Ervaringen met Synapause E3 ovules/vaginaal crème

Synapause E3 ovules/vagin...

Overgang (24 meningen)
Premature menopauze (5 meningen)

18-02-2016 | Vrouw | 53
Overgang
Gebruikte Synapause voor droge vagina, waar scheurtjes in kwamen. Het middel hielp goed, maar ik had veel last van de bijwerkingen. Ik ben daarom gestopt. Gebruik nu Premeno Duo, wat ook effectief is, maar geen bijwerkingen heeft.

27-09-2015 | Vrouw | 57
estriol vaginaal (2mg)
Overgang
Heb erg veel opvlieger en zweet de hele dag helpt niks

03-09-2015 | Vrouw | 51
estriol vaginaal (0,5mg)
Helpt goed tegen vaginale droogte, waardoor het vrijen geen pijn meer oplevert. Rond de overgang kreeg ik pijn tijdens gemeenschap, maar dat is nu over. Ik heb alleen wel het idee dat het middel je SHBG omhoog stuwt, waardoor er van je vrij testosteron (nodig voor zin in vrijen) minder overblijft. Paar maanden na het stoppen kreeg ik wel weer klachten, dus ben weer begonne[lees meer...]n. Eerste weken verwacht ik nog wel beetje branderig gevoel maar ik weet dat dat weer weggaat. Dit middel is iig te verkiezen boven de pil doorslikken, want dan krijg je echt teveel oestrogeen binnen, met vergroting kans op borstkanker, althans voor de rokenden onder ons.

22-08-2015 | Vrouw | 53
estriol vaginaal (0,5mg)
Aantal jaren na de overgang last van vaginale droogte. Medicijn als vaginale zetpil voorgeschreven. Na 2 weken gebruik last van gevoeligheid blaasuitmonding en vaginale afscheiding die niet prettig ruikt. Voorzetting gebruik medicatie 1x per week en dan kijken of bijwerkingen minder worden.

24-06-2015 | Vrouw | 56
estriol vaginaal (1mg)
Ik gebruik het nu 3 weken. Ik had veel blaasontstekingen en een lage buikpijn. Bij gynaecoloog bleek (echo) dat baarmoederslijmvlies erg dun was door de overgang, baarmoedermond/hals ontstoken. Synapause voorgeschreven gekregen. Het is sowieso niet aangenaam aanbrengen met zo'n harde inbrenghuls. Lage buikpijn is nu al 3 weken, vrijwel constant, hevig aanwezig. Ik moet di[lees meer...]t middel 3 maanden (minimaal) gebruiken. Geen idee of het helpt. Ik heb vandaag gebeld naar de assistente. Mocht de buikpijn komende week nog zo hevig blijven dan moet ik terugkomen..

19-02-2015 | Vrouw | 76
Bacteriële vaginose

13-11-2014 | Vrouw | 64
Vaginale schimmelinfectie
Het inbrengen van de creme via een hard plastic buisje met plunjer is zeer vrouw onvriendelijk. Het inbrengen is pijnlijk. De plunjer verschuifd bij het minste aanraken. Het is gewoon een waardeloos (applicator) inbrengsysteem

07-11-2014 | Vrouw | 55
Overgang
Ernstige buikpijn de eerste paar dage . Vieze afscheiding, die ook erg ruikt. Het middel dient permanent gebruikt te worden wil het resultaat hebben.

02-10-2014 | Vrouw | 52
estriol vaginaal
IK heb de indruk dat dit geneesmiddel wordt voorgeschreven om de farmacie te verrijken. Kreeg gelijk buikpijn en na 2 dagen ook hoofdpijn. Dit middel helpt zeer weinig moet ik eerlijk zeggen. Als je de bijsluiter leest wordt daar niets over gezegd. Ja, lekker makkelijk om dat soort bijwerkingen niet te noemen. Had een tijd geleden Gyno Datoryn gekregen, de 3 eitjes zeg [lees meer...]maar. Middel is effectiever.

16-09-2014 | Vrouw | 54
estriol vaginaal
Daar mijn baarmoeder en alles wat er bijhoort, 10 jaar geleden is weggehaald, is er toendertijd een "matje" achter mijn blaas gezet. Heb er nu problemen mee, schijnt ruw te wezen en weefsel er omheen is minder geworden. Heb sinds eind september via mijn gyn deze "zetpillen" gekregen die ik dus vaginaal moet inbrengen savonds voor het slapen gaan. Regelrechte ramp, ze floep[lees meer...]en er telkens uit, hoe diep ik ze ook duw. Doe er nu gelijk een tampot achteraan inbrengen, zodat dat dat ding blijft zitten. Branderig gevoel in onderbuik/vagina, kreeg het de eerste week telkens benauwd erna en nu sinds 2 dagen heb ik gesprongen adertjes of bloedplekken op mijn oogwit. Ga er mee stoppen, want heb nu meer kwalen dan waar ik voor ging en slaap slecht.

25-09-2013 | Vrouw | 64
estriol vaginaal
Behalve dat de ovules lastig uit de verpakking te krijgen zijn, mis ik een applicator. De ovule zuigt zich aan mijn vingertop vast, met het gevolg dat hij er direct weer uitvalt als ik mjn vinger terugtrek. Het lukt maar de helft van de tijd om het ding zodanig in te brengen dat hij blijft zitten. Als gevolg heb ik en een aversie tegen het inbrengen, en een te krappe effe[lees meer...]ctieve dosis. Ik bespeur geen vooruitgang in mijn klachten. Aangezien ik ook lichen slerosus heb, is de huid van de vulva zeer gevoelig. De jeuk en het branderige gevoel zijn wel wat verminderd, maar nog steeds merkbaar. Ik heb de creme ook weleens gehad. Daar zat destijds wel een applicator bij. Maar dat was een heel geknoei om de juiste hoeveelheid creme in de applicator te krijgen. Zeer gebruikersonvriendelijk.

02-09-2013 | Vrouw | 46
estriol vaginaal
Klachten: terugkerende vaginale klachten zoals vaginitis en pijnklachten na veelvuldig AB gebruik en Trichomonas infectie welke twee jaar niet ontdekt werd in het Lab van Den Bosch, ik werd dus steeds behandeld voor een gewone BV maar mijn partner niet. Uiteindelijk beiden behandeld maar blijvende klachten van pijn, jeuk, branderig gevoel, beetje BV. Diagnose: Atrofisch[lees meer...]e vaginitis. Behandeling: Synapause ovules E3 voor twee weken. Na één week resultaat: Pijn weg maar na seksueel contact branderig gevoel. Bijwerkingen: Drie dagen zware migraine aanval, hevige buikkrampen, eczeem, erg depressief gevoel. (score: bijna alle depressieve kenmerken)

11-07-2013 | Vrouw | 62
estriol vaginaal
Een dag na vaginaal inbrengen van Estriol (1 mg/g, Synapauze E 3) kreeg ik 38 graden koorts, ik had bloedverlies en voelde me ziek. Misselijk, hoofdpijn en buikpijn.

27-12-2012 | Vrouw | 62
estriol vaginaal
Vijf uur na het inbrengen van de eerste ovule kreeg ik het heel erg koud, met koude rillingen. Ook had ik koorts (39,2) en voelde me ellendig. Dit heeft 24 uur aangehouden. Ik heb het gebruik daarom gestopt. Deze klachten doen zich voor bij zo'n 8% van de gebruiksters, maar de bijsluiter zwijgt hierover. Bedenkelijk. Lees meer op site van artsennet.nl (Red; URL verwijde[lees meer...]rd ivm werkwijze van deze site. Mvg, MijnMedicijn )

14-09-2012 | Vrouw | 67
Incontinentie
Hier zit ik dus voor mijn leven aan vast sinds de ovrgang. Maar het is een groot geluk dat dit middel bestaat, want anders was de kwaliteit van leven onder de maat geweest.. Als ik het middel 2 of 3 dagen niet gebruik dan kan ik het wel schudden ondanks alle oefeningen. Een heel nare bijwerking is jeuk , waarvoor ik zalf heb gekregen die dat probleem oplost.

15-06-2012 | Vrouw | 62
estriol vaginaal
Twee weken gebruikt moest doorgaan ondanks de erge buikpijn onderin mijn buik. Nu toch gestopt meteen mindering van buikpijn, nieuwe afspraak bij gyneacoloog. Volgens mij ook lichte hoofdpijn.