw | 58
Overgang
Voor vaginale droogte voorgeschreven. Direct na inbrengen branderig jeukende gevoel. Volgende dag echt griepklachten waardoor ik in bed moest blijven. Ik lees meer van dit soort ervaringen. Vind dat je hier door artsen niet op wordt gewezen. Na 1 ovule gebruik ik het nooit meer. Eng spul.

21-07-2022 | Vrouw | 57
estriol vaginaal (1mg)
Kreeg dit middel tegen vaginale droogheid waardoor ik steeds bacteriële vaginose opliep. Sinds de start brandend gevoel in en rond vagina en de vaginose is heftiger dan ooit 😔. Heb besloten om na 2 weken te stoppen met gebruik. Het middel is erger dan de kwaal.

10-07-2022 | Vrouw | 65
estriol vaginaal (0,5mg)
ochtend na inbrengen van de capsule lamlendig gevoel; misselijk, alles deed zeer, branderige keel. Dacht dat het een zomergriepje was of beginnend covid maar test was negatief. Onderlaken lag ook onder de vetvlekken; zetpil bestaat uit parafine en was inwendig gesmolten en daarna eruit gelopen. Niet handig dus, moest meteen bed verschonen. Na twee dagen er achter gekomen d[lees meer...]at ik geen zomergriep had maar dat dit een van de bijwerkingen kon zijn. Direct gestopt.

08-07-2022 | Vrouw | 55
estriol vaginaal (1mg/g)
Voorgeschreven door gunaecoloog ivm geirriteerd plekje op vagina door menopauze. Eerste keer aanbrengen (klein beetje, alleen op t plekje) ging goed. Tijdje later voelde ik me naar. Ik dacht dat ik ziek werd. Dagen erna werd het erger: ontzettend moe, duizelig, misselijk, licht in mn hoofd. Ikbegon woorden door elkaar te halen. Op zaterdag in de auto, tijdens het rijden we[lees meer...]rd ik niet goed. Toen begon ik te denken aan de creme. Gestopt en drie dagen later voelde ik me weer beter. Opnieuw creme aangebracht, weer herl klein beetje. Paar uur later weer duizelig en misselijk. In bed tolde en draaide mn hoofd heel snel, dat voelde heel eng. Volgende dag nog steeds duizelig. Pas na 48 uur weer beetje normaal. Wat mij betreft is het enorme troep! Heb de bijwerkingen gemeld bij Lareb en raad iedereen aan dat te doen. Ik ga op zoek naar andere middelwn, zoals bv vagisil. Zo der hormonen erin. Dat zo'n piepklein beetje creme zo'n heftig effect kan hebben......

23-06-2022 | Vrouw | 48
Premature menopauze
De eerste 2 nachten, zo'n 10 minuten na inbrengen, een vervelende branderige pijn. Ging snel over. Gedurende de dag meteen een verschil van dag en nacht. Was erg droog, nu weer 'alsvanouds' . Best veel afscheiding en inlegkruisjes zijn echt nodig. Maar tjee.... ik heb een jaar last gehad van droge vagina/ pijn bij vrijen tot 'dan naar geen seks meer'. Nu gebruik ik het 10 [lees meer...]dagen en voel me weer vrouw!! Seks is fijn, heb weer zin en alles is vochtig genoeg. Geen pijn meer bij het vrijen. Was ik hier maar eerder aan begonnen!!

16-06-2022 | Man | 66
Vaginale schimmelinfectie
De afscheiding is minder, maar blijft heel erg stikken. Eerst had ik veel blaasontstekingen, maar door de synapause, helemaal niet meer gehad. Wat wel is gebleven dat is die vreselijke stank van de vagina. Ik heb dan wel een inlegkruisje aan. Maar dat stinkt s"avonds ook heel erg. Toevallig was ik bij een supermarkt in Duitsland. Daar heb ik toevallig inlegkruisjes g[lees meer...]ekocht Elkos Woman met geurtje groene verpakking. Ik kon het eerst niet geloven, maar de stank is helemaal verdwenen. Het inlegkruis stinkt ook helemaal niet meer. Nog elke dag waardeer ik het zo, dat die vieze lucht hélémaal verdwenen is. M.v.g. M.

12-05-2022 | Vrouw | 68
Overgang
Heb dit medicijn voorgeschreven gekregen en moet het nu 14 dagen achtereen gebruiken. Had last van vaginale droogheid met als klachten vaak plassen en het gevoel hebben van een blaasontsteking. De eerste dag ging het goed daarna jeuk irritatie huid opgezet en vanaf de vierde dag veel buikpijn menstruatiebuikpijn en een spatje bloed gehad. Huisarts gebeld en die zei de b[lees meer...]uikpijn kon niet komen van de synapause crème maar lees wel op veel sites dat deze klacht veel voorkomt maar niet in de bijsluiter staat Heb het nu 14 dagen vol gehouden met veel ellende en nu naar 2 x in de week en hopelijk komt het dan goed. Mocht het niet zo zijn dan maar terug op een crème zonder hormonen wat ik hiervoor ook heb geprobeerd alleen deze hielp niet voldoende vandaar het gebruik van de synapause

16-03-2022 | Vrouw | 64
estriol vaginaal (0,5mg)
Eerste twee weken dagelijks gebruikt, met elke dag groene afscheiding (is onderzocht, geen bacterie). De afscheiding verminderde tot weinig en doorzichtig op de dag na het inbrengen, toen ik over ging op 2x per week. Tip voor inbrengen: wat glijmiddel gebruiken. Dan gaat de ovule ver genoeg in de vagina. De ovule niet goed inbrengen geeft een naar en branderig gevoel in [lees meer...]de vagina. Resultaat was uiteindelijk goed, herstel van de vaginawand. En geen frequente blaasontstekingen meer. Ik heb het 4 maanden gebruikt.

15-03-2022 | Vrouw | 72
estriol vaginaal (1mg/g)
Overgang
Een klein beetje synapause vaginaal creme één keer per week op de rand van de vagina is al voldoende. Geen bijwerkingen en geen last meer van blaasontsteking sindsdien. Daarnaast een neutrale vaginaal gel Hyalofemme twee keer per week.

15-03-2022 | Vrouw | 72
estriol vaginaal (1mg)
Overgang
In verband met regelmatig terugkerende blaasontsteking en post menopausaal droog vaginaal slijmvlies gebruik ik maar één keer per week een klein beetje synapause vaginaal creme op de rand van de vagina. Dit op advies van de arts. Dit blijkt genoeg voor een optimaal resultaat! Ik begon met twee weken elke dag en daarna dus één keer per week en heb totaal geen last van bijwe[lees meer...]rkingen. Wat ik wel had van de vaginaal tabletten. En geen blaasontsteking meer sindsdien. Daarnaast gebruik ik een vaginaalgel twee keer week: Hyalofemme.

15-02-2022 | Vrouw | 74
Overgang
Na het vrijen had ik vaak een scheurtje bij de ingang van mijn vagina, of een scheurtje tussen mijn kleine en grote schaamlippen. Ik gebruikte Synapause en zag met een spiegeltje dat mijn vagina er wat meer roze en minder rimpelig uitzag. Soms stop ik een poosje, maar zelfs na een fietstochtje naar de mondhygienist (veel verkeersdrempels!) deed het plassen pijn, auw, wee[lees meer...]r een scheurtje tussen mijn schaamlippen. Dus weer gestart met Synapause en het werkt gewoon. Bijwerkingen? Ja, iets, de dag na het gebruik schrijnt mijn vagina een beetje. Dat is alles. Ik ben zo blij met die Synapause, kan ik tenminste lekker vrijen en lekker fietsen.

19-12-2021 | Vrouw | 66
Overgang
Ik ben 66 jaar. Had pijn in de vagina. Gyneacoloog geweest waar ik onder behandeling staat voor de lichen sclerose. Zij raadde me aan om dit middel te gebruiken. Eerste nacht was branderig. De eerste 10.00 dagen voelde het geweldig. Veertien dagen gebruikt na 12 dagen branderig in schaamstreek. Ging er van uit dat het over zou gaan. 14 dagen afgemaakt. Nu na 5[lees meer...] dagen stoppen. Word er niet beter van. Brand zit nu overal. Is erger dan voorheen. Vrijen gaat ook niet meer. De hele vagina staat in de brand. Zo jammer ik had er goede vertrouwen in. Helaas wordt hier verdrietig van.